Originally posted by Mikiis
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 etupään kolinat
Collapse
X
-
Eli tulkitsenko oikein, vaimea kolina kuopissa/jarruttaessa voimakkaasti johtuu väljästä puslasta esim. edessä, vasemmalla puolella taaimmainen tukivarsi? Ja paikallaan kääntäessä kuuluu naksahdus niin yläpään laakerit sökönä? :think
-mikkeJulkinen liikenne
320d xDrive e91 LCI
525dA e61 LCI
320d e90
Comment
-
-
Originally posted by e39 beme View PostNyt alatukivarsia vaihdettu,mutta kääntäessä "rutisee" ohajus vieläkin. eli seuraavaksi iskareiden yläpään laakerit.. onko miten työläs juttu? entäs mistä kandee hommata laakerit?
Mitä muuta huomioitavaa tarvii ajatella?
Kiitos jos koku vastaa siis e60 520 -05F01 730d -13
Comment
-
-
Originally posted by Tofu View PostMinuakin kinnostaisi tietää, että minkälainen homma tuo yläpään laakereiden vaihto on?
Löytyy varmaan parempaakin diy ohjetta maailmalta, ainakin soveltamalla alustan/jousien vaihtoon liittyviä.
Kulmathan periaatteessa pitäis aina tarkistaa, kun alustan osia vaihtelee... mutta se nyt on makuasia tässä tapauksessa jos kohdistusnatsa on ollut vanhassakin paikoillaan tai camber säätö on ollut jo valmiiksi jommassakummassa ääripäässä.Last edited by Matson^; 13-04-2014, 15:52.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by Matson^ View PostEi pahakaan, laakeri irti iskaritolpasta kolmella pultilla, pari pulttia auki iskarin alapäästä, jousta puristimilla kasaan, kääntää koko paketti ulos lokasuojasta, mutteri auki iskarin päästä, laakeri v*ttuun ja koko tuohu takaperin + toisella puolella toistaen = 30-60min
Löytyy varmaan parempaakin diy ohjetta maailmalta, ainakin soveltamalla alustan/jousien vaihtoon liittyviä.
Kulmathan periaatteessa pitäis aina tarkistaa, kun alustan osia vaihtelee... mutta se nyt on makuasia tässä tapauksessa jos kohdistusnatsa on ollut vanhassakin paikoillaan tai camber säätö on ollut jo valmiiksi jommassakummassa ääripäässä.F01 730d -13
Comment
-
-
Originally posted by Jölli View Posthttp://www.schmiedmann.fi/5_sarja/e6...sivu2.htm#2262
Tuolta itse tilasin yläpään laakerit.ei ole edes kalliit
Schmiedmannilla paljon niin hyviä kuin paskojakin tuotteita ja nuo menevät siihen huonompaan luokkaan.
Comment
-
-
Alkaa HIEMAN ottaa jo aivoon tää kolina etupäästä, e61 vakioalusta kyseessä.
Alustaan vaihdettu kuukauden sisään:
-iskarit Bilstein b4
-yläpään laakerit Swag
-alatukivarret Lemförder
-raidetangot Lemförder
-koiranluut Moog (vaihdettu viimeiseksi ei vaik kolinoihin)
Vaihdettu viime kesänä tai keväällä:
-reaktiotangot TRW
-vakaajan runkokumit muistaakseni Swag (voin muistaa väärinkin)
Ihmettelin kyllä iskareita asentaessa kuuluuko yläpään laakerin keskiosan klapata (onhan kyseessä kuulalaakeri) ja tai voiko nuo reaktiotangot olla jo vuoden sisään mennyt koliseviksi vai vakaajanko runkokumitko taas kolisevat, niistä kyllä paistoi päivä läpi kun asentelin muita juttuja ja auto oli tunkattuna.
Joutaa kohta paaliin nää romut onhan jo 250tkm ajettu, heh ostin kakkosautoksi tonnin focuksen aj. yli 300tkm ei kolise, eikä kolissu koeajamani carinakaan aj 400tkm
Comment
-
Comment