Webasto vai lohkolämmitin E61?
Collapse
X
-
Minäkin oletin olevan hyötyä siitä, kun ruuvasin manuaalisäädöillä maksimi palkit ylimmälle puhallukselle lasien sulamisen toivossa, lienee sitten ollu ihan turhaa...
-
Jos on jälkkäri weba niin puhaltaa sinne mihin suuntauksen on autoa sammuttaessaan jättänyt, jos on tehtaan weba niin suuntaukset menevät automaattisesti oikein.Originally posted by Heguli 31 View PostKysytääs tässä topiikissa Webasta,kun ei viitsi taas uutta aloittaa.Eli:
Onko Webaston kannalta mitään merkitystä missä säädöissä puhaltimen namiskat on,kun auton sammuttaa?Eli puhaltaako ajastimella käynnistyvä Weba aina samalla tavalla (siis puhallusilman suuntaus) käynnistyessään?Vai vaikuttaako omien puhallussäätöjen asetukset tuohon jotenkin?Ja onko merkitystä onko puhallin manuaali- tai automaattiasennossa?
Eli Weba käynnistyessään säätää lämmityslaitteen säädöt (ilmaläpät ym.) aina johonkin vakioon asentoon,vai mennäänkö niillä säädöillä mitkä autoon jää autoa sammutettaessa?
Sen takia kyselen tyhmiä,kun tuntuisi,että aiemmin lasit suli paremmin kuin nykyään.
Leave a comment:
-
Entisessä e46:ssa puhalti ainakin siten, miten oli säätimet jättänyt. Yleensä pidin puhallusta manuaalilla ja aika pienellä, mutta lämmöt korkealla. Tuo oli muistaakseni neuvottu jossakin Webaston ohjeessakin.Originally posted by Heguli 31 View Post^ Taisi sitten olla oikeasti tyhmä kysymys,kun kukaan asiasta tietäväinenkään ei ole kommenttia heittänyt...
Leave a comment:
-
Kunnollista tietoa odotellessa sen verran koetan muistella, että manuaalisäädöillä tekee juuri niin kuin ne säädöt on jätetty virrat päällä ollessa. Jos puhallin on nollilla sen webasto kyllä nostaa 2. asentoon automaattisesti.Originally posted by Heguli 31 View Post^ Taisi sitten olla oikeasti tyhmä kysymys,kun kukaan asiasta tietäväinenkään ei ole kommenttia heittänyt...
Leave a comment:
-
Kysytääs tässä topiikissa Webasta,kun ei viitsi taas uutta aloittaa.Eli:
Onko Webaston kannalta mitään merkitystä missä säädöissä puhaltimen namiskat on,kun auton sammuttaa?Eli puhaltaako ajastimella käynnistyvä Weba aina samalla tavalla (siis puhallusilman suuntaus) käynnistyessään?Vai vaikuttaako omien puhallussäätöjen asetukset tuohon jotenkin?Ja onko merkitystä onko puhallin manuaali- tai automaattiasennossa?
Eli Weba käynnistyessään säätää lämmityslaitteen säädöt (ilmaläpät ym.) aina johonkin vakioon asentoon,vai mennäänkö niillä säädöillä mitkä autoon jää autoa sammutettaessa?
Sen takia kyselen tyhmiä,kun tuntuisi,että aiemmin lasit suli paremmin kuin nykyään.Last edited by Heguli 31; 30-01-2015, 16:27.
Leave a comment:
-
Tuossa sun linkkaamassa jumpassa yhdistetään jäähdyttimeltä tuleva letku webastolle menevään ja lisäksi poistetaan lämppärin kennolta vesiventtiilille tuleva paluuletku. Sama toiminnallinen lopputulos saavutetaan jumittamalla vesiventtiili jatkuvasti koko kierron asentoon vastusmodauksella.Originally posted by Heguli 31 View PostMinä olen E6X sarjalaisen kohdalla ymmärtänyt,että tuon 3-tieventtiilin ja sen letkujen takia systeemi ei ole vpelkän vastusmodin jälkeenkään vielä ns.sarjassa.Eli tuon vesiventtiilin ja yhden T-haaran ja letkun heivaamisella letkutus muuttuu oikeanlaiseksi "sarjaan".
Ilman letkujen modausta Weba kierrättää vettä samaan aikaan moottorissa ja sisäkennolla.Eikä: moottori->Webasto->lämmityslaite->moottori.Olenko ymmärtänyt jotenkin väärin?
Edit. Olimpas hidas.
Ps. Jos tekee sen älyttömän vesiventtiilin tiivisteen poiston niin sitten vesi menee jatkuvasti osin tuota lämppärin paluuletkua vastakarvaan ohi lämppärin ja suoraan moottorille.Last edited by böntti; 13-02-2014, 16:50.
Leave a comment:
-
Väärinymmärrys. Vastusmodilla systeemi on sarjassa, kuten moottorin käydessä. Mitään letkujumppaa E60/61 ei tarvita, mutta toki turhaksi jäävät komponentit voi halutessaan poistaa.Originally posted by Heguli 31 View PostMinä olen E6X sarjalaisen kohdalla ymmärtänyt,että tuon 3-tieventtiilin ja sen letkujen takia systeemi ei ole vpelkän vastusmodin jälkeenkään vielä ns.sarjassa.Eli tuon vesiventtiilin ja yhden T-haaran ja letkun heivaamisella letkutus muuttuu oikeanlaiseksi "sarjaan".
Ilman letkujen modausta Weba kierrättää vettä samaan aikaan moottorissa ja sisäkennolla.Eikä: moottori->Webasto->lämmityslaite->moottori.Olenko ymmärtänyt jotenkin väärin?
Leave a comment:
-
Minä olen E6X sarjalaisen kohdalla ymmärtänyt,että tuon 3-tieventtiilin ja sen letkujen takia systeemi ei ole vpelkän vastusmodin jälkeenkään vielä ns.sarjassa.Eli tuon vesiventtiilin ja yhden T-haaran ja letkun heivaamisella letkutus muuttuu oikeanlaiseksi "sarjaan".
Ilman letkujen modausta Weba kierrättää vettä samaan aikaan moottorissa ja sisäkennolla.Eikä: moottori->Webasto->lämmityslaite->moottori.Olenko ymmärtänyt jotenkin väärin?
Leave a comment:
-
Ja tuota letkujumppaa ei tarvita jos webasto on kytketty sarjaan muun systeemin kanssa niin kuin esim e6x- ja f1x-malleissa. Ilmeisesti f30 ja f20 tuo webasto on rinnan moottorin kanssa -> vaihtoventtiilin disabloinnilla pumppu puskee umpikujaan -> letkujumppa tarvitaan.Originally posted by Heguli 31 View PostVastuspatentti vesiventtiilin "korvaajaksi": http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=154453
Ja vastusmodin lisäksi letkujumppaa:
http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=168
Leave a comment:
-
Vastuspatentti vesiventtiilin "korvaajaksi": http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=154453Originally posted by Laku View PostOnko jossain ohjetta tähän operaatioon?
Ja vastusmodin lisäksi letkujumppaa.(Tosin tätä ei sitten ilmeisesti E6X sarjalaiseen tarvi tehdäkkään):
Last edited by Heguli 31; 13-02-2014, 16:55.
Leave a comment:
Leave a comment: