Webasto vai lohkolämmitin E61?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • -rik
    replied
    Kävin ite kyselemässä kahesta eri paikasta lämmitintä (letkulämmitin ja säteilijä). Toisessa olivat ehdottomasti letkulämmittimen kannalla, toisessa paikassa taas sanoivat että säteilija ku letkulämmittimet hajoaa helposti jos pääsee yksikään ilmakupla... Vähä kyllä kuullosti oudolta onhan noita aika monella enkä ole kuullu että olis hajonnut? :think

    Leave a comment:


  • LasseE
    replied
    Originally posted by Mlatvala View Post
    Sehän on sellainen t haara joka pitää olla, ilman tuota toisen puolen teetä

    Mää en tienny että defalta saa, ostin siks calixin, tosin onko tuolla paljon väliä, arvasin, ettei mun kuti osu oikeaan, ja meinasinkin jo kirjoittaa, että joku vielä oikoo, mutta vain calixilta saa

    Jokatapauksessa sun tapauksessa kun sisällä fööni jo on, niin tuon vesilämmittimen saat siihen kylkeen puolessa tunnissa, max tunti, vaikka kuin monta röökiä vedät väliin.. muistaaksein 69 € se lämmitin, haaraletkut päälle, 60 € ? Glykoli purkki 3l 10 € siinäkait ne, joku jatkotulppa 21mm vai 19mm siihen letkulle sisään ja pitikö olla joku 19mm kurviletkukin, juu piti, muistaaksein 10€ +
    Itse laitatin tuon calixin ja siihen pitää olla juurikin tuo kurviletku, pitäisi tulla asennusarjan mukana ko.malliin..Helpottaa asennusta aika paljon.
    Hyvin toimi kovillakin pakkasilla tuo letkulämppäri.

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Originally posted by sonikk View Post
    On Defallakin letkulämppäriä, ei juuri E6x tarkoitettu mutta jokin "yleismallinen" vois sopia.
    Sehän on sellainen t haara joka pitää olla, ilman tuota toisen puolen teetä

    Mää en tienny että defalta saa, ostin siks calixin, tosin onko tuolla paljon väliä, arvasin, ettei mun kuti osu oikeaan, ja meinasinkin jo kirjoittaa, että joku vielä oikoo, mutta vain calixilta saa

    Jokatapauksessa sun tapauksessa kun sisällä fööni jo on, niin tuon vesilämmittimen saat siihen kylkeen puolessa tunnissa, max tunti, vaikka kuin monta röökiä vedät väliin.. muistaaksein 69 € se lämmitin, haaraletkut päälle, 60 € ? Glykoli purkki 3l 10 € siinäkait ne, joku jatkotulppa 21mm vai 19mm siihen letkulle sisään ja pitikö olla joku 19mm kurviletkukin, juu piti, muistaaksein 10€ +
    Last edited by Mlatvala; 05-10-2012, 16:41. Reason: oon minä hirmu hyvä selittämään

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    On Defallakin letkulämppäriä, ei juuri E6x tarkoitettu mutta jokin "yleismallinen" vois sopia.

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Vain calixilta saa letkulämmitintä.

    Leave a comment:


  • Harzzu
    replied
    Mitkäs olis hyvät ja huonot puolet letkulämmittimelle?

    Defalla ja Calixilla näyttäis olevan myynnissä aika tehokkaitakin malleja.

    Leave a comment:


  • Hjördis
    replied
    Uusi alkuperäinen tehtaan Webasto peruskaukosäätimellä itseasenettuna maksaa noin 1500€. Sama paketti merkkiliikkeen asentamana ja hankkimana maksaa noin 4000-5000€.

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Originally posted by hartzaespoo View Post
    Auto on tuotu Saksasta BMW 520d Touring(e61, PX31) vm. 2009. Sisätilan lämmitin, ja penkinlämmitimet on mutta nyt pitäs päättää että Webasto vai lohkolämmitin? Paljos ne maksaa? Asun Espoossa.

    Löytyyköhän mistään paikkaa joka tekisi nämä kaikki kohtuulliseen hintaan: asentaisi lohkolämmittimen, vetokoukun, ja himmentäisi takalasit.

    (ps. Jos joku myy tähän autoon sopivia talvirenkaita niin saattaisin olla kiinnostunut.)
    Vesilämmitin +panssariletkut +sisähaarat+vedot +ohut sisälämmitin tais maksaa jotain 235€ pientarvikkeineen, (en muista sisältääkö tuo jo akkulaturinkin, kun samalla laitoin senkin) työtä meni muistaaksein 3h. Tuota akkulaturia suosittelen kyllä kaikille..

    Ja tuosta akkulaturista on ainakin ollut suuri apu, lisävirrananto pisteessä suoraan pistokkeella kiinni (kiinteästi) ja aina töpselissä ollessa lataa sen jonkun amperin akkua samalla. Meillä käyttö on niin lyhyttä matkaa ja käyntiin ja sammuksiin miltei heti, että akku hiipuu hyvin nopeasti, tuohon vielä webasto lisäksi, niin tuskin paljon isoilla pakkasilla pääsis minnekään sillä lähtemään

    Että vähän käyttötarpeen mukaan.

    Vesilämmitin lämmitti viime vuoden pakkasilla olisko ollu 20 vai 30, veden salavalikon mukaan 4-7 asteiseksi parissa tunnissa. On se kuitenkin 550w, ettei ihan turha..

    Leave a comment:


  • yazzo
    replied
    Varmaan aikalailla makukysymys, molemmissa puolensa. Webasto on tehokkaampi, kalliimpi, vaivattomampi (ei tarvi olla sähkön ääressä) ja vikaantumisalttiimpi (huollot/korjaukset maksavat helposti mallasta). Lohkis taas halvempi asentaa ja suhteellisen toimintavarma, mutta etenkin nykyiset vesiletkuun tulevat lämmittimet eivät kovin tehokkaita kovilla pakkasilla. Omaani asennutin Defan lohkolämppärin sisäpistokkeella ja kustansi luokkaa 450 ecua.

    Leave a comment:


  • hartzaespoo
    started a topic Webasto vai lohkolämmitin E61?

    Webasto vai lohkolämmitin E61?

    Auto on tuotu Saksasta BMW 520d Touring(e61, PX31) vm. 2009. Sisätilan lämmitin, ja penkinlämmitimet on mutta nyt pitäs päättää että Webasto vai lohkolämmitin? Paljos ne maksaa? Asun Espoossa.

    Löytyyköhän mistään paikkaa joka tekisi nämä kaikki kohtuulliseen hintaan: asentaisi lohkolämmittimen, vetokoukun, ja himmentäisi takalasit.

    (ps. Jos joku myy tähän autoon sopivia talvirenkaita niin saattaisin olla kiinnostunut.)
Working...
X