Onko tuosta kellään tietoa ja onko aivan ylihintainen?
E60/e61 ostamassa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tervehdys,
Tässähän on jo vuosia vierähtänyt ilman "todellista" autokuumetta tai todellista ajatusta lähteä autoa vaihtamaan.
Nyt kolmannen jättiläisen (koiran) tullessa taloon aloin miettiä että olisi kiva itselläkin farmari auto. Kun "järki" autoa aloin katsella loppui kuume samantien, sitten bongasin yhden 2008 530D E61 Xdrive, M Sportin kaikilla herkuilla jota into pinkeenä lähdin katsomaan.
Hinta oli todella hyvä ja auto kaikin puolin hieno ja todella hyvä ikäsekseen sisältä kuin uusi, vanteetkin oli 20" mikä on aika ehdoton tuossa mallissa ulkonäön suhteen.
Se mikä yllätti oli kontin todella pieni koko, tai ei ehkä litratilavuus koko vaan kontin korkeus joka heti nähtyäni masensi, mitta käteen ja korkeus ainoastaan about 72 centtiä.??
Koeajo ym suoritettiin silti ja piti seuraavana aamuna ilmoitella otanko vai en jahka olisin mitannut ensiksi emännän Corollan kontin joka silmämääräisesti ja koiran korkeuden tietäen näytti paljon suuremmalta sekä vähän sulatellut auton vaihto asiaa jota en aamulla voinut edes kuvitella, tämä vähän tuli puskista. Auton piti pysyä siihen asti pihassa, no toisin kävi ja oharit teki kaveri.
Siitä lähtien on ollut fiilis että vastaava pitäisi saada sen verta kiva peli oli kaikkine herkkuineen ja vaatimus tosiaan tuon nähdyn myötä kasvoi sellaiseksi että ei suomenmaalta eikä edes saksasta/ruotsista tahdo löytyä. Suomessa tällä hetkellä yksi joka aivan liian kallis.
Vaatimukset:
Musta, neliveto, M-Sport, täysnahka Comfort penkit mielellään tumman ruskeat, pro navi, pro hifit, panorama kattoluukku, sähköinen takaluukku, webasto. Plussaa HUD, imuovet ymym.
Näitä forumeita kun lukee niin välillä jo kuume laskee kun tietty kaikenmoista vikaa ja ongelmaa jengillä ilmenee niinkuin millä muillakin malleilla ja merkeillä.
Verot jos oikein osaan laskea niin on about 4500 euron luokkaa n. 200k ajetuilla -08 vuosimallin autoilla.? Pitäisi siis alta 15 kilon saada tuotua kun ainakin talvirenkaat ja isompaa vannetta pitäisi hommata niin sittenhän liikutaan jo pitkälti yli 20 k euron.
Pitää jatkaa etsimistä, todennäköisesti syksy tulee ennekuin auto löytyy ja sitten taitaakin jäädä haaveeksi.
Tässä jo vähän yritystä mutta about 22 k eur ennenkun toi on suomessa.?
Last edited by Simo77; 22-07-2015, 10:46.
Comment
-
-
Originally posted by Simo77 View PostTervehdys,
Tässähän on jo vuosia vierähtänyt ilman "todellista" autokuumetta tai todellista ajatusta lähteä autoa vaihtamaan.
Nyt kolmannen jättiläisen (koiran) tullessa taloon aloin miettiä että olisi kiva itselläkin farmari auto. Kun "järki" autoa aloin katsella loppui kuume samantien, sitten bongasin yhden 2008 530D E61 Xdrive, M Sportin kaikilla herkuilla jota into pinkeenä lähdin katsomaan.
Hinta oli todella hyvä ja auto kaikin puolin hieno ja todella hyvä ikäsekseen sisältä kuin uusi, vanteetkin oli 20" mikä on aika ehdoton tuossa mallissa ulkonäön suhteen.
Se mikä yllätti oli kontin todella pieni koko, tai ei ehkä litratilavuus koko vaan kontin korkeus joka heti nähtyäni masensi, mitta käteen ja korkeus ainoastaan about 72 centtiä.??
Koeajo ym suoritettiin silti ja piti seuraavana aamuna ilmoitella otanko vai en jahka olisin mitannut ensiksi emännän Corollan kontin joka silmämääräisesti ja koiran korkeuden tietäen näytti paljon suuremmalta sekä vähän sulatellut auton vaihto asiaa jota en aamulla voinut edes kuvitella, tämä vähän tuli puskista. Auton piti pysyä siihen asti pihassa, no toisin kävi ja oharit teki kaveri.
Siitä lähtien on ollut fiilis että vastaava pitäisi saada sen verta kiva peli oli kaikkine herkkuineen ja vaatimus tosiaan tuon nähdyn myötä kasvoi sellaiseksi että ei suomenmaalta eikä edes saksasta/ruotsista tahdo löytyä. Suomessa tällä hetkellä yksi joka aivan liian kallis.
Vaatimukset:
Musta, neliveto, M-Sport, täysnahka Comfort penkit mielellään tumman ruskeat, pro navi, pro hifit, panorama kattoluukku, sähköinen takaluukku, webasto. Plussaa HUD, imuovet ymym.
Näitä forumeita kun lukee niin välillä jo kuume laskee kun tietty kaikenmoista vikaa ja ongelmaa jengillä ilmenee niinkuin millä muillakin malleilla ja merkeillä.
Verot jos oikein osaan laskea niin on about 4500 euron luokkaa n. 200k ajetuilla -08 vuosimallin autoilla.? Pitäisi siis alta 15 kilon saada tuotua kun ainakin talvirenkaat ja isompaa vannetta pitäisi hommata niin sittenhän liikutaan jo pitkälti yli 20 k euron.
Pitää jatkaa etsimistä, todennäköisesti syksy tulee ennekuin auto löytyy ja sitten taitaakin jäädä haaveeksi.
Tässä jo vähän yritystä mutta about 22 k eur ennenkun toi on suomessa.?
Mulle tuotiin vastaava ilman nelaria, hudia ja webastoa, vm. 2009 ja 165K km, tosin ekstraa ilmastoidut penkit, aktiivivakkari, edition sportti. Reilut 16k Saksassa ja ite maksoin sitten lähemmäs 25k (toki tässä tuontipalvelut yms, läppien poisto, uudet hehkut + boksi). Taisi olla helmi/maaliskuussa. Veropäätöstä en ole tarkemmin laskeskellu, että paljon olisi ollut itse tuotuna. Varmaan siinä 22k pintaan.
Ei ole kyllä kaduttanut, ei ole ollut ongelmia. Toki foorumia lukiessa tulee aika vainoharhaiseksi ja alkaa oikein hakemalla hakemaan niitä vikoja autosta. Jos noi perus tyyppiviat hoitelee, niin aika pitkäänhän näillä pitäis ajella
Jos nyt ite kattoisin uudelleen, niin auto tulis uudemma CIC:llä, eikä tällä paskalla CCC:llä - tuntuu tosi antiikkiselta järjestelmältä. Mulla on sentään uudemmalla ohjaimella mutta kartat silti DVD:llä, joten kai ainakin nopeampi kun vanhan ohjaimen malli esim. tuossa sun linkin autossa. Tämä vaatinee jo vuonna 2009 valmistetun auton?F11 530xdA M-Sport 2014
Ex. E39 530iA Touring 2001
Ex. E61 530dA Edition Sport 2009
Comment
-
-
Originally posted by Benighted View PostSiinä rajoilla tuo taitaa olla noilla varusteilla, että saako Saksasta alle 15k. Jos sattuu hyvä olemaan, niin ei varmaan kauaa ole myynnissä.
Mulle tuotiin vastaava ilman nelaria, hudia ja webastoa, vm. 2009 ja 165K km, tosin ekstraa ilmastoidut penkit, aktiivivakkari, edition sportti. Reilut 16k Saksassa ja ite maksoin sitten lähemmäs 25k (toki tässä tuontipalvelut yms, läppien poisto, uudet hehkut + boksi). Taisi olla helmi/maaliskuussa. Veropäätöstä en ole tarkemmin laskeskellu, että paljon olisi ollut itse tuotuna. Varmaan siinä 22k pintaan.
Ei ole kyllä kaduttanut, ei ole ollut ongelmia. Toki foorumia lukiessa tulee aika vainoharhaiseksi ja alkaa oikein hakemalla hakemaan niitä vikoja autosta. Jos noi perus tyyppiviat hoitelee, niin aika pitkäänhän näillä pitäis ajella
Jos nyt ite kattoisin uudelleen, niin auto tulis uudemma CIC:llä, eikä tällä paskalla CCC:llä - tuntuu tosi antiikkiselta järjestelmältä. Mulla on sentään uudemmalla ohjaimella mutta kartat silti DVD:llä, joten kai ainakin nopeampi kun vanhan ohjaimen malli esim. tuossa sun linkin autossa. Tämä vaatinee jo vuonna 2009 valmistetun auton?
Ainoa premium luokan auto mihin koira mahtuu just ja just seisaalteen olemaan olisi E-mallin mersu, joka ei kyllä houkuta alkuunkaan ja omat ongelmansa niissäkin tietenkin on.. Ehkä pitää tyytyä omaan nuhapumppu sedaniin..Last edited by Simo77; 22-07-2015, 13:25.
Comment
-
-
Originally posted by Simo77 View PostOk, kiitokset näistä. Nyt lueskellu päivän verran tuota tyyppivika ym palstaa autoista ja mitä kaikkea pitäisi tehdä/teettää jos ei ole jo tehty ja ainakaan varmaan saksassa niitä ei ole tehty että menee nyt kyllä uudestaan mietintään. Kova polte ko. autoon on yhden lyhyehkön koeajonkin perusteella hieno pelihän tuo on kuin mikä. Onkohan eteläsuomessa ketään joka voi kaikki asiat chekata ja tehdä, merkkiliike toki mutta muutaman tonnin saattaa nielasta tämäkin lisää..
Ainoa premium luokan auto mihin koira mahtuu just ja just seisaalteen olemaan olisi E-mallin mersu, joka ei kyllä houkuta alkuunkaan ja omat ongelmansa niissäkin tietenkin on.. Ehkä pitää tyytyä omaan nuhapumppu sedaniin..
Menee tien päällä kuin juna ja hyvin mahtuu tuo oma hurtta (sakemanni) kyytiin.E91 335i xDrive
-----------------------------------------------
ex: E61 535d ¤ E30 318i Touring ¤ E61 ///M5 ¤ E91 335i M-Sport ¤ E46 325i M-Sport II Touring ¤ E36 328i M-Sport Touring ¤ E34 3.6 ///M5 ¤ E30 318is ¤ E30 327 ¤ E30 325i
Comment
-
-
Originally posted by Simo77 View PostOk, kiitokset näistä. Nyt lueskellu päivän verran tuota tyyppivika ym palstaa autoista ja mitä kaikkea pitäisi tehdä/teettää jos ei ole jo tehty ja ainakaan varmaan saksassa niitä ei ole tehty että menee nyt kyllä uudestaan mietintään. Kova polte ko. autoon on yhden lyhyehkön koeajonkin perusteella hieno pelihän tuo on kuin mikä. Onkohan eteläsuomessa ketään joka voi kaikki asiat chekata ja tehdä, merkkiliike toki mutta muutaman tonnin saattaa nielasta tämäkin lisää..
Ainoa premium luokan auto mihin koira mahtuu just ja just seisaalteen olemaan olisi E-mallin mersu, joka ei kyllä houkuta alkuunkaan ja omat ongelmansa niissäkin tietenkin on.. Ehkä pitää tyytyä omaan nuhapumppu sedaniin..Tuolta alueellisen keskustelun puolelta löytyy osaajia kyllä joka lähtöön. Ja jos ei, niin aina voi suoraan kysäistä josko spesifiin hommaan tekijä löytyis.
F11 530xdA M-Sport 2014
Ex. E39 530iA Touring 2001
Ex. E61 530dA Edition Sport 2009
Comment
-
-
Originally posted by Benighted View PostKyllähän näitä ropaajia on maakunnat pullollaanTuolta alueellisen keskustelun puolelta löytyy osaajia kyllä joka lähtöön. Ja jos ei, niin aina voi suoraan kysäistä josko spesifiin hommaan tekijä löytyis.
Alkanut tuo nelivetokin mietityttämään ja sen tuomat mahdolliset hyvinkin kalliit remontit. Ikinä en ole nelivetoista omistanut enkä koskaan varsinaisesti semmoista edes miettinyt, tämä neliveto into tuli siitä kun kävin koeajolla autolla mikä meni nenän edestä. Niin nyt tuntuu että ei haluisi tyytyä vähempään, mutta ilmankin varmasti tulisin toimeen varsinkin kun etelä suomessa tuota luntakaan ei ole nykyään kun nimeksi.
Iso Beethoven tuonne pitäisi mahdutta ja se on se toinen mietintää aiheuttava asia.. Lisää neuvonantavaa joutuu ottamaan tämän asian suhteen vielä varmaan moneen otteeseen..
Comment
-
-
Originally posted by Simo77 View PostOnko muuten firmaa joka tekee kojelaudan ja koko auton sisäpinnan somisteiden teippauksia? Paljonkohan semmonen lysti maksaa? Mietin jos nyt päädyn ostamaan haaveilemani pelin ja muuten hyvä yksilö löytyy niin ei jäisi somisteista kiinni.
Jos ajattelit koristelistoja kojelaudassa ja ovissa, ne voi vaihtaa toisiin, teipata tai maalata.
Maalari ottaa luokkaa 200- 250€. Ja vaihtaminen, mitä noita listoja on ollut myynnissä, 150-600€ + vaihtamiseen tunti / pari aikaa.
JarppaBMW i4M50 individual -23
exiä: BMW 545e -21
BMW F33 435xd -15
M550xd-12
e93 330da -08
Dodge Stealth RT/TT -91
Ford Thunderbird SC -91
Olds Supreme avo -71
Chevy Chevelle 2d HT -72
Comment
-
-
Originally posted by Jarppa63 View PostMitä ajattelit teipata?
Jos ajattelit koristelistoja kojelaudassa ja ovissa, ne voi vaihtaa toisiin, teipata tai maalata.
Maalari ottaa luokkaa 200- 250€. Ja vaihtaminen, mitä noita listoja on ollut myynnissä, 150-600€ + vaihtamiseen tunti / pari aikaa.
Jarppa
Comment
-
-
Originally posted by Simo77 View PostOk, kiitos!! Meinasin jos löytyy hyvä yksilö missä jalopuu tai ihan mikä vaa puu"somistus" ni kyllä lähtee samantien.
Tuolla on tarinaa sisustan (ja poppikoneen) vaihdosta: http://www.btcf.fi/forum/showthread....jarppa&page=10
JarppaBMW i4M50 individual -23
exiä: BMW 545e -21
BMW F33 435xd -15
M550xd-12
e93 330da -08
Dodge Stealth RT/TT -91
Ford Thunderbird SC -91
Olds Supreme avo -71
Chevy Chevelle 2d HT -72
Comment
-
-
Nyt olisi pikkuhiljaa aika suunnitella E39:n vaihtoa E61:een.
Tällä hetkellä löytyisi vaihtoehtoina Ruotissa vm2006 (12/2005) 530Xi 153tkm (190kW/258hp) ja parikin (Saksassa ja Virossa) vm2005 535d M-sportia alle 200tkm ajettuna (200kW/272hp). Vaikea vaan päättää noista, kun mun ajomäärällä (22-27tkm/vuosi viimeiset 5 vuotta) diesel olisi halvempi, mutta fiiliksellä bensakoneinen ehkä miellyttäisi enemmän. Varusteita kaikissa riittävästi ja minulle oleellisimmat (sport- tai comfortpenkit muistilla, vetokoukku, navi jne.). Suomessa olevat joko ajettu enemmän, hintaa enemmän tai sit joku haluttu varuste puuttuu.
Tuollaisia 530Xi:tä on vaan tuotu aika vähän, joten veroarvonta mietityttää, kun taas 535d:lle tullin mahti osaa antaa suoraan arviot.
Onko jollakin kertoa kokemukseen perustuvia kulutuslukemia tuon ikäisestä 530xi:stä? Ja mikä tuon koneen malli on, onko siinä jotakin heikkoja paikkoja? Lähinnä jos toisena vaihtoehtona 535d, niin onko 530i:ssä järkeä? Autoa pitäisin varmaan kumminkin sen seuraavan 100-150tkm ajan (4-6v).Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Originally posted by O.K. View PostNyt olisi pikkuhiljaa aika suunnitella E39:n vaihtoa E61:een.
Tällä hetkellä löytyisi vaihtoehtoina Ruotissa vm2006 (12/2005) 530Xi 153tkm (190kW/258hp) ja parikin (Saksassa ja Virossa) vm2005 535d M-sportia alle 200tkm ajettuna (200kW/272hp). Vaikea vaan päättää noista, kun mun ajomäärällä (22-27tkm/vuosi viimeiset 5 vuotta) diesel olisi halvempi, mutta fiiliksellä bensakoneinen ehkä miellyttäisi enemmän. Varusteita kaikissa riittävästi ja minulle oleellisimmat (sport- tai comfortpenkit muistilla, vetokoukku, navi jne.). Suomessa olevat joko ajettu enemmän, hintaa enemmän tai sit joku haluttu varuste puuttuu.
Tuollaisia 530Xi:tä on vaan tuotu aika vähän, joten veroarvonta mietityttää, kun taas 535d:lle tullin mahti osaa antaa suoraan arviot.
Onko jollakin kertoa kokemukseen perustuvia kulutuslukemia tuon ikäisestä 530xi:stä? Ja mikä tuon koneen malli on, onko siinä jotakin heikkoja paikkoja? Lähinnä jos toisena vaihtoehtona 535d, niin onko 530i:ssä järkeä? Autoa pitäisin varmaan kumminkin sen seuraavan 100-150tkm ajan (4-6v).
Comment
-
-
Tervehdys! Olisiko jollakin tietoa kyseisestä yksilöstä? Onko hintapyynti liian kova? Ja tosiaan kysyn kaverini puolesta, kun hänellä ei ole tunnareita btcf sivuille. http://www.autosofta.fi/autosofta/ku...ARS&v=322&ty=0
Comment
-
-
Originally posted by O.K. View PostNyt olisi pikkuhiljaa aika suunnitella E39:n vaihtoa E61:een.
Tällä hetkellä löytyisi vaihtoehtoina Ruotissa vm2006 (12/2005) 530Xi 153tkm (190kW/258hp) ja parikin (Saksassa ja Virossa) vm2005 535d M-sportia alle 200tkm ajettuna (200kW/272hp). Vaikea vaan päättää noista, kun mun ajomäärällä (22-27tkm/vuosi viimeiset 5 vuotta) diesel olisi halvempi, mutta fiiliksellä bensakoneinen ehkä miellyttäisi enemmän. Varusteita kaikissa riittävästi ja minulle oleellisimmat (sport- tai comfortpenkit muistilla, vetokoukku, navi jne.). Suomessa olevat joko ajettu enemmän, hintaa enemmän tai sit joku haluttu varuste puuttuu.
Tuollaisia 530Xi:tä on vaan tuotu aika vähän, joten veroarvonta mietityttää, kun taas 535d:lle tullin mahti osaa antaa suoraan arviot.
Onko jollakin kertoa kokemukseen perustuvia kulutuslukemia tuon ikäisestä 530xi:stä? Ja mikä tuon koneen malli on, onko siinä jotakin heikkoja paikkoja? Lähinnä jos toisena vaihtoehtona 535d, niin onko 530i:ssä järkeä? Autoa pitäisin varmaan kumminkin sen seuraavan 100-150tkm ajan (4-6v).Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment