Webasto vai lohkolämmitin E61?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Mik@ View Post
    Siellä kotelossa minkä olet jo avannut, on läpivienti tulipellin puolella.
    Eipä hän sanonut sitä ecun säilytysboxia avanneensa,
    boxi on siis apukuskin puolella, pitää riisua raitis-ilmasuodattimet
    ja sen alla olevat muovit jotta saa boxin näkyviin,
    sen kansi on musta ja ite boxi valkoinen, kansi kiinni ~6 kpl torx ruuveja
    ja takaosassa on vielä sellainen lukitushahlo..

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Siellä kotelossa minkä olet jo avannut, on läpivienti tulipellin puolella. Taisi näkyä vähän huonosti mutta siellä se on. En muista tarvisiko mitään ottaa irti että sai vietyä, ei muistaakseni.
    Eli johto ensin poksiin, johdolle tein "montun" tuohon läpivienti kumiin, poksista tulipellin läpi sisälle. Tulipellissä oli tyhjä läpivientikumi mistä laitoin läpi.

    Leave a comment:


  • Juggie
    replied
    Mistä tarkalleen ottaen sisätilanlämmittimen johto pitäisi kabiiniin vetää?
    Ymmärtääkseni se pitäisi vetää jostain vänkärin puolen raitisilmasuodattimen alta, mutta itse en sopivaa reittiä löytänyt.

    Voisiko joku vinkata reittiä näistä kuvista?


    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Nyt on Defan säteilijä asennettu. Kaikkinensa aikaa kului asentajalta 1h 45 min sisähaaran vetoineen. Kyllähän tuo lämmittääkin, aamulla -12 ja salavalikosta katsottuna moottorin lämmöt + 8 astetta. Käyntiin kuin palmun alta. Lämmitysaika melko pitkä lähes viisi tuntia, varmaan vähempikin riittäisi. Sisälämppäriksi valitsin Defan tehokkaimman Terminin, lämmitystehoa ainakin piisaa. Hyvä myös tuo säätö > 0 w/1350 w/2100 w. Kyllä nyt kelpaa!

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Ei löydy kaikista, vain dieseleistä. Ja näköjään Webastollisissa ei sitä ole...
    Vastus on sisätilan kennossa...
    Kappas... niinpä näkyy olevan... Hyvä korjaus
    Itsellä ollut vain noita dieseleitä viimeiset 15-vuotta niin näköjään alkaa yleistämään ominaisuuksia

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Fabsu View Post
    Mikäköhän sisätilanlämmitin olisi autooni (e60) sopiva? Joku semmonen DEfan litteä malli kiinnostaisi, mutta riittääkö niissä tehot?
    Terminiä saa kolmea eri tehoa (tai näyttäs olevan nykyään 4 eri mallia):


    Itellä ollut tuo 800/1850W ja riittänyt kyllä E39-sedaniin hyvin.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Letkulämppärit (tai vastuskset siis) palaa jos sitä ei asenneta
    täysin pystyasentoon ja nousevaan letkuun.
    Ts. jos asennetaan väärin, vesi ei kierrä...

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Itse kuulin ystävältäni samaa, että noi letkulämppärit on herkempiä rikkoontumaan. Hän on siis autokorjaamolla töissä. Itselleni asennetaan tänään Defan säteilijä sisähaaralla. Mikäköhän sisätilanlämmitin olisi autooni (e60) sopiva? Joku semmonen DEfan litteä malli kiinnostaisi, mutta riittääkö niissä tehot?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    Kyllä se lämpövastus löytyy kaikista buimureista
    Paitsi autoista joissa on OEM bmw webasto.

    Ei löydy kaikista, vain dieseleistä. Ja näköjään Webastollisissa ei sitä ole...
    Vastus on sisätilan kennossa...
    Last edited by MajorDrake; 04-12-2012, 12:32.

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by *PexU* View Post
    Ja eikös e60/61 ole joku sähköinen lämpövastus sisäilmaa varten:think
    Kyllä se lämpövastus löytyy kaikista buimureista
    Paitsi autoista joissa on OEM bmw webasto.

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Juu, kuten sanottu ei siis vielä juurikaan omakohtaisia kokemuksia kummastakaan..

    Asia esitettiin asentamoissa vaan niin että huomattavasti tärkeämpää on lämmittää se öljy koneessa kun letkuissa kiertävä vesi ensin. Ja noinhan se taitaa ollakin. Ja eikös e60/61 ole joku sähköinen lämpövastus sisäilmaa varten:think

    Mutta tosiaan, täällä pk-seudulla ainakin tänä talvena calixia sorsitaan (ainakin tiettyjen korjaamoiden puolesta), siksi siis mulla on defaa pellin
    alla, kun ei itsellä ole paikkaa asentaa laitteita

    Leave a comment:


  • LasseE
    replied
    Toista talvea täälläkin käytellään calixin letkulämppäriä..ja hyvin tuo lämmittänyt. Viime talvena nosti normaalilämmöt nopeammin kuin +15°c asteisesta tallista lähdettäessä. Nyt fuskaa joku termari,lämmöt 82-87, vaikka vuosi sitten tuli molemmat uudet termarit. Kovimmat kelit oli viime vuonna -37 ja silti piti lämmöt +90..

    Leave a comment:


  • nupaha
    replied
    Calix

    Meikäläisellä viime talven pelitti Calixin letkulämmitin ainakin hyvin. Miksi Calix ? Defalta ei ollut saaatavissa kuin säteilylämmitin, jonka toimivuuden (lue vaikutuksen) suhteen olen huomattavasti epäilevämpi kuin CALIX:in letkulämmittäjän.
    Last edited by nupaha; 04-12-2012, 09:54.

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Sanaotaan näin, että yksi suomen suurimpia varaosa/asentamoketju (tietääkseni) mm. ilmoitti ihan suoraan useamman liikkeen kautta vielä että calixin laitteet ovat olleet luvattoman heikkoja kestonsa suhteen. Yksi liike sanoi että eivät suostu asentamaan ollenkaan, yksi taas että vain "omalla vastuulla" saat sen autoosi..

    Mulla ei kokemuksia siis asiasta ole

    Aamulla oli ainakin vajaan -15c:n pakkaskelissä lämmin auto, ja lähti käymään kun palmun alta



    Originally posted by e46touring View Post
    Tästä kuulisin mielelläni lisää !!
    Mikä CALIXin takuu asioissa mätää ?
    tähän mennessä asia ollut juuri päinvastoin näiden kahden valmistajan välillä.

    Varsinkin nämä sähköliittimet mitä Defassa käytetään eli se pyöreän pistokkeen kosketin osa ollut luvattoman heikko kestämään sähköistä kuormitusta ja aikaa / tärinää

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Calix takuu käsittely !?!?

    Originally posted by *PexU* View Post
    Täällä pk-seudulla moni asentamo suorastaan hylki calixia, ja sanottiinpa jopa että takuuongelmien vuoksi eivät edes suostu asentamaan calixia ollenkaan...
    Tästä kuulisin mielelläni lisää !!
    Mikä CALIXin takuu asioissa mätää ?
    tähän mennessä asia ollut juuri päinvastoin näiden kahden valmistajan välillä.

    Varsinkin nämä sähköliittimet mitä Defassa käytetään eli se pyöreän pistokkeen kosketin osa ollut luvattoman heikko kestämään sähköistä kuormitusta ja aikaa / tärinää

    Leave a comment:

Working...
X