Announcement

Collapse
No announcement yet.

Todellinen sports mode

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PetriPT
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 290
    • Ylöjärvi

    Originally posted by markok View Post
    Tämä oli mielenkiintoista tietoa. Pitää itsekin katsoa mitkä arvot omassa autossa on. En nimittäin ole huomannut ohjauksessa mitään eroa normaaliin. Onkos sulla automaatti vai manuaali? Tuossa omassa automaatissa tuntuu sille, että sport mode on laatikon osalta ihan sama kuin laittaisi kepin sport asentoon. Pitäisi joskus katsoa käyttääkö kuudetta vaihdetta ollenkaan sport mode kytkettynä, mutta epäilen ettei käytä.
    Automaatti. Softat on moottorin ja laatikon osalta päivitetty uusimpiin mahdollisiin vakiosoftiin ja Sport-toiminto ei vaikuta näihin millään tavalla. Pitää vielä tutkia, olisiko esim. DSC modulissa jotain noihin liittyvää.

    em. Parametrien muutos vaikuttaa vain ohjauksen jäykkyyteen, joka oli itsellä hakusessa. Toki jos tuota kaasuvasteen "lagia" saisi jotenkin vielä säädettyä niin se voisi olla tutkimisen arvoinen.
    Last edited by PetriPT; 08-01-2015, 08:48.
    now. 530D E61 2005
    ex. 325i A Touring 2004

    Comment

    • Paarma78
      BTCF Member
      • Jun 2014
      • 291
      • Klaukkala

      Nostellaas tätä.

      Kikkailiin omaan autoon nyt kytkimen (E60 LCI 530xda). Napista ei tapahdu mitään muuta kuin että ohjaus jäykistyy pirusti. Näyttöön ei tule edes SPORT tekstiä. Kaasunvasteeseen tms. ei mitään muutosta minun mielestä.

      Taitaa vaatia koodailuja että saa sport ominaisuuksia käyttöön. Itsellä siis tavoitteena ensin saada enabloitua tämä sports mode oikeasti myös niin että laatikko alkaa vaihtamaan nopeammin (tämän tiedettiinkin jo vaativan softat). Seuraavassa vaiheessa harkitaan rattivaihteita.

      Eli tällaisenaan ainakaan LCI autoon ei minun mielestä mitään järkeä kikkailla ilman koodailuja. Millaisia kokemuksia muilla LCI omistajilla jotka modanneet, toimiiko samalla tavalla?
      BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
      BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
      ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
      ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

      Comment

      • E39Fin
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2013
        • 1761
        • HKI/Orimattila

        Originally posted by Paarma78 View Post
        Nostellaas tätä.

        Kikkailiin omaan autoon nyt kytkimen (E60 LCI 530xda). Napista ei tapahdu mitään muuta kuin että ohjaus jäykistyy pirusti. Näyttöön ei tule edes SPORT tekstiä. Kaasunvasteeseen tms. ei mitään muutosta minun mielestä.

        Taitaa vaatia koodailuja että saa sport ominaisuuksia käyttöön. Itsellä siis tavoitteena ensin saada enabloitua tämä sports mode oikeasti myös niin että laatikko alkaa vaihtamaan nopeammin (tämän tiedettiinkin jo vaativan softat). Seuraavassa vaiheessa harkitaan rattivaihteita.

        Eli tällaisenaan ainakaan LCI autoon ei minun mielestä mitään järkeä kikkailla ilman koodailuja. Millaisia kokemuksia muilla LCI omistajilla jotka modanneet, toimiiko samalla tavalla?

        Eilen tänne eksyin ja alko houkuttamaan. Pieni lisäjämäkkyys ohjaukseen ois musta varsin mukava. Tuntuu että e60 lci ohjaus on niin tehostettu. Minkäslaisen kytkennän teit? Koodailutkin kun onnistuu niin vois kokeilla.
        Jaguar XF Sportbrake R-sport.
        E39 523iA Oxfordgreen

        Comment

        • Paarma78
          BTCF Member
          • Jun 2014
          • 291
          • Klaukkala

          Originally posted by E39Fin View Post
          Eilen tänne eksyin ja alko houkuttamaan. Pieni lisäjämäkkyys ohjaukseen ois musta varsin mukava. Tuntuu että e60 lci ohjaus on niin tehostettu. Minkäslaisen kytkennän teit? Koodailutkin kun onnistuu niin vois kokeilla.
          Se ohjaus jäykistyy ainakin minulla niin paljon että pitää koodata veltommaksi.

          TSEKKAA


          Tuon ekan postauksen liitekuvat 2 ja 5 on LCI autolle. Eli yksinkertaisuudessaan kuvan 5 piuhat 7 ja 9 kun oikosulkee hetkellisesti niin mode menee päälle ja pois samoin. Laitoin samalla kyllä piuhat 8 ja 27 siltä varalta että haluaa ledivaloa nappiin sitten myöhemmin.

          Piuha marmorilta koodilla:
          61130005197

          Maksoi muistaakeni 10€/4kpl. Liitin tulee piuhanpätkän kanssa siis.
          BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
          BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
          ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
          ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

          Comment

          • Paarma78
            BTCF Member
            • Jun 2014
            • 291
            • Klaukkala

            Tuota yläpuolella linkittämääni ketjua lukenut ja tällaisia LCI autoon:
            to LCI guys missing some love (and the 'SPORT' indicator ) check your dashboard coding for

            1. FDC_VERBAUT (address 00300005) - DYNAMIC DRIVING CONTROL (FDC) INSTALLED
            2. FDC_ID_MONITOR (address 00300405) - IDENTIFICATION TIMEOUT FOR DYNAMIC DRIVING CONTROL (FDC)
            => tuolta pitäis ilmeisesti päästä enabloimaan se SPORT teksti

            Myös SAT (2TB) ohjelmoinnin tarpeellisuus mainittu moneen kertaan:
            Don't forget to get the full effect of the sport mode (SPORT in the LCD panel and the super quick throttle response) you need to recode the gearbox with the 2TB version. It's quite daunting trawling through the Internet but you need the cable, INPA software and the correct gearbox software. It takes around 10 mins to complete once you've faffed around getting INPA etc working. Then it will be true SPORT mode, def worth the extra work, but not for the feint hearted!

            Kait se noilla lähtis sit pelittään...
            BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
            BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
            ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
            ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2855
              • Tampere

              Helpoin tuo on koodata kun vaihtaa varustelistalle automaatin tilalle sport-automaatin (205 -> 2TB) ja koodaa tarvittavat ohjainlaitteet muokatulla varustelistalla. Vaihdelaatikon softa pitää tietty lisäksi vaihtaa.

              Edit. Jos ei autoon laita rattiläpysköjä, voi vaihdelaatikosta lopuksi manipuloida läpyskät pois. Näin ei tule vikakoodia puuttuvista napeista.
              Last edited by böntti; 06-09-2015, 19:54.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • Paarma78
                BTCF Member
                • Jun 2014
                • 291
                • Klaukkala

                Originally posted by böntti View Post
                Helpoin tuo on koodata kun vaihtaa varustelistalle automaatin tilalle sport-automaatin (205 -> 2TB) ja koodaa tarvittavat ohjainlaitteet muokatulla varustelistalla. Vaihdelaatikon softa pitää tietty lisäksi vaihtaa.
                Kiitos selvennyksestä. Eiköhän me tätä kokeilla!
                BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                Comment

                • jrbeemer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 1844
                  • Muurame

                  Mulle koodattiin eilen orkkis sport automaatin keppi autoon kiinni. Ero on nyt ku yöllä ja päivällä vaihteiden vaihdossa sport nappi painettuna. Ohjaus ei muutu enää niin raskaaksi kuin ennen koodausta, vaan on mukavampi. Kaiken kaikkiaan kepin ostaminen ja koodaaminen oli money well spent. Ajamisessa on nyt uutta hauskuutta. Sen ratin hommaan vielä joku päivä lisäksi niin saa ne läpätkin sitten. Sitten soitellaan taas böntti apuun

                  E61 535D M-SPORT LCI ALPINWEISS III
                  Myydään munuaiset http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=331983
                  Myydään E6x LCI M-Sport ratti
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=348466

                  Comment

                  • jrbeemer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 1844
                    • Muurame

                    Originally posted by jrbeemer View Post
                    Mulle koodattiin eilen orkkis sport automaatin keppi autoon kiinni. Ero on nyt ku yöllä ja päivällä vaihteiden vaihdossa sport nappi painettuna. Ohjaus ei muutu enää niin raskaaksi kuin ennen koodausta, vaan on mukavampi. Kaiken kaikkiaan kepin ostaminen ja koodaaminen oli money well spent. Ajamisessa on nyt uutta hauskuutta. Sen ratin hommaan vielä joku päivä lisäksi niin saa ne läpätkin sitten. Sitten soitellaan taas böntti apuun
                    Nyt on rattikin tallissa oottamassa asennusta. Hieman johtotöitähän tuo asennus vaatii muttei tuo nyt niin Ameriikan hommalta vaikuta.

                    Joko böntti kohta koodaillaan ne läpyskät takas päälle?

                    E61 535D M-SPORT LCI ALPINWEISS III
                    Myydään munuaiset http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=331983
                    Myydään E6x LCI M-Sport ratti
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=348466

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2855
                      • Tampere

                      Koodaillaan vaan, kunhan ehdit Tampereelle.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • E39Fin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2013
                        • 1761
                        • HKI/Orimattila

                        Onkos lci-mallissa nuo piuhat samassa paikassa kuin pre-lci-mallisessa. Mikäli on niin olisko vinkkejä kojelaudan purkamiseen? Ei uskalla kokeilla repiä kaikkea irti.

                        E: joo näköjään onkin hanskalootan perällä. Täytyypä käydä hakemassa tuollaisia johtoja kuin paarma linkitteli niin pääsee kokeilemaan.
                        Last edited by E39Fin; 07-10-2015, 16:13.
                        Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                        E39 523iA Oxfordgreen

                        Comment

                        • Paarma78
                          BTCF Member
                          • Jun 2014
                          • 291
                          • Klaukkala

                          Tuli pari päivää sitten Böntin avutuksella tuikattua omaan autoon tuo laatikon sporttisofta.

                          Tämähän on neliveto, eikä tehtaalta näihin ole sporttilaatikkoa/softaa ollut saatavilla. Kävi kuitenkin ilmi että takavedon ja nelivedon normisofta on tismalleen sama, joten oletus että nelivetoon tuo takavedon 530D sporttisofta myös toimisi (jotain vahvistuksia näille kokeiluille oli ollut ulkomaisilla foorumeilla).

                          Kyllähän tuo toimii. Mittaristoon tulee napista SPORT ja D-asennollakin tuolloin vaihdot ovat paljon nopeampia kuin normaalissa DS-moodissa oli. SPORT + S asento niin on kyllä ihan eri planeetalta kuin aikaisemmin, vaihdot tosi nopeita. Ilman SPORT tekstiä auto käyttäytyy D:llä mielestäni samalla tavalla kuin aikaisemminkin. Kun vaihdevivusta vetää vasemmalle ei teksit olekkaan DS vaan S, mutta toimii mielestäni hyvin samalla tavalla kuin tuo DS aikaisemmin toimi.

                          Vielä en ole kunnolla päässyt tzekkaamaan minkä verran esim. auto kiertää SPORT ja D:llä, aikaisemmin vaihtoi heti 4000rpm jälkeen. Omassa loppuu vedot 4300rpm jälkeen niin toivottavasti ei kierrä tuon korkeammalle, sama pitää kokeilla SPORT + S.

                          Ihan positiiviset fiilikset ja modauksena hintansa arvoinen! Nappi tais olla alle kympin, OEM pinnipiuhat toisen kympin + pikainen softahomma päälle. Asennus tietty DIY.

                          Niin, ja tuota vaihdevipua ei siis tartte vaihtaa sporttivipuun, perus LCI toimii kans.
                          Last edited by Paarma78; 24-11-2015, 11:08.
                          BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                          BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                          ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                          ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                          Comment

                          • bmw77
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2011
                            • 132
                            • P-pohojanmaa

                            Originally posted by Paarma78 View Post
                            Ihan positiiviset fiilikset ja modauksena hintansa arvoinen! Nappi tais olla alle kympin, OEM pinnipiuhat toisen kympin + pikainen softahomma päälle. Asennus tietty DIY.
                            Oisko kuvia toteutuksesta (millainen nappi, ja missä)? Ja oisko linkkiä DIY-ohjeeseen. Oon sen joskus jossain nähnyt, ehkäpä tässäkin ketjussa, mutta linkki olisi kiva

                            Projektina tuo on ollut listalla jo pitkään, toteutus jäänyt vain vaiheeseen...
                            ???
                            EX: 530D F10 LCI -15
                            EX: 530D E61 LCI -08
                            EX: 320D E91 -07

                            Comment

                            • Paarma78
                              BTCF Member
                              • Jun 2014
                              • 291
                              • Klaukkala

                              Originally posted by bmw77 View Post
                              Oisko kuvia toteutuksesta (millainen nappi, ja missä)? Ja oisko linkkiä DIY-ohjeeseen. Oon sen joskus jossain nähnyt, ehkäpä tässäkin ketjussa, mutta linkki olisi kiva
                              Sinäpä sen sanoit. Ei kun vaan kaivelemaan...

                              Kuvia mulla ei ole mutta nappi oli tollainen:


                              SPORT + D näyttää kierrättävän sinne 4500rpm hujakoille, eli vähän turhan korkealle. Täytyy tuolla tikulla sitten itse vaihdella vähän aikaisemmin kun haluu täyskaasulla vaihdot kohdalleen (SPORT + S).
                              BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                              BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                              ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                              ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                              Comment

                              • E39Fin
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2013
                                • 1761
                                • HKI/Orimattila

                                Tuli nyt viimein tehtyä tämä, ei vielä nappia laitettu, mutta alkuperäsillä piuhoilla 2,40€/kpl ja piuhat yhteen niin alkoi hupi. Koodasin FDC:n aktiiviseksi ja homma pelittää.

                                Ohjaus tosiaan jämäköityi mukavasti niin että voisi verrata jämäkkyydeltään E39/E46, tunnoltaan toki huonompi kuin edellämainitut.
                                Lisäksi automaattilaatikko miettii huomattavasti vähemmän eli vaihtaa vaihteita kaasun mukaan enemmän, D:llä toisaalta myös entistä helpommin isommalle vaihteelle mikä ei normaalissa ajossa haittaa lainkaan. Kaasun vaste parani kepin ollessa asennossa DS varsin huomattavasti ja ei tarvitse paljoa painaa varvasta niin mennään jo täydellä teholla

                                Tuli siis hieman keinotekoisesti lisää sitä hauskuutta aktiiviseen ajamiseen mitä näistä E60-korisista vähän puuttuu mm. ohjauksen ollessa jo liian kevyt.
                                Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                                E39 523iA Oxfordgreen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎