Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 puhaltaa kylmää kabiiniin (=> OK)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5448
    • S:t Karins

    #16
    Originally posted by WarHead View Post
    Voisko se konsolista löytyvä lämpöantura olla pölyinen/paskanen, että antais väärää tietoa?
    Tuota olen koittanut puhakkella puhtaaksi, ja olihan tuo irti kun CCC vaihtui CIC:ksi.
    Originally posted by JJtalo View Post
    Just meinasin kirjotella samaa, luulis että jos kenno on paskanen/neste ei kierrä, ei sieltä tuu lämmintä mihinkään, varsinkaan noin että vänkärin jaloille puhaltaa lämmintä ja kuskille kylmää. Montako lämpötila-anturia tuossa on ? luulis ton automaatin kyttäävän muualtakin kun keskeltä konsolia, varsinki ku lämpötila-säädöt on erikseen vänkärille ja kuskille...
    Olisiko automaattiasennossa jotain häikkää kuskin puolen läpän säädössä? Tai säätyyhän se manuaaliasennossa.
    Jotenkin tuntuu että kennon teho ei riitä kovalla pakkasella?
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5448
      • S:t Karins

      #17
      DIS:sillä kikkailua

      Moottorin lämmöt ok => kabiiniin tulee edelleen vain kylmää ilmaa
      Eli moottorin lämmöt 70 C kaikki kolme letkua jotka tulipellin läpi hyttiin menee olivat niin kuumia että tuskin kättä kärsi pitää letkulla.
      Lämmönpyynti täysillä niin vain kylmää tulee molemmille puolille ylös ja alas...:think
      Last edited by Tommix; 06-12-2012, 13:35.
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5448
        • S:t Karins

        #18
        Kellään ideaa?
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • e46touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1329
          • Tornio

          #19
          water valve ?

          Originally posted by Tommix View Post
          Kellään ideaa?
          Water valve, left/ right ?? kurkkaa noiden pyynnit DIS:llä.
          Onko 100%
          __________________________________________________ ____________
          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5448
            • S:t Karins

            #20
            Originally posted by e46touring View Post
            Water valve, left/ right ?? kurkkaa noiden pyynnit DIS:llä.
            Onko 100%
            Katsoin tuonkin mutta en muista arvoja, pitää tarkastaa.
            Muistaakseni ajoin nuo venttiilit 100%:iin => ei muutosta tuloilman lämpötilaan.
            Ja varmistuksena vielä, tämä on se venttiili joka on lokasuojassa kiinni?

            Jotenkin vain tuntuu että kuuma vesi ei kierrä. Tosin läpenee tuo paluuletkukin...

            Eihän tuon vesiventtiilin jälkeen ole kuin kenno kabiinissa?
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • skeeny
              Bimmer Rookie
              • Jul 2011
              • 44
              • Vantaa

              #21
              Nyt pakkasten tultua kyllä toi kylmää jalkatilaan-ongelma puski päälle ja kunnolla. Jalat jäässä ajettu duuniin tänään ja huomenna auto Keravan Auto-Salpaan tutkimuksiin jotta mikä riivaa Muutenkin ilmastointi tuntuu nyt kylmällä toimivan ihan miten sattuu..toivottavasti selviää ja pian.

              Comment

              • tovayryn
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 464
                • Kajaani

                #22
                Pöljä kysymys, mut pidättehän te ilmastoinnin päällä myös talvella?
                Kun ite ainakin tottunu aina pitämään, mut tämä nyt eka bemari, niin miten näissä?
                MB W164
                ex: //DTM535

                Comment

                • Raine
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2603
                  • N/A

                  #23
                  ...........
                  Last edited by Raine; 16-05-2013, 15:33.
                  ///Motorporot

                  Comment

                  • jaki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2979
                    • Uusimaa

                    #24
                    Originally posted by tovayryn View Post
                    Pöljä kysymys, mut pidättehän te ilmastoinnin päällä myös talvella?
                    Kun ite ainakin tottunu aina pitämään, mut tämä nyt eka bemari, niin miten näissä?
                    Aina. En muista milloin olen viimeksi kytkenyt jostakin BMW:stä ilmastoinnin pois päältä. Ehkä vuonna 2005 tms jonkun kokeilun takia.
                    Veikkaan, että se menee aina hetkeksi päälle, oli kesä tai talvi. Näin öljyt kiertää, en tiedä.
                    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                    Comment

                    • tovayryn
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2005
                      • 464
                      • Kajaani

                      #25
                      Originally posted by jaki View Post
                      Aina. En muista milloin olen viimeksi kytkenyt jostakin BMW:stä ilmastoinnin pois päältä. Ehkä vuonna 2005 tms jonkun kokeilun takia.
                      Veikkaan, että se menee aina hetkeksi päälle, oli kesä tai talvi. Näin öljyt kiertää, en tiedä.
                      Joku tämmönen käsitys mullakin on ollu että se pysyy "paremmassa kunnossa" ku antaa olla päällä..
                      MB W164
                      ex: //DTM535

                      Comment

                      • KOMBI7
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2011
                        • 82
                        • Satakunta

                        #26
                        Originally posted by tovayryn View Post
                        Joku tämmönen käsitys mullakin on ollu että se pysyy "paremmassa kunnossa" ku antaa olla päällä..
                        Onko mahdollista/normaalia, että ilmastoinnin kompura (525 dA -07 LCI) pyörii aina kun auto käy? Ainakin niin nyt näyttäis tapahtuvan. En ole tämän takia pitänyt ilmastointia päällä kylmillä ilmoilla. Muistan jostain täältä lukeneeni, että jossain mallissa toiminta olisi tämä. Tuntuu kyllä oudolta jos kompura pyörii koko ajan.

                        Comment

                        • -pekkis-
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2012
                          • 128
                          • Turku

                          #27
                          Originally posted by KOMBI7 View Post
                          Onko mahdollista/normaalia, että ilmastoinnin kompura (525 dA -07 LCI) pyörii aina kun auto käy? Ainakin niin nyt näyttäis tapahtuvan. En ole tämän takia pitänyt ilmastointia päällä kylmillä ilmoilla. Muistan jostain täältä lukeneeni, että jossain mallissa toiminta olisi tämä. Tuntuu kyllä oudolta jos kompura pyörii koko ajan.
                          Oletko varma että kompura pyörii, eikä vain sen hihnapyörä? Siellähän on magneettikytkin joka kytkee akselin kovaksi kun tulee kompuralle pyynti päälle. Eihän tuo edes kesällä pyöri koko aikaa, ainakaan omassa vitosessa.
                          E39 M5 -01

                          Comment

                          • Niemu
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 41
                            • Klaukkala

                            #28
                            Originally posted by Tommix View Post
                            Kellään ideaa?
                            Mulla oli changeover valve (osa nro 7) jumittunut asentoon, jossa sen pitäisi olla vain webastoa esilämmittimenä käytettäessä (eli vesikierto vain hyttiin). Tällöin ajossa moottorin tuottama lämpö ei päässyt hytille. Webasto lämmitti hyttiä niin kauan kun se oli päällä mutta moottorilämpöjen noustessa yli 75 webasto kytkeytyy pois -> ei enää lämmintä / haaleaa.

                            Otettiin koko venttiili pois foorumilta löytyneiden ohjeiden mukaan. Toimenpide korjasi lämpövian ja samalla mahdollistaa webaston lämmittävän myös moottoria esilämmityskäytössä.


                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7544
                              • Jyväshyvä

                              #29
                              Originally posted by -pekkis- View Post
                              Oletko varma että kompura pyörii, eikä vain sen hihnapyörä? Siellähän on magneettikytkin joka kytkee akselin kovaksi kun tulee kompuralle pyynti päälle. Eihän tuo edes kesällä pyöri koko aikaa, ainakaan omassa vitosessa.
                              LCI-malleissa on muuttuvaiskuinen kompura.

                              Vanhemmissa ei.

                              Uudemmissa kesällä taitaa pyöriä koko ajan.

                              Jos kompura pyörii pakkasilla, jäätyy kenno umpeen aika äkkiä.

                              Pyörimisen voi testata pistämällä ilmastoinnin pois päältä,
                              pyöriikö hihnapyörän keskusta senkin jälkeen?
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5448
                                • S:t Karins

                                #30
                                Originally posted by Niemu View Post
                                Mulla oli changeover valve (osa nro 7) jumittunut asentoon, jossa sen pitäisi olla vain webastoa esilämmittimenä käytettäessä (eli vesikierto vain hyttiin). Tällöin ajossa moottorin tuottama lämpö ei päässyt hytille. Webasto lämmitti hyttiä niin kauan kun se oli päällä mutta moottorilämpöjen noustessa yli 75 webasto kytkeytyy pois -> ei enää lämmintä / haaleaa.

                                Otettiin koko venttiili pois foorumilta löytyneiden ohjeiden mukaan. Toimenpide korjasi lämpövian ja samalla mahdollistaa webaston lämmittävän myös moottoria esilämmityskäytössä.


                                http://www.gosse.fi/links/Weba.jpg
                                Mulla weba (originaali, mutta venttiilin tiivisteet poistettu) lämmittää yhä kyllä moottorin mutta ei kabiinia... Ei esilämmittemenä eikä ajon aikana.
                                Huomenna jos ehtii duunin jälkeen niin puran raitisilmasuodattimet pois ja josko ylettyisi kokeilemaan kädellä kennoja. En tiedä onko tuo edes mahdollista??? Tai sitten laser mittarilla kennon lämpöjä ihmettelemään.
                                Pidempään kun motarilla ajaa voisin väittää että pelkääjän puolelle tuulilasiin tulee vähän lämpöä.
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎