Onko E60/61 tehty 535i:nä eli 3l bensaturbona? Jos ei, niin miksiköhän..:think
On tehty. Jenkeistä ainakin löytyy. Ilmeisesti Euroopassa ei ole ollut myynnissä, koska olisihan muuten semmonen tänne tuotu.
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Sellainen juttu askarruttaa, että omasta 530d:stä on hiukkasloukusta otettu yläpuolelta muutama varvi kuulemma niitä kanttisia touhuja pois, autossa on karalan ohjelma.
Edellisessä samallaisessa (ilman dpf) oli AJ-tecin ohjelma.
Kulkupuoli on persdynolla suunnilleen samaa luokkaa, karala ehkä menee enempi väännöillä vrt aj-tecin tekele, mutta tämä nykyinen vaan kuluttaa litran enempi naftaa maantieajossa ja pölläyttää aina ekalla täyskaasukiihdytyksellä isosti savua pidemmän rauhallisen ajelun jälkeen..
Kysymys nyt kuuluukin siis, voiko tuo karalan puukottama dpf ahdistaa tuon litran verran kulutuksessa ja kanttisuuden ja ahtauden takia keräää tuonne pönttöön rajusti nokea varsinkin nyt kun polttoa ei ole..
Meininki on laittaa korvausputki pöntön sisälle, mutta lähinnä nyt muilta dpf:n elementeistä osan poistaneilta kokemuksia..??
Niin ja tarviiko autoa ohjelmoidaa uudestaan jos putkitan tuon dpf:n vai onko paine-ero nyt jo dpf reijitettynä nolla ja anturit eliminoitu..??
Miten teillä e60 pysyy puhtaana? Mulla kun ajaa pesusta kotiin niin kyljessä roiskeita ja takaaosa pölyn peitossa. Sedanin perä oikein imee altapäin kuran rekisterikilven seutuville. Täysin mahdotonta pitää hetkeäkään puhtaana. Renkaat vakiokoko 18" alkuperäisvainteilla. Rengas ei ilmeisesti ole riittävän sisällä pyöränkolossa kun kura ja pöly lentää pitkin kylkeä. Esim. e36 tai e39 vastaavaa ongelmaa ei ollut.
Joo ja ei sitä millää konepesulla ainakaa täysin puhtaaksi saa, käsinpesu ja kunnon kuivaus esim. mikrokuituliinoilla. Varsinkin peilit tahtovat tiputtaa vettä kauan, ja samoin perä juuri rek. kilven tykönä valuu vielä pitkänkin aikaa pesun jälkeen. Ja onhan tuo ilmankin vielä näin keväällä niin pölyinen että heti kun johonki jää tippoja niin pöly tarttuu.
Mistähän voisi johtua kun auto löi ensin tauluu transmission fault, auto uudestaan käyntii ja vika poissa. Tästä kilometri eteen päin niin tuli drive control system tms. Ja taas uudelleen käyntii niin vika poissa. Jännitteensäädin vaihdettu 1000km sitten, akku alle puoli vuotta. Mitään muuta vikaa ei ole. Kerran talvella aiemmin tuli transmission fault sen jälkeen vaihdoin jännitteensäätimen. Mistä seuraavaksi etsimään vikaa?
Näyttää 530d:ssä on hieman öljyä hikoillu ahtoputkista, ne pienet tiivisteet ahtoputkien alaosasta on kyllä uusittu lähiaikoina ja tilasin juuri uuden öljynseparaattorin huohottimeen. Tuleeko muita osia mieleen tai syitä miksi sieltä sitä öljyä tihkuu... tietenki pahat turbon hajoamiset kolkuttaa takaraivossa...
Kertoisiko joku, että mistä löytyy nopeasti e61 maalin sävykoodi? Koetin haulla etsiä, mutta ei löytynyt vastauksia. Bemareista ei kokemuksia. VAGgilaisissa tottunut että koodit löytyy huoltokirjasta varustelistatarrasta.
EDIT: Löytyi ainakin VIN numeron avulla WebETK:sta SCHWARZ 2 (668). Mutta kiinnostaa edelleen löytyykö tuota jostain päin autoa?
Last edited by Top-1; 23-04-2013, 21:40.
Reason: Ratkaistu.
Kertoisiko joku, että mistä löytyy nopeasti e61 maalin sävykoodi? Koetin haulla etsiä, mutta ei löytynyt vastauksia. Bemareista ei kokemuksia. VAGgilaisissa tottunut että koodit löytyy huoltokirjasta varustelistatarrasta.
EDIT: Löytyi ainakin VIN numeron avulla WebETK:sta SCHWARZ 2 (668). Mutta kiinnostaa edelleen löytyykö tuota jostain päin autoa?
Konehuoneesta siinä jossain runkopalkissa tais sijaita.. Sitä vissiin piti kattoa nniinku ohjaamosta päin se on vähä hämysästi se lappu sielä
Comment