Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marsep
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2009
    • 361
    • HML

    Originally posted by Hjördis View Post
    Onko tämä ilman DPFää ja paljonko oli vastaavat luvut vakiona?
    Joo ilman dpf:ää. Tuli korvausputket tilalle.

    Eka veto ilman ohjelmaa oli 244/518

    edit. eka versio ohjelmasta niin oli 299/750 renkailla. Oli hurjat väännöt
    Last edited by marsep; 14-04-2013, 14:35.
    E61 535d -05 "377/747"

    ex. E38 728 -97

    Comment

    • Hjördis
      Bimmer Rookie
      • Aug 2011
      • 174
      • Kirkkonummi

      Originally posted by marsep View Post
      Eka veto ilman ohjelmaa oli 244/518
      Oliko tämä vakio veto DPFällä vai ilman?

      Comment

      • marsep
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2009
        • 361
        • HML

        Originally posted by Hjördis View Post
        Oliko tämä vakio veto DPFällä vai ilman?

        Oli dpf otettu jo pois.
        E61 535d -05 "377/747"

        ex. E38 728 -97

        Comment

        • Hjördis
          Bimmer Rookie
          • Aug 2011
          • 174
          • Kirkkonummi

          Originally posted by marsep View Post
          Oli dpf otettu jo pois.
          Kiitos avoimuudesta . Hienohan tulos toi on, lukujen perusteella moottoritehoa varmaankin 370-380hv ja vääntöä 730-750nm.

          Comment

          • marsep
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2009
            • 361
            • HML

            Originally posted by Hjördis View Post
            Kiitos avoimuudesta . Hienohan tulos toi on, lukujen perusteella moottoritehoa varmaankin 370-380hv ja vääntöä 730-750nm.
            Joo niinhän nuo tuolla laski että 377/747
            E61 535d -05 "377/747"

            ex. E38 728 -97

            Comment

            • LeMansBlau
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1060
              • Insomniac

              Päivitellääs omalta osaltani tilannetta.

              Olen ollut fin-turboon ja karalaan yhteyksissä ja lopputulema kaikessa lyhykäisyydessään, niinkuin arvelimme:

              Itelläni ahtimen tuotto on kaikki käytössä, mutta tällä hetkellä turbon hyötysuhde ei tietenkään ole optimi. Hyvällä hyötysuhteella toimivan turbon paine-ero on 0-0.5baria. Ahtopaineen lisääminen ahtimeen jonko paine-ero on yli 0.5bar ei tuota ilmamäärän lisäystä samassa suhteessa ulkoilman paineeseen nähden.

              Eli 2.7 bar maksimi ahdoille ei juuri ole järkeä paineistaa pakosarjaa yli 3 barin missään tilanteessa (ahtopaine tulee pienemmälläkin paineistamisella), koska tästä haittana on kierrosten noustessa tukoksen takia lämpökuormitus, ahtimien turha rasitus, moottorin hengityksen huononeminen sekä vikatila.

              Ite en ala tosi hyvin toimivaa ohjelmaa muttamaan, mutta hienosäädän pakosarjapaineitten nousua sillä pienellä hukkaportilla sen verran, että paineet ei karkaa. Eli pakopaine purkaus siellä 3barin kohdilla.

              Borgwarneriin ei ole mitään bolt-on isompaa tarjolla, joten ainut toimiva ja järkevä tonne nykyseen sykkyrään on nykysen muokkaus. Muutoksella pitäis luultavammin päästä ohjelman tekeen suuttimien kapasiteetin rajoille kuulemma.

              Itellä nyt siis edelleen tulossa ulkonen "lisä"hukkaportti ja tän jälkeen cooleri jos tarpeen. Sitten dynoon.
              Hukkaporttiin pitänee laittaa vielä esim. v-bandiin pyöree laippa, jollon saa testattua rullatehoihin vaikutuksen sen kanssa ja ilman.




              Asiasta täysin toiseen. Liukkareista:

              Vähän tyhmiä kyselen, mutta onko toi Castrollin 10-60 vielä nykypäivän laatustandardien mukaan ykkös öljyä tälläsiin koneisiin?
              Vai mitä tohon nyt kävis hakemassa? :think Ahtimillekin mielellään sitä parasta, sillä onhan noilla nyt hieman vakioo kovempi työtaakka.

              Vai olisko joku sellanen hinta/laatusuhteeltaan riittävä ölppä mitä hakis?
              ///MADE IN FINLAND

              sigpic

              TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
              E30 SEDAN IX M-TECNIC II
              F32 COUPE PERFORMANCE
              F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

              Comment

              • Hjördis
                Bimmer Rookie
                • Aug 2011
                • 174
                • Kirkkonummi

                Originally posted by LeMansBlau View Post
                Päivitellääs omalta osaltani tilannetta.

                Olen ollut fin-turboon ja karalaan yhteyksissä ja lopputulema kaikessa lyhykäisyydessään, niinkuin arvelimme:

                Itelläni ahtimen tuotto on kaikki käytössä, mutta tällä hetkellä turbon hyötysuhde ei tietenkään ole optimi. Hyvällä hyötysuhteella toimivan turbon paine-ero on 0-0.5baria. Ahtopaineen lisääminen ahtimeen jonko paine-ero on yli 0.5bar ei tuota ilmamäärän lisäystä samassa suhteessa ulkoilman paineeseen nähden.

                Eli 2.7 bar maksimi ahdoille ei juuri ole järkeä paineistaa pakosarjaa yli 3 barin missään tilanteessa (ahtopaine tulee pienemmälläkin paineistamisella), koska tästä haittana on kierrosten noustessa tukoksen takia lämpökuormitus, ahtimien turha rasitus, moottorin hengityksen huononeminen sekä vikatila.

                Ite en ala tosi hyvin toimivaa ohjelmaa muttamaan, mutta hienosäädän pakosarjapaineitten nousua sillä pienellä hukkaportilla sen verran, että paineet ei karkaa. Eli pakopaine purkaus siellä 3barin kohdilla.

                Borgwarneriin ei ole mitään bolt-on isompaa tarjolla, joten ainut toimiva ja järkevä tonne nykyseen sykkyrään on nykysen muokkaus. Muutoksella pitäis luultavammin päästä ohjelman tekeen suuttimien kapasiteetin rajoille kuulemma.

                Itellä nyt siis edelleen tulossa ulkonen "lisä"hukkaportti ja tän jälkeen cooleri jos tarpeen. Sitten dynoon.
                Hukkaporttiin pitänee laittaa vielä esim. v-bandiin pyöree laippa, jollon saa testattua rullatehoihin vaikutuksen sen kanssa ja ilman.




                Asiasta täysin toiseen. Liukkareista:

                Vähän tyhmiä kyselen, mutta onko toi Castrollin 10-60 vielä nykypäivän laatustandardien mukaan ykkös öljyä tälläsiin koneisiin?
                Vai mitä tohon nyt kävis hakemassa? :think Ahtimillekin mielellään sitä parasta, sillä onhan noilla nyt hieman vakioo kovempi työtaakka.

                Vai olisko joku sellanen hinta/laatusuhteeltaan riittävä ölppä mitä hakis?
                Innolla odotan tuloksia. Oliko Fin-Turbon kanssa puhetta hybriiditurbosta? Pystyykö ne sellaista tekemään? Muistaakseni tämä portugalilainen oli ängennyt läpimitalta 4mm isommat pakohyrrät sekä pieneen että isoon simpukkaan.

                Kuten varmaan tiedät öljysuositus (BMW) näihin on Castrolin FST Edge 0-30. 10-60 on M-litkua ja luultavasti liian jäykkä dieselin lämpöihin. Toimii varmaankin Suomessa kolmen kesäkuukauden ajan ja Portugalin lämmössä. Itte pysyisin Castrolin FST Edge 0-30:ssä, Saksasta saa 7-9€ litralta riippuen kuinka paljon kerralla tilaa.

                Comment

                • LeMansBlau
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1060
                  • Insomniac

                  Originally posted by Hjördis View Post
                  Innolla odotan tuloksia. Oliko Fin-Turbon kanssa puhetta hybriiditurbosta? Pystyykö ne sellaista tekemään? Muistaakseni tämä portugalilainen oli ängennyt läpimitalta 4mm isommat pakohyrrät sekä pieneen että isoon simpukkaan.

                  Kuten varmaan tiedät öljysuositus (BMW) näihin on Castrolin FST Edge 0-30. 10-60 on M-litkua ja luultavasti liian jäykkä dieselin lämpöihin. Toimii varmaankin Suomessa kolmen kesäkuukauden ajan ja Portugalin lämmössä. Itte pysyisin Castrolin FST Edge 0-30:ssä, Saksasta saa 7-9€ litralta riippuen kuinka paljon kerralla tilaa.
                  Ei lähdetty tarkemmin vielä turbon muutoksista puhuun, kun siltäkin suunnalta oltiin sitä mieltä, että lähtee koittaan nyt tosta halvemmasta & helpommasta ja mikä lopputulos nyt sitten onkaan, niin sitten miettii asiaa uudestaan. Tarkempi muutos ahtimille selviäis varmaankin parhaiten sitten vasta tekemällä.

                  Pikku turbon 50mm siivet 55millisiksi ja isomman 70mm ->76mm kevyemmillä siivillä.
                  Tai ihan vaan isomman pakosiiven jättöpintaa vois leikata, jollon muutos pienentäis pakopainetta ilman että kompressorin pyörimisnopeus laskee täydellä kaasumäärällä. Haittapuolena kompressorin kierrosluku vs pakokaasuvirta pienenee alhasilla pakokaasuvirroilla, jollon saattaa tulla ongelmaa pienen ja ison ahtimen siirtymävaiheessa.
                  Muuutta pitää ny tosiaan kattoo mihin tän leikin lopettaa.

                  Kiitokset öljyinfosta!
                  "Kesäajanöljyt" tässä nyt olis haussa. Ja diesel luokituksia ei tarvita, kun ei ole partikkelisuodintakaan. Ahtimille joku hyvä ja varmasti toimiva. Lämmöt on muuten tosiaan tietty bensoja alhasemmat. Eiköhän toi 0-30 castrollikin tuola menis, vaan onko muita suosituksia?
                  Last edited by LeMansBlau; 02-12-2013, 21:52.
                  ///MADE IN FINLAND

                  sigpic

                  TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                  E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                  F32 COUPE PERFORMANCE
                  F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                  Comment

                  • LeMansBlau
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 1060
                    • Insomniac

                    Hommat etenee.

                    Cuuleria ettiny maailmalta ja kotomaasta.

                    Tän hetkinen tilanne on, että löytämistäni ehdokkaista on se rs500:nen kaikessa suuruudessaan kuitenkin sopivin vaihtoehdoista. Asettuu kivasti puskurikannakkeitten väliin ja lähdöt valmiiksi oikeeseen suuntaan ja suht oikeella leveydellä.

                    Muita vaihtoja ebaystä olis miniin tehty malli, mutta jää tilavuudeltaan kuitenkin hieman pieneksi.

                    Sit 335i/135i, mut hinnat pompsahtaa turhan ylös.

                    Toi "sierran" cuuleri jonain 60mm seinämällä toimis varmaan tehtävässään loistavasti. Suomesta sais halvalla, mutta vaan 45mm vahvana ja mielummin sais olla 60-70mm, ni tekee tohon litratilavuuteen hyvää lisäystä.

                    Onko kukaan muu tutkinu ahtolämpöjä? Mulla tosiaan laski ~10-15astetta vedoissa, kun tein pohjaan ilmanpoistokanavan. Mutta, nyt jo +10 asteen kelillä lämmöt ei laske alle 35asteen vaikka kuinka lipumalla menis. Tyhjäkäynnilläkin nousee 40asteeseen ja täysvedossa lähelle 70astetta!
                    Toi tuplasimpukka-härdelli nostanee vaan noi lämmöt perk ylös ihan jo itessään se sit viä ohjelma, niin huono on lähtökohta.

                    Eli välijäähdytin ja ISO sellanen äkkiä kiinni! Jos se ei vieläkään riitä ulkosen hukkaportin kanssa niin satavarmasti laitan vielä viina/vesi ruiskun.

                    Ei kauheen tervettä vetää ohjelmalla vikatilarajaan varsinkaan koskemattomalla hukkaportilla. Pakosarjassa paineet (jopa avarretulla ilmakanavalla) maksimi 4,0bar ja ahtolämmöt kesähelteillä paukkuu varmaan sadassa asteessa!

                    Mittailkaa joku muukin noita ahtolämpöjä ja mahd pakopaineita suhteessa ahtopaineisiin...

                    Tilasin itelleni just uuden suuttimen kus...vuotavan tilalle...ihanan halpaa!
                    ///MADE IN FINLAND

                    sigpic

                    TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                    E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                    F32 COUPE PERFORMANCE
                    F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                    Comment

                    • casino
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 663
                      • Keski-Suomi

                      ...

                      Originally posted by marsep View Post
                      Tänään tuli Seinäjoella pyörähdettyä luvuin 331/653 takarenkailta.

                      Kiitokset vielä sinne suuntaan. Meni kotimatka mukavasti.

                      Pitää minunkin nyt ilmoittautua ja todeta samat sanat

                      Tuli käytyä Seinäjoella AJ -techin käsittelyssä, poistettiin "ahdistus" pönttö ja hiukan piristystä.

                      Vakiona:



                      Ohjelmoituna:




                      Mennessä 255hv/524nm ----> lähtiessä 331hv/634nm pyöriltä mitattuna

                      Palvelusta ja toiminnasta ei voi muuta kuin antaa kehuja. Ei tule pettymystä vaikka ajelisi vähän kauempaakin!

                      Kotimatka meni sujuvasti ja ohitukset menivät turvallisesti. Ainoastaa nyt saa olla kyllä tarkkana kun polkaisee .... ettei vauhti karkaa liian kovaksi jos poliisisetä sattuu olemaan liikenteessä
                      Last edited by casino; 21-05-2013, 22:45. Reason: Dynolappuja lisätty
                      Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                      Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                      http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                      e39 -530d touring 11/1999
                      ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                      Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                      Comment

                      • Tofu
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2011
                        • 515
                        • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                        Paljonko kustanti tämä operaatia s.joella?
                        F01 730d -13

                        Comment

                        • marsep
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2009
                          • 361
                          • HML

                          Ota anttiin yhteyttä. Ei ole hinnalla pilattu.
                          Last edited by marsep; 11-05-2013, 20:48.
                          E61 535d -05 "377/747"

                          ex. E38 728 -97

                          Comment

                          • Tofu
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2011
                            • 515
                            • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                            Originally posted by marsep View Post
                            Ota anttiin yhteyttä. Ei ole hinnalla pilattu.
                            Pitää ihan ekaksi uittaa kampe, mihin vois ohjelmaa laittaa..

                            Kun tehoa dynossa mitataan, niin onko se rengaspari aina entinen, vai kuinka paljon se renkaille käy?
                            Last edited by Tofu; 11-05-2013, 20:57.
                            F01 730d -13

                            Comment

                            • casino
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 663
                              • Keski-Suomi

                              Originally posted by Tofu View Post
                              Pitää ihan ekaksi uittaa kampe, mihin vois ohjelmaa laittaa..

                              Kun tehoa dynossa mitataan, niin onko se rengaspari aina entinen, vai kuinka paljon se renkaille käy?

                              ei käy renkaiden päälle.

                              Aj tech soita ja varaa +358440451490 ei tule pettymyksiä.
                              Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                              Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                              http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                              e39 -530d touring 11/1999
                              ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                              Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                              Comment

                              • Fabsu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 1754

                                Originally posted by casino View Post
                                ei käy renkaiden päälle.

                                Aj tech soita ja varaa +358440451490 ei tule pettymyksiä.
                                Onko Antilla muuten nelivetopenkkiä, vai vaan vajaavetosia varten penkki?
                                AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                                ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                                e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                                e30 318i -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎