Webasto vai lohkolämmitin E61?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • e46touring
    replied
    [QUOTE=Hjördis;2830627]


    E60/E61 autolle tarkoitettu retrofit sarja sisältää kaiken tarvittavan (pois lukien kaukosäädin), mitään muita osia tai letkuja ei tarvita. QUOTE]

    KYLLÄ tarvitaan esim. jos kone M47N tai N47 niin on tilattava letkuja
    6 syl. selviää niillä retrofit sarjan letkuilla.

    Kauko säätimenä todellakin VOI käyttää sitä BMW:n omia HALKOA
    jos taskuissa fyysinen koko riittää
    muuten Webaston omia T 91/ T100 HTM kauko säätimiä käytettäessä vaatii väylä sovittimen

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Voisko joku laittaa mulle tuommosen retrofitti systeemin kiinni? Tottakai korvausta vastaan ?

    Leave a comment:


  • Hjördis
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    Eli Ei kannata sortua näihin yleismallisiin Webasto/Eberi sarjoihin vaan ostaa BMW retrofit sarja jonka asennus/käyttö 100% toimiva systeemi näihin yleismies jantusten räpellys kytkentöihin verrattuna.
    Olen täysin sama mieltä kunhan asennus tehdään itse, muuten hinta pompsahtaa pilviin.

    Originally posted by e46touring View Post
    Eikä tuossa retrofit sarjan mekaanisessa asennuksessa vaadita mitään normaalista poikkeavia korjaamo työkaluja.
    Ainoastaan asennuksen jälkeen auton koodaus jotta saadaan webasto auton CID näytöstä tulille joko kellolla tai heti.
    Juuri näin. Retrofit sarjan mukana tulee kaikki tarvittavat osat ja hyvä asennusohje. Asennus onnistuu ihan perustyökaluilla vaikkapa ulkona pihalla (tankkiluukun avaaja joutuu itse väsämään tai hankkimaan esim. biltemasta) ja on täysin plug & play. Koodauskin onnistuu helposti kunhan kaapeli ja tuore NCS ohjelma löytyy.

    Originally posted by e46touring View Post
    Lisäksi tuon retrofit sarjan VOI varustaa kauko-ohjaimella, toki hiukan kalliimpi systeemi kun vaatii autoon lisäksi väylä sovittimen
    Tehtaan peruskaukosäädin ei vaadi erillistä vastanotinta vaan toimii samalla vastaanottimella kuin avaimen kaukosäädin. Näitä kaukosäätimiä uudenveroisessa kunnossa voi löytää Ebaystä alle 50 eurolla. Jos peruskaukosäädin ei riitä omiin tarpeisiin niin BMW tarjoaa oman versionsa webaston T90 ja T100 kaukosäätimistä, mutta silloin tarvitaan erillinen vastanotin ja väyläsovitin. Lisähinta tulee silloin kaikkiaan noin 500-900 euroa (saksan hintoja).

    Originally posted by e46touring View Post
    Hinta riippuu auton VIN numerosta eli mitä letkuja tarvii lisää ostaa, kun EI VOI tuo retrofit sarja sisältää kaikkien E 60/61 mallien letkuja. ts. HINTA / tarpeettomat osat esim erot 4syl/6syl letkuissa.

    Muistaakseni hinta vuosi sitten n. +1500€ retrofit sarjalle
    E60/E61 autolle tarkoitettu retrofit sarja sisältää kaiken tarvittavan (pois lukien kaukosäädin), mitään muita osia tai letkuja ei tarvita. Kutosdiiselille sarjan hinta oli vuosi sitten noin 1450€ kotiovelle tuotuna Saksasta.

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    Hinta riippuu auton VIN numerosta eli mitä letkuja tarvii lisää ostaa,
    kun EI VOI tuo retrofit sarja sisältää kaikkien E 60/61 mallien letkuja.
    ts. HINTA / tarpeettomat osat esim erot 4syl/6syl letkuissa.

    muistaakseni hinta vuosi sitten n. +1500€ retrofit sarjalle
    Tämä ei varmaan sisällä asennusta? Mahtaneekohan 3 K€ ees riittää jos tuon haluaisi asennettuna?

    Leave a comment:


  • bemarikari5
    replied
    bemarikari5:llä ibs vika tn. johtuu sisätilapuhaltimen liian suuresta asennosta, mut onko se silloin jälkiasennuspaskan vika, vai asennuksen ? OE laite ei ois varmaan enää suostunut lämmittämään väyläkomennon ansiosta (30g signaali), jolloinka orkkislaite ois ollu saatananorkkisasennuspaska.

    Tuleeko noita herjoja, jos kulutus on väylän kautta?
    Olen antanut itseni ymmärtää, että omassa tapauksessani johtuu siitä, että kulutus on väylän ulkopuolista ibs:n luulemaa kulutusta/ akun purkautumista.

    Entisessä e39:ssä ei ongelmia ollut, kyseessä oli orkkisasennus.

    En sitten tiedä onko auto paska, asennus hutiloitu vai onko omissa kalsareissa kertynyt takasaumaan sitä liikaa?

    Mielestäni olisi kohtuullista, että voisi noin 2k€ lämmitintä myös käyttää siten, että auto olisi myös lämmin.

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Originally posted by JJtalo View Post
    Itelle laitoin defa säteilylämmittimen + sisäpistoke + defan akkulaturi. hintaa tuli lämmittimelle ja sisäpistokkeelle + defan 1400w sisäpuhallin 330e, ja akkulaturi oli 120e. Ite olin siinä luulossa ettei näihin (e61 530d) edes saa letkulämppäriä, eivätkä ne kyllä sitä kaupanneetkaan kun menin paikallisesta ostamaan "autolle lämpöä".
    Kohtapa sen näkee miten tuommonen säteilijä pelittää, ensimmäisen talven jälkeen on viisaampi... Tuo säteilijä ei oo ku 300w, ja nuo jäähdytysnestettä lämmittävät on luokkaa 500-700w, eli 2 kertaa kauemmin saa säteilijää pitää seinässä...
    Akkulaturiks suunnittelin aluks c-tekin laturia kiinteänä, mutta laturin valmistaja ei sitä suosittele, eikä lupaa pakkasenkestoksi kuin -20, ja jos olisi toteuttanut "sisätilapistokkeella" konehuoneessa tuon kytkennän olisi hintakin ollut sama kuin tuossa defassa. Tuo defa on kuitenkin suunniteltu tuohon touhuun, kestää -40, ei tarvitse ylimääräisiä piuhoja koska siinä on yksi tulo ja yksi lähtö, ja osaa kytätä ulkolämpötilaa ja nostaa latausjännitettä sen mukaan mitä enempi pakkasta. ( sama toiminto tietääkseni c-tek polar mallissa mutta se maksaa jo enemmän mitä tuo defan laturi ).
    Webasto olis ihan kätevä, mutta omaan budjettiin liian kallis, ja itelle tulee niin paljo pätkäajoa että akkua joutuis kuitenki lataan eli joutuis olla piuhan nokassa, niin samalla sitä sitte siinä lämmittääki.
    Itellä 7A ctekki webaston kaverina ja hyvin on laturi toiminu kovemmillakin pakkasilla.

    Leave a comment:


  • JJtalo
    replied
    Itelle laitoin defa säteilylämmittimen + sisäpistoke + defan akkulaturi. hintaa tuli lämmittimelle ja sisäpistokkeelle + defan 1400w sisäpuhallin 330e, ja akkulaturi oli 120e. Ite olin siinä luulossa ettei näihin (e61 530d) edes saa letkulämppäriä, eivätkä ne kyllä sitä kaupanneetkaan kun menin paikallisesta ostamaan "autolle lämpöä".
    Kohtapa sen näkee miten tuommonen säteilijä pelittää, ensimmäisen talven jälkeen on viisaampi... Tuo säteilijä ei oo ku 300w, ja nuo jäähdytysnestettä lämmittävät on luokkaa 500-700w, eli 2 kertaa kauemmin saa säteilijää pitää seinässä...
    Akkulaturiks suunnittelin aluks c-tekin laturia kiinteänä, mutta laturin valmistaja ei sitä suosittele, eikä lupaa pakkasenkestoksi kuin -20, ja jos olisi toteuttanut "sisätilapistokkeella" konehuoneessa tuon kytkennän olisi hintakin ollut sama kuin tuossa defassa. Tuo defa on kuitenkin suunniteltu tuohon touhuun, kestää -40, ei tarvitse ylimääräisiä piuhoja koska siinä on yksi tulo ja yksi lähtö, ja osaa kytätä ulkolämpötilaa ja nostaa latausjännitettä sen mukaan mitä enempi pakkasta. ( sama toiminto tietääkseni c-tek polar mallissa mutta se maksaa jo enemmän mitä tuo defan laturi ).
    Webasto olis ihan kätevä, mutta omaan budjettiin liian kallis, ja itelle tulee niin paljo pätkäajoa että akkua joutuis kuitenki lataan eli joutuis olla piuhan nokassa, niin samalla sitä sitte siinä lämmittääki.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Voihan sinne kaikenlaista väkerrellä, mutta ei se tankkiottimen asennus niin vaikeaa ole, että tuollaiseen kannattaisi ryhtyä.
    sepä se, ja kaikenlisäksi jos auton käydessä käyttää webastoa on linjastossa eri paine --> vaikuttaa co2 ja palopesän tukkeutumiseen melko epämiellyttävästi.

    tuo e46touringin tarjoama 1,5ke hinta taitaa sisältää vaan romut, ei tuohon hintaan taida saada laitetta asennettuna avaimet käteen ja 2v takuu?

    bemarikari5:llä ibs vika tn. johtuu sisätilapuhaltimen liian suuresta asennosta, mut onko se silloin jälkiasennuspaskan vika, vai asennuksen ? OE laite ei ois varmaan enää suostunut lämmittämään väyläkomennon ansiosta (30g signaali), jolloinka orkkislaite ois ollu saatananorkkisasennuspaska.

    Webaahan voi ilman sisätilapuhallinta pyörittää melko kauan, kun toi kuitenkin taitaa sen 50Wh viedä jopa, eli useamman tunnin voi kyllä pyörittää ilman propleemeja.

    tänään (8.10.2012) katoin evo 5 dieselin hintoja ebaystä, perus-asennussarjan(mistä kyl puuttuu tankkiotin ja muuta pientä), hinnat alkaen 480€. Tommosen jos tietysti ostaa ja koittaa saada asennettua liikkeessä niin osaisin epäillä että ei onnistu, eli ti-miehen ratkaisu.

    Leave a comment:


  • bemarikari5
    replied
    Jälkiasennuspaskat maksoi viime vuonna 1800€ - 2300€ asennettuna. Kyseessä 5,0 kw weba htm100 kakella. Herjoja tulee 30min käytön jälkeen juuri tuon ibs:n takia. Orkkiksen laittaisin, jos nyt olisin hommaamassa. Katellaan maanantai-iltana saako seppä vihdoin omani toimimaan! Kaikki asentamot eivät ole kovin innostuneita laittamaan e60:seen, kun on mihin autoihin verrattuna kuulemma aika työläs, tai ainakin mulle näin valehdeltiin/kerrottiin.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by Fabsu View Post
    Ja sitten ehkä se mielenkiintoisin, eli hinta?
    Hinta riippuu auton VIN numerosta eli mitä letkuja tarvii lisää ostaa,
    kun EI VOI tuo retrofit sarja sisältää kaikkien E 60/61 mallien letkuja.
    ts. HINTA / tarpeettomat osat esim erot 4syl/6syl letkuissa.

    muistaakseni hinta vuosi sitten n. +1500€ retrofit sarjalle

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by e46touring View Post
    On asennettu Torniossa BMW:n retrofit sarjaa.

    Eli Ei kannata sortua näihin yleismallisiin Webasto/Eberi sarjoihin vaan
    ostaa BMW retrofit sarja jonka asennus/käyttö 100% toimiva systeemi
    näihin yleismies jantusten räpellys kytkentöihin verrattuna.

    eikä tuossa retrofit sarjan mekaanisessa asennuksessa vaadita mitään normaalista poikkeavia korjaamo työkaluja.
    Ainoastaan asennuksen jälkeen auton koodaus jotta saadaan webasto auton CID näytöstä tulille joko kellolla tai heti.

    Lisäksi tuon retrofit sarjan VOI varustaa kauko-ohjaimella, toki hiukan kalliimpi systeemi kun vaatii autoon lisäksi väylä sovittimen
    Ja sitten ehkä se mielenkiintoisin, eli hinta?

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    BMW E60/61 webasto ??

    Originally posted by Larzza View Post
    niin oliko joku asentanut ja missä?

    Mutta luultavasti työt päälle.
    On asennettu Torniossa BMW:n retrofit sarjaa.

    Eli Ei kannata sortua näihin yleismallisiin Webasto/Eberi sarjoihin vaan
    ostaa BMW retrofit sarja jonka asennus/käyttö 100% toimiva systeemi
    näihin yleismies jantusten räpellys kytkentöihin verrattuna.

    eikä tuossa retrofit sarjan mekaanisessa asennuksessa vaadita mitään normaalista poikkeavia korjaamo työkaluja.
    Ainoastaan asennuksen jälkeen auton koodaus jotta saadaan webasto auton CID näytöstä tulille joko kellolla tai heti.

    Lisäksi tuon retrofit sarjan VOI varustaa kauko-ohjaimella, toki hiukan kalliimpi systeemi kun vaatii autoon lisäksi väylä sovittimen

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Raine View Post
    Eikö onnistu laittaa esim. litran kokoista kerääjäsäiliöitä paluulinjaan ja siitä ottaa pa-pumpulle aine?
    Voihan sinne kaikenlaista väkerrellä, mutta ei se tankkiottimen asennus niin vaikeaa ole, että tuollaiseen kannattaisi ryhtyä.

    Leave a comment:


  • Raine
    replied
    ..........
    Last edited by Raine; 16-05-2013, 16:40.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    kyl mäki otin, vaikkaki kyl mietin itsekin asian mielekkyyttä ; että ois vaikka ottanu tankin paluuputkesta.
    En sitten uskaltanut ja vedin matkustajan puoleiseen tankin kanteen putken, askareena ei ny ollu kuitenkaan mitään Ameriikan tiedettä.

    Leave a comment:

Working...
X