Webasto vai lohkolämmitin E61?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hkroger
    replied
    Originally posted by casino View Post
    Kyllä löytyy sekä defalta, että calixilta. Defan luettelo ei tunne, mutta löytyy. Muutama viesti ylöspäin tässä ketjussa niin sieltä löytyy kaikki tarvittava tieto allekirjoittaneen kertomana.

    530 xd ja 535d molempiin asennus onnistuu hienosti, vaikka ei mikään luettelo oikein tunne.

    Asennus on helppo homma.

    Letkulämmitin on sitten oikeasti TEHOKAS.
    Kuka osais tuommosen laittaa edullisesti Jyväskylän seudulla?

    Leave a comment:


  • casino
    replied
    Originally posted by Fabsu View Post
    Löytyykös tuohon 530 xd:hen sopivaa säteily- tai letkulämmitintä? Esim. Motonetissä lukee Defan kohdalla ei xd. Myöskään kaverini kuka on autokorjaamossa töissä, ei löytänyt sopivaa moottorilämmitintä autooni.
    Kyllä löytyy sekä defalta, että calixilta. Defan luettelo ei tunne, mutta löytyy. Muutama viesti ylöspäin tässä ketjussa niin sieltä löytyy kaikki tarvittava tieto allekirjoittaneen kertomana.

    530 xd ja 535d molempiin asennus onnistuu hienosti, vaikka ei mikään luettelo oikein tunne.

    Asennus on helppo homma.

    Letkulämmitin on sitten oikeasti TEHOKAS.

    Leave a comment:


  • A-Lo
    replied
    Joo ei mullakaan ainakaan mitään sen kummempia virallisia ohjeita ollut. Auton ajoin kans tallissa pölkkyjen päälle n.30cm korkeudelle niin hyvin mahtu alle löysäileen pohjalevyt pois. Säteilijä tuli siihen hanttimiehenpuolelle öljyprobun tietämille. Siitä vetelin piuhan sitten ylös sopivasta katsomasta paikasta
    Sisähaaralle tosiaankin sen raikkarin alla olevan boksin kautta hanskalokeron alle.

    Aika näppärähän tuo oli asentaa loppujen lopuksi ja aikaa meni n.4h pienten vastoinkäymisten saattelemana. Muutamassa "Ammattiliikkeessä" mistä kysyin olisivat kuitenkin veloittaneet 3-4h työstä... sikamaista kiskontaa jos meikäläinen ekaa kertaa asentelee samaan aikaan ilman minkäänlaista kokemusta...

    Leave a comment:


  • JJtalo
    replied
    Onnistu tuo asennus ihan pihallakin, soratiellä. Keulan ajoin aitaprojektista yli jääneiden lautojen päälle että mahtuu naama auton alle, jos 15cm saa eturenkaiden alle kamaa niin yltää pienellä venyttämisellä irroittaan kaikki tarvittavat mutterit pohjamuoveista ja panssareista, vaikka säteilijän sijoituspaikka ( öljypropun vieressä ) olikin yllättävän kaukana keulasta...

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Jolli View Post
    varsinkaan kun täällä lännessä ei itsellä ole nosturia käytössä.:
    Ei tartte nosturia...

    Leave a comment:


  • Jolli
    replied
    Originally posted by A-Lo View Post
    Jahans, tulipa eilen asenneltua säteilylämmitin sisähaaran kera. Olis ollut sen verran hinnakas operaatio paikallisella korjaamolla, että innostuin itse sotkemaan sormet Nooh, säästihän siinä 270€. Elikkäs nyt tuli maksamaan 340€ koko pasha sisältäen termini 2100:n
    Itse sain tarjouksen 400-450eur asennettuna kaikkineen, sisähaara-osat taitavat itseltä löytyä valmiina, joten sellanen 80-90eur vielä halvempi tuosta, eli parin tunnin kiroilulta säästää itsensä kun makselee satasen verran asennuksesta, en näe pahana hintana, varsinkaan kun täällä lännessä ei itsellä ole nosturia käytössä. Mielellään tukee paikkaa jossa palvelu pelaa jne

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Liekkö mikä virallinen ohje,
    mutta näissä malleissa helpoimmin ja varmimmin sisään pääsee auton apukuskin puolella olevan laatikon kautta,
    saman jossa mm. Ecu on. Löytyy raitisilmaputsarin kotelon alta.
    Laatikossa on yleensä ainakin yksi tyhjä läpivientikumi konetilaan päin.
    Ja rintapellissä on yleensä muovisuoja jonka saa painamalla irti.

    Leave a comment:


  • okkraj
    replied
    Originally posted by A-Lo View Post
    Jahans, tulipa eilen asenneltua säteilylämmitin sisähaaran kera. Olis ollut sen verran hinnakas operaatio paikallisella korjaamolla, että innostuin itse sotkemaan sormet Nooh, säästihän siinä 270€. Elikkäs nyt tuli maksamaan 340€ koko pasha sisältäen termini 2100:n
    Onko asennuksiin olemassa jotain "virallista" ohjetta eli mistä kautta vedetään piuhat jne. vai kiskotaanko sieltä mistä itse parhaaksi näkee? Ajatuksena on ollut mahdollisen akkulaturin asennus eli autoon sisälle asti ei edes tarttisi mennä, tämmöisessä hommassa ei varmaan paria tuntia kauempaa mene... Saako sen puskuriin tulevan liittimen irti tai johdon siitä jollain pikaklipsillä jotta tulevaisuudessakin saa puskurin helposti irti tarvittaessa?

    Defalta varmaan DA450020 & DA460785, niin voisi sitten webaa huudattaa 4km työmatka-ajossa...

    Leave a comment:


  • A-Lo
    replied
    Jahans, tulipa eilen asenneltua säteilylämmitin sisähaaran kera. Olis ollut sen verran hinnakas operaatio paikallisella korjaamolla, että innostuin itse sotkemaan sormet Nooh, säästihän siinä 270€. Elikkäs nyt tuli maksamaan 340€ koko pasha sisältäen termini 2100:n

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Löytyykös tuohon 530 xd:hen sopivaa säteily- tai letkulämmitintä? Esim. Motonetissä lukee Defan kohdalla ei xd. Myöskään kaverini kuka on autokorjaamossa töissä, ei löytänyt sopivaa moottorilämmitintä autooni.

    Leave a comment:


  • Jaska84
    replied
    Onko kellään kahta tai kolmea säteilylämppäriä autossaan? e46:ses ainakin oli kolme eri asennus kohtaa,lohkos 2 ja öljypohjas yks. vois nimittäin olla jo mukavan tehokas kolmella säteilijällä

    Leave a comment:


  • BemariAndy
    replied
    Tietäskö kukaan hyvää ja kohtuu edullista lämmittimen asennusliikettä Oulun seudulla?!? Ajattelin laittaa ihan perussetin Defa 411873-tyyppinen säteilijä. Hommaan kilkkeet ite ja sitten vaan paikalle... Pariin takaisinkutsuun tai suoraansanoen itseotinasiassayhteyttä -tyyppiseen olen menossa ens viikon alussa joten viitsiskö tuota Wetteriltä kysyä... Samassahan ne sen tekis, mutta maksaa varmaan maltaita

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Vanhemmissa kulutus oli n. 0.5 litraa tunti.

    Jos ajetaan 10 km työmatkaa ja lämmitetään ½ tuntia molemmissa päissä,
    kyllähän keskikulutus nousee 0.5 litran kulutuksella 5 litraa / 100 km,
    jos auton kulutuksen "säästöä" ei huomioida...
    No joo tuollaisella käytöllä...
    Tosin aikalailla tuollaisella käytöllä mittasin oman auton työmatkakulutukseksi
    kovilla pakkasilla 13 litraa sataselle eli noin 7 litraa enemmän kuin normaalisti ja
    auto oli lohkolämmittimessä molemmissa päissä...
    tuossa ex autossa ei siis ollut webaa...
    vaikea mielestäni laskea sitten todellista eroa...
    vai oisiko webaa käyttäen ollut sitten kulutus 18 litraa sadalle

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Jeps... ei taida näkyä paljon keskikulutuksessa jos uusien webojen(eberien) kulutus on 0.2 litraa tunti. Akkua kyllä menee ja jos tiivis talli niin voi häkää olla vähän pirtissä joten kaikille ei edes sovi polttoainelämmittimet jokapäiväiseen käyttöön.
    Vanhemmissa kulutus oli n. 0.5 litraa tunti.

    Jos ajetaan 10 km työmatkaa ja lämmitetään ½ tuntia molemmissa päissä,
    kyllähän keskikulutus nousee 0.5 litran kulutuksella 5 litraa / 100 km,
    jos auton kulutuksen "säästöä" ei huomioida...

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by jaki View Post
    Hvä idea

    Teemäni +- lista pitää kuitenkin paikkansa. Se unohtui, että webasto (tai eberi) lisää polttoaineenkulutusta, mutta se nyt on suhteellista, koska lämmin konehan vastaavasti kuluttaa vähemmän. Että taitaa mennä melkein plus miinus se kulutus. Mutta akkua se kyllä syö.
    Jeps... ei taida näkyä paljon keskikulutuksessa jos uusien webojen(eberien) kulutus on 0.2 litraa tunti. Akkua kyllä menee ja jos tiivis talli niin voi häkää olla vähän pirtissä joten kaikille ei edes sovi polttoainelämmittimet jokapäiväiseen käyttöön.

    Leave a comment:

Working...
X