Ei ainakaan sellaisia, jossa napaan ja vanteeseen molempiin keskitys 72,6mm. Voihan nuita tehdä helposti sorvaamalla 10mm lätystä pari milliä pois, mutta samalla tarvii myös navan huulta madaltaa, jotta spaceri ei pohjaa napaan. Monien 10m spacerien kanssakin on pohjaamisongelmaa.
Jollain 50/30 madallusta E60?
Madallusta nyt tulossa 50/30, alla 19" kiekot. Mikäs rengaskoko olisi hyvä että ei jää mitään senttien rakoa kaaren ja renkaan väliin. Onko 235/35 eteen ja taakse 275/30 liian pienet renkaat? :o
Mulla oli just tollaset renkaat exässä E60 M5 orkkis vanteilla ja auto aika matalana..
Jollain 50/30 madallusta E60?
Madallusta nyt tulossa 50/30, alla 19" kiekot. Mikäs rengaskoko olisi hyvä että ei jää mitään senttien rakoa kaaren ja renkaan väliin. Onko 235/35 eteen ja taakse 275/30 liian pienet renkaat? :o
Ei ainakaan sellaisia, jossa napaan ja vanteeseen molempiin keskitys 72,6mm. Voihan nuita tehdä helposti sorvaamalla 10mm lätystä pari milliä pois, mutta samalla tarvii myös navan huulta madaltaa, jotta spaceri ei pohjaa napaan. Monien 10m spacerien kanssakin on pohjaamisongelmaa.
Juuri näin. Eikä 72,6 --> 74,0 käytännössä pysty tekemään, ainakaan alumiinista. Taisi olla se navan huuli luokkaa 9mm..
Itsellä sorvattu 9mm keskittävät ja ajoin sen verran navasta pois että sopii.
Oletko varma, ettei keskittäviä 8mm spacereitä ole?
Ei ainakaan sellaisia, jossa napaan ja vanteeseen molempiin keskitys 72,6mm. Voihan nuita tehdä helposti sorvaamalla 10mm lätystä pari milliä pois, mutta samalla tarvii myös navan huulta madaltaa, jotta spaceri ei pohjaa napaan. Monien 10m spacerien kanssakin on pohjaamisongelmaa.
Joo raapiihan se vaikka yksin ajaa kovempaa motarin tiukkaan ramppiin ja äsken koko perhe kyydissä niin parissa montussa raapas.
Muistan nähneeni juttua aikaisemmin että puskurin ja pellin liitoskohta kaaressa ottais ekana kiinni ja äsken sitä mulkoilin niin onhan siinä ihme pullistuma ja raapimisjälkiä. Tais olla jotkut anteneet lämpöä muoville ja muotoilleet sitä.
Tietty vois laittaa esim. 8mm spacerit, viedä noi nykyiset sorvarille tai jopa luopua spacereista kokonaan mut ei toisaalta viittis ku näyttää niin paljon paremmalle nyt.
Tai sitten mankeloi kaaria, onhan noita vaihtoehtoja.
Mitä ajettavuuteen tulee niin muuttui kyllä huimasti paremmaksi pelkästään noilla -35mm H&R jousilla ja uusilla vakio tuubeilla.
keskittävää 8mm spaceria et saa, ellet aja navasta tavaraa pois. Jää kantamaan.
Mulla sama leveys, sama kumi, samat jouset. ET 27 + 12mm peiseri = ET 15 ja vänkärin puolelta hipsii ihan napusti kovemmissa montuissa jos takana on väkiä, kuitenkin erittäin harvoin. Eli vakiokaarilla raapii takuulla jos on lastia ja ajat montusta.
Joo raapiihan se vaikka yksin ajaa kovempaa motarin tiukkaan ramppiin ja äsken koko perhe kyydissä niin parissa montussa raapas.
Muistan nähneeni juttua aikaisemmin että puskurin ja pellin liitoskohta kaaressa ottais ekana kiinni ja äsken sitä mulkoilin niin onhan siinä ihme pullistuma ja raapimisjälkiä. Tais olla jotkut anteneet lämpöä muoville ja muotoilleet sitä.
Tietty vois laittaa esim. 8mm spacerit, viedä noi nykyiset sorvarille tai jopa luopua spacereista kokonaan mut ei toisaalta viittis ku näyttää niin paljon paremmalle nyt.
Tai sitten mankeloi kaaria, onhan noita vaihtoehtoja.
Mitä ajettavuuteen tulee niin muuttui kyllä huimasti paremmaksi pelkästään noilla -35mm H&R jousilla ja uusilla vakio tuubeilla.
Ihme et unohtu toi ET luku, no se on 20 eli nyt takana sitten 8.
Mulla sama leveys, sama kumi, samat jouset. ET 27 + 12mm peiseri = ET 15 ja vänkärin puolelta hipsii ihan napusti kovemmissa montuissa jos takana on väkiä, kuitenkin erittäin harvoin. Eli vakiokaarilla raapii takuulla jos on lastia ja ajat montusta.
Mulla edessä 9.5 ET10 ja 12mm spacerit eli ET-2.
Renkaana 245/35R20 NS-2 joka on aika kapea. Ei mitään ongelmia, ja pitäisikin testat 15mm spaceria sinne.
Leave a comment: