Originally posted by Tommix
View Post
E60 puhaltaa kylmää kabiiniin (=> OK)
Collapse
X
-
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
-
-
Originally posted by böntti View PostOlen muuten nähnyt E92:n jossa oli tehdasasenteinen webasto, silti vastukset löytyivät. Koodasin webaston pois käytöstä ja vastukset aktivoituivat. Mutta juu, jos ei ole tehdaswebaa niin silloin tosiaan on vastukset.
Toivottavasti siihen riittäisi läppärin kanssa puuhastelu ettei tarvitsisi alkaa purkamaan koko sisustaaLast edited by *PexU*; 03-04-2015, 10:02.AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!
E61 530xd M-Sport Touring -07
Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
Duunissa: F11 520d x-drive -17
Comment
-
-
DIS:llä tai ISTA:lla katsoo läppien asennot/säätää auki kiinni niin eiköhän se jo jotain kerro.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Lämpöongelmat
Kaiken lukemani jälkeen koetan jotenkin summata asioita. E61 530 bensakoneella. Ei vebastoa.
Ongelma: Lämmöt koneessa alhaalla ja sytyttää service engine soon -valon. Kabiinissa ei lämmöt nouse. P0128
Kokeiltua: Termarit vaihdettu useaan kertaan ja jäähdytysnesten anturi vaihdettu. Ei vaikutusta.
Seuraavaksi:
1) Tarkastettava vesiventtiilin toiminta, toimiiko se olenkaan...
2) Kiertovesipumpun toiminta, toimiiko ollenkaan... Pitäisi siis kuulua, jos se käy.
3) Raitisilmaläppien jumittuminen aukiasentoon...
Jos kolmei ylläolevaa asiaa saadaan kuntoon, niin onko niillä kuitenkaan merkitystä moottorin lämpöjen nousuun?
Onko kenelläkään kokemusta imuilman lämpötila-anturin merkityksestä? Ko. Virheilmoitus antaa myös sen mahdolliseksi korjauskohteeksi.
Muita hyviä ehdotuksia?
Comment
-
-
Löytyvätkö sähkövastukset myös bensakoneisista? Eilen käänsin suulakkeiden lämpötilansäädön täysin punaiselle ensimmäistä kertaa, niin alkoi tulla haaleata ilmaa jo kilometrin ajon jälkeen. Ja ihan kuin olisin havainnut lämpenevän sähkävastuksen "pölyn hajun". Tai sitten olen kuvitellut koko jutun. :think
Comment
-
-
Lämmöt
Tämähän tässä onkin kummaaa. Tänään aamulla ajoin Porvoosta Helsinkiin. Osa moottoritietä. Lämpö nollan pintaan. Lämmöt oli enimmillään 75.Ei esilämmitystä. Takasin tallista töistä. Lämmöt ennen kun pääsi motarille oli jo 75. Loppupäässä motaria ennen Porvoota lämmöt oli sitten 98-100. Ajoin parkkiin ja lämmöt tippui 97 asteeseen. Flekti pöhisi normisti. Aamulla ei lämpiä millään ja illalla liikaakin.
Comment
-
-
Originally posted by Hot View PostTämähän tässä onkin kummaaa. Tänään aamulla ajoin Porvoosta Helsinkiin. Osa moottoritietä. Lämpö nollan pintaan. Lämmöt oli enimmillään 75.Ei esilämmitystä. Takasin tallista töistä. Lämmöt ennen kun pääsi motarille oli jo 75. Loppupäässä motaria ennen Porvoota lämmöt oli sitten 98-100. Ajoin parkkiin ja lämmöt tippui 97 asteeseen. Flekti pöhisi normisti. Aamulla ei lämpiä millään ja illalla liikaakin.
esim. uudet N57:t tuppaavat käymään jopa 105 asteisina ainakin kun poltto on päällä...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Lämmöt
Luulis että vesipumppu toimii, kun muuten ei ole lämpöjen kanssa ongemia. Onko tämä tosiaan BMW:n ominaisuus? Ei taida sopia tällaiselle maalaiselle, kun voi ajaa yhtäsoittoa heti kotiovelta. Ei pääse lämmöt nousemaan. Mitkä on muuten nuo raja-arvot, että tuo SES-valo syttyy tuon liian hitaan lämpiämisen takia. Ja voiko niitä hieman viilata?
Comment
-
-
Originally posted by Hot View PostLuulis että vesipumppu toimii, kun muuten ei ole lämpöjen kanssa ongemia. Onko tämä tosiaan BMW:n ominaisuus? Ei taida sopia tällaiselle maalaiselle, kun voi ajaa yhtäsoittoa heti kotiovelta. Ei pääse lämmöt nousemaan. Mitkä on muuten nuo raja-arvot, että tuo SES-valo syttyy tuon liian hitaan lämpiämisen takia. Ja voiko niitä hieman viilata?
Comment
-
-
Lämpöongelmat
Tuo servce engine valo lopetti kummittelun kun lopetin letkulämppärin käytön. Voisiko olla niin, että letkulämmitin alavesiletkussa huijaa moottorinohjausta tuon alavesiletkun lämpötila-anturin kautta?
Tuomoinen 60-80 tasaisesti liikkeellelähdön jälkeen tuntuu olevan autolle aika myrkkyä lämpöjen nousun suhteen. Kun kaupungissa pyörittelee ensin, niin lämmötkin nousee kabiinissa ihan hyväksyttävällä mallilla.
Comment
-
Comment