miten pitkän matkaa kestää ajaa kun on otettu dpf pois ja sitä ei ole vielä ohjelmoitu pois käytöstä ennen kun lyö moottorin vikatilaan? ja paljonkohan maksaa pelkkä dpf pois ohjelmointi jossain liikkeessä?
Poistin DPF n.1kk aikaisemmin ja ajoin 400km seinäjoelle ohjelmointiin. Ei vikaa ilmaantunut. Vika ilmoitus tuli ennen DPF poistoa, mutta ei sen jälkeen.
vm 04 535d ei ole kaverilla ainakaan antanut vikaa vaikka siitä on pönttö tyhjätty eikä ole ohjelmoitu...
Ohjelmallisesti se kannattaa silti poistaa vaikka ei herjaa tule näytölle. Poistuvat samalla DPF polttojaksot tai ainakin pitenee mahdollisimman pitkiksi riippuu ohjelmoitsijasta. Pelkän DPF ohjelmointi ei ole kovin kustannus tehokasta, koska lähes samalla rahalla saa jo ihan erinlaisen auton
Last edited by Simly; 13-10-2013, 05:32.
Reason: Luetun ymmärtäminen
Ei kai ny sentäs, jos nyt joku ensin sais 400 pyörälle :think
Se ois jännä nähdä miten paljon pelivaraa näihin uusiin 40 ja 50d:hen on jätetty .. vai onko siellä vain hyödynnetty 35d:n potentiaali ja pistetty yks ahdin lisää ettei niin savuttelis
.
Epäilisin, ettei suuttimet riitä viiteensataan, näissä "alkupään" laitteissa ainaskaan.
530,n suuttimet näyttäisi jonnekkin neljäänsataan suunnilleen riittävän ja 535,n on suunnilleen 15% isommat, niin että vajaaksi jää.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
-Onko Karala ja AJ tech ainoat mitä kannattaa harkita auton optimoimiseen?
-Karalan ohjelmia saa vissiin nykyään jälleenmyyjiltä, ajaako ne asiansa yhtähyvin? Entäs AJ tech?
-Hinnat, Karalan hinta ois siinä 500-1000e hintahaarukassa, AJ tech 500e? Mutta tässäkin ihmetyttää, jos tosiaan menee vain johonki pajalle ja syöttää ohjelmat sisään, niin voiko nämä kuitenki maksaa noin paljon? (500e, ymmärtää vielä varsinki, jos auto lyötäs oikein penkkiin optimoimista varten)
-Kannattaisiko tosiaan käydä penkissä omaa autoon vartavasten teettämässä optimointi vai voiko luottaa siihen, että näitä e60 dieseleitä on jo optimoitu sen verran, että voi ottaa jonkun valmiin ohjelman sisälle? tehojakaan ei ole tarkotus repiä aivan mielettömästi vaan saada 535d joku 340hv/700nm about, vähempikin voisi riittää.
Eli asun Pääkaupunkiseudulla ja olisi vähä ikävä lähtee ajeleen esim. Seinäjoelle asti saadakseen joku simppeli optimointi autoon. Onko antaa neuvoja täälä seudulta optimoimmeista ja missä ja mitä saisi aikaiseksi :think
Vielä viimeinen kysymys, onko vieläkään kenellekään mitään sen pahempia kokemuksia auton optimoimmista?
Onko kenelläkään kokemuksia Fin dieselistä?
Aj Tech:iä kaikki suosittelee mutta tuo fin diesel löytyisi kuopiosta enkä siitä ole ainakaan negatiivisia juttuja löytänyt.
Näyttää heidän virittely painottuvan aika pitkälle nakujen suuntaan.
Omien sivujensa perusteella ihan hyviä lukemia ovat ottaneet ainakin 530/330d:stä ilman karttojen huijaamisia.
Onko kenelläkään kokemuksia Fin dieselistä?
Aj Tech:iä kaikki suosittelee mutta tuo fin diesel löytyisi kuopiosta enkä siitä ole ainakaan negatiivisia juttuja löytänyt.
Näyttää heidän virittely painottuvan aika pitkälle nakujen suuntaan.
Omien sivujensa perusteella ihan hyviä lukemia ovat ottaneet ainakin 530/330d:stä ilman karttojen huijaamisia.
Oman 535d käytin fin dieselillä ja ei oo kyllä mitään pahaa sanottavaa. Tehoja otettiin 337hv ja 676nm. Hinta oli 550e penkityksien kanssa.
ok, ku tuo teki nyt uudella ohjelmalla sitä, että ku vakkarilla kiihdytti niin jäi jurruttaa viitosella 100kmh vauhtia ja sit ku hipasi kaasuun niin nakkasi kuutosen. Sillä mietin että vaikuttaako laatikon oppivuus tuohon
Comment