memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

    #16
    Originally posted by Top-1 View Post
    Kertoisiko joku, että mistä löytyy nopeasti e61 maalin sävykoodi? Koetin haulla etsiä, mutta ei löytynyt vastauksia. Bemareista ei kokemuksia. VAGgilaisissa tottunut että koodit löytyy huoltokirjasta varustelistatarrasta.

    EDIT: Löytyi ainakin VIN numeron avulla WebETK:sta SCHWARZ 2 (668). Mutta kiinnostaa edelleen löytyykö tuota jostain päin autoa?
    Ihan perusmusta. Itellä sama. Joko oot maalipintoja hinkkaillut
    E61 535d alkuunsa viritetty.

    Comment

    • syncro^^
      BTCF Member
      • Jan 2011
      • 765
      • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

      #17
      Originally posted by -rik View Post
      Mistähän voisi johtua kun auto löi ensin tauluu transmission fault, auto uudestaan käyntii ja vika poissa. Tästä kilometri eteen päin niin tuli drive control system tms. Ja taas uudelleen käyntii niin vika poissa. Jännitteensäädin vaihdettu 1000km sitten, akku alle puoli vuotta. Mitään muuta vikaa ei ole. Kerran talvella aiemmin tuli transmission fault sen jälkeen vaihdoin jännitteensäätimen. Mistä seuraavaksi etsimään vikaa?

      olikos joillaki jotain kaapeli vikoja näissä:think IBS kaapeli tai joku tuon niminen
      Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

      BMW G31 540D x-Drive
      BMW F11 530DA -12

      Ex:
      BMW E61 535da individual -10 340/680nm
      BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
      BMW F30 320Da -12
      Bmw E70 3.0DA -07
      Bmw F10 525DA -10
      Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

      Comment

      • Top-1
        Bimmer Rookie
        • Dec 2007
        • 50
        • Kuopio

        #18
        Originally posted by Mlatvala View Post
        Ihan perusmusta. Itellä sama. Joko oot maalipintoja hinkkaillut
        Ei oo paikkamaalauksen tarvetta onneks. CSR:n etulippa tulee pappapuskuriin joten se täytyy vetää väriin.
        F10 M-Sport

        Comment

        • okkraj
          Bimmer Rookie
          • Sep 2011
          • 95
          • Espoo

          #19
          Raidetangon ulompipää(t) pitäisi vaihtaa. Onko väliä hakeeko motonetista vai onko tarvikkeet kuraa ja menee kalliit uudelleensuuntaukset/tarkistukset hukkaan jos osat hajoaa heti ja joutuu taas vaihtamaan?

          Tuolta olis listaa jo muutenkin 250e edestä eli sieltä sais samalla kyytiin orkkikset: http://eshop.original-teile.de/index.php?cl=start

          32106776946: 55,87e/kpl
          ja mutteri pitää vaihtaa (nämä ei varmaan kuulu mukaan, toisin kuin tarvikkeissa vissiin kaikki kilkkeet kuvien perusteella eli myös holkki ja kiristysmutteri)?
          33306787062: 2,2e/kpl

          yht. ~60e/puoli eli 2x motonetin hinta eihän tuo nyt rahallisesti paljon ole mutta jos osat kestääkin yhtä kauan niin ennemmin tuon erotuksen kaataa vaikka tankkiin...

          ja motonetistä vissiin ulosvetäjä olisi hyvä hankkia (alle 10e) (alempi ilmeisesti monikäyttöisempi?)



          Ja minnekäs kottero kannattaisi viedä kulmien tarkistukseen vaihdon jälkeen Espoossa länsiväylän lähellä?
          E61 530dA LCI 6/2007

          Comment

          • Mlatvala
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 3553
            • Kuopio

            #20
            Eikun tais mennä pieleen mun neuvot..
            E61 535d alkuunsa viritetty.

            Comment

            • GuGi_
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 700
              • Vantaa city

              #21
              Narinahelat

              Hola hola,

              Täs on nyt ihan tarpeeks kauan tullu kuunneltua tota narinaa tuolta peräpäästä. Ja koska osatkin on ollu jo hankittuna jonkinaikaa ni nyt täytyy käydä tuumasta toimeen. Kun ei kerta mun hoviasentajallekkaan meinaa iltahommat kelvata. Eli tarkotus on omassa pihassa tunkin varassa noi vaihtaa. Peruskalut löytyy kyllä, mutta minkäslaista ulosvetäjää/mitälie ton palluran irrottamiseen ja uuden paikalleenlaittoon pitäs hommata? Onko tohon hommaan olemassa ihan joku erikoistyökalu? Kiitokset jo etukäteen viisaammille vastauksista. Ja jos nyt jotain erityishuomioitavaa muuta tohon prokkikseen liittyen on niin tipsit on enemmän ku tervetulleita
              "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

              F11 525d -11
              E60 M5 -05
              E12 530i -75
              E32 730i - 91
              Chevy Silverado 3500 -93
              R33 Skyline GTS-T -93

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7551
                • Jyväshyvä

                #22
                Originally posted by okkraj View Post
                Raidetangon ulompipää(t) pitäisi vaihtaa. Onko väliä hakeeko motonetista vai onko tarvikkeet kuraa ja menee kalliit uudelleensuuntaukset/tarkistukset hukkaan jos osat hajoaa heti ja joutuu taas vaihtamaan?

                Tuolta olis listaa jo muutenkin 250e edestä eli sieltä sais samalla kyytiin orkkikset: http://eshop.original-teile.de/index.php?cl=start

                32106776946: 55,87e/kpl
                ja mutteri pitää vaihtaa (nämä ei varmaan kuulu mukaan, toisin kuin tarvikkeissa vissiin kaikki kilkkeet kuvien perusteella eli myös holkki ja kiristysmutteri)?
                33306787062: 2,2e/kpl

                yht. ~60e/puoli eli 2x motonetin hinta eihän tuo nyt rahallisesti paljon ole mutta jos osat kestääkin yhtä kauan niin ennemmin tuon erotuksen kaataa vaikka tankkiin...

                ja motonetistä vissiin ulosvetäjä olisi hyvä hankkia (alle 10e) (alempi ilmeisesti monikäyttöisempi?)



                Ja minnekäs kottero kannattaisi viedä kulmien tarkistukseen vaihdon jälkeen Espoossa länsiväylän lähellä?
                Orkkikset kun kerran tulee tuolla hintaa...
                Paljos autolla ajettu?
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • Mlatvala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 3553
                  • Kuopio

                  #23
                  Missä on öljynpinnan tunnistin?

                  Ei pilpattanut mitään, vaikka öljyä oli alle alarajan...
                  E61 535d alkuunsa viritetty.

                  Comment

                  • LeMansBlau
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 1060
                    • Insomniac

                    #24
                    Originally posted by Mlatvala View Post
                    Missä on öljynpinnan tunnistin?

                    Ei pilpattanut mitään, vaikka öljyä oli alle alarajan...

                    Se ei pitäis ihan alarajasta vielä ilmottaakaan. Kato etk:sta.
                    ///MADE IN FINLAND

                    sigpic

                    TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                    E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                    F32 COUPE PERFORMANCE
                    F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                    Comment

                    • jaki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2979
                      • Uusimaa

                      #25
                      Originally posted by GuGi_ View Post
                      Peruskalut löytyy kyllä, mutta minkäslaista ulosvetäjää/mitälie ton palluran irrottamiseen
                      Niinpä, mutta löytyykö 16 ja 18 mm hylsyjä/avaimia :think?

                      Itse en ainakaan ilman juuri tuohon sopivaa ulosvetäjää alkaisi edes yrittämään.
                      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                      Comment

                      • GuGi_
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2012
                        • 700
                        • Vantaa city

                        #26
                        Originally posted by jaki View Post
                        Niinpä, mutta löytyykö 16 ja 18 mm hylsyjä/avaimia :think?

                        Itse en ainakaan ilman juuri tuohon sopivaa ulosvetäjää alkaisi edes yrittämään.
                        32mm:seen pitäs löytyä kaikki. Sitäpä tässä just ihmetellään ettäkö minkälaistako vetäjää siihen hommaan tarvitaan. Jos joku tietää siihen käypäsen kalun?
                        "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                        F11 525d -11
                        E60 M5 -05
                        E12 530i -75
                        E32 730i - 91
                        Chevy Silverado 3500 -93
                        R33 Skyline GTS-T -93

                        Comment

                        • -challenger-
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2009
                          • 2150
                          • L a h t i

                          #27
                          Originally posted by LeMansBlau View Post
                          Se ei pitäis ihan alarajasta vielä ilmottaakaan. Kato etk:sta.
                          Kyllä mulla pilpattaa ku alkaa olee vähissä.. Kumminkin alarajanyläpuolella..

                          Comment

                          • enins
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2009
                            • 521
                            • Rauma

                            #28
                            Originally posted by GuGi_ View Post
                            32mm:seen pitäs löytyä kaikki. Sitäpä tässä just ihmetellään ettäkö minkälaistako vetäjää siihen hommaan tarvitaan. Jos joku tietää siihen käypäsen kalun?
                            Ei siihen tarvita minkäänlaista ulosvetäjää. Halkaiset sahaamalla puslan, niin lähtee nätisti pois. Toki hetken saa hinkata.

                            Uuden takaisinlaitto ilman prässiä tms. voikin olla vähän haasteellisempaa. Itsellä on prässi käytössä, mutta loppui luonto kesken ja sahasin halki.
                            Autokalusto: 320d f30

                            Comment

                            • okkraj
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2011
                              • 95
                              • Espoo

                              #29
                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Orkkikset kun kerran tulee tuolla hintaa...
                              Paljos autolla ajettu?
                              Kuunnellaan ammattilaista ja laitetaan nuo jonon jatkoksi saksan tilaukseen. Pitäisikö se kiristysholkki ja toinenkin mutteri hankkia vai onko nuo 100% varmasti uudelleen käytettävissä?

                              166tkm on mittarissa, miten niin?
                              E61 530dA LCI 6/2007

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7551
                                • Jyväshyvä

                                #30
                                Originally posted by okkraj View Post
                                Kuunnellaan ammattilaista ja laitetaan nuo jonon jatkoksi saksan tilaukseen. Pitäisikö se kiristysholkki ja toinenkin mutteri hankkia vai onko nuo 100% varmasti uudelleen käytettävissä?

                                166tkm on mittarissa, miten niin?
                                Just äsken (tunti sitten) vaihdoin 173 tkm ajettuun,
                                oli ensimmäinen E60/61 johon piti katastuksessa tehdä remonttia,
                                vaikka on noita melko monta kymmentä tullut katsastettua...

                                Oli kohtalaisen tiukka tuo ulomman ja sisemmän nivelen kohta,
                                vaikka kuinka yritin levitellä liitosta,
                                piti lopenlopen rälläköidä ulkokuorta ohuemmaksi ennenkuin
                                jaksoi vääntää kierteen auki...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X