Webasto vai lohkolämmitin E61?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zanta
    replied
    Originally posted by k0rppi View Post
    taitaa nuo suositukset olla vaan niitä vihreiden aikaansaannoksia. ite lämmitän vaan sen takia moottorin, että vihtyy autossa ja tekniikka pelittäs paremmin
    Käsittääkseni ne suositukset mitä ite olen lukenu on ihan moottorin hyvinvoinnin puolesta, niissä ei ole mietitty mitään kuinka paljon menee kivihiilellä tuotettua sähköä...
    Ja nekin suositukset lienee tehty joillekin alle 2l moteille, saattaa olla vähän eri asia tuommosen 3-5l moottorin massa lämmittää 2h aikana

    Leave a comment:


  • k0rppi
    replied
    taitaa nuo suositukset olla vaan niitä vihreiden aikaansaannoksia. ite lämmitän vaan sen takia moottorin, että vihtyy autossa ja tekniikka pelittäs paremmin

    Leave a comment:


  • zanta
    replied
    Originally posted by k0rppi View Post
    sen mitä ite oon huomannu niin 4h on aika sopiva jos ulkona on -20 sillon on aika lailla lähellä nollaa moottorin lämmöt
    Nimenomaan, ja kun suositellaan että moottoria lämmitettäisiin lämpötilan laskiessa +5°c:n alapuolelle... eli suosituksesta käy jo ilmi että moottori olisi hyvä saada ainakin +5°c lämpöihin

    Leave a comment:


  • k0rppi
    replied
    sen mitä ite oon huomannu niin 4h on aika sopiva jos ulkona on -20 sillon on aika lailla lähellä nollaa moottorin lämmöt

    Leave a comment:


  • zanta
    replied
    Originally posted by JJtalo View Post
    Omassani defan säteilijä, akkulaturi ja sisälämppäri. Töissä on sen 8h lämmityksessä, ja salavalikko on näyttänyt kotia lähtiessä +11 - +13, ulkona -15 - -18 mitä muutamana päivänä kattonu, eli omasta mielestä ihan toimiva, öljythän on tuolloin paljon lämpimämmät ja käyntiäänikin pehmeä vrt kylmänä käynnistys. Jos tuossa olis vielä letkulämppäri niin etunahan olis että alkais puhaltaan lämmintä nopeemmin, mutta eipä tuossa nytkään pitkästi pääse että lämmöt on +50 ja alkaa puhallin puhista.

    Onko mitään perää, työkaveri väitti että tuota defan säteilijää ei saisi pitää kuin 2 tuntia korkeintaan päällä tai palaa, defan asennus/ohjekirjasta en löytäny mitään mainintaa mistään maksimiajasta ? omani ainakin toiminu vaikka on töissä koko päivän tolpan nokassa, parhaillaan ollut varmaan 16h jos on jäänyt ylitöihin.
    On mullakin ollu parhaimmillaan toista vuorokautta säteilijä päällä, sähkölaskussa kai se näkyy eniten:think
    Eikai tollanen nyt saa olla vaan 2h käyttöä varten kun -20°c toisella puolella minimikäyttöaikakin on suosituksissa vähintään 2h

    Leave a comment:


  • JJtalo
    replied
    Omassani defan säteilijä, akkulaturi ja sisälämppäri. Töissä on sen 8h lämmityksessä, ja salavalikko on näyttänyt kotia lähtiessä +11 - +13, ulkona -15 - -18 mitä muutamana päivänä kattonu, eli omasta mielestä ihan toimiva, öljythän on tuolloin paljon lämpimämmät ja käyntiäänikin pehmeä vrt kylmänä käynnistys. Jos tuossa olis vielä letkulämppäri niin etunahan olis että alkais puhaltaan lämmintä nopeemmin, mutta eipä tuossa nytkään pitkästi pääse että lämmöt on +50 ja alkaa puhallin puhista.

    Onko mitään perää, työkaveri väitti että tuota defan säteilijää ei saisi pitää kuin 2 tuntia korkeintaan päällä tai palaa, defan asennus/ohjekirjasta en löytäny mitään mainintaa mistään maksimiajasta ? omani ainakin toiminu vaikka on töissä koko päivän tolpan nokassa, parhaillaan ollut varmaan 16h jos on jäänyt ylitöihin.

    Leave a comment:


  • Aceishigh
    replied
    Moro,

    Tämä on ajankohtainen itsellenikin. Kahlasin eri ketjut läpi ja tulin seuraavaan lopputulokseen - webasto akkulaturilla, jos on varaa ja letkulämmitin, jos peruslämmitys riittää. Oletteko samaa mieltä? Jos päädyn webastoon, taidan ottaa puhelinohjauksella.

    Laittaisitteko hyviä linkkejä, joista kysellä tarjouksia pk-seudulla.

    Uudenmaan autovarusteluun ja Espoon erikoisvarusteluun laitoin jo.

    Auto on 530dA E61 05/2007, viisi kilowattia riittänee webastossa.
    Last edited by Aceishigh; 06-12-2012, 14:31.

    Leave a comment:


  • Juggie
    replied
    Originally posted by Fabsu View Post
    Hieno homma, kiitoksia

    Leave a comment:


  • Jarkka
    replied
    Vielä pari lisää.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Jarkka
    replied
    Ohessa muutamat lämpökamerakuvat. Defan säteilijä ollut kuvaushetkellä päällä 2h sekä Termini 1300W 2h. Ulkona pakkasta -15...-16. Ensimmäinen kylmempi yö. Kuvissa on vaihteleva automaattinen skaalausasteikko. Auto on katoksessa jossa betonilattia joten lattian lämpötila on tietty lämpimämpi kuin ulkoilma. Lämpökameran tarkkuus hiukan kärsii kun aletaan lähestymään -20C ääripään suositeltua käyttöaluetta.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • casino
    replied
    Originally posted by Fabsu View Post
    Nyt on Defan säteilijä asennettu. Kaikkinensa aikaa kului asentajalta 1h 45 min sisähaaran vetoineen. Kyllähän tuo lämmittääkin, aamulla -12 ja salavalikosta katsottuna moottorin lämmöt + 8 astetta. Käyntiin kuin palmun alta. Lämmitysaika melko pitkä lähes viisi tuntia, varmaan vähempikin riittäisi. Sisälämppäriksi valitsin Defan tehokkaimman Terminin, lämmitystehoa ainakin piisaa. Hyvä myös tuo säätö > 0 w/1350 w/2100 w. Kyllä nyt kelpaa!
    NO kyllähän se vielä tuolla -12 astessa toimii. ja tuolla lämmitysajalla. Kun pakkasta tulee yli 20 niin veikkaan, että alkaa vaikuttamaan yllättävän tehottomalta.

    Tuosta paketista saat erittäin hyvän kun hankit lisäksi 1 kpl defa y-haaroituskappale + 1.0 metrin elemetti "jatkokaapeli" vastus da411702 ja sitten "calixin" re 64 asennus letkusarjan + ylläpitolaturin.

    Näin ollen sinulla lämpiää öljyt+nesteet "oikeasti" ja akku pysyy kunnossa sekä sisätilat ovat sulat.. tarkkoja tuote koodeja en nyt muista, mutta jos tarvetta on niin voin privalla kertoa jos tarvetta on huippulämmityspaketille. Muutamalle bmw kohtalo toverille töissä on tullut edellä mainitut myytyä/asennettua...

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Tuossa ne ohjeet: http://www.btcf.fi/forum/showthread....4mmitin&page=5

    Leave a comment:


  • Juggie
    replied
    Originally posted by Fabsu View Post
    Ne moottorinohjausboksi ja ne releet pitää ottaa siitä edestä pois! Haulla löytyy ihan kuvalliset ohjeetkin Niiden avulla kun tekee, onnistuu helposti tuo homma.
    Kyllä nuo kuvat minun autosta on, en vain alkanut noita bokseja ottamaan pois, kun ei ollut varma onko tarpeen.

    Pitääpä jatkaa purkua vielä pidemmälle.

    En löytänyt noita kuvallisia ohjeita, vaikka haulla yritinkin

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Ne moottorinohjausboksi ja ne releet pitää ottaa siitä edestä pois! Haulla löytyy ihan kuvalliset ohjeetkin Niiden avulla kun tekee, onnistuu helposti tuo homma.

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    ^No niinpä joo. Minä vain luulin että nuo kuvat ovat nimenomaan Juggien autosta.

    Leave a comment:

Working...
X