Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/e61 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hj325hml
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 729
    • Pirkanmaa

    Itsellä 327tkm ajettu 530da LCI eikä ole taksina ollut ja omasta mielestä ei kilsat tunnu missään, PDF(alkuperäinen) alkoi tulemaan tiensä päähän niin viime viikolla lähti ensin mekaanisesti pöntöstä ja ohjelmalla poltot pois sekä jerkkua hieman lisää. Samalla laatikkoon uudet ölpät.
    Eiköhän kilsatkin ole hieman tapauskohtaisia mutta itse en pelkää niitä, aika monta muutakin puimuria ollut +300 ajettuna.
    F16 M-Sport

    Comment

    • TinoTK
      BTCF Member
      • Apr 2009
      • 809
      • Kirkkonummi

      E60 Kori olisi nyt hakusessa ja silmään osui yksi alkupään 530d E60 -03 eli tuolla ensimmäisellä moottorilla (M54306S3). Onko ihan murheenkryyni ja minkälainen ero noissa uudemmissa moottoreissa on? Kaikki muukin tietämys kyseisestä korista on tervetullutta.
      ///BMW M550d LCI

      Comment

      • Basillicus
        Bimmer Rookie
        • Feb 2010
        • 153
        • Turku

        Originally posted by Perunasoosi View Post
        E60 Kori olisi nyt hakusessa ja silmään osui yksi alkupään 530d E60 -03 eli tuolla ensimmäisellä moottorilla (M54306S3). Onko ihan murheenkryyni ja minkälainen ero noissa uudemmissa moottoreissa on? Kaikki muukin tietämys kyseisestä korista on tervetullutta.
        M54 on bensakone ja 530d on taas diesel-koneella. Niin kummasta nyt on sitten kyse? M54:t on käsittääkseni kaikkein luotettavimpia bensamoottoreita, kulutus on vaan kova ja teho alhaiset uudempiin verrattuna. Onhan noissakin toki imuvuotoja ja vanos-tiivisteiden kovettumista yms pienempää, mutta ei mitään vakavaa. En myöskään usko että -03 tehty auto olisi lähtökohtaisesti juuri huonompi kuin vähän uudempi.
        BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
        ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

        Comment

        • TinoTK
          BTCF Member
          • Apr 2009
          • 809
          • Kirkkonummi

          Originally posted by Basillicus View Post
          M54 on bensakone ja 530d on taas diesel-koneella. Niin kummasta nyt on sitten kyse? M54:t on käsittääkseni kaikkein luotettavimpia bensamoottoreita, kulutus on vaan kova ja teho alhaiset uudempiin verrattuna. Onhan noissakin toki imuvuotoja ja vanos-tiivisteiden kovettumista yms pienempää, mutta ei mitään vakavaa. En myöskään usko että -03 tehty auto olisi lähtökohtaisesti juuri huonompi kuin vähän uudempi.
          Juu sori menee näissä uudemmissa mallimerkinnöissä sekaisin. Dieselmoottorista siis kyse
          ///BMW M550d LCI

          Comment

          • tabasco
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2007
            • 851
            • fin

            Originally posted by Perunasoosi View Post
            E60 Kori olisi nyt hakusessa ja silmään osui yksi alkupään 530d E60 -03 eli tuolla ensimmäisellä moottorilla (M54306S3). Onko ihan murheenkryyni ja minkälainen ero noissa uudemmissa moottoreissa on? Kaikki muukin tietämys kyseisestä korista on tervetullutta.
            Jos auto on tosiaan E60 530d 2003, niin kone on M57TUD30 eli M57N. Eipä tuossa ihmeempiä pitäisi olla. Tuon ikäinen auto on vielä EU3-päästönormeilla, eli pakoputkessa ei ole tukkeentuvaa hiukkassuodatinta. Imupuolelta läpät pois, jos ei vielä ole otettu. Venttiilikopan päällä olevan huohotinelementin voisi vaihtaa vortex-tyyppiseen, jos ei ole vielä vaihdettu ja termostaatit vaihtaa uusiin, niiden kanssa on ollut ongelmia näissä, kun lämmöt eivät nouse riittävästi.

            E60-sedan on sinänsä huolettomampi kuin farkku E61, koska mm. takapään jousitus on perinteinen (ei ilmajousitus), takaluukun johtosarja helpommin korjattavissa jos menee rikki ja kattoluukkuna ei voi olla vikaherkempää panoraamaversiota.

            Tuota uudemmissa koneissa sitten on pientä eroa, kuten piezotoimiset ruiskusuuttimet.

            Comment

            • TinoTK
              BTCF Member
              • Apr 2009
              • 809
              • Kirkkonummi

              Originally posted by tabasco View Post
              Jos auto on tosiaan E60 530d 2003, niin kone on M57TUD30 eli M57N. Eipä tuossa ihmeempiä pitäisi olla. Tuon ikäinen auto on vielä EU3-päästönormeilla, eli pakoputkessa ei ole tukkeentuvaa hiukkassuodatinta. Imupuolelta läpät pois, jos ei vielä ole otettu. Venttiilikopan päällä olevan huohotinelementin voisi vaihtaa vortex-tyyppiseen, jos ei ole vielä vaihdettu ja termostaatit vaihtaa uusiin, niiden kanssa on ollut ongelmia näissä, kun lämmöt eivät nouse riittävästi.

              E60-sedan on sinänsä huolettomampi kuin farkku E61, koska mm. takapään jousitus on perinteinen (ei ilmajousitus), takaluukun johtosarja helpommin korjattavissa jos menee rikki ja kattoluukkuna ei voi olla vikaherkempää panoraamaversiota.

              Tuota uudemmissa koneissa sitten on pientä eroa, kuten piezotoimiset ruiskusuuttimet.
              Kiitos tästä Sedani kyseessä ilman kattoluukkua
              ///BMW M550d LCI

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10043
                • KVLA

                E60 vm. -08 530d tai 535d.Mitä kestää turbot kilometrejä huolletussa ja normaalissa ajossa olevassa autossa?Nyt olisi parikin vaihtoehtoa tarjolla 155tkm ja 170tkm ajettuina.Mietityttää millä ajomäärillä aletaan halpaa tuplaturbo settiä vaihtamaan?
                Last edited by Heguli 31; 05-12-2013, 07:23.

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7527
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  E60 vm. -08 530d tai 535d.Mitä kestää turbot kilometrejä huolletussa ja normaalissa ajossa olevassa autossa?Nyt olisi parikin vaihtoehtoa tarjolla 155tkm ja 170tkm ajettuina.Mietityttää millä ajomäärillä aletaan halpaa tuplaturbo settiä vaihtamaan?
                  Minun ja monen muunkin foorumilaisen Ex. 535d 2005:een huollettiin turbot jossain 320 tkm kohdalla.

                  Uudemmissa 530d:ssä ei turbojen kanssa ole juurikaan ollut ongelmia,
                  vanhemmissa (160 kW) on ollut enemmän.
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Mlatvala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 3553
                    • Kuopio

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Minun ja monen muunkin foorumilaisen Ex. 535d 2005:een huollettiin turbot jossain 320 tkm kohdalla.

                    Uudemmissa 530d:ssä ei turbojen kanssa ole juurikaan ollut ongelmia,
                    vanhemmissa (160 kW) on ollut enemmän.
                    Pienemmän eikös saa uutena vai kunnostettuna samalla hintaa kuin sen huoltaminen.

                    Isosta en osaa sanoa. Fin-turbolla sanoivat vain kun kyselin olisiko aika huoltaa ettei ole, on vain nautittava ohituksista. Kehuivat isoa todella kestäväksi.
                    E61 535d alkuunsa viritetty.

                    Comment

                    • JJtalo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2011
                      • 350
                      • Kokkola

                      Itellä tuo vanhempi(-05) 530d, vakio puhaltimella ajeltu nyt 247tkm ja hyvin ahtaa, lastulla kiusattu 282/630, eikä merkkejä hajoamisesta.
                      Kun e61:stä olin ostamassa, tuntu että moneen vajaa 200tkm ajettuun oli puhallin vaihdettu, liekö sitten jossain välissä mittarista lähtenyt 100tkm pois... :think
                      Eli jos uudempi on kestävämpi niin paljon on vielä noilla 155/170tkm ajetuilla edessä

                      Comment

                      • Vilbour
                        Newbiemmer
                        • Nov 2013
                        • 2
                        • Orimattila

                        Tällaisesta sain aika ohittamattoman tarjouksen http://www.nettiauto.com/bmw/520/5802808
                        Mitä tossa ois syytä ottaa huomioon muuta kuin

                        - imusarjan läpät
                        - termarit
                        - kompuran letkut

                        Haussa oli alunperin e61 525/530/535 mut köyhän täytyy aina tinkiä jostain ja tässä tapauksessa isommasta koneesta :( paremmat popitkin ois ollu plussaa mut sen verran loistavan tarjouksen sain, että säästetyllä rahalla laittaa musiikkipuolenkin jossain välissä kuntoon ja lastuttaakin vaikka samalla. Ja lohkolämppäri lähtee ihan ensimmäisenä asennukseen.

                        Comment

                        • Basillicus
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2010
                          • 153
                          • Turku

                          Originally posted by Vilbour View Post
                          Tällaisesta sain aika ohittamattoman tarjouksen http://www.nettiauto.com/bmw/520/5802808
                          Mitä tossa ois syytä ottaa huomioon muuta kuin

                          - imusarjan läpät
                          - termarit
                          - kompuran letkut

                          Haussa oli alunperin e61 525/530/535 mut köyhän täytyy aina tinkiä jostain ja tässä tapauksessa isommasta koneesta :( paremmat popitkin ois ollu plussaa mut sen verran loistavan tarjouksen sain, että säästetyllä rahalla laittaa musiikkipuolenkin jossain välissä kuntoon ja lastuttaakin vaikka samalla. Ja lohkolämppäri lähtee ihan ensimmäisenä asennukseen.
                          Kannattaa lukea tuosta moottorista täältä ja harkita tarkkaan:


                          Ihmeen kallis muutenkin kun kilometreja on aika paljon, moottori on huonoin, ja varusteetkaan ei vaikuta mitenkään ihmeellisiltä. Perustunee pelkkään vuosimalliin?
                          BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
                          ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

                          Comment

                          • Matson^
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2008
                            • 2113
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by Basillicus View Post
                            Kannattaa lukea tuosta moottorista täältä ja harkita tarkkaan:
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=248542
                            Samoilla linjoilla tästä, moottori lienee isoin riski.. se miten isona sitä pitää, niin täytyy itse päättää

                            Muutenhan toi nyt kai aikasta asiallinen? On siinä jo vähän jotain varustettakin, jos samoilla kriteereillä ja pyynnillä oleviin kutoskoneisiin vertaa, joissa ei ole about _mitään_... CIC-pisnesnavi, m-sportti paketti, puolinahat yms
                            | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                            | Nissan Navara TREK-1 |
                            ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10043
                              • KVLA

                              Vastauksien jälkeen uskalsin ostaa tuon (170tkm olikin->) 165tkm ajetun vm.2008 E60 530xdA:n.Katsotaan sitten kuinka ongelmitta yhteistaival etenee.

                              Comment

                              • TuroMat
                                Newbiemmer
                                • Oct 2013
                                • 12
                                • HKI

                                Itse ostin E61 vm 05 saksan tuonnin.
                                Kun semmosta on ostamassa niin kannattaa kysyä / tarkistaa partikkeli suodattimen DPF tilanne, itse suodatin maksaa sen 1500€ ? about.

                                Taksikuskina kuullu paljon juttua miten moottorin ilmaläpät menee moottoriin asti ja what not.

                                Kannattaa pitää kuitenki jalat maassa ja mitä noihin turboihin tulee kannattaa muistaa alkulämmitys ja jäähdytys.

                                7/10 Vanhoista takseista kärsi 530d kohdalla siirtopumpun väsymisestä ja niitä kertomusten mukaan vaihdeltiin laakkosella ihan päänsärkyihin asti.

                                Eniten hankinassa harmittaa brändi kulut, öljyt pitäs olla sitä priimaa ja sen check välin nollaamisesta meinataan väkisin ottaa se extra 30€ Vaikka kiitos tämän foorumin sain sen tehtyä itse 1minuutissa

                                Rahan reikiä noi ritsat on joka tapauksessa, oli se sitte turkista tai ranskasta!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎