Announcement

Collapse
No announcement yet.

Todellinen sports mode

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nutcase
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 280
    • Kymenlaakso

    #76
    Originally posted by marsep View Post
    Tuli tämmönen piuha rakenneltua. Kytkin vielä jossain maailmalla tulossa.

    Saisiko tuolle myös kytkentäohjeen for dummies?

    8 & 10 siis kytkimelle ja 9 & maa siis LED-valolle?

    Comment

    • marsep
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2009
      • 361
      • HML

      #77
      Originally posted by Nutcase View Post
      Saisiko tuolle myös kytkentäohjeen for dummies?

      8 & 10 siis kytkimelle ja 9 & maa siis LED-valolle?

      Juuri näinhän se menee. Tässä vielä kytkentäkuva aloituspostauksen linkistä.

      E61 535d -05 "377/747"

      ex. E38 728 -97

      Comment

      • jaki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2978
        • Uusimaa

        #78
        Originally posted by Nutcase View Post
        Saisiko tuolle myös kytkentäohjeen for dummies?

        8 & 10 siis kytkimelle ja 9 & maa siis LED-valolle?
        Tuo kahdeksan on maa. Tuo em piuha on kyllä turhan hifistelty. Onko siinä joku suojamaakin päällä? DC-jännitteille...:think
        Mikä ihmeen johto + lenkki tuossa on?

        Tässä proggiksessa ei ole kuin tasan yksi haaste ja se on tarpeeksi hienon kytkimen löytäminen ja sen asettaminen, niin että sopii kuin olisi orggis
        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

        Comment

        • marsep
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2009
          • 361
          • HML

          #79
          Originally posted by jaki View Post
          Tuo kahdeksan on maa. Tuo em piuha on kyllä turhan hifistelty. Onko siinä joku suojamaakin päällä? DC-jännitteille...:think
          Mikä ihmeen johto + lenkki tuossa on?

          Tässä proggiksessa ei ole kuin tasan yksi haaste ja se on tarpeeksi hienon kytkimen löytäminen ja sen asettaminen, niin että sopii kuin olisi orggis

          Ei ei ei.

          8 & 10 on kytkimen sulkeutuvat kärjet.
          9 on 12 volttia nappulan ledin syöttöön
          ja tuo "ihme lenkki" on miinus nappulan lediin.


          Ja tuo ei ole mikään suojamaa/häiriösuoja vaan ihan suojasukka mekaaniselle rasitukselle. Voi olla "hifistelty", mutta voihan sinne vetää vaikka mmj:tä jos siltä tuntuu.

          Kukin tyylillään.
          E61 535d -05 "377/747"

          ex. E38 728 -97

          Comment

          • jaki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2978
            • Uusimaa

            #80
            Originally posted by marsep View Post
            Kukin tyylillään.
            Niin todellakin
            Tuo kytkin sulkeutuu maan (=8) ja kympin välillä. Sitten 9:stä tulee 12V, kun sport mode on päällä. Kytkimessä on ledi sisällä kera jänniteenalennin vastuksen kanssa, jonka katodipää menee tuohon nastaan 8.
            Mistäkö tiedän. Siitä, kun katsoin tuon LCI-mallin kytkentää, jossa näkyy tuon kytkimen sisäinen kytkentä, Olen 99,99% (en siis satavarma), että tuo kytkentä menee noin.
            Mutta vedä sinä vaan erilasia maajohtoja. Mitenkän ihmeessä tuo on tehtaan jäljiltä tehty, kun siinä ei tuota maajohtoa näy?
            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #81
              Originally posted by marsep View Post
              Ja tuo ei ole mikään suojamaa/häiriösuoja vaan ihan suojasukka mekaaniselle rasitukselle.
              Minä olen aina laittanut lisäjohtojen suojasukaksi kangasteippiä, se on OEM-tyylinen ratkaisu ja lisäksi se estää ylimääräiset napsuttavat äänet joita kovempi aine, kutistesukat tai paljaat johdot voivat (huonolla tuurilla) aiheuttaa. Kangasteippinä käytän tietty halpahallista ostettua, jääkiekkomailoihin tarkoitettua, se on halpaa ja hyvää.
              E39 528iA

              Comment

              • marsep
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2009
                • 361
                • HML

                #82
                Originally posted by jaki View Post
                Niin todellakin
                Tuo kytkin sulkeutuu maan (=8) ja kympin välillä. Sitten 9:stä tulee 12V, kun sport mode on päällä. Kytkimessä on ledi sisällä kera jänniteenalennin vastuksen kanssa, jonka katodipää menee tuohon nastaan 8.
                Mistäkö tiedän. Siitä, kun katsoin tuon LCI-mallin kytkentää, jossa näkyy tuon kytkimen sisäinen kytkentä, Olen 99,99% (en siis satavarma), että tuo kytkentä menee noin.
                Mutta vedä sinä vaan erilasia maajohtoja. Mitenkän ihmeessä tuo on tehtaan jäljiltä tehty, kun siinä ei tuota maajohtoa näy?

                En tiedä minkälaisesta kytkimestä puhut, mutta ainakin ostamani kytkin vaatii erillisen miinuksen että napissa oleva ledi syttyy, kun 9 nastasta tulee jännitettä.
                E61 535d -05 "377/747"

                ex. E38 728 -97

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2978
                  • Uusimaa

                  #83
                  Originally posted by TJJ View Post
                  Minä olen aina laittanut lisäjohtojen suojasukaksi kangasteippiä, se on OEM-tyylinen ratkaisu ja lisäksi se estää ylimääräiset napsuttavat äänet joita kovempi aine, kutistesukat tai paljaat johdot voivat (huonolla tuurilla) aiheuttaa. Kangasteippinä käytän tietty halpahallista ostettua, jääkiekkomailoihin tarkoitettua, se on halpaa ja hyvää.
                  Muistaakseni sitä karvateippiä saa BMW:ltäkin. Ainakin, jos vetää jonnekin kattoverhoilun väliin jotain, pitää olla tarkkana tuon naputuseston kanssa. Vaikea uskoa, että MASK/CCC:n takaa kovin helposti mitään naputusta kuuluisi.
                  Teen kyllä esim aux in kaapelit suojattuna ja vielä kumipäällysteisellä, että ei olisi kovapintaista, vaikka yhdessäkään netissä myytävässä ei tasan ole mitään suojaa. Onhan siinä impedanssitaso (lue häiriön sieto hyvä) melko pieni, mutta kustannuslisä tuollaisesta kaapelista hyvin pieni.
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • jaki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2978
                    • Uusimaa

                    #84
                    Originally posted by marsep View Post
                    En tiedä minkälaisesta kytkimestä puhut, mutta ainakin ostamani kytkin vaatii erillisen miinuksen että napissa oleva ledi syttyy, kun 9 nastasta tulee jännitettä.
                    Orggiskytkimestä, mikä on tuossa WDS:n kuvassa.
                    Yhtä ledi-kytkintä olen pitänyt kädessä. Siinä oli vain kolme napaa.
                    Sinuna mittaisin tuon 8-navan tason maahan nähden.
                    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                    Comment

                    • marsep
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2009
                      • 361
                      • HML

                      #85
                      Originally posted by jaki View Post
                      Orggiskytkimestä, mikä on tuossa WDS:n kuvassa.
                      Yhtä ledi-kytkintä olen pitänyt kädessä. Siinä oli vain kolme napaa.
                      Sinuna mittaisin tuon 8-navan tason maahan nähden.

                      No se ei varmaan tarvikkan.

                      Tarkoitin tämmöstä.


                      pinnit:

                      + ledille
                      - ledille
                      nc kärki
                      no kärki
                      ja commoni
                      Last edited by marsep; 18-10-2013, 14:55.
                      E61 535d -05 "377/747"

                      ex. E38 728 -97

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #86
                        Originally posted by jaki View Post
                        Muistaakseni sitä karvateippiä saa BMW:ltäkin.
                        BMW käyttää (käytti) ainakin kahta erilaista teippiä, toinen on paljon paksumpi ja pehmeämpi, en tiedä saako sitä tilattua. Sitä tavallisempaa teippiä tilasin joskus kauan sitten, ei se kuitenkaan ollut täysin samanlaista kuin johtosarjoissa käytetty, jotkut halpahallin teipit taas ovat lähes identtisiä.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • vlu_1981
                          Bimmer Rookie
                          • May 2009
                          • 50
                          • Rovaniemi

                          #87
                          Täälläkin tehty tuo modaus. SPORT-valo syttyy mittariin, koeajoa en ole vielä tehnyt.

                          Liittimet elektroniikka romua vastaanottavan puljun pihasta PC:n sisältä revin erilaisia johtoja ja liittimet löytyi. Tosin eivät lukkiudu, piti vähän taivutella että jäi pysymään. Saa nähdä kun tulee ne tilatut liittimet sopiiko paremmin.

                          9 pinnistä virta ulos, eli toteutin kolmella johdolla. Pitää katkaisijan ledin toinen jalka tinata piuhaliittimestä 8 pinniin, joka on maa.
                          Vikakoodin luvut/nollaukset, webasto testeri, Rovaniemellä
                          EX:
                          E60 525i 2005
                          E46 330xi 2004
                          E46 330i 2003
                          E91 318i 2008

                          Comment

                          • vlu_1981
                            Bimmer Rookie
                            • May 2009
                            • 50
                            • Rovaniemi

                            #88


                            Oko toi pelkkä kehys jo olemassa olevalle napille?
                            Last edited by vlu_1981; 25-10-2013, 12:48.
                            Vikakoodin luvut/nollaukset, webasto testeri, Rovaniemellä
                            EX:
                            E60 525i 2005
                            E46 330xi 2004
                            E46 330i 2003
                            E91 318i 2008

                            Comment

                            • ptikkala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 1571

                              #89
                              minusta näyttäisi kehykseltä kun muihinkin kohtiin niitä näyttäisi olevan tarjolla.

                              Comment

                              • Battery
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2006
                                • 94

                                #90
                                Pelkkä kehys.
                                Ex: E36 325 Coupe
                                Ex: E39 530DA
                                EX: E39 525TDS

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎