Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 etupään kolinat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Säxä
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 40

    #31
    Originally posted by Mikiis View Post
    Nuo katsastuksen iskari testit on kyllä yhtä sontaa. Mulla on menny autoja läpi vaikka keula pomppinu puoli tuntia monttuun ajon jälkeen, piti kuulemma päästää läpi, kun testeri näytti vihreää

    Sitten vein toisen auton muutama päivä tuon jälkeen konttorille, johon oli vaihdettu uudet iskarit joka nurkkaan, niin näytti 60/70% tulokseksi
    joo kokeile joskus mennä löysillä kumeilla ni varma hylky

    Comment

    • skale
      Bimmer Rookie
      • Apr 2009
      • 16
      • finland

      #32
      bmw e61 -06 525d touring takalasinlämmitin

      eli takalasinlämmittimen rele pitäs vaihtaa, kuulemma vittumainen homma onko?
      sit kuskinpuolelta takapuskurista parkkitutka anturi pittääkö ottaa puskuri pois vai mahtuuko vaihtaan ilman puskurin irroittamista?

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        #33
        Originally posted by skale View Post
        eli takalasinlämmittimen rele pitäs vaihtaa, kuulemma vittumainen homma onko?
        sit kuskinpuolelta takapuskurista parkkitutka anturi pittääkö ottaa puskuri pois vai mahtuuko vaihtaan ilman puskurin irroittamista?
        Kyl yks postaus sais ens alkuun riittää: KLIK.

        Comment

        • smigis
          Newbiemmer
          • May 2013
          • 25
          • Helsinki

          #34
          Eli tulkitsenko oikein, vaimea kolina kuopissa/jarruttaessa voimakkaasti johtuu väljästä puslasta esim. edessä, vasemmalla puolella taaimmainen tukivarsi? Ja paikallaan kääntäessä kuuluu naksahdus niin yläpään laakerit sökönä? :think

          -mikke
          Julkinen liikenne
          320d xDrive e91 LCI
          525dA e61 LCI
          320d e90

          Comment

          • e39 beme
            Bimmer Rookie
            • Sep 2008
            • 84

            #35
            Nyt alatukivarsia vaihdettu,mutta kääntäessä "rutisee" ohajus vieläkin. eli seuraavaksi iskareiden yläpään laakerit.. onko miten työläs juttu? entäs mistä kandee hommata laakerit?

            Mitä muuta huomioitavaa tarvii ajatella?

            Kiitos jos koku vastaa siis e60 520 -05

            Comment

            • Tofu
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2011
              • 515
              • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

              #36
              Originally posted by e39 beme View Post
              Nyt alatukivarsia vaihdettu,mutta kääntäessä "rutisee" ohajus vieläkin. eli seuraavaksi iskareiden yläpään laakerit.. onko miten työläs juttu? entäs mistä kandee hommata laakerit?

              Mitä muuta huomioitavaa tarvii ajatella?

              Kiitos jos koku vastaa siis e60 520 -05
              Minuakin kinnostaisi tietää, että minkälainen homma tuo yläpään laakereiden vaihto on?
              F01 730d -13

              Comment

              • Matson^
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2008
                • 2113
                • Seinäjoki

                #37
                Originally posted by Tofu View Post
                Minuakin kinnostaisi tietää, että minkälainen homma tuo yläpään laakereiden vaihto on?
                Ei pahakaan, laakeri irti iskaritolpasta kolmella pultilla, pari pulttia auki iskarin alapäästä, jousta puristimilla kasaan, kääntää koko paketti ulos lokasuojasta, mutteri auki iskarin päästä, laakeri v*ttuun ja koko tuohu takaperin + toisella puolella toistaen = 30-60min
                Löytyy varmaan parempaakin diy ohjetta maailmalta, ainakin soveltamalla alustan/jousien vaihtoon liittyviä.

                Kulmathan periaatteessa pitäis aina tarkistaa, kun alustan osia vaihtelee... mutta se nyt on makuasia tässä tapauksessa jos kohdistusnatsa on ollut vanhassakin paikoillaan tai camber säätö on ollut jo valmiiksi jommassakummassa ääripäässä.
                Last edited by Matson^; 13-04-2014, 15:52.
                | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                | Nissan Navara TREK-1 |
                ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                Comment

                • Tofu
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2011
                  • 515
                  • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                  #38
                  Originally posted by Matson^ View Post
                  Ei pahakaan, laakeri irti iskaritolpasta kolmella pultilla, pari pulttia auki iskarin alapäästä, jousta puristimilla kasaan, kääntää koko paketti ulos lokasuojasta, mutteri auki iskarin päästä, laakeri v*ttuun ja koko tuohu takaperin + toisella puolella toistaen = 30-60min
                  Löytyy varmaan parempaakin diy ohjetta maailmalta, ainakin soveltamalla alustan/jousien vaihtoon liittyviä.

                  Kulmathan periaatteessa pitäis aina tarkistaa, kun alustan osia vaihtelee... mutta se nyt on makuasia tässä tapauksessa jos kohdistusnatsa on ollut vanhassakin paikoillaan tai camber säätö on ollut jo valmiiksi jommassakummassa ääripäässä.
                  Tilasin raidetangon ulommat päät molemmille puolille, niin kulmat tarkistetaan joka tapauksessa. Kiitokset infosta
                  F01 730d -13

                  Comment

                  • e39 beme
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2008
                    • 84

                    #39
                    Kiitti Matzonille vinkistä. pitää saada narinat/rutinat pois ohjauksesta! prkl!


                    Oisko vielä vinkkiä mistä kandee hommata noi laakerit? nopeesti katsoin niin motonet ei mielestäni tuntenut ainakaan. lähinnä sitä jos laadussa eroja tms:think

                    Comment

                    • Jölli
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2005
                      • 116
                      • kiuruvesi

                      #40


                      Tuolta itse tilasin yläpään laakerit.ei ole edes kalliit

                      Comment

                      • mikkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1900
                        • Vantaa

                        #41
                        Originally posted by Jölli View Post
                        http://www.schmiedmann.fi/5_sarja/e6...sivu2.htm#2262

                        Tuolta itse tilasin yläpään laakerit.ei ole edes kalliit
                        Kannattaa peruuttaa tuo tilaus jos mahdollista! Aivan paskat ovat jotkut hyvät käytetyt mielummin kuin nuo

                        Schmiedmannilla paljon niin hyviä kuin paskojakin tuotteita ja nuo menevät siihen huonompaan luokkaan.

                        Comment

                        • Jarppa63
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 759
                          • Kerava

                          #42
                          Jaa. Kuka muuten tekee OEM:t? Itse hankin Lemförderit tuossa taannoin paikallisesta Fixus -liikkeestä.
                          Jarppa
                          BMW i4M50 individual -23
                          exiä: BMW 545e -21
                          BMW F33 435xd -15
                          M550xd-12
                          e93 330da -08
                          Dodge Stealth RT/TT -91
                          Ford Thunderbird SC -91
                          Olds Supreme avo -71
                          Chevy Chevelle 2d HT -72

                          Comment

                          • MNi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2008
                            • 3143
                            • Tampere

                            #43
                            Todennäköisesti ZF eli jälkimarkkinoilla tuotemerkillä Lemförder. Omassa E46:ssa en ole vielä pettynyt Lemförderin osiin. Muuta en kyllä itse harkitsisi alatukivarsiin, takaheloihin tai ylätukilaakeriksi.

                            Comment

                            • Hjördis
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2011
                              • 174
                              • Kirkkonummi

                              #44
                              Originally posted by MNi View Post
                              Todennäköisesti ZF eli jälkimarkkinoilla tuotemerkillä Lemförder.
                              Näin on. Suurin osa näiden autojen alkuperäisistä alustaosista on ZFän tekeleita jotka jälkimarkkinoilla myydään Lemförder, Sachs ja joskus Boge tuotemerkkien alla.

                              Comment

                              • Dabbler
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2010
                                • 102
                                • Lpr

                                #45
                                Alkaa HIEMAN ottaa jo aivoon tää kolina etupäästä, e61 vakioalusta kyseessä.

                                Alustaan vaihdettu kuukauden sisään:

                                -iskarit Bilstein b4
                                -yläpään laakerit Swag
                                -alatukivarret Lemförder
                                -raidetangot Lemförder
                                -koiranluut Moog (vaihdettu viimeiseksi ei vaik kolinoihin)

                                Vaihdettu viime kesänä tai keväällä:

                                -reaktiotangot TRW
                                -vakaajan runkokumit muistaakseni Swag (voin muistaa väärinkin)

                                Ihmettelin kyllä iskareita asentaessa kuuluuko yläpään laakerin keskiosan klapata (onhan kyseessä kuulalaakeri) ja tai voiko nuo reaktiotangot olla jo vuoden sisään mennyt koliseviksi vai vakaajanko runkokumitko taas kolisevat, niistä kyllä paistoi päivä läpi kun asentelin muita juttuja ja auto oli tunkattuna.

                                Joutaa kohta paaliin nää romut onhan jo 250tkm ajettu, heh ostin kakkosautoksi tonnin focuksen aj. yli 300tkm ei kolise, eikä kolissu koeajamani carinakaan aj 400tkm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎