memebuy23buy

E60/e61 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GuGi_
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 700
    • Vantaa city

Originally posted by AS13 View Post
    Kiitos kaikille vastauksista!
    Miten mahtaa vuotuiset kustannukset sitten erota noissa kahdessa? (61/91)
    kulutus ny taitaa ainakin nousta sen n.l/100km... miten muuten?

Budjetti siis taxfreenä sen 13K€..
    Verot taitaa noissa 61 alkaa 5xxx ja 91 4xxx? Tai niin sitä laskelmoitiin.
    Mikä mahtaa olla se lopullinen totuus?

Ja tosiaan oon noita M-sportteja katellu pääasiassa.
    Haluan, että autossa on sporttisuutta vaikka diesel onkin ja siihen bmw on kyllä osannut tehdä ratkaisun.

e61 M on omaan silmään kyllä todella nätti ja varsinkin touring.
    Mutta ei tuo 91 M huono ole

Tällä hetkellä mulla on mitsu legnum ja sinne nuo 2 koiraa on mahtunut ihan hyvin... kyllähän sopuli sialle antaa. mutta lisätila ei olisi pahitteeksi.

EDIT: Nyt tuli myös kiinnostava laitos myyntiin mybrossilla: http://www.mybros.fi/autot.php?action=tiedot&id=425
    Itse vaihdoin jokunen vuos takaperin just Legnumin 61:seen. Silloin tuli kateltua myös 91:siä, mutta aika selkeesti käänty vaakakuppi 61:seen. Asiaan vaikutti hyvin paljon kaks turvaistuin ikästä lasta ja todella paljon tavaraa mukanaan raahaava vaimo Käyttökustannukset on 61:ssä vähän kalliimmat, isompi kokonaismassa ja päästöt tuo kovemmat verot ja ehkä se isompi auto samalla tekniikalla vie aavistuksen enemmän löpöä, mutta ei paljon.

Vielä jos vertaa Leguun niin 91:sen kontti ja tilat on pienemmät, 61:sen taas isommat.

Toi linkin 91:nen on kyllä pätevän näkönen vehje, tosin manuaali. Se taas on jokasen oma juttu tykkääkö keppiä vemputtaa käyttöautossa.

Omien kokemusten perusteella suosittelisin 61:stä
    "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

F11 525d -11
    E60 M5 -05
    E12 530i -75
    E32 730i - 91
    Chevy Silverado 3500 -93
    R33 Skyline GTS-T -93

Comment

• Pile jr
      Bimmer Rookie
      • Jan 2011
      • 186
      • Savonlinna

m.nettiauto.com/bmw/545/6205241?vifAdCount=6&vifNav=Y

Onkos jollakin kokemusta/tietoa tästä kyseisestä yksilöstä? Launtaina olen menissa näillä näkymin koeajolle ja alustavasti välirahasta on sovittu. Mitäs täytyy ottaa huomioon koeajon aikana? Ns. Tyyppivikoja?

Comment

• rizzo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 5424
        • Oulu

Originally posted by Pile jr View Post

Onkos jollakin kokemusta/tietoa tästä kyseisestä yksilöstä? Launtaina olen menissa näillä näkymin koeajolle ja alustavasti välirahasta on sovittu. Mitäs täytyy ottaa huomioon koeajon aikana? Ns. Tyyppivikoja?
        "520i"

Ei liene kyllä olevan alkuperäinen M-sport ja mun silmään noi penkit (ainakin kuvissa) näyttää olevan aika huonossa kunnossa jos vrt että mittarissa on 150 tkm? Vaikkakin ns "Suomi auto" näyttä olevan. Ehkei noita jakkaroita sitten vain ole ikinä huollettu.

Comment

• Pile jr
          Bimmer Rookie
          • Jan 2011
          • 186
          • Savonlinna

Merkintä 520 on minun mielestä täysin mauton, mutta penkit on huonossa kunnossa, täältä löytyy pelit ja pensselit saadaan uuteen uskoon ne, mutta silti mietityttää koska penkit tuossa kunnossa niin todellisuudessa on ajettu 400tkm?

Comment

• Aceishigh
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2007
            • 296

Ehdotan, että ruksit vaikka tuolta varusteet ja muut omaa silmää miellyttävät asiat ja valitset sopivimman menopelin ja sitten vain hakemaan tai laitat jonkun toisen, joka tietää näistä, hakemaan sen. Europlus tai vastaavat takuut plussaa. Itse tein näin, enkä katunut sekuntiakaan.

Suomi-autot ovat kokeneet inflaation ainakin omissa papereissa. H-vetin huonoilla teillä rullattuja karvalakkimalleja, pitää tehdä kompromisseja mieltymysten suhteen. Jos sattuu löytymään joku hyvä yksilö, niin siitä saa huutaa kilpaa.
            Old golfers never die, they only lose their balls.

BMW 740d xDrive (06/2014).

Comment

• MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7551
              • Jyväshyvä

Liekkö kuinka hyvin hyvittivät Volvostasi,
              minulle on tulossa vastaava Suomi-auto vaihdossa parin viikon päästä ja 136 tkm ajettuna, takuukilometrein,
              uskoisin että hinnassa pystyn samaan välirahaan ;-)
              Lähetin privaa...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

Comment

• AS13
                Newbiemmer
                • Feb 2014
                • 5
                • Salo

Originally posted by _nixu_ View Post
                No verothan riippuu monesta tekijästä, autosta, vuosimallista, kilometreistä, co2 päästöistä jne...

...Sitten vaan myyntihinta*veroprosentti ja saat päivän verot tietoon
                Joo juuri näin se menee.. ja tällä periaatteella niitä laskettiin.
                Ja niin kun sanoin verot alkaa 91: 4xxx.. eikös tuo osu sillon siihen?
                Noh viisastelu sikseen.. Kiitos.

Tuntuu vähän siltä että mennää x30d:llä. nois x35 on tuo vero sen verta kova, että ei tunnu järkevältä. ja enemmän hajoavia osia.. (noei)

Originally posted by Attekun View Post
                En tiedä minkä mittainen mies (?) olet, mutta itsellä on vartta 190cm ja en edes harkitse 300-sarjalaista. .
                183

Originally posted by GuGi_ View Post
                Käyttökustannukset on 61:ssä vähän kalliimmat, isompi kokonaismassa ja päästöt tuo kovemmat verot ja ehkä se isompi auto samalla tekniikalla vie aavistuksen enemmän löpöä, mutta ei paljon.
                Ok. alkaa vaakakuppi nyt kallistumaan tuonne 61 suuntaan aika vahvasti.

Asiallisia vastauksia taas. Kiitos!

Comment

• Attekun
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2013
                  • 1407
                  • Saarijärvi

Kuumetta pitää yllä edelleen. Koko talven olen seuraillut nettiauton tarjontaa ja alkaa noissa kummasti pikkuhiljaa hinnat tulemaan alaspäin. Välillä tässä miettii, että kannattaako saksasta enää hakeakaan?

Omaa tarvettani olen tässä vähän vielä tarkentanut. Työmatka-ajoa tulee nykyisestä asuinpaikasta 30tkm vuodessa, plus muut ajot päälle. Budjetin ollessa tiukka, mietin sellaistakin vaihtoehtoa, että ottaisin halvemmalla enemmän ajetun (250tkm+), koska silloin minun ajomäärällä arvonlasku olisi huomattavasti pienempi kuin esimerkiksi jos autolla olisi kilometrejä alle 200tkm. Mutta kysymys kuuluukin, että kestääkö nuo 300tkm tai päälle ajetut enää? Joutuu hintaerotuksen jo laittamaan sitten uusiin osiin? Kovasti ainakin esimerkiksi nettiautossa noita reippaammin ajettuja mainostetaan, että kilsat näkyy vain mittarissa. Tiedä sitten.

Malleina oon miettinyt 520-530d. Ehkä se 535 olisi liian tunnepitoinen ratkaisu. :think

Edit: Niin vielä tässä kauheata järkeä ostaa ole, kun jos vaimokin työllistyy tuolta päin missä käyn töissä niin sitten muutetaan lähemmäs ja silloin pärjäisin jo varmaan bensavehkeellä (isolla )
                  Last edited by Attekun; 28-02-2014, 13:14. Reason: lisäystä
                  Toyota Alphard MS
                  Peugeot e-2008
                  ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

Comment

• Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10117
                    • KVLA

No eikö se kannattaisi ostaa kuitenkin mahdollisimman vähillä kilometreillä,jos niitä kilometrejä tulee nopeasti lisää?Näin ainakin meikäläisen matematiikalla mahdollista jälleenmarkkinointia ajatellen.Toki auton huoltohistoria vaikuttanee myös asiaan.

Comment

• touring39
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 3901
                      • Kaarina

Originally posted by Heguli 31 View Post
                      No eikö se kannattaisi ostaa kuitenkin mahdollisimman vähillä kilometreillä,jos niitä kilometrejä tulee nopeasti lisää?Näin ainakin meikäläisen matematiikalla mahdollista jälleenmarkkinointia ajatellen.Toki auton huoltohistoria vaikuttanee myös asiaan.
                      Eipä se oikein noin ole.

Jos ostaa 50tkm ajetun auton ja ajaa sen itse 200tkm lukemaan, hinnanpudotus on aivan valtava.

Jos ostaa 200tkm ajetun auton ja ajaa sen 350tkm, hinnanpudotus on paaljon pienempi, koska lähtöhinta tuolla paljon ajetulla "pommilla" on jo aika pieni.
                      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

Ex:
                      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

Comment

• bmw528
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 210
                        • keskisuomi

Kuumetta pitää yllä edelleen. Koko talven olen seuraillut nettiauton tarjontaa ja alkaa noissa kummasti pikkuhiljaa hinnat tulemaan alaspäin. Välillä tässä miettii, että kannattaako saksasta enää hakeakaan?

Omaa tarvettani olen tässä vähän vielä tarkentanut. Työmatka-ajoa tulee nykyisestä asuinpaikasta 30tkm vuodessa, plus muut ajot päälle. Budjetin ollessa tiukka, mietin sellaistakin vaihtoehtoa, että ottaisin halvemmalla enemmän ajetun (250tkm+), koska silloin minun ajomäärällä arvonlasku olisi huomattavasti pienempi kuin esimerkiksi jos autolla olisi kilometrejä alle 200tkm. Mutta kysymys kuuluukin, että kestääkö nuo 300tkm tai päälle ajetut enää? Joutuu hintaerotuksen jo laittamaan sitten uusiin osiin? Kovasti ainakin esimerkiksi nettiautossa noita reippaammin ajettuja mainostetaan, että kilsat näkyy vain mittarissa. Tiedä sitten.

Malleina oon miettinyt 520-530d. Ehkä se 535 olisi liian tunnepitoinen ratkaisu. :think

Edit: Niin vielä tässä kauheata järkeä ostaa ole, kun jos vaimokin työllistyy tuolta päin missä käyn töissä niin sitten muutetaan lähemmäs ja silloin pärjäisin jo varmaan bensavehkeellä (isolla )

Ratkaisu kaikkeen
                        on löylyä!!!

Comment

• Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10117
                          • KVLA

Originally posted by touring39 View Post
                          Jos ostaa 200tkm ajetun auton ja ajaa sen 350tkm, hinnanpudotus on paaljon pienempi, koska lähtöhinta tuolla paljon ajetulla "pommilla" on jo aika pieni.
                          Tätä tarkoitinkin.Jos on joku tietty hintahaarukka osto budjetissa,niin ei sitä kaikkein halvinta ja eniten ajettua kannata hamuta.Se "säästö" valuu korjaamoiden kassaan.Minä lasken vähän sillekkin.Eikä nyt puhuttu kuitenkaan mistään 6-8 vuotiaasta autosta,jolla olisi muka ajettu vain 50tkm.Myös auton myöhempi mahdollinen myyntihinta olisi (vähän) parempi.Ja varmasti helpompi hävittää,jos mittarissa olisi vaikka 150tkm vähemmän.Mutta kukin tyylillään.Etenkin kun/jos on itselleen jotain budjettiversiota ostamassa.Ja kuten jo kirjoitin,niin huoltokirjan sisältö/kuitit rempoista voi vaikuttaa myös paljon ostopäätökseen.

Comment

• Attekun
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2013
                            • 1407
                            • Saarijärvi

Originally posted by touring39 View Post

Noin minä asiaa myös ajattelen. Lähtökohtana tietty että en autoa sitten vaihtaisi ennen kuin se lopullisesti menee tai oma tarve muuttuu. Ei olisi tarkoitus kuitenkaan vuoden parin välein vaihtaa... Mutta kyllä miestä koetellaan. Saarijärven kohdilla tulee joka aamu vastaan hopeinen E61 m-sport ja tänää paluumatkalla tuli ensin E65 seiska ja sen perään pari E61 m-sporttia. Huoh.
                            Toyota Alphard MS
                            Peugeot e-2008
                            ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

Comment

• itaste
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2013
                              • 57
                              • Etelä-Pohjanmaa

Kyllä saksasta ilman muuta haet autosi. Toki nettiauton on pullollaan esim 530da bemareita mutta varusteta taso on heikko.. Jos sulle riittää varusteiksi xenonit ja penkinlämppärit nii siitä vaa, muutoin hae saksasta.

Comment

• Attekun
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2013
                                • 1407
                                • Saarijärvi

Originally posted by itaste View Post
                                Jos sulle riittää varusteiksi xenonit ja penkinlämppärit nii siitä vaa, muutoin hae saksasta.
                                No noikin on enemmän kun Mondeossa tällä hetkellä
                                Toyota Alphard MS
                                Peugeot e-2008

Comment

Working...
                                X