memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timotopi
    Bimmer Rookie
    • Nov 2013
    • 35
    • Jyväskylä

    525xda -08 laatikon kesto lastutuksessa?

    Hei
    Kävin Saksanmaalla hakemassa tuommoisen pelin kuukausi sitten.
    Ajettu 185tkm.
    Auto on menossa termareiden vaihtoon kun lämmöt heiluu 50-65 välillä.
    Samalla vaihdetaan automaatin öljyt.
    Dpf taitaa olla tukossa kun anto herjaa testeriin.
    Tarkoitus tyhjentää dpf pönttö, ja laittaa samalla ohjelmaa sisään.
    Kun tuo Karalan pajakin on tuossa vieressä.
    Huomsin vaan että autossa taitaa olla GA6HP19Z laatikko ja sen
    väännönkesto ainoastaan 400nm? Kuinkas paljon arvon kerholaiset ovat ottaneet
    tästä 525da 3.0L koneesta paukkuja ja onko ilmennyt ongelmia laatikonkanssa,
    tämän takia. (nykimiset erikseen).
    T. Uusi jäsen.

    Comment

    • Saarikoski
      R.I.P.
      • Feb 2005
      • 726
      • KOKKOLA

      Originally posted by timotopi View Post
      Hei
      Kävin Saksanmaalla hakemassa tuommoisen pelin kuukausi sitten.
      Ajettu 185tkm.
      Auto on menossa termareiden vaihtoon kun lämmöt heiluu 50-65 välillä.
      Samalla vaihdetaan automaatin öljyt.
      Dpf taitaa olla tukossa kun anto herjaa testeriin.
      Tarkoitus tyhjentää dpf pönttö, ja laittaa samalla ohjelmaa sisään.
      Kun tuo Karalan pajakin on tuossa vieressä.
      Huomsin vaan että autossa taitaa olla GA6HP19Z laatikko ja sen
      väännönkesto ainoastaan 400nm? Kuinkas paljon arvon kerholaiset ovat ottaneet
      tästä 525da 3.0L koneesta paukkuja ja onko ilmennyt ongelmia laatikonkanssa,
      tämän takia. (nykimiset erikseen).
      T. Uusi jäsen.
      mielummin ottaisin yheyttä aj tecin anttiin..
      Edelisen omistajan mukaan omaan e61:n vastaava muutos oli tehty karalalla ja ohjelmointi tehty väärin sekä ei oltu onnistuttu poistamaan dpf polttoa ja antoi jos minkäkinlaista vikakoodia.
      Painotan että puhelinkeskustelun mukaan karala oli paja jossa oli tehty ohjelmointi ja dpf pöntön tyhjennys, muuta faktaa ei tästä ole...kun kuitenkin joku takertuu tähän.

      Comment

      • mek147
        Bimmer Rookie
        • Jan 2011
        • 42
        • Finland

        Originally posted by timotopi View Post
        Hei
        Kävin Saksanmaalla hakemassa tuommoisen pelin kuukausi sitten.
        Ajettu 185tkm.
        Auto on menossa termareiden vaihtoon kun lämmöt heiluu 50-65 välillä.
        Samalla vaihdetaan automaatin öljyt.
        Dpf taitaa olla tukossa kun anto herjaa testeriin.
        Tarkoitus tyhjentää dpf pönttö, ja laittaa samalla ohjelmaa sisään.
        Kun tuo Karalan pajakin on tuossa vieressä.
        Huomsin vaan että autossa taitaa olla GA6HP19Z laatikko ja sen
        väännönkesto ainoastaan 400nm? Kuinkas paljon arvon kerholaiset ovat ottaneet
        tästä 525da 3.0L koneesta paukkuja ja onko ilmennyt ongelmia laatikonkanssa,
        tämän takia. (nykimiset erikseen).
        T. Uusi jäsen.

        Dpf tukossa luultavasti juurikin syystä että ne lämmöt pyörii siellä 50-65 välillä. Poltto kun vaatii sen min. 75 astetta.

        Comment

        • heikki81
          Bimmer Rookie
          • Oct 2003
          • 176
          • Rauma

          Originally posted by timotopi View Post
          Hei

          Huomsin vaan että autossa taitaa olla GA6HP19Z laatikko ja sen
          väännönkesto ainoastaan 400nm?
          T. Uusi jäsen.
          Mistä sait tietää tuon väännönkeston?
          Tapaturmassa irronnut käsi pystyy jo vähän vasaroimaan.
          Otsikko Aamulehdessä 12.1.

          Comment

          • timotopi
            Bimmer Rookie
            • Nov 2013
            • 35
            • Jyväskylä

            Voe rähmä...

            Moi
            Laatikon valmistajan kotisivuilla tuo kerrottiin.
            Harmittaa kun luulin 530 ja 525 olevan samoilla osilla.
            Tämä 525 on isoin diesel johon tuo laatikko on laitettu.

            Comment

            • mek147
              Bimmer Rookie
              • Jan 2011
              • 42
              • Finland

              Originally posted by heikki81 View Post
              Mistä sait tietää tuon väännönkeston?



              Tosta pdf auki siellä kerrotaan.

              Comment

              • MikkoV
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2003
                • 631
                • Sastamala

                E61 takaluukun johtosarjan korjaaminen, missä siellä kattoverhoilun alla on liittimet, eli paljonko joutuu purkamaan että saa johtosarjaa sen verran käteen että pääsee kolvailemaan?

                Kaiuttimen ja sarananreiästä ei saanut muuta kuin ensiavun aikaiseksi
                E70 3.0SD -08
                .................................................. ................................
                Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7551
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by MikkoV View Post
                  E61 takaluukun johtosarjan korjaaminen, missä siellä kattoverhoilun alla on liittimet, eli paljonko joutuu purkamaan että saa johtosarjaa sen verran käteen että pääsee kolvailemaan?

                  Kaiuttimen ja sarananreiästä ei saanut muuta kuin ensiavun aikaiseksi
                  Katosta ei sen enempää mutta luukun päästä joutuu purkamaan,
                  saranoiden kiskot ja paljon muutakin,
                  ja pelkällä juottamisella ei pitkälle pötkitä,
                  vaan johdot pitää uusia, ts. juottaa jatkot kajareiden taakse "vetokumien" etupuolelle ja toiset päät kiskojen taakse takaluukun puolelle.
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Stroop
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 296
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by timotopi View Post
                    Moi
                    Laatikon valmistajan kotisivuilla tuo kerrottiin.
                    Harmittaa kun luulin 530 ja 525 olevan samoilla osilla.
                    Tämä 525 on isoin diesel johon tuo laatikko on laitettu.
                    Oletko ihan varma että sulla on tuo hepposempi laatikko? Tsekkaas vaikka realoemista mitä sulla siellä on.

                    Comment

                    • timotopi
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2013
                      • 35
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Stroop View Post
                      Oletko ihan varma että sulla on tuo hepposempi laatikko? Tsekkaas vaikka realoemista mitä sulla siellä on.
                      Moi
                      Kyllä se näyttää olevan, kävin myöskin bmw:n sivulla ja sarjanumeronkin perusteella tuo heikompi. No kohta otetaan dpf pois ja potkastaan tehot ulos katotaan mitä laatikko tykkää...
                      Termarit vaihdettu ja muutos aika iso aiemmin 50-60 astetta nyt 88-92.
                      Laatikon öljyt olivat aivan mustat ja suodattimissa jonkin verran hilettä.
                      Oli jo aikakin vaihtaa nuo ölpät.

                      Comment

                      • N54
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2012
                        • 527
                        • Satakunta

                        Elikkäs itsellä suht tuoreena hankintana -05 535d, kilsoja 157 tkm. Tuossa tuli sitten sunnuntain ratoksi katseltua noita alipaineletkuja, ja kuten tunnettua niin haperathan nuo oli ja yksi oli ainakin selvästi poikki. Letku mikä on poikki, tulee apukuskin puolelta tulipellin lähettyviltä (joku vaahtomuovi edessä, en tässä vaiheessa lähtenyt repimään pois) ja menee koneen edestä imusarjan alle ja menee kiinni siihen neljän lähdön "jakotukkiin". Mikäs tarkalleen ottaen juuri tuon letkun funktio on? Se on poikki siitä turbojen yläpuoleltä, letkusta puuttuu ikäänkuin n. 5 cm pala välistä, onko siinä ollut joku liitin välissä vai mitäs? Voiko tuolla nyt ajella kuitenkin vaikka tuo letku on paskana? Autosta on imuläpät poistettu ja olen ollut lukevinani että läppiä ohjailtaisiin alipaineella joten voisiko se littyä tuohon?

                        Sitten vielä laatikosta pari kysymystä. Eli laatikko tekee itse vaihdot nätisti, mutta kun rullaa kaasu ylhäällä ja sitten painaa uudelleen kaasua, laatikko ikäänkuin lipsauttaa siten että ensin turbiini ei olisi lukossa jolloin kierrokset lähtevät nousemaan, mutta heti perään se lyö ilmeisesti turbiinilukon päälle jolloin kierrokset laskevat n. 200 rpm. Ongelma tässä on se että jos menee kaasulle kovin aggressiivisesti on seurauksena pieni nykäisy. Laatikkoöljyjä ei mitä todennäköisimmin ole vaihdettu, onkos tuo normaalia vai onkos turbiini menossa paskaksi?
                        Mitenkäs muiden laatikot toimivat hidastettaessa? Hakeeko teillä laatikko aktiivisesti pienempää kun rullaatte risteykseen? Itsellä toisinaan hakee melko aktiivisesti ja toisinaan ei lainkaan, liittyykö laatikon oppimiseen, kun itsellä ajotyyli hieman vaihtelee, eli toisinaan mennään nätisti ja toisinaan taas hieman kovempaa.

                        Ja lopuksi vielä termareista. Aluksi lämmöt olivat n.80-82 astetta. Sitten vaihdettiin egr-termari ja nykyään lämmöt ovat siinä n. 83-85. Onko tuosta nyt jotain oleellista haittaa ettei lämmöt nouse aivan sinne optimiin eli n. yheksäänkymppiin?
                        Jos foorumin konkarit jaksaisivat vastailla niin olis kiva juttu.

                        Comment

                        • Kissvesala
                          Moderator
                          • Jun 2010
                          • 3110
                          • Liminka

                          Jos se letku on läppiä ohjannut niin ainaki se pitäs tulpata ku läpät poistetaan. Laatikon adaptiot vois nollauttaa ja jos ei auta niin päivittää softaversio. Jos ei sekääb auta niin öljyn vaihto ja HUUHTELEMALLA. Lämmöt tietysti kuuluu olla siellä yheksässä kympissä joten paras mahollinen polttoaineen kulutus ja tehot on niillä asteilla. 75 astetta on ns kriittinen raja mutta jos lähet suunnittelemaan loodan öljyn vaihtoa niin samalla menee seki lämmpnvaihdin. Hinta noin 200e
                          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                          Kissvesala.fi
                          Priva tai o443424479

                          Comment

                          • GuGi_
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2012
                            • 700
                            • Vantaa city

                            Originally posted by GuGi_ View Post
                            Maffi tuli ja vaihtelin sen tossa aamujumpaks paikalleen. Samanlaisessa Boschin laatikossa mitä motonetistäkin löytyy. Hinta jäi vaan vähän alhasemmaks. Nyt laitoin emännän matkaan muutaman 100km:n testilenkille, katotaan onko mitään tuntuvia vaikuituksia.
                            Litran verran tippu kulutus ja koneen käytös muuttu pakaradynon perusteella pehmeemmäks. Onnistunutta ylihuoltoa siis
                            "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                            F11 525d -11
                            E60 M5 -05
                            E12 530i -75
                            E32 730i - 91
                            Chevy Silverado 3500 -93
                            R33 Skyline GTS-T -93

                            Comment

                            • Mlatvala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 3553
                              • Kuopio

                              Originally posted by GuGi_ View Post
                              Litran verran tippu kulutus ja koneen käytös muuttu pakaradynon perusteella pehmeemmäks. Onnistunutta ylihuoltoa siis
                              Mä en muistanut omasta vaihdosta edes raportoida. Vaihdoin samanapäivänä kun sain uuden ja litran nous kulutus ja olevinaan kone kävi kivemmin alkupäivinä. Nollattiinkin dissillä kaiken kukkuraks.

                              Kulutus pysyi sen litran korkeempana ja konekin palasi vanhaksi itsekseen.

                              En enää ylihuolla omaani
                              E61 535d alkuunsa viritetty.

                              Comment

                              • Pex
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2010
                                • 353
                                • Kuusamo

                                Originally posted by MikkoV View Post
                                E61 takaluukun johtosarjan korjaaminen, missä siellä kattoverhoilun alla on liittimet, eli paljonko joutuu purkamaan että saa johtosarjaa sen verran käteen että pääsee kolvailemaan?

                                Kaiuttimen ja sarananreiästä ei saanut muuta kuin ensiavun aikaiseksi
                                Originally posted by MajorDrake View Post
                                Katosta ei sen enempää mutta luukun päästä joutuu purkamaan,
                                saranoiden kiskot ja paljon muutakin,
                                ja pelkällä juottamisella ei pitkälle pötkitä,
                                vaan johdot pitää uusia, ts. juottaa jatkot kajareiden taakse "vetokumien" etupuolelle ja toiset päät kiskojen taakse takaluukun puolelle.
                                juuri näin.

                                Tuossa linkissä vielä muutama kuva siitä mitä pitää purkaa
                                Nykyään mennään Volkkarilla

                                Ex. E61 520dA 2006

                                Comment

                                Working...
                                X