memebuy23buy

E60 puhaltaa kylmää kabiiniin (=> OK)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2857
    • Tampere

    Originally posted by Tommix View Post
    Jos autossa on tehtaalla asenettu weba ei kennoissa ole vastusta, muuten on.
    Olen muuten nähnyt E92:n jossa oli tehdasasenteinen webasto, silti vastukset löytyivät. Koodasin webaston pois käytöstä ja vastukset aktivoituivat. Mutta juu, jos ei ole tehdaswebaa niin silloin tosiaan on vastukset.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • *PexU*
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 1989
      • Vantaa

      Originally posted by böntti View Post
      Olen muuten nähnyt E92:n jossa oli tehdasasenteinen webasto, silti vastukset löytyivät. Koodasin webaston pois käytöstä ja vastukset aktivoituivat. Mutta juu, jos ei ole tehdaswebaa niin silloin tosiaan on vastukset.
      Tämä voisikin siis selittää sen miksi lämpöä tulee ajossa hyvin vaikka raitisilmaläppä olisikin auki/jää raolleen:think

      Toivottavasti siihen riittäisi läppärin kanssa puuhastelu ettei tarvitsisi alkaa purkamaan koko sisustaa
      Last edited by *PexU*; 03-04-2015, 10:02.
      AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

      E61 530xd M-Sport Touring -07
      Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
      Duunissa: F11 520d x-drive -17

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5478
        • S:t Karins

        DIS:llä tai ISTA:lla katsoo läppien asennot/säätää auki kiinni niin eiköhän se jo jotain kerro.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Hot
          Newbiemmer
          • Mar 2015
          • 6
          • Porvoo

          Lämpöongelmat

          Kaiken lukemani jälkeen koetan jotenkin summata asioita. E61 530 bensakoneella. Ei vebastoa.
          Ongelma: Lämmöt koneessa alhaalla ja sytyttää service engine soon -valon. Kabiinissa ei lämmöt nouse. P0128
          Kokeiltua: Termarit vaihdettu useaan kertaan ja jäähdytysnesten anturi vaihdettu. Ei vaikutusta.
          Seuraavaksi:
          1) Tarkastettava vesiventtiilin toiminta, toimiiko se olenkaan...
          2) Kiertovesipumpun toiminta, toimiiko ollenkaan... Pitäisi siis kuulua, jos se käy.
          3) Raitisilmaläppien jumittuminen aukiasentoon...
          Jos kolmei ylläolevaa asiaa saadaan kuntoon, niin onko niillä kuitenkaan merkitystä moottorin lämpöjen nousuun?
          Onko kenelläkään kokemusta imuilman lämpötila-anturin merkityksestä? Ko. Virheilmoitus antaa myös sen mahdolliseksi korjauskohteeksi.

          Muita hyviä ehdotuksia?

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10117
            • KVLA

            Jos tuota termari jumppaa on nyt tehty,niin paljonko ne moottorin lämmöt nykyään sitten on?Jos kerran koneen lämmöt on alhaalla.Tuosta olisi hyvä aloittaa.

            Comment

            • Wikke
              Bimmer Rookie
              • Jan 2005
              • 80
              • Fsdfg

              Löytyvätkö sähkövastukset myös bensakoneisista? Eilen käänsin suulakkeiden lämpötilansäädön täysin punaiselle ensimmäistä kertaa, niin alkoi tulla haaleata ilmaa jo kilometrin ajon jälkeen. Ja ihan kuin olisin havainnut lämpenevän sähkävastuksen "pölyn hajun". Tai sitten olen kuvitellut koko jutun. :think

              Comment

              • Hot
                Newbiemmer
                • Mar 2015
                • 6
                • Porvoo

                Lämmöt

                Tämähän tässä onkin kummaaa. Tänään aamulla ajoin Porvoosta Helsinkiin. Osa moottoritietä. Lämpö nollan pintaan. Lämmöt oli enimmillään 75.Ei esilämmitystä. Takasin tallista töistä. Lämmöt ennen kun pääsi motarille oli jo 75. Loppupäässä motaria ennen Porvoota lämmöt oli sitten 98-100. Ajoin parkkiin ja lämmöt tippui 97 asteeseen. Flekti pöhisi normisti. Aamulla ei lämpiä millään ja illalla liikaakin.

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7551
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by Hot View Post
                  Tämähän tässä onkin kummaaa. Tänään aamulla ajoin Porvoosta Helsinkiin. Osa moottoritietä. Lämpö nollan pintaan. Lämmöt oli enimmillään 75.Ei esilämmitystä. Takasin tallista töistä. Lämmöt ennen kun pääsi motarille oli jo 75. Loppupäässä motaria ennen Porvoota lämmöt oli sitten 98-100. Ajoin parkkiin ja lämmöt tippui 97 asteeseen. Flekti pöhisi normisti. Aamulla ei lämpiä millään ja illalla liikaakin.
                  Bensa vai diesel? Ei 100 asteen lämmöt ole vielä huolestuttavia,
                  esim. uudet N57:t tuppaavat käymään jopa 105 asteisina ainakin kun poltto on päällä...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Hot
                    Newbiemmer
                    • Mar 2015
                    • 6
                    • Porvoo

                    Lämmöt

                    No 3 litran bensa. Tänään taas pärjätty ilman service engine soon- valoa.

                    Comment

                    • Wikke
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2005
                      • 80
                      • Fsdfg

                      Mites vesipumppu? Ainakin N52-koneessa moottorinohjauspurkki käskyttää vesipumppua jäähdytystarpeen mukaan, näin olen ymmärtänyt. Mulla N52-koneessa lämmöt pyörii 97-100c ulkolämpötilan ollessa nollan yläpuolella.

                      Comment

                      • Hot
                        Newbiemmer
                        • Mar 2015
                        • 6
                        • Porvoo

                        Lämmöt

                        Luulis että vesipumppu toimii, kun muuten ei ole lämpöjen kanssa ongemia. Onko tämä tosiaan BMW:n ominaisuus? Ei taida sopia tällaiselle maalaiselle, kun voi ajaa yhtäsoittoa heti kotiovelta. Ei pääse lämmöt nousemaan. Mitkä on muuten nuo raja-arvot, että tuo SES-valo syttyy tuon liian hitaan lämpiämisen takia. Ja voiko niitä hieman viilata?

                        Comment

                        • DDD
                          Newbiemmer
                          • Mar 2014
                          • 27
                          • Finland

                          Originally posted by Hot View Post
                          Luulis että vesipumppu toimii, kun muuten ei ole lämpöjen kanssa ongemia. Onko tämä tosiaan BMW:n ominaisuus? Ei taida sopia tällaiselle maalaiselle, kun voi ajaa yhtäsoittoa heti kotiovelta. Ei pääse lämmöt nousemaan. Mitkä on muuten nuo raja-arvot, että tuo SES-valo syttyy tuon liian hitaan lämpiämisen takia. Ja voiko niitä hieman viilata?
                          Kokeile ottaa termarin johto irti tai purista letku osa nro 12 umpeen, ennenkuin menee jäähdyttäjään. Mitään vaikutusta lämpenemiseen?

                          Comment

                          • Hot
                            Newbiemmer
                            • Mar 2015
                            • 6
                            • Porvoo

                            Lämmöt

                            Laitoin letkun littuun. Lämmöissä ei tapahtunut kummoistakaan muutosta. Pari päivää kuitenkin päivä kuitenkin nyt menty ilman että, merkkivalo on syttynyt. Toivotaan, että tästä löytyisi tuo tarvittava parannus.

                            Comment

                            • Looks
                              Bimmer Rookie
                              • May 2005
                              • 159
                              • 61°04′N, 028°11′E

                              ..............................
                              Last edited by Looks; 13-01-2016, 09:14.
                              e30 cabrio
                              ----
                              ex e30, e21, e36, e46, e39, e60

                              ----
                              EI se siitä.. samaa paskaa päivästä toiseen!

                              Comment

                              • Hot
                                Newbiemmer
                                • Mar 2015
                                • 6
                                • Porvoo

                                Lämpöongelmat

                                Tuo servce engine valo lopetti kummittelun kun lopetin letkulämppärin käytön. Voisiko olla niin, että letkulämmitin alavesiletkussa huijaa moottorinohjausta tuon alavesiletkun lämpötila-anturin kautta?

                                Tuomoinen 60-80 tasaisesti liikkeellelähdön jälkeen tuntuu olevan autolle aika myrkkyä lämpöjen nousun suhteen. Kun kaupungissa pyörittelee ensin, niin lämmötkin nousee kabiinissa ihan hyväksyttävällä mallilla.

                                Comment

                                Working...
                                X