Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webasto vai lohkolämmitin E61?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BreeZi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 2371
    • Jyväskylä

    Originally posted by Anzafin View Post
    No niin niin mutta mistä hyväksymättömistä laitteista nyt on kyse?
    Emmäävaantiedä.. CE merkintä tuosta masiinasta löytyypi.
    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
    - E- ja F- sarjan avaimet.
    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
    .

    Finmodi oy
    050-3063926
    [email protected]

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7527
      • Jyväshyvä

      CE on ihan yhtä tyhjän kanssa,
      jos minä teen laitetta x, ja uskallan pistää nimeni likoon,
      voin laittaa CE-merkinnän ja that´s it.

      Ulkokäytössä sähkölaitteiden pitää olla tietyt IP luokitellut,
      kuvien perusteella tuo E-bayn vehje tuskin IP34 tai IP44 luokitusta täyttää
      kyseisellä liitäntäjohtoratkaisulla.

      Kertokaas mulle mikä IP-luokitus ko. laitteen kyljestä löytyy?
      Last edited by MajorDrake; 15-02-2013, 12:15.
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • exautisti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1267
        • oulu

        Niin siis kenen kyljessä ja mikä luokitus?
        -99 punane passatti

        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

        Tuikun softat
        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

        www.mcars.fi

        Kysy 041-5056506

        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

        Comment

        • Anzafin
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 3747
          • Kajaani

          Originally posted by MajorDrake View Post
          CE on ihan yhtä tyhjän kanssa,
          jos minä teen laitetta x, ja uskallan pistää nimeni likoon,
          voin laittaa CE-merkinnän ja that´s it.

          Ulkokäytössä sähkölaitteiden pitää olla tietyt IP luokitellut,
          kuvien perusteella tuo E-bayn vehje tuskin IP34 tai IP44 luokitusta täyttää
          kyseisellä liitäntäjohtoratkaisulla.

          Kertokaas mulle mikä IP-luokitus ko. laitteen kyljestä löytyy?
          No niin nyt alan minäkin ymmärtää että minkälaista luokitusta näissä käytetään . Täytyy myöntää etten ole kuullut IP-luokituksesta aiemmin. Lueskelin noista numeroiden merkityksistä ja ne ovatkin aika selvät, mutta onko olemassa jokin lista missä yksiselitteisesti annetaan selvät määräykset esimerkiksi nyt moottorinlämmittimille että mikä IP-luokitus niillä pitää olla? En löytänyt itse mitään niin tarkkoja listoja.

          Toisaalta, katselin huvikseni muutamia sähkölaitteita tuossa, eikä niistä löytynyt kaikista mitään merkintää IP-luokituksesta :think. Ei kai voi olla niin, että Suomessakin myytäisiin siis täysin laittomia vehkeitä. Eli millainen standardi tuo IP-luokitus nyt sitten oikein loppujen lopuksi on? Pakollinen/suositeltu/uusi?

          Ja sillähän minä tuossa aiemmin kärtin että mistä laitteesta puhutaan kun nimenomaan tuolla minun threadissa oli puhetta että "autos palaa" ynnä muuta höpöhöpöä, kun minulla on se amerikoista tilattu säteilylämmitin. CE-hyväksytty se on, mutta ei siitä IP-luokitusta löytynyt tietenkään siitäkään. Kaikenlaisia muita merkintöjä on kyllä niin perkeleesti.

          Kyllä minua itseänikin hirvitti se jenkkien ohut johto siinä, ja asensinkin sen tilalle DEFAn suojatun johdon, eikä sitä minun mielestäni voi millään sanoa kötöstykseksi, sen verran hyvin mielestäni onnistuin sen tekemään. Rakensin sen ihan sähköasentajan neuvomana.

          Mutta hyvää infoa ihan yleisestikin tuo IP-juttu.

          Ja Rainen letkulämppäri kyllä kuulostaa aika tehokkaalta ratkaisulta. Jos lohko lämpeää noinkin hyvin niin mitenkähän hyvin se vaikuttaa öljypohjassa vellovaan öljyyn :think? Omassa autossa minulle olisi tärkeää että nimenomaan öljy lämpenisi, sillä se on aika kiisseliä kylmänä (10W60) . Nykyinen säteilijä on suoraan öljypohjassa kiinni että luulisi ainakin jonkin verran ölppää lämmittävän. Kunhan tässä tulee tutustuttua M5:n vesikiertoon, niin ensi talvelle voisi tuollaista Calixia harkitakin .

          - Antti -

          Comment

          • creative 22
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2005
            • 560
            • Alavus

            No kertokaa nyt että onko tuo "heizeri" kuitenkin siellä saksanmaalla hyväksytty autokäyttöön tuolla ce-merkinnällä vai ei?Täällä on nämä mainitut ip-luokitukset ulkokäyttöön mutta miten muualla euroopassa?
            Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

            Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

            BMW Freude Am Fahren

            Comment

            • Raine
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2603
              • N/A

              ...........
              Last edited by Raine; 16-05-2013, 11:27.
              ///Motorporot

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7527
                • Jyväshyvä

                Originally posted by Anzafin View Post
                Toisaalta, katselin huvikseni muutamia sähkölaitteita tuossa, eikä niistä löytynyt kaikista mitään merkintää IP-luokituksesta :think. Ei kai voi olla niin, että Suomessakin myytäisiin siis täysin laittomia vehkeitä. Eli millainen standardi tuo IP-luokitus nyt sitten oikein loppujen lopuksi on? Pakollinen/suositeltu/uusi?
                Eipä tässä olekkaan varoiteltu sen takia että olisin esim. sinun asennusta tai tuota e-bayn vehjettä vastaan,
                minulle olisi todella mieleen jos saataisi kilpailua näiden kalliiden ruotsalaisten rinnalle. Tuollainen vesipumpun sisältävä lämmitin on varmasti paljon parempi kuin pelkkä letkulämmitin tai säteilijä.

                Tarkoituksena on vain varoitaa että mitä tahansa vehjettä ei sinne autoon kannata "ruuvata" koska se voi olla hengenvaaralinen tai paloherkkä. Ja vaikkei olisikaan millään tavalla ongelmallinen niin palaahan noita autoja joka talvi roikassa pitämisen takia vaikka niissä on direktiivit täyttävät vehkeen...

                Auton palessa ei paljon naurata jos vakuutusyhtiö pesee
                kätensä korvauksesta osittain tai kokonaan, ei auta sanoa että en tiennyt määräyksiä.

                IP-luokitus ei ole pakollinen kuin kosteissa tiloissa ja ulkokäytössä.
                Enkä nyt osaa sanoa onko se pakolloinen vai voiko sen korvata jolloin muulla luokituksella...

                Sinänsä kirjoittelin "potaskaa" siltä osin että enään nykyisin ei tarvitse olla erikseen autokäyttöö hyväksytty (tämä muuttui EU:n myötä),
                vaan pitää olla autokäyttöön tarkoitettu ja tietysti IP-luokitukset (tai vastaavat) pitää olla kunnossa, tuollainen 3-napainen liitin ilman tiivisteitä ei kyllä tarvittavia luokituksia täytä. Harmi sinänsä, vaihtaisivat tilalle kunnon liittimen ja panssarikaapelit niin IP-luokitukset taitaisivat olla sen jälkeen riittävät...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • casino
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 663
                  • Keski-Suomi

                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Eipä tässä olekkaan varoiteltu sen takia että olisin esim. sinun asennusta tai tuota e-bayn vehjettä vastaan,
                  minulle olisi todella mieleen jos saataisi kilpailua näiden kalliiden ruotsalaisten rinnalle. Tuollainen vesipumpun sisältävä lämmitin on varmasti paljon parempi kuin pelkkä letkulämmitin tai säteilijä.

                  Tarkoituksena on vain varoitaa että mitä tahansa vehjettä ei sinne autoon kannata "ruuvata" koska se voi olla hengenvaaralinen tai paloherkkä. Ja vaikkei olisikaan millään tavalla ongelmallinen niin palaahan noita autoja joka talvi roikassa pitämisen takia vaikka niissä on direktiivit täyttävät vehkeen...

                  Auton palessa ei paljon naurata jos vakuutusyhtiö pesee
                  kätensä korvauksesta osittain tai kokonaan, ei auta sanoa että en tiennyt määräyksiä.

                  IP-luokitus ei ole pakollinen kuin kosteissa tiloissa ja ulkokäytössä.
                  Enkä nyt osaa sanoa onko se pakolloinen vai voiko sen korvata jolloin muulla luokituksella...

                  Sinänsä kirjoittelin "potaskaa" siltä osin että enään nykyisin ei tarvitse olla erikseen autokäyttöö hyväksytty (tämä muuttui EU:n myötä),
                  vaan pitää olla autokäyttöön tarkoitettu ja tietysti IP-luokitukset (tai vastaavat) pitää olla kunnossa, tuollainen 3-napainen liitin ilman tiivisteitä ei kyllä tarvittavia luokituksia täytä. Harmi sinänsä, vaihtaisivat tilalle kunnon liittimen ja panssarikaapelit niin IP-luokitukset taitaisivat olla sen jälkeen riittävät...
                  Olen hyvin samaa mieltä. Tuo hazeri vekotin on varmasti toimiva, mutta kun vaan noi kaapelit ja liitokset saataisin hyväksyttä riittävään ip luokkaan... ja hintapolitiikka kohdalleen ja järkevästi hinnoitelutu maahantuonti organisaatio niin saattaisi ruveta Suomessa kauppa käymään. Defat ja Calixit ovat Suomessa kyllä oikeasti hinnoiteltu liian kalliiksi jo maahantuojan toimesta. No kyllä niitäkin menee kun jotainhan on melkeen pakko olla kun auto roikkaan halutaan. Eikä noiden kahden välillä ole tosiaan oikeastaan muuta eroa kuin valmistaja. Hinnat pyörivät loppupelissä hyvin lähellä toisiaan. Useammin tuntuu tosin calixi kauppaavan autoihin letkulämmitintä mitä säteilijää ja siitä iso
                  Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                  Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                  http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                  e39 -530d touring 11/1999
                  ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                  Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                  Comment

                  • BreeZi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 2371
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Eipä tässä olekkaan varoiteltu sen takia että olisin esim. sinun asennusta tai tuota e-bayn vehjettä vastaan,
                    minulle olisi todella mieleen jos saataisi kilpailua näiden kalliiden ruotsalaisten rinnalle. Tuollainen vesipumpun sisältävä lämmitin on varmasti paljon parempi kuin pelkkä letkulämmitin tai säteilijä.

                    Tarkoituksena on vain varoitaa että mitä tahansa vehjettä ei sinne autoon kannata "ruuvata" koska se voi olla hengenvaaralinen tai paloherkkä. Ja vaikkei olisikaan millään tavalla ongelmallinen niin palaahan noita autoja joka talvi roikassa pitämisen takia vaikka niissä on direktiivit täyttävät vehkeen...

                    Auton palessa ei paljon naurata jos vakuutusyhtiö pesee
                    kätensä korvauksesta osittain tai kokonaan, ei auta sanoa että en tiennyt määräyksiä.

                    IP-luokitus ei ole pakollinen kuin kosteissa tiloissa ja ulkokäytössä.
                    Enkä nyt osaa sanoa onko se pakolloinen vai voiko sen korvata jolloin muulla luokituksella...

                    Sinänsä kirjoittelin "potaskaa" siltä osin että enään nykyisin ei tarvitse olla erikseen autokäyttöö hyväksytty (tämä muuttui EU:n myötä),
                    vaan pitää olla autokäyttöön tarkoitettu ja tietysti IP-luokitukset (tai vastaavat) pitää olla kunnossa, tuollainen 3-napainen liitin ilman tiivisteitä ei kyllä tarvittavia luokituksia täytä. Harmi sinänsä, vaihtaisivat tilalle kunnon liittimen ja panssarikaapelit niin IP-luokitukset taitaisivat olla sen jälkeen riittävät...
                    Itsehän olen tiivistänyt tuohon lämmittimeen menevän kaapeliliitoksen paksulla o-renkaalla, ja parempaa ideaa tässä sähkärikaverin kanssa suunnittelen. Toteutan kyllä saman ratkaisun, mitä Anzafin teki omaansa. Defan kaapelit on jo hankittu ja huomenna ajattelin toteuttaa kaapelin suojaamisen.
                    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                    - E- ja F- sarjan avaimet.
                    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                    .

                    Finmodi oy
                    050-3063926
                    [email protected]

                    Comment

                    • bimmerrlz
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 363
                      • Oulu

                      Tyhmä kysymys: passaako 525d e60:een sama letkulämmitin ku vaikka 530d:hen.? Yritin käyä ostamassa niin ei tunne katalogit tuota 525d.

                      Comment

                      • Raidahl
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2009
                        • 90
                        • Helsinki

                        Nyt menee hermot. Kiesi oli pari päivää ajamatta ja illalla laitoin piuhan päähän, säteilylämmitin oli päällä sellaset 3,5h ja mitä tapahtuu, ei lähde käyntiin ja lopulta akku finaaliin. Ilmeisesti on noi hehkut paskana ja toi s******n säteilyklämmitin, sanonko mitä sillä voi tehdä, vesilintua sillä ei kai voi heittää, saa pian syytteen eläinrääkkäyksestä, mutta joku loppusijoituspaikka sille olis omiaan.

                        Pakkasta oli yöllä huimat -18. Siellä se se nyt pihalla sitten seisoo.
                        ebaysta kattelin josko sieltä löytys webasto, mutta taitavat olla bens
                        amalleihin tai sitten ei muuten vaan kerrota. Suomessa taitaa olla käytetyt vähän vähissä ja uudet maksaa sitten mansikoita ja hunajaa.
                        Ex...-06 E61 530DA, hopeanharmaa kuten omistajansakin, aktiiviohjaus + adaptiiviset ajovalot + Sport alusta.

                        Nykyinen -13 F11 530 DA XDrive Luxury

                        Comment

                        • e46touring
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 1327
                          • Tornio

                          Originally posted by Raidahl View Post
                          Nyt menee hermot. Kiesi oli pari päivää ajamatta ja illalla laitoin piuhan päähän, säteilylämmitin oli päällä sellaset 3,5h ja mitä tapahtuu, ei lähde käyntiin ja lopulta akku finaaliin. Ilmeisesti on noi hehkut paskana ja toi s******n säteilyklämmitin, sanonko mitä sillä voi tehdä, vesilintua sillä ei kai voi heittää, saa pian syytteen eläinrääkkäyksestä, mutta joku loppusijoituspaikka sille olis omiaan.

                          Pakkasta oli yöllä huimat -18. Siellä se se nyt pihalla sitten seisoo.
                          ebaysta kattelin josko sieltä löytys webasto, mutta taitavat olla bens
                          amalleihin tai sitten ei muuten vaan kerrota. Suomessa taitaa olla käytetyt vähän vähissä ja uudet maksaa sitten mansikoita ja hunajaa.
                          tässä lääke kylmästä kärsivälle ilman Webastoa postaus #3 ja eteenpäin.


                          Oulussa exautisti:lla luultavasti e6X sarjan Webaston retrofit satsi myynnissä ?
                          __________________________________________________ ____________
                          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                          Comment

                          • casino
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 663
                            • Keski-Suomi

                            Originally posted by Raidahl View Post
                            Nyt menee hermot. Kiesi oli pari päivää ajamatta ja illalla laitoin piuhan päähän, säteilylämmitin oli päällä sellaset 3,5h ja mitä tapahtuu, ei lähde käyntiin ja lopulta akku finaaliin. Ilmeisesti on noi hehkut paskana ja toi s******n säteilyklämmitin, sanonko mitä sillä voi tehdä, vesilintua sillä ei kai voi heittää, saa pian syytteen eläinrääkkäyksestä, mutta joku loppusijoituspaikka sille olis omiaan.

                            Pakkasta oli yöllä huimat -18. Siellä se se nyt pihalla sitten seisoo.
                            ebaysta kattelin josko sieltä löytys webasto, mutta taitavat olla bens
                            amalleihin tai sitten ei muuten vaan kerrota. Suomessa taitaa olla käytetyt vähän vähissä ja uudet maksaa sitten mansikoita ja hunajaa.

                            Laita letkulämmitin niin saa olla hehkujakin rikki niin kyllä starttaa😊😊
                            Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                            Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                            http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                            e39 -530d touring 11/1999
                            ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                            Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                            Comment

                            • Aceishigh
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2007
                              • 289

                              Olisiko tuosta Laakkosen kampanjan moottorilämmittimestä mihinkään? Kyseessä letkulämmitin (550W) sisähaaralla ja -lämmittimellä (1400 W).

                              Onko kellään ollut ongelmia letkulämmittimen kanssa vs. säteilylämmitin E61:ssä, esim. luuleeko kone olevansa lämmin, vaikkei todellisuudessa ole, jne?
                              Old golfers never die, they only lose their balls.

                              BMW 740d xDrive (06/2014).

                              Comment

                              • Limit
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2004
                                • 144
                                • Tsuomi

                                Originally posted by Aceishigh View Post
                                Olisiko tuosta Laakkosen kampanjan moottorilämmittimestä mihinkään? Kyseessä letkulämmitin (550W) sisähaaralla ja -lämmittimellä (1400 W).

                                Onko kellään ollut ongelmia letkulämmittimen kanssa vs. säteilylämmitin E61:ssä, esim. luuleeko kone olevansa lämmin, vaikkei todellisuudessa ole, jne?
                                - Mielestäni säteilylämmitin öljylle on paras, sisälämmittimen kanssa tietenkin. Webastot voi kyllä unohtaa. Samoin kaikki letkunlämmittimet.
                                - näin siis, jos vain hehkut on ok, niin auto käyntiin eikä tarvitse jatkuvasti harrastaa laiteita.
                                Limits in life

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎