Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webasto vai lohkolämmitin E61?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    Originally posted by tinkemaster View Post
    Mietin tossa, että omassa 535d:ssä kun on egr vesikierto lauhduttimineen kokonaan poistettu ja letkunpäät tulpattu, Voisiko siihen väliin laittaa pumpullisen letkulämmittimen? Vai onko silti parempi paikka laittaa lämmönvaihtimen letkuun?
    Ei missään tapauksessa kannata laittaa lämppäriä tuohon väliin, kun neste tulee jäähdyttimeltä. Menisi lämmitystehot harakoille.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • tinkemaster
      BTCF Member
      • Jul 2008
      • 35

      No perskeles niihä se onki, oishan sen hoksannu jos ois jaksanu pidemmälle ajatella
      -11 F11 525D

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10036
        • KVLA

        Voiko tuon Weban oman kierovesipumpun kytkeä pyörimään väärään suuntaan?Ihan noin teoriassa siis.

        Comment

        • Hen-3
          Bimmer Rookie
          • May 2011
          • 103
          • Lahti

          Onkos kellään muulla kokemuksia järjestelmästä missä on org.bensawebasto ja säteilylämmitin&sisätilahaara/lämmitin?
          Itellä on kyseinen kokoonpano koska kilometrejä tulee sen verran vähän että weba haukkaa muuten akun tyhjiin.

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7527
            • Jyväshyvä

            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Voiko tuon Weban oman kierovesipumpun kytkeä pyörimään väärään suuntaan?Ihan noin teoriassa siis.
            Voi.

            Orkkis vesipumpussa ei ole liitintä pumpun päässä,
            yleensä sinne vaihdetaan tilalle sellainen jossa on,
            ja joko mukana tulee liitin + pinnit tai uusi johto
            jossa on liittimet molemmissa päissä...

            Ts. jos on liitin ja pinnit niin voihan joku vahingossa pistää pinnit liittimeen väärin päin. Itse liittimet ei käy kuin oikein paikalleen.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Cunttory
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1772
              • Kuopio

              Ei se kyllä käytännössä taida pyöriä jos pinnit on väärinpäin.
              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10036
                • KVLA

                Originally posted by Cunttory View Post
                Ei se kyllä käytännössä taida pyöriä jos pinnit on väärinpäin.
                Fakta?Perustelut,kiitos.

                Comment

                • Cunttory
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2004
                  • 1772
                  • Kuopio

                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Fakta?Perustelut,kiitos.
                  Pumpuissa on suojapiiri, omakohtaiset testit, ole hyvä.
                  Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10036
                    • KVLA

                    Originally posted by Cunttory View Post
                    Pumpuissa on suojapiiri, omakohtaiset testit, ole hyvä.
                    Kiitos,täydellinen vastaus selkokielellä.Jatko kysymyksenä jos (tarvike)pumpun kytkee väärinpäin,siitä tulee vikakoodia ja muutaman yrityksen jälkeen ohjainkortti lukkiutuu?
                    Last edited by Heguli 31; 12-10-2015, 16:39.

                    Comment

                    • zanta
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 2908
                      • Oulu

                      Originally posted by Hen-3 View Post
                      Onkos kellään muulla kokemuksia järjestelmästä missä on org.bensawebasto ja säteilylämmitin&sisätilahaara/lämmitin?
                      Itellä on kyseinen kokoonpano koska kilometrejä tulee sen verran vähän että weba haukkaa muuten akun tyhjiin.
                      Sisähaaraa ei ole mutta muuten on tuo kombo.
                      Eli Defan säteilylämppäri ja akkulaturi.
                      Sen lisäksi olen vastus modannut tehtaan asentaman webaston, sekä lisännyt siihen kytkimellä varustettavan purkin jolla saa näppärästi moottorilta kierron pois ja pelkän sisätilalämmtyksen päälle, näin ollen en ole tarvinnut sähkötoimista sisätilalämppäriä
                      Kyllähän tuo pukkaa moottorin hukkalämpöä pirttiin jo muutenkin talvella 2 km taajamanopeudella ajetun matkan jälkeen. Penkit lämpenee jo pihassa.
                      Jos tuota akkulaturia ei ole niin laita sellanen. Ei tarvi murehtia tyhjeneekö akku.
                      LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                      eksälista:
                      E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎