Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ändi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1292
    • Pori

    Originally posted by Mlatvala View Post
    Hei heinähatut!

    ilman dpffää katsastettu tunti sitten 0,35 K-arvoin. enkä edes ajanu kakkosella perille katsastukseen, ku turruuttelin ihan koko viikon ja matkan..

    Tosin mulle iltapäivä väitettiin että oon poistanu omasta autostani catin, enkä dpffää, että real oemin kuva olis väärinpäin noiden osalta,.. En vielä oikein allekirjoita asiaa, että dpf oliskin meidän malleissa (pre lci) ahtimien jälkeen heti.

    Tosin, kait sen joutas omastakin hukata, sen ekankin pömpelin, tuskin tuo paljon maailman tasapaino sen olemassa olemattomuudesta romahtaa

    Niin ja Antti Järvi seinäjoella kyllä tekee hyvää jälkeä jos haluatte olla sikarit suussa ja kädet kakkaantumatta noiden kanssa
    juu olin jutuissa tänään Antin kanssa. Kaikki kuulema käy, mutta ei ole jigiä 3satasen pöntölle.
    sigpic
    E46 2d 330 -02
    EX.
    E36 2d 328 -97
    e92 335d -07
    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
    Bmw 325 iA 2D -93
    Bmw 325 4d -92

    Comment

    • Mik@
      BTCF Member
      • Jul 2010
      • 1413
      • Nurmes

      Originally posted by Mlatvala View Post
      Tosin mulle iltapäivä väitettiin että oon poistanu omasta autostani catin, enkä dpffää, että real oemin kuva olis väärinpäin noiden osalta,.. En vielä oikein allekirjoita asiaa, että dpf oliskin meidän malleissa (pre lci) ahtimien jälkeen heti.
      Kyllä se dpf on siellä mistä sullakin on se puukotettu, eli keskeltä. Lci:ssä eikö se ole samassa pönisterissä kissan kanssa heti ahtimien jälkeen?
      E61 520Da

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        Originally posted by Mlatvala View Post
        Tosin mulle iltapäivä väitettiin että oon poistanu omasta autostani catin, enkä dpffää, että real oemin kuva olis väärinpäin noiden osalta,.. En vielä oikein allekirjoita asiaa, että dpf oliskin meidän malleissa (pre lci) ahtimien jälkeen heti.
        Eikös jossain päin suomea noita etupönttöjä poistettu dpf:nä oikein urakalla, vaikutus sitten jäi yllättäen vähän vajaaksi Kyllä se realoem kuva ihan oikein on.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Jusu^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 1442
          • Seinäjoki

          Originally posted by Ändi View Post
          juu olin jutuissa tänään Antin kanssa. Kaikki kuulema käy, mutta ei ole jigiä 3satasen pöntölle.
          Pöttö tyhjäks vaa nii eipä siinä jigejä paljo tarvi!?

          F11 M550d -13
          F15 X5 30d -14 M-Sport
          E46 M3 Cabrio -03
          E92 Drifter
          ex: E91 ///M3D -07
          ex: E90 M335D -08
          ex: E46 M3 Cabrio -01
          ex: E38 L7 -98

          Comment

          • Ändi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 1292
            • Pori

            Originally posted by Jusu^ View Post
            Pöttö tyhjäks vaa nii eipä siinä jigejä paljo tarvi!?
            juu ei tarvii ei...
            tarvetta nyt vaan olisi säästöö ehjä pönttö jälkipolville ihmeteltäväksi =D
            sigpic
            E46 2d 330 -02
            EX.
            E36 2d 328 -97
            e92 335d -07
            330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
            Audi S4 -99 (324hp/497nm)
            Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
            Bmw 325 iA 2D -93
            Bmw 325 4d -92

            Comment

            • Mlatvala
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 3553
              • Kuopio

              Tänks cell varmennuksesta.. Kalja pitsoineen tienattu (mulla )

              No paljos lmb catin vaikutus on pakopaineisiin/ tehoihin?

              Saiskohan jostain sökön catti pömpelin puol ilmatteeks, jonku joka plis täynnä öljyä tai ahtimien palasia, ni ei tarviais rikkoa tuota ehjää?

              Ja onko se hyväksi vai pahaksi että noiden ahtimien jälkeen on tuommonen iso pömpeli tyhjänä vai pitäskö siinä olla mielummin sitä 3" torvea?
              Last edited by Mlatvala; 06-04-2013, 14:41.
              E61 535d alkuunsa viritetty.

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6325
                • P-Pohjanmaa

                Originally posted by Ändi View Post
                juu ei tarvii ei...
                tarvetta nyt vaan olisi säästöö ehjä pönttö jälkipolville ihmeteltäväksi =D
                Saahan sen elementin sinne jälkikäteen

                Avataan\leikataan dpf:n kansi yläpuolelta saumoista,otetaan elementti ehjänä pois ja hitsataan kansi takas paikoilleen ..näin mulla
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • Ändi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 1292
                  • Pori

                  Originally posted by veku View Post
                  Saahan sen elementin sinne jälkikäteen

                  Avataan\leikataan dpf:n kansi yläpuolelta saumoista,otetaan elementti ehjänä pois ja hitsataan kansi takas paikoilleen ..näin mulla
                  okei. Tämä oli uutta . kiitos.
                  sigpic
                  E46 2d 330 -02
                  EX.
                  E36 2d 328 -97
                  e92 335d -07
                  330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                  Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                  Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                  Bmw 325 iA 2D -93
                  Bmw 325 4d -92

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    Originally posted by veku View Post
                    Avataan\leikataan dpf:n kansi yläpuolelta saumoista,otetaan elementti ehjänä pois ja hitsataan kansi takas paikoilleen ..näin mulla
                    Näin on ite tullut otettua dpf:t pois, helppoa eikä näy mihinkään.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • LeMansBlau
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1060
                      • Insomniac

                      Originally posted by Mlatvala View Post
                      Tänks cell varmennuksesta.. Kalja pitsoineen tienattu (mulla )

                      No paljos lmb catin vaikutus on pakopaineisiin/ tehoihin?

                      Saiskohan jostain sökön catti pömpelin puol ilmatteeks, jonku joka plis täynnä öljyä tai ahtimien palasia, ni ei tarviais rikkoa tuota ehjää?

                      Ja onko se hyväksi vai pahaksi että noiden ahtimien jälkeen on tuommonen iso pömpeli tyhjänä vai pitäskö siinä olla mielummin sitä 3" torvea?
                      Pakopaineita laski hyvin toi katin poisto mun autosta, mutta vaikuttava asia varmaan sekin, että itelle oli jo 200tkm menty tolla katilla ja näytti siltä, että mun ohjelma jo sulatellu totakin vähän, mutta paineet oli tosiaan turhan korkeet kun painekello kädessä kävin ajamassa. Sen tarkempia testituloksia en muista kertoa tai jos kerron niin valehtelen kuitenki.

                      Ei siitä pömpelistä siellä tyhjänä mitään haittaa ole. Pääasia, kun vastapaineet saa tippuun. Turbot ei sitä tiedä, vaikka pömpeli perattu onkin.
                      Kannattaa nyt kuitenkin ihan enshätiin mittailla ne vastapaineet. Taidetta:



                      Tuli eilen tehtyä tigillä tohon egr lauhduttimelta imusarjalle lähtevään putkeen nippa kylkeen ja siihen letkulla painemittari kiinni.
                      Pakosarjan pakopaineet nousi jo paikoillaan poljettuna 2,5barin hujakoille, eli hyvin heräilee pikku turbo.
                      Käytännössä vedoisso mentiin kokoajan kilon korkeemmilla paineilla kun mitä ahdot oli. Eli ahdot 2.5barissa, niin pakopaineet 3.5barissa ja vedot päällä meni aina yli 3barin. Käytössä ollut mittari ol vaan kolmeen bariin asti, mutta viisari meni kyllä ihan lineaarisesti sen ylikin. Luultavasti ennen sitä vikatilaa oltais jo lähempänä 4baria! Joten hukkaportti on vaan yksinkertasesti todella liian pieni.

                      Eikös näissä meitin romuissa toi hukkaportin ohjaus toimi alipaineella?? Jos näin, niin mistäs tollasen alipainetoimisen hukkaportin tonne löytää ja vielä järkevällä hinnalla? Onko noita kinukkimallisia alipainetoimisena?

                      Jokatapauksessa olis nyt tarkotus ottaa orkkis hukkikselta ohjaus tolle avittavalle hukkaportille, jollon sen toiminta tapahtuis täysin samassa tahdissa, kun orkkis kiinteen hukkiksen.
                      Liikaahan tota ilmaa ei tolla konstilla kuitenkaan saa mun käsityksen mukaan poistettua, sillä alipaineohjaus läväyttää hukkaportit heti kiinni, kun paine laskee haluttuun. Pääasia, että ilma poistuu nopeesti ja pääsee tosta tukoksesta eroon ja saa ahtimille oikeet painesuhteet. (Jonka jälkeen voikin sitten taas antaa ohjelmoijan yrittää parannusta kulkupuolelle! )
                      Tän hetkinen ohjelma on mulla rajattu ton pakopaineen takia, joten kait tuolla joku vara parempaan tulee.

                      Sitten kun nää on tehty, niin ahtoilman lämpötilat tarkkailuun ja oletettavasti joku isompi cooleri keulille.
                      ///MADE IN FINLAND

                      sigpic

                      TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                      E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                      F32 COUPE PERFORMANCE
                      F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                      Comment

                      • Matson^
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2008
                        • 2113
                        • Seinäjoki

                        Täytyy kuitenkin muistaa tuo mitä tuikkukin kertoili jokin aika taaksepäin.. Eli jos/kun pakokaasuja päästetään ohi ahtimien, päästetään samalla energiaa "hukkaan".. Eli voihan se myös olla että silti eniten tehoa antava kokoonaisuus on ne hurjat pakopaineet yhdistettynä hurjiin ahtoihin vakio hukkiksella (olettaen ettei ahtimia vaihdeta). Ja nyt kun aletaan ahtoja ja ilmamäärää tiputtaa, niin samalla tiputetaan palamistulosta ja tehoa..
                        Mikä sitten onkaan se paras suhde ahdoilla/pakopaineilla ja teholla, toivotaan että lemansblau sen löytää, muttei liikaa pety jos tekikin turhaa työtä.
                        Iso kasa kuitenkin peukkuja projektiin, nyt ollaan jännän äärellä

                        ps. Itse voisin ehkä jättää vakio hukkaportin kokonaan mykäksi ja kokeilla käyttää pelkästään sitä uutta ulkoista .. voisi olla helmpompi jos ei tarvi yrittääkkään saada pelaamaan niitä yhteen? :think
                        Last edited by Matson^; 07-04-2013, 15:14.
                        | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                        | Nissan Navara TREK-1 |
                        ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                        Comment

                        • LeMansBlau
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 1060
                          • Insomniac

                          Juu nämä on näitä halpoja projekteja testailla!
                          Tuikku on asian ytimessä tossa energian pihalle laskussa, mutta jos homman saa toteutettua sillain, että ohjelma saa kuitenkin tarvitsemansa seos määrän tonne ja saa sen jatkossa ilman tota turhaa yliahtamista ja ylipainetta, niin ihmettelen suuresti jos tuon takaa ei jonkinlaista tehon korotusta ole luvassa.
                          Ja sillä orkkis hukkaportilla kairaamattomana ei pääse kyllä yhtään minkäänlaisiin tuloksiin.
                          Siinäkin vaan silti vara loppuu sulkuläpän ympärysmitan vuoksi, joten lähtökohtaisesti ulkoinen hukkis on parempi.
                          Eikä tuo hukkaportti nyt mikään kirosana ole, eli kyllä sen kanssa saa pelattua jonkinverran kun syöttöjä haetaan kohdilleen.
                          Yhtälailla se rinnalla toimiva hukkis siellä pelaa alipaineohjauksen alaisena, joten toiminnan saanee kyllä toimiin hyvin yhteen.

                          Mutta kokeile ja pety periaatteella tässä on pakko kait mennä etiäpäin, kun muut ei saa aikaseks näyttää mallia!

                          Originally posted by Matson^ View Post
                          Täytyy kuitenkin muistaa tuo mitä tuikkukin kertoili jokin aika taaksepäin.. Eli jos/kun pakokaasuja päästetään ohi ahtimien, päästetään samalla energiaa "hukkaan".. Eli voihan se myös olla että silti eniten tehoa antava kokoonaisuus on ne hurjat pakopaineet yhdistettynä hurjiin ahtoihin vakio hukkiksella (olettaen ettei ahtimia vaihdeta). Ja nyt kun aletaan ahtoja ja ilmamäärää tiputtaa, niin samalla tiputetaan palamistulosta ja tehoa..
                          Mikä sitten onkaan se paras suhde ahdoilla/pakopaineilla ja teholla, toivotaan että lemansblau sen löytää, muttei liikaa pety jos tekikin turhaa työtä.
                          Iso kasa kuitenkin peukkuja projektiin, nyt ollaan jännän äärellä

                          ps. Itse voisin ehkä jättää vakio hukkaportin kokonaan mykäksi ja kokeilla käyttää pelkästään sitä uutta ulkoista .. voisi olla helmpompi jos ei tarvi yrittääkkään saada pelaamaan niitä yhteen? :think
                          ///MADE IN FINLAND

                          sigpic

                          TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                          E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                          F32 COUPE PERFORMANCE
                          F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                          Comment

                          • Matson^
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2008
                            • 2113
                            • Seinäjoki

                            Niin niin mutta jos ja kun ahtimet toimivat ohjelmoidussa myllyssä jo reippaasti yli "alueidensa" -> niiiin silloin ainut konsti saada ne tuottamaan riittävästi ilmaa on pitää pakopaineet mielettöminä?

                            EHKÄ, en minä tiedä! Hauska vain miettiä ja spekuloida, ei siis tokikaan ole tarkoitus epäillä/lytätä sun projektia
                            Lopputuloksia odotan yhtä malttamattomana, ja tuolle tielle itsekkin lähtisin kokeilemaan
                            Last edited by Matson^; 07-04-2013, 16:04.
                            | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                            | Nissan Navara TREK-1 |
                            ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                            Comment

                            • marsep
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2009
                              • 361
                              • HML

                              Tänään tuli Seinäjoella pyörähdettyä luvuin 331/653 takarenkailta.

                              Kiitokset vielä sinne suuntaan. Meni kotimatka mukavasti.
                              E61 535d -05 "377/747"

                              ex. E38 728 -97

                              Comment

                              • Hjördis
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2011
                                • 174
                                • Kirkkonummi

                                Originally posted by marsep View Post
                                Tänään tuli Seinäjoella pyörähdettyä luvuin 331/653 takarenkailta.
                                Onko tämä ilman DPFää ja paljonko oli vastaavat luvut vakiona?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎