Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?
Collapse
X
-
Originally posted by -rik View PostMitä sää nyt selität?M ja N ei oo sama asia.
. Nyt on aivan liikaa jo päästetty aivopieruja mitään miettimättä. Kiitos huomautuksesta
Ja nyt ei enää puhuta tästä koska menee off topic!!Ex:
Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm
Comment
-
-
Ohjelmoinnista ja dpf poistosta.
Perustason kysymys....
Kun dpf poistetaan ja auto uudelleen ohjelmoidaan ei pelkästään korkeampien suoritusarvojen saavuttamiseksi, vaan ymmärtääkseni myös dpf poltto ohjelmoidaan pois niin Että järjestelmä ei enää yritä tehdä regenerointia, niin mitä tapahtuu idriven huoltovalikon dpf kohdalle?
Poistuuko dpf kohta kokonaan vai näyttääkö se mahdollisesti aina jotain tiettyä km lukemaa pöntön vaihdolle?
Ajattelin vaan että jos se poistuu kokonaan ja mallimerkinnän perusteella tietää että autossa sellainen pitäis olla, niin siitähän suht. Nopeasti näkee mitä autolle on tehty....
Comment
-
-
Sinne se jää ja rupeaa näyttään 200 000km eikä vähene. Sen saa myös erikseen hävitettyä sieltä näkyvistä jos haluaa.ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
-
Originally posted by AnttiMH View PostOhjelmoinnista ja dpf poistosta.
Perustason kysymys....
Poistuuko dpf kohta kokonaan vai näyttääkö se mahdollisesti aina jotain tiettyä km lukemaa pöntön vaihdolle?
Ajattelin vaan että jos se poistuu kokonaan ja mallimerkinnän perusteella tietää että autossa sellainen pitäis olla, niin siitähän suht. Nopeasti näkee mitä autolle on tehty....Originally posted by HakkapeliittaEi poistu. Käsittääkseni tuo jakso juoksee(edit. tai pysyy muuttumattomana) huolimatta DPFn tilasta. Lisäksi, käsittääkseni oikein, vain polttotapahtuma ja sen seuranta/aktivointi, poistetaan moottorinohjausohjelmasta. Moottori ei siis yritä polttaa pönttöä puhtaaksi eikä seuraa paineita/lämpötilaa yms. jotka aktivoivat polton.
Comment
-
-
.
No ei se häviä.
Siitä minulla ei ole kokemusta, miten sen edes saisi häviämään.
Ehken silläkeinon, että koodaisi sen huoltonäyttö osion vastaamaan jotain Euro3 päästötason autoa, niitäkinhän näissä on.
Periaatteessa mahdollista, käytännöstä en tiedä.
"Jäljellä oleva matka" taitaa muodostua siitä, miten softa on tehty.
Jos on jouduttu siihen tilanteeseen, jossa kaikkien vikatilojen ylipääsemiseksi on jouduttu kertomaan eculle, että suodatin on vaihdettu, nollaantuu kaikki laskuritkin.
Ja jos laskurit on sitten ohjelmasta tuhottu, ei ne tieten laske enää.
Siitä minulla ei ole kokemusta että jos softa on tehty sillä tavanomaisimmalla tavalla, eli polton epäonnistumisesta johtuvat vikakoodit vain poistettu, että mitä vuosien saatossa näytön laskureille tapahtuu. Tämän tietää siitä, että noin tonnin välein pöllyää. Jotkut DPF-poistosoftat osaa kuitenkin nollata ne "hiukkaspöntön täyttymis" - laskuritkin.
Ja aina kun laskurit tuhotaan, on ajomatkaa max määrä jäljellä, eikä matka vähene.
Keskusnäyttö on vaan "näyttöpohja" joka kertoo ohjelman välittämän tiedon aiheesta, jos näyttöön haluaa muutoksia, pitää siis koodata toinen kanava.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by AnttiMH View PostOhjelmoinnista ja dpf poistosta.
Perustason kysymys....
Kun dpf poistetaan ja auto uudelleen ohjelmoidaan ei pelkästään korkeampien suoritusarvojen saavuttamiseksi, vaan ymmärtääkseni myös dpf poltto ohjelmoidaan pois niin Että järjestelmä ei enää yritä tehdä regenerointia, niin mitä tapahtuu idriven huoltovalikon dpf kohdalle?
Poistuuko dpf kohta kokonaan vai näyttääkö se mahdollisesti aina jotain tiettyä km lukemaa pöntön vaihdolle?
Ajattelin vaan että jos se poistuu kokonaan ja mallimerkinnän perusteella tietää että autossa sellainen pitäis olla, niin siitähän suht. Nopeasti näkee mitä autolle on tehty....BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Originally posted by AnttiMH View PostOhjelmoinnista ja dpf poistosta.
Perustason kysymys....
Ajattelin vaan että jos se poistuu kokonaan ja mallimerkinnän perusteella tietää että autossa sellainen pitäis olla, niin siitähän suht. Nopeasti näkee mitä autolle on tehty....
Mistä näkee suht. nopeasti onko autossa ollut tehtaalta lähtiessä DPF vai ei?
Comment
-
-
Originally posted by Hakkapeliitta View PostPerustason kysymys vol II. :
Mistä näkee suht. nopeasti onko autossa ollut tehtaalta lähtiessä DPF vai ei?
www.bmwarchiv.de ja sieltä vin decoder. Jos auto on lähteny tehtaalta euro 4:na niin pönttöki siellä on/on ollu. Ja joo, nuin niinku jartsa jo sano niin mittarista koodaamalla sen näytön ja ilmotukset saa pois idrivestä, softasta taas poistetaan itesään siihen generointiin liittyvät asiat.
Edit: tosiaan topikin autoistahan tässä ilmeisesti on kyse eli eikö 535:ssa ole ollu jo kaikissa pönttöVikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostLaitapa mitatut tehot ja käyttökokemuksia sitten.
Muuttui kyllä auto aika paljon erilaiseksi kuin vakiona. Normiajossa ajellaan alle 2000rpm pintakaasulla erittäin vaivattomasti ja tarpeen tullen kyllä voimaa löytyy alhaalta asti. Kesärengaskelejä odotellessa. Joko tässä pitää rueta suunnittelemaan DPF tyhjäystä kesälle
Tehokäppyrät jossain vaiheessa kevättä. EPDM penkki olisi Hyvinkäällä mutta olisi täällä vähän lähempänäkin esim. st motors tai Rasmus Speed Promotions. Tuolla jälkimmäisessä olisi tuollainen pyörän napoihin tuleva dyno.
Pelkän persdynon perusteella voi tätäkin softaa kyllä suositella
Comment
-
-
Kiitos vastanneille, tuo tieto helpotti, ja helpottaa päätöstä pöntön poistamisesta ja auton uudelleenohjelmoinnista.
Käsittääkseni pöntön kuoren saa takaisin katin viereen kiinni, niin että silmämääräisesti näyttää siltä että dpf olisi edelleen paikoillaan, vaikka siinä onkin vain kuori.
Autoni tullut tehtaalta 2006 kesällä, ja muistelen lukeneeni että siinä mallissa KAT ja DPF ovat yhtena osana. Ja Mallitarkennus on 530DA -E61.
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostVuosimalli nyt kertoo jo aika paljon. Aivan ekat tuli ilman pönttöä.
www.bmwarchiv.de ja sieltä vin decoder. Jos auto on lähteny tehtaalta euro 4:na niin pönttöki siellä on/on ollu.
Edit: tosiaan topikin autoistahan tässä ilmeisesti on kyse eli eikö 535:ssa ole ollu jo kaikissa pönttö
Olen yrittänyt ennenkin etsiä tuota euro-normimerkintää VIN sivuilta mutten vaan osaa. Missä se vin decoder kertoo onko auto lähtenyt euro3 vai euro4 versiona pihalle?
Comment
-
-
Originally posted by AnttiMH View PostKiitos vastanneille, tuo tieto helpotti, ja helpottaa päätöstä pöntön poistamisesta ja auton uudelleenohjelmoinnista.
Käsittääkseni pöntön kuoren saa takaisin katin viereen kiinni, niin että silmämääräisesti näyttää siltä että dpf olisi edelleen paikoillaan, vaikka siinä onkin vain kuori.
Autoni tullut tehtaalta 2006 kesällä, ja muistelen lukeneeni että siinä mallissa KAT ja DPF ovat yhtena osana. Ja Mallitarkennus on 530DA -E61.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by Hakkapeliitta View PostOlen yrittänyt ennenkin etsiä tuota euro-normimerkintää VIN sivuilta mutten vaan osaa. Missä se vin decoder kertoo onko auto lähtenyt euro3 vai euro4 versiona pihalle?Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
Comment