Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LeMansBlau
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1060
    • Insomniac

    Originally posted by blury View Post
    Jep vikatilaan ja kun käynnistää uusiksi niin pelaa. Tuossa tuttu kehui, että pumppu ei jaksa lykätä tavaraa ja siitä johtuisi. Selvitämme vikaa tarkemmin, tehoa pitää saada lisää!
    Pumpussa riittää tuotto. Lisähukkaportilla ja ahtoilmanjäähdytyksen tehostamisella pääset eteenpäin. Pakoputkesta kaikki pois, jne...
    Ahdinpaketille ei ole tehtävissä mitään järkevää muutosta...

    edit. jos et usko, niin mittaileppa tuossa yllämainitsemassasi tilanteessa pakopaineita ja ahtolämpöjä.
    ///MADE IN FINLAND

    sigpic

    TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
    E30 SEDAN IX M-TECNIC II
    F32 COUPE PERFORMANCE
    F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

    Comment

    • blury
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 229
      • Seinäjoki

      Originally posted by LeMansBlau View Post
      Pumpussa riittää tuotto. Lisähukkaportilla ja ahtoilmanjäähdytyksen tehostamisella pääset eteenpäin. Pakoputkesta kaikki pois, jne...
      Ahdinpaketille ei ole tehtävissä mitään järkevää muutosta...

      edit. jos et usko, niin mittaileppa tuossa yllämainitsemassasi tilanteessa pakopaineita ja ahtolämpöjä.

      Vikatila tullut juurikin riittämättömästä rail paineesta. Virittäjän sanoin: Eka pyynti ollu 1680bar ja vikatila paineella 1280bar ja vastaavat viat 4kpl, juurikin niin monta kertaa kuin se nokikasa kerkes sammahtamaan.

      Kuulema tarvin tuottoisamman pumpun? = lisää voimaa

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        Originally posted by blury View Post
        Vikatila tullut juurikin riittämättömästä rail paineesta. Virittäjän sanoin: Eka pyynti ollu 1680bar ja vikatila paineella 1280bar ja vastaavat viat 4kpl, juurikin niin monta kertaa kuin se nokikasa kerkes sammahtamaan.

        Kuulema tarvin tuottoisamman pumpun? = lisää voimaa
        PA-suodatin tukossa? Siirtopumppu tai sen paine tarkistettu?? Jos vikatilaan menee 1280bar paineella kun vakiona tuossa on jo 1600bar paineet, muistaakseni... Jos ei ole niin vikatilarajaa ylöspäin
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • blury
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 229
          • Seinäjoki

          No pitää selvitellä. Aika lailla virittäjä kehuu että pumppu se on eikä mikään muu, se ei vaan kuulema jaksa lykätä määrällisesti niin paljoo soppaa (riittävällä paineella) kun päästää suuttimet selällään ja lusikka pohjassa.
          Last edited by blury; 05-09-2013, 22:53.

          Comment

          • Mlatvala
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 3553
            • Kuopio

            Originally posted by blury View Post
            No pitää selvitellä. Aika lailla virittäjä kehuu että pumppu se on eikä mikään muu, se ei vaan kuulema jaksa lykätä määrällisesti niin paljoo soppaa (riittävällä paineella) kun päästää suuttimet selällään ja lusikka pohjassa.
            Paas pumppu vaihtoon sit..
            E61 535d alkuunsa viritetty.

            Comment

            • blury
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 229
              • Seinäjoki

              Originally posted by Mlatvala View Post
              Paas pumppu vaihtoon sit..
              Ei vaihtoon, kun kuulema sellaselle sepälle mikä tekee siitä tehokkaamman. Ei siinä kuulema vikaa ole, riittää se siihen kyläpörräillyyn ja 380hp ja 740nm tehoille.

              Netissä kun tässä nyt oon aikani surffaillu niin miksi näistä vehkeistä tehot jää aina tohon 380hp ja 700nm nurkille. Mikä ahistaa? Kuulema suuttimissa riittä potenttiaalia? Eikä tossakaan pakopaineissa ole mitään ongelmaa eikä lämmöissä.

              Anyone?

              Comment

              • VolvoTDi
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1576
                • Tampere - Pori

                Originally posted by blury View Post
                Ei vaihtoon, kun kuulema sellaselle sepälle mikä tekee siitä tehokkaamman. Ei siinä kuulema vikaa ole, riittää se siihen kyläpörräillyyn ja 380hp ja 740nm tehoille.

                Netissä kun tässä nyt oon aikani surffaillu niin miksi näistä vehkeistä tehot jää aina tohon 380hp ja 700nm nurkille. Mikä ahistaa? Kuulema suuttimissa riittä potenttiaalia? Eikä tossakaan pakopaineissa ole mitään ongelmaa eikä lämmöissä.

                Anyone?
                Eiköhän ne (isompi) turbot jää pieneksi pikkuhiljaa tuossa kohdin.
                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                Check:
                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                Tampere 044-5867096

                Comment

                • exautisti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1267
                  • oulu

                  Originally posted by blury View Post
                  Ei vaihtoon, kun kuulema sellaselle sepälle mikä tekee siitä tehokkaamman. Ei siinä kuulema vikaa ole, riittää se siihen kyläpörräillyyn ja 380hp ja 740nm tehoille.

                  Netissä kun tässä nyt oon aikani surffaillu niin miksi näistä vehkeistä tehot jää aina tohon 380hp ja 700nm nurkille. Mikä ahistaa? Kuulema suuttimissa riittä potenttiaalia? Eikä tossakaan pakopaineissa ole mitään ongelmaa eikä lämmöissä.

                  Anyone?
                  Ilma loppuu kesken, laita joku sinkki ämpärin kokoinen mutka sinne. Paljonko sulla on syöttöä? Noilla suuttimilla ja pumpulla pääsee kevyesti 400hp mikäli ilma riittää.
                  -99 punane passatti

                  https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                  Tuikun softat
                  Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                  BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                  Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                  Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                  www.mcars.fi

                  Kysy 041-5056506

                  https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                  INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                  Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                  Comment

                  • LeMansBlau
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 1060
                    • Insomniac

                    Originally posted by blury View Post
                    Ei vaihtoon, kun kuulema sellaselle sepälle mikä tekee siitä tehokkaamman. Ei siinä kuulema vikaa ole, riittää se siihen kyläpörräillyyn ja 380hp ja 740nm tehoille.

                    Netissä kun tässä nyt oon aikani surffaillu niin miksi näistä vehkeistä tehot jää aina tohon 380hp ja 700nm nurkille. Mikä ahistaa? Kuulema suuttimissa riittä potenttiaalia? Eikä tossakaan pakopaineissa ole mitään ongelmaa eikä lämmöissä.

                    Anyone?
                    Pumppu riittää tuottaan vakio asussaan kyllä ihan riittävästi sun viritysasteella. Railipaineen sensori lukee 1800bar. Mainitsemasi teholukemia saa tosiaan vielä orkkis hukkaportilla ja oikein ohjelmoituna ei vikatilarajaakaan saa ylittyyn ajamalla. Ja kyllä sun tehoilla nyt vaan on ahtolämmöt ja pakopaineet turhan korkeilla ja nekun vielä ruokkii toinen toistansa varsinkin jos lisätehoja haet.
                    400hv on useammassakin näissä ylitetty ihan pumppuun kajoamatta ja ilman vikatiloja.

                    Millaisia lukemia oot ajatellut?
                    Noin 430hv on hyvin mahd orkkis ahtimilla, kun tietää mitä muutoksia tekee. (Viinaruitan potentiaalista tän rajan ylitykseen ei ole vielä tietoa).
                    Ahtimelle tai ahdinpaketille ei saa mitään järkevää muutosta tehtyä.
                    Ahtimien vaihdolla yhteen kunnolliseen (x30d parempi lähtökohta) saa suuttimet, pumpun ja palotilan pieneksi. Teoreettisesti laskemalla 500hv on aikalailla ihan katto, vaikka kuinka asiaa kääntelis. Tosin tossa itteeni enemmän houkuttelis sellanen asia, että missä kohtaa käppyrää maksimiteho olis ja millasena väännön sais piirtyyn, eli ajettavuuden parantuminen/heikentyminen

                    Syöttöviat saattaa muuten aiheutua monesta muustakin, kun pumpusta. Esim. ohjelmointi tai rikkinäinen katti on tullut ny vastaan kun on noita räpellelly. Tosin ei ton syöttöpumpun hilujen vaihdosta nyt toki haittaakaan ole.
                    Last edited by LeMansBlau; 02-12-2013, 21:47.
                    ///MADE IN FINLAND

                    sigpic

                    TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                    E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                    F32 COUPE PERFORMANCE
                    F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                    Comment

                    • Urquattro
                      Newbiemmer
                      • Sep 2013
                      • 4
                      • Pyhis

                      Originally posted by LeMansBlau View Post
                      Pumppu riittää tuottaan vakio asussaan kyllä ihan riittävästi sun viritysasteella. Railipaineen sensori lukee 1800bar. Mainitsemasi teholukemia saa tosiaan vielä orkkis hukkaportilla ja oikein ohjelmoituna ei vikatilarajaakaan saa ylittyyn ajamalla. Ja kyllä sun tehoilla nyt vaan on ahtolämmöt ja pakopaineet turhan korkeilla ja nekun vielä ruokkii toinen toistansa varsinkin jos lisätehoja haet.
                      400hv on useammassakin näissä ylitetty ihan pumppuun kajoamatta ja ilman vikatiloja.

                      Millaisia lukemia oot ajatellut?
                      Noin 430hv on hyvin mahd orkkis ahtimilla, kun tietää mitä muutoksia tekee. (Viinaruitan potentiaalista tän rajan ylitykseen ei ole vielä tietoa).
                      Ahtimelle tai ahdinpaketille ei saa mitään järkevää muutosta tehtyä.
                      Ahtimien vaihdolla yhteen kunnolliseen (x30d parempi lähtökohta) saa suuttimet, pumpun ja palotilan pieneksi. Teoreettisesti laskemalla 500hv on aikalailla ihan katto, vaikka kuinka asiaa kääntelis. Tosin tossa itteeni enemmän houkuttelis sellanen asia, että missä kohtaa käppyrää maksimiteho olis ja millasena väännön sais piirtyyn, eli ajettavuuden parantuminen/heikentyminen.

                      Itellä suurin virinälkä lähti, kun sai koneen hengittään ja lämpöongelman pienemmäksi. Sulla on nyt vielä suht pienillä muutoksilla saatavissa auto ihan eri luonteiseksi ja nopeemmaksi, mutta ensin kannattaa korjauttaa toi syöttövika.

                      Syöttöviat saattaa muuten aiheutua monesta muustakin, kun pumpusta. Esim. ohjelmointi tai rikkinäinen katti on tullut ny vastaan kun on noita räpellelly. Tosin ei ton syöttöpumpun hilujen vaihdosta nyt toki haittaakaan ole.
                      Millainen lisähukkis Le Mans Blau.n autoon tuli? Voisi laitella itsellekkin kiinni valmiiksi ennen softaa.

                      Comment

                      • Mlatvala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 3553
                        • Kuopio

                        Originally posted by Urquattro View Post
                        Millainen lisähukkis Le Mans Blau.n autoon tuli? Voisi laitella itsellekkin kiinni valmiiksi ennen softaa.
                        Mittää oo laittana, paljon puhetta ja ei yhtään jarrulappuakkaa näy missää
                        E61 535d alkuunsa viritetty.

                        Comment

                        • Jusu^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 1442
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by Mlatvala View Post
                          Mittää oo laittana, paljon puhetta ja ei yhtään jarrulappuakkaa näy missää
                          Ei kaikkia aina voi julkaista ku ei kukaa usko kumminkaa..

                          F11 M550d -13
                          F15 X5 30d -14 M-Sport
                          E46 M3 Cabrio -03
                          E92 Drifter
                          ex: E91 ///M3D -07
                          ex: E90 M335D -08
                          ex: E46 M3 Cabrio -01
                          ex: E38 L7 -98

                          Comment

                          • Mlatvala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 3553
                            • Kuopio

                            Originally posted by Jusu^ View Post
                            Ei kaikkia aina voi julkaista ku ei kukaa usko kumminkaa..
                            Joko se viinaruutta pöhisee ja railpaineet sulla pysyy? Lappua esille ja äkkiä
                            E61 535d alkuunsa viritetty.

                            Comment

                            • Jusu^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 1442
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by Mlatvala View Post
                              Joko se viinaruutta pöhisee ja railpaineet sulla pysyy? Lappua esille ja äkkiä
                              Pöhisee jos laittaa johdon kiinni!

                              F11 M550d -13
                              F15 X5 30d -14 M-Sport
                              E46 M3 Cabrio -03
                              E92 Drifter
                              ex: E91 ///M3D -07
                              ex: E90 M335D -08
                              ex: E46 M3 Cabrio -01
                              ex: E38 L7 -98

                              Comment

                              • Matson^
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2008
                                • 2113
                                • Seinäjoki

                                Kyllä se on varmin ajella vakiolla, on ne tehtaalla takuulla tienneet paljonko sinne myllyyn kärsii löylyä laittaa
                                | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                                | Nissan Navara TREK-1 |
                                ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎