Originally posted by Anzafin
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Webasto vai lohkolämmitin E61?
Collapse
X
-
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
-
-
CE on ihan yhtä tyhjän kanssa,
jos minä teen laitetta x, ja uskallan pistää nimeni likoon,
voin laittaa CE-merkinnän ja that´s it.
Ulkokäytössä sähkölaitteiden pitää olla tietyt IP luokitellut,
kuvien perusteella tuo E-bayn vehje tuskin IP34 tai IP44 luokitusta täyttää
kyseisellä liitäntäjohtoratkaisulla.
Kertokaas mulle mikä IP-luokitus ko. laitteen kyljestä löytyy?Last edited by MajorDrake; 15-02-2013, 12:15.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Niin siis kenen kyljessä ja mikä luokitus?-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostCE on ihan yhtä tyhjän kanssa,
jos minä teen laitetta x, ja uskallan pistää nimeni likoon,
voin laittaa CE-merkinnän ja that´s it.
Ulkokäytössä sähkölaitteiden pitää olla tietyt IP luokitellut,
kuvien perusteella tuo E-bayn vehje tuskin IP34 tai IP44 luokitusta täyttää
kyseisellä liitäntäjohtoratkaisulla.
Kertokaas mulle mikä IP-luokitus ko. laitteen kyljestä löytyy?
Toisaalta, katselin huvikseni muutamia sähkölaitteita tuossa, eikä niistä löytynyt kaikista mitään merkintää IP-luokituksesta :think. Ei kai voi olla niin, että Suomessakin myytäisiin siis täysin laittomia vehkeitä. Eli millainen standardi tuo IP-luokitus nyt sitten oikein loppujen lopuksi on? Pakollinen/suositeltu/uusi?
Ja sillähän minä tuossa aiemmin kärtin että mistä laitteesta puhutaan kun nimenomaan tuolla minun threadissa oli puhetta että "autos palaa" ynnä muuta höpöhöpöä, kun minulla on se amerikoista tilattu säteilylämmitin. CE-hyväksytty se on, mutta ei siitä IP-luokitusta löytynyt tietenkään siitäkään. Kaikenlaisia muita merkintöjä on kyllä niin perkeleesti.
Kyllä minua itseänikin hirvitti se jenkkien ohut johto siinä, ja asensinkin sen tilalle DEFAn suojatun johdon, eikä sitä minun mielestäni voi millään sanoa kötöstykseksi, sen verran hyvin mielestäni onnistuin sen tekemään. Rakensin sen ihan sähköasentajan neuvomana.
Mutta hyvää infoa ihan yleisestikin tuo IP-juttu.
Ja Rainen letkulämppäri kyllä kuulostaa aika tehokkaalta ratkaisulta. Jos lohko lämpeää noinkin hyvin niin mitenkähän hyvin se vaikuttaa öljypohjassa vellovaan öljyyn :think? Omassa autossa minulle olisi tärkeää että nimenomaan öljy lämpenisi, sillä se on aika kiisseliä kylmänä (10W60) . Nykyinen säteilijä on suoraan öljypohjassa kiinni että luulisi ainakin jonkin verran ölppää lämmittävän. Kunhan tässä tulee tutustuttua M5:n vesikiertoon, niin ensi talvelle voisi tuollaista Calixia harkitakin .
- Antti -
Comment
-
-
No kertokaa nyt että onko tuo "heizeri" kuitenkin siellä saksanmaalla hyväksytty autokäyttöön tuolla ce-merkinnällä vai ei?Täällä on nämä mainitut ip-luokitukset ulkokäyttöön mutta miten muualla euroopassa?Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by Anzafin View PostToisaalta, katselin huvikseni muutamia sähkölaitteita tuossa, eikä niistä löytynyt kaikista mitään merkintää IP-luokituksesta :think. Ei kai voi olla niin, että Suomessakin myytäisiin siis täysin laittomia vehkeitä. Eli millainen standardi tuo IP-luokitus nyt sitten oikein loppujen lopuksi on? Pakollinen/suositeltu/uusi?
minulle olisi todella mieleen jos saataisi kilpailua näiden kalliiden ruotsalaisten rinnalle. Tuollainen vesipumpun sisältävä lämmitin on varmasti paljon parempi kuin pelkkä letkulämmitin tai säteilijä.
Tarkoituksena on vain varoitaa että mitä tahansa vehjettä ei sinne autoon kannata "ruuvata" koska se voi olla hengenvaaralinen tai paloherkkä. Ja vaikkei olisikaan millään tavalla ongelmallinen niin palaahan noita autoja joka talvi roikassa pitämisen takia vaikka niissä on direktiivit täyttävät vehkeen...
Auton palessa ei paljon naurata jos vakuutusyhtiö pesee
kätensä korvauksesta osittain tai kokonaan, ei auta sanoa että en tiennyt määräyksiä.
IP-luokitus ei ole pakollinen kuin kosteissa tiloissa ja ulkokäytössä.
Enkä nyt osaa sanoa onko se pakolloinen vai voiko sen korvata jolloin muulla luokituksella...
Sinänsä kirjoittelin "potaskaa" siltä osin että enään nykyisin ei tarvitse olla erikseen autokäyttöö hyväksytty (tämä muuttui EU:n myötä),
vaan pitää olla autokäyttöön tarkoitettu ja tietysti IP-luokitukset (tai vastaavat) pitää olla kunnossa, tuollainen 3-napainen liitin ilman tiivisteitä ei kyllä tarvittavia luokituksia täytä. Harmi sinänsä, vaihtaisivat tilalle kunnon liittimen ja panssarikaapelit niin IP-luokitukset taitaisivat olla sen jälkeen riittävät...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEipä tässä olekkaan varoiteltu sen takia että olisin esim. sinun asennusta tai tuota e-bayn vehjettä vastaan,
minulle olisi todella mieleen jos saataisi kilpailua näiden kalliiden ruotsalaisten rinnalle. Tuollainen vesipumpun sisältävä lämmitin on varmasti paljon parempi kuin pelkkä letkulämmitin tai säteilijä.
Tarkoituksena on vain varoitaa että mitä tahansa vehjettä ei sinne autoon kannata "ruuvata" koska se voi olla hengenvaaralinen tai paloherkkä. Ja vaikkei olisikaan millään tavalla ongelmallinen niin palaahan noita autoja joka talvi roikassa pitämisen takia vaikka niissä on direktiivit täyttävät vehkeen...
Auton palessa ei paljon naurata jos vakuutusyhtiö pesee
kätensä korvauksesta osittain tai kokonaan, ei auta sanoa että en tiennyt määräyksiä.
IP-luokitus ei ole pakollinen kuin kosteissa tiloissa ja ulkokäytössä.
Enkä nyt osaa sanoa onko se pakolloinen vai voiko sen korvata jolloin muulla luokituksella...
Sinänsä kirjoittelin "potaskaa" siltä osin että enään nykyisin ei tarvitse olla erikseen autokäyttöö hyväksytty (tämä muuttui EU:n myötä),
vaan pitää olla autokäyttöön tarkoitettu ja tietysti IP-luokitukset (tai vastaavat) pitää olla kunnossa, tuollainen 3-napainen liitin ilman tiivisteitä ei kyllä tarvittavia luokituksia täytä. Harmi sinänsä, vaihtaisivat tilalle kunnon liittimen ja panssarikaapelit niin IP-luokitukset taitaisivat olla sen jälkeen riittävät...Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEipä tässä olekkaan varoiteltu sen takia että olisin esim. sinun asennusta tai tuota e-bayn vehjettä vastaan,
minulle olisi todella mieleen jos saataisi kilpailua näiden kalliiden ruotsalaisten rinnalle. Tuollainen vesipumpun sisältävä lämmitin on varmasti paljon parempi kuin pelkkä letkulämmitin tai säteilijä.
Tarkoituksena on vain varoitaa että mitä tahansa vehjettä ei sinne autoon kannata "ruuvata" koska se voi olla hengenvaaralinen tai paloherkkä. Ja vaikkei olisikaan millään tavalla ongelmallinen niin palaahan noita autoja joka talvi roikassa pitämisen takia vaikka niissä on direktiivit täyttävät vehkeen...
Auton palessa ei paljon naurata jos vakuutusyhtiö pesee
kätensä korvauksesta osittain tai kokonaan, ei auta sanoa että en tiennyt määräyksiä.
IP-luokitus ei ole pakollinen kuin kosteissa tiloissa ja ulkokäytössä.
Enkä nyt osaa sanoa onko se pakolloinen vai voiko sen korvata jolloin muulla luokituksella...
Sinänsä kirjoittelin "potaskaa" siltä osin että enään nykyisin ei tarvitse olla erikseen autokäyttöö hyväksytty (tämä muuttui EU:n myötä),
vaan pitää olla autokäyttöön tarkoitettu ja tietysti IP-luokitukset (tai vastaavat) pitää olla kunnossa, tuollainen 3-napainen liitin ilman tiivisteitä ei kyllä tarvittavia luokituksia täytä. Harmi sinänsä, vaihtaisivat tilalle kunnon liittimen ja panssarikaapelit niin IP-luokitukset taitaisivat olla sen jälkeen riittävät...- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Nyt menee hermot. Kiesi oli pari päivää ajamatta ja illalla laitoin piuhan päähän, säteilylämmitin oli päällä sellaset 3,5h ja mitä tapahtuu, ei lähde käyntiin ja lopulta akku finaaliin. Ilmeisesti on noi hehkut paskana ja toi s******n säteilyklämmitin, sanonko mitä sillä voi tehdä, vesilintua sillä ei kai voi heittää, saa pian syytteen eläinrääkkäyksestä, mutta joku loppusijoituspaikka sille olis omiaan.
Pakkasta oli yöllä huimat -18. Siellä se se nyt pihalla sitten seisoo.
ebaysta kattelin josko sieltä löytys webasto, mutta taitavat olla bens
amalleihin tai sitten ei muuten vaan kerrota. Suomessa taitaa olla käytetyt vähän vähissä ja uudet maksaa sitten mansikoita ja hunajaa.Ex...-06 E61 530DA, hopeanharmaa kuten omistajansakin, aktiiviohjaus + adaptiiviset ajovalot + Sport alusta.
Nykyinen -13 F11 530 DA XDrive Luxury
Comment
-
-
Originally posted by Raidahl View PostNyt menee hermot. Kiesi oli pari päivää ajamatta ja illalla laitoin piuhan päähän, säteilylämmitin oli päällä sellaset 3,5h ja mitä tapahtuu, ei lähde käyntiin ja lopulta akku finaaliin. Ilmeisesti on noi hehkut paskana ja toi s******n säteilyklämmitin, sanonko mitä sillä voi tehdä, vesilintua sillä ei kai voi heittää, saa pian syytteen eläinrääkkäyksestä, mutta joku loppusijoituspaikka sille olis omiaan.
Pakkasta oli yöllä huimat -18. Siellä se se nyt pihalla sitten seisoo.
ebaysta kattelin josko sieltä löytys webasto, mutta taitavat olla bens
amalleihin tai sitten ei muuten vaan kerrota. Suomessa taitaa olla käytetyt vähän vähissä ja uudet maksaa sitten mansikoita ja hunajaa.
Oulussa exautisti:lla luultavasti e6X sarjan Webaston retrofit satsi myynnissä ?__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
-
Originally posted by Raidahl View PostNyt menee hermot. Kiesi oli pari päivää ajamatta ja illalla laitoin piuhan päähän, säteilylämmitin oli päällä sellaset 3,5h ja mitä tapahtuu, ei lähde käyntiin ja lopulta akku finaaliin. Ilmeisesti on noi hehkut paskana ja toi s******n säteilyklämmitin, sanonko mitä sillä voi tehdä, vesilintua sillä ei kai voi heittää, saa pian syytteen eläinrääkkäyksestä, mutta joku loppusijoituspaikka sille olis omiaan.
Pakkasta oli yöllä huimat -18. Siellä se se nyt pihalla sitten seisoo.
ebaysta kattelin josko sieltä löytys webasto, mutta taitavat olla bens
amalleihin tai sitten ei muuten vaan kerrota. Suomessa taitaa olla käytetyt vähän vähissä ja uudet maksaa sitten mansikoita ja hunajaa.
Laita letkulämmitin niin saa olla hehkujakin rikki niin kyllä starttaa😊😊Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
-
Olisiko tuosta Laakkosen kampanjan moottorilämmittimestä mihinkään? Kyseessä letkulämmitin (550W) sisähaaralla ja -lämmittimellä (1400 W).
Onko kellään ollut ongelmia letkulämmittimen kanssa vs. säteilylämmitin E61:ssä, esim. luuleeko kone olevansa lämmin, vaikkei todellisuudessa ole, jne?Old golfers never die, they only lose their balls.
BMW 740d xDrive (06/2014).
Comment
-
-
Originally posted by Aceishigh View PostOlisiko tuosta Laakkosen kampanjan moottorilämmittimestä mihinkään? Kyseessä letkulämmitin (550W) sisähaaralla ja -lämmittimellä (1400 W).
Onko kellään ollut ongelmia letkulämmittimen kanssa vs. säteilylämmitin E61:ssä, esim. luuleeko kone olevansa lämmin, vaikkei todellisuudessa ole, jne?
- näin siis, jos vain hehkut on ok, niin auto käyntiin eikä tarvitse jatkuvasti harrastaa laiteita.Limits in life
Comment
-
Comment