Originally posted by casino
View Post
Webasto vai lohkolämmitin E61?
Collapse
X
-
Kyllä löytyy sekä defalta, että calixilta. Defan luettelo ei tunne, mutta löytyy. Muutama viesti ylöspäin tässä ketjussa niin sieltä löytyy kaikki tarvittava tieto allekirjoittaneen kertomana.Originally posted by Fabsu View PostLöytyykös tuohon 530 xd:hen sopivaa säteily- tai letkulämmitintä? Esim. Motonetissä lukee Defan kohdalla ei xd. Myöskään kaverini kuka on autokorjaamossa töissä, ei löytänyt sopivaa moottorilämmitintä autooni.
530 xd ja 535d molempiin asennus onnistuu hienosti, vaikka ei mikään luettelo oikein tunne.
Asennus on helppo homma.
Letkulämmitin on sitten oikeasti TEHOKAS.
Leave a comment:
-
Joo ei mullakaan ainakaan mitään sen kummempia virallisia ohjeita ollut. Auton ajoin kans tallissa pölkkyjen päälle n.30cm korkeudelle niin hyvin mahtu alle löysäileen pohjalevyt pois. Säteilijä tuli siihen hanttimiehenpuolelle öljyprobun tietämille. Siitä vetelin piuhan sitten ylös sopivasta katsomasta paikasta
Sisähaaralle tosiaankin sen raikkarin alla olevan boksin kautta hanskalokeron alle.
Aika näppärähän tuo oli asentaa loppujen lopuksi ja aikaa meni n.4h pienten vastoinkäymisten saattelemana. Muutamassa "Ammattiliikkeessä" mistä kysyin olisivat kuitenkin veloittaneet 3-4h työstä... sikamaista kiskontaa jos meikäläinen ekaa kertaa asentelee samaan aikaan ilman minkäänlaista kokemusta...
Leave a comment:
-
Onnistu tuo asennus ihan pihallakin, soratiellä. Keulan ajoin aitaprojektista yli jääneiden lautojen päälle että mahtuu naama auton alle, jos 15cm saa eturenkaiden alle kamaa niin yltää pienellä venyttämisellä irroittaan kaikki tarvittavat mutterit pohjamuoveista ja panssareista, vaikka säteilijän sijoituspaikka ( öljypropun vieressä ) olikin yllättävän kaukana keulasta...
Leave a comment:
-
Ei tartte nosturia...Originally posted by Jolli View Postvarsinkaan kun täällä lännessä ei itsellä ole nosturia käytössä.:
Leave a comment:
-
Itse sain tarjouksen 400-450eur asennettuna kaikkineen, sisähaara-osat taitavat itseltä löytyä valmiina, joten sellanen 80-90eur vielä halvempi tuosta, eli parin tunnin kiroilulta säästää itsensä kun makselee satasen verran asennuksesta, en näe pahana hintana, varsinkaan kun täällä lännessä ei itsellä ole nosturia käytössä. Mielellään tukee paikkaa jossa palvelu pelaa jneOriginally posted by A-Lo View PostJahans, tulipa eilen asenneltua säteilylämmitin sisähaaran kera. Olis ollut sen verran hinnakas operaatio paikallisella korjaamolla, että innostuin itse sotkemaan sormet
Nooh, säästihän siinä 270€. Elikkäs nyt tuli maksamaan 340€ koko pasha sisältäen termini 2100:n
Leave a comment:
-
Liekkö mikä virallinen ohje,
mutta näissä malleissa helpoimmin ja varmimmin sisään pääsee auton apukuskin puolella olevan laatikon kautta,
saman jossa mm. Ecu on. Löytyy raitisilmaputsarin kotelon alta.
Laatikossa on yleensä ainakin yksi tyhjä läpivientikumi konetilaan päin.
Ja rintapellissä on yleensä muovisuoja jonka saa painamalla irti.
Leave a comment:
-
Onko asennuksiin olemassa jotain "virallista" ohjetta eli mistä kautta vedetään piuhat jne. vai kiskotaanko sieltä mistä itse parhaaksi näkee? Ajatuksena on ollut mahdollisen akkulaturin asennus eli autoon sisälle asti ei edes tarttisi mennä, tämmöisessä hommassa ei varmaan paria tuntia kauempaa mene... Saako sen puskuriin tulevan liittimen irti tai johdon siitä jollain pikaklipsillä jotta tulevaisuudessakin saa puskurin helposti irti tarvittaessa?Originally posted by A-Lo View PostJahans, tulipa eilen asenneltua säteilylämmitin sisähaaran kera. Olis ollut sen verran hinnakas operaatio paikallisella korjaamolla, että innostuin itse sotkemaan sormet
Nooh, säästihän siinä 270€. Elikkäs nyt tuli maksamaan 340€ koko pasha sisältäen termini 2100:n
Defalta varmaan DA450020 & DA460785, niin voisi sitten webaa huudattaa 4km työmatka-ajossa...
Leave a comment:
-
Jahans, tulipa eilen asenneltua säteilylämmitin sisähaaran kera. Olis ollut sen verran hinnakas operaatio paikallisella korjaamolla, että innostuin itse sotkemaan sormet
Nooh, säästihän siinä 270€. Elikkäs nyt tuli maksamaan 340€ koko pasha sisältäen termini 2100:n
Leave a comment:
-
Löytyykös tuohon 530 xd:hen sopivaa säteily- tai letkulämmitintä? Esim. Motonetissä lukee Defan kohdalla ei xd. Myöskään kaverini kuka on autokorjaamossa töissä, ei löytänyt sopivaa moottorilämmitintä autooni.
Leave a comment:
-
Onko kellään kahta tai kolmea säteilylämppäriä autossaan? e46:ses ainakin oli kolme eri asennus kohtaa,lohkos 2 ja öljypohjas yks. vois nimittäin olla jo mukavan tehokas kolmella säteilijällä
Leave a comment:
-
Tietäskö kukaan hyvää ja kohtuu edullista lämmittimen asennusliikettä Oulun seudulla?!? Ajattelin laittaa ihan perussetin Defa 411873-tyyppinen säteilijä. Hommaan kilkkeet ite ja sitten vaan paikalle... Pariin takaisinkutsuun tai suoraansanoen itseotinasiassayhteyttä -tyyppiseen olen menossa ens viikon alussa joten viitsiskö tuota Wetteriltä kysyä... Samassahan ne sen tekis, mutta maksaa varmaan maltaita
Leave a comment:
-
No joo tuollaisella käytöllä...Originally posted by MajorDrake View PostVanhemmissa kulutus oli n. 0.5 litraa tunti.
Jos ajetaan 10 km työmatkaa ja lämmitetään ½ tuntia molemmissa päissä,
kyllähän keskikulutus nousee 0.5 litran kulutuksella 5 litraa / 100 km,
jos auton kulutuksen "säästöä" ei huomioida...
Tosin aikalailla tuollaisella käytöllä mittasin oman auton työmatkakulutukseksi
kovilla pakkasilla 13 litraa sataselle eli noin 7 litraa enemmän kuin normaalisti ja
auto oli lohkolämmittimessä molemmissa päissä...
tuossa ex autossa ei siis ollut webaa...
vaikea mielestäni laskea sitten todellista eroa...
vai oisiko webaa käyttäen ollut sitten kulutus 18 litraa sadalle
Leave a comment:
-
Vanhemmissa kulutus oli n. 0.5 litraa tunti.Originally posted by Nettipepe View PostJeps... ei taida näkyä paljon keskikulutuksessa jos uusien webojen(eberien) kulutus on 0.2 litraa tunti. Akkua kyllä menee ja jos tiivis talli niin voi häkää olla vähän pirtissä joten kaikille ei edes sovi polttoainelämmittimet jokapäiväiseen käyttöön.
Jos ajetaan 10 km työmatkaa ja lämmitetään ½ tuntia molemmissa päissä,
kyllähän keskikulutus nousee 0.5 litran kulutuksella 5 litraa / 100 km,
jos auton kulutuksen "säästöä" ei huomioida...
Leave a comment:
-
Jeps... ei taida näkyä paljon keskikulutuksessa jos uusien webojen(eberien) kulutus on 0.2 litraa tunti. Akkua kyllä menee ja jos tiivis talli niin voi häkää olla vähän pirtissä joten kaikille ei edes sovi polttoainelämmittimet jokapäiväiseen käyttöön.Originally posted by jaki View PostHvä idea
Teemäni +- lista pitää kuitenkin paikkansa. Se unohtui, että webasto (tai eberi) lisää polttoaineenkulutusta, mutta se nyt on suhteellista, koska lämmin konehan vastaavasti kuluttaa vähemmän. Että taitaa mennä melkein plus miinus se kulutus. Mutta akkua se kyllä syö.
Leave a comment:
Leave a comment: