jos sille tielle lähtee niin eihän tehoja ikään oo tarpeeks tai liikaa. Vaikka harvoin niille mitään käyttöä on, ainahan se olis mukava kun niitä hevosia löytyis sieltä pilttuusta.
1.6 bensa avensiksella pärjäs ihan hyvin, ja sen jälkeen 530d tuntu ankaralta laitokselta, hetki meni niin lastu piti laittaa, ja nyt tuntuu taas ettei liiku mihinkään, pitäis olla 535d lastutettuna. Ja sitten sekään ei enään riittäis. Mutta elämä on kompromisseja, johonki pitää vetää raja (ainakin käyttiksessä)
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
Ihan turha iltamyöhään tai yöllä katsella ilmoituksia,
siellä on useita pilkkahintaan, ja ne on kusetuksia.
Päivällä on valvontaa ja ko. ilmoitukset poistetaan...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
jos sille tielle lähtee niin eihän tehoja ikään oo tarpeeks tai liikaa. Vaikka harvoin niille mitään käyttöä on, ainahan se olis mukava kun niitä hevosia löytyis sieltä pilttuusta.
1.6 bensa avensiksella pärjäs ihan hyvin, ja sen jälkeen 530d tuntu ankaralta laitokselta, hetki meni niin lastu piti laittaa, ja nyt tuntuu taas ettei liiku mihinkään, pitäis olla 535d lastutettuna. Ja sitten sekään ei enään riittäis. Mutta elämä on kompromisseja, johonki pitää vetää raja (ainakin käyttiksessä)
Tää on totta..Sanoihan Kimi Räikkönenkin tässä pikkasen aikaa sitten kun siltä kysyttiin että mitä muuttais nyky f1 autoissa niin 300hv lisää ja downforsea pienemmäksi luonnolisesti
Mitä pitää ottaa huomioon autoa katsellessa? Millainen se on ajettavuudeltaan ja luotettavuudeltaan? Mihin vuosimalliin asti sitä voi itse korjailla, ettei tarvitsisi viedä merkkihuoltoon joka juttuu korjaileen?
Koneeltaan pitää olla vähintään 2,5L, miten sellainen liikkuu? Kun on tottunu ajaan tolla V8:lla
Mitä pitää ottaa huomioon autoa katsellessa? Millainen se on ajettavuudeltaan ja luotettavuudeltaan? Mihin vuosimalliin asti sitä voi itse korjailla, ettei tarvitsisi viedä merkkihuoltoon joka juttuu korjaileen?
Koneeltaan pitää olla vähintään 2,5L, miten sellainen liikkuu? Kun on tottunu ajaan tolla V8:lla
Mites laatikko, onko luotettava?
Tyyppivika löytyy täältä foorumilta.
Bensoissa on vähemmän ongelmia jos ei LCI mallia osta joissa
on puolien ja suuttimien suhteen ongelmia.
Kaikkia vuosimalleja voi korjata itse, ja jos hommaa piuhan ja softat
(selviää alle satasella) niin myös diagnostiikan voi tehdä itse...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Mitä pitää ottaa huomioon autoa katsellessa? Millainen se on ajettavuudeltaan ja luotettavuudeltaan? Mihin vuosimalliin asti sitä voi itse korjailla, ettei tarvitsisi viedä merkkihuoltoon joka juttuu korjaileen?
Koneeltaan pitää olla vähintään 2,5L, miten sellainen liikkuu? Kun on tottunu ajaan tolla V8:lla
Mites laatikko, onko luotettava?
Vaihdoin 2006 525ix:ään (218hp N52) 2004 E500 4matic Mersusta (306hp). Käytännön suorituskykyero ei ollut kovin suuri, johtuen siitä että Mersun vanhempi 5-vaihteinen loota oli kökömpi, välitykset pitkät ja kaasun ja lootan vaste varsin laiska. E500 vei mun ajossa keskimäärin 12l/100km, 525 taas 10-11l/100km. Molempia pitää polkea pontevasti jos haluaa että maisema vaihtuu.
Ajoin E61:llä n. 50t km (100-150t, 4 vuotta). Vikoja:
- Syyläri puhkesi. Syynä nurkkaan kertynyt lehtikomposti joka söi alumiinin puhki.
- Panodraamakaton tiiviste vaihdettu (suhisi).
- Sähköinen vesipumppu hajosi. Samalla uusittiin termari.
- Lootan mekatroniikkakannessa oli hiushalkeama (tiiviste kosteana). Kansi, öljyfiltteri ja lootan öljy vaihdettu.
- Ohjauspyörän asentotunnistin putsattu (jokin eksoottisempi virheilmoitus tästä tuli).
- Raidetankopari uusittu keulaan, normaalia kulumista.
- Perinteiset panodraamakaton tyhjennysputket rassattu auki, takaluukun johtosarja tinattu, narisevia oventiivisteitä rasvattu, vanokset solenoidit putsattu ja vaihdettu päikseen
- Muutamia random vikatiloja jotka laskin akun alijännitteen piikkiin (lyhyttä ajoa ja webaston käyttöä)
Kaiken kaikkiaan suht huoleton auto jolla oli todella kiva ajaa. 6-v loota toimi todella hienosti. Tilasin webasta diagnostiikkapiuhan ja taiteilin INPA:n Virtualbox Win7:aan. Pientä perusjumppaa on noilla helppo tehdä, mm. vanoksen solenoidien ajoittainen jumitus näkyi vikakoodeista. Pieni imuilmavuotokin löytyi (haitariputken klemmari löysällä) kun osasi INPA:lla katsoa. Ilman INPA:a on mielestäni turha koittaa millekään E61 koneelle muuta tehdä kuin öljynvaihdot.
Vaihdoin 2006 525ix:ään (218hp N52) 2004 E500 4matic Mersusta (306hp). Käytännön suorituskykyero ei ollut kovin suuri, johtuen siitä että Mersun vanhempi 5-vaihteinen loota oli kökömpi, välitykset pitkät ja kaasun ja lootan vaste varsin laiska. E500 vei mun ajossa keskimäärin 12l/100km, 525 taas 10-11l/100km. Molempia pitää polkea pontevasti jos haluaa että maisema vaihtuu.
Ajoin E61:llä n. 50t km (100-150t, 4 vuotta). Vikoja:
- Syyläri puhkesi. Syynä nurkkaan kertynyt lehtikomposti joka söi alumiinin puhki.
- Panodraamakaton tiiviste vaihdettu (suhisi).
- Sähköinen vesipumppu hajosi. Samalla uusittiin termari.
- Lootan mekatroniikkakannessa oli hiushalkeama (tiiviste kosteana). Kansi, öljyfiltteri ja lootan öljy vaihdettu.
- Ohjauspyörän asentotunnistin putsattu (jokin eksoottisempi virheilmoitus tästä tuli).
- Raidetankopari uusittu keulaan, normaalia kulumista.
- Perinteiset panodraamakaton tyhjennysputket rassattu auki, takaluukun johtosarja tinattu, narisevia oventiivisteitä rasvattu, vanokset solenoidit putsattu ja vaihdettu päikseen
- Muutamia random vikatiloja jotka laskin akun alijännitteen piikkiin (lyhyttä ajoa ja webaston käyttöä)
Kaiken kaikkiaan suht huoleton auto jolla oli todella kiva ajaa. 6-v loota toimi todella hienosti. Tilasin webasta diagnostiikkapiuhan ja taiteilin INPA:n Virtualbox Win7:aan. Pientä perusjumppaa on noilla helppo tehdä, mm. vanoksen solenoidien ajoittainen jumitus näkyi vikakoodeista. Pieni imuilmavuotokin löytyi (haitariputken klemmari löysällä) kun osasi INPA:lla katsoa. Ilman INPA:a on mielestäni turha koittaa millekään E61 koneelle muuta tehdä kuin öljynvaihdot.
terveisin,
--
harri
Tässä oli jo vähän kattavampi tieto pläjäys, kiitos!
Pitäisi käydä koeajamassa tuollaista E61 N52B25 tai N52B30 koneellista, että osaisi sanoa miten se liikahtaa tuohon M60 mottiin verrattuna. Eroa löytyy varmasti.
Eihän tuossa ole kauheita remppoja tehty 4vuoden sisällä. Tähän E34 on tehty 2vuoden aikana about 20-30kertainen määrä (HIUKAN yli huoltamista)
Inpa, GT1 ja muut löytyy, tosin kaapelin joutuu ostaa kun ei tällä ADS kaapelilla pääse noihin uudempiin käsiksi?:think
E90 07 335D
Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!
Tässä oli jo vähän kattavampi tieto pläjäys, kiitos!
Pitäisi käydä koeajamassa tuollaista E61 N52B25 tai N52B30 koneellista, että osaisi sanoa miten se liikahtaa tuohon M60 mottiin verrattuna. Eroa löytyy varmasti.
Eihän tuossa ole kauheita remppoja tehty 4vuoden sisällä. Tähän E34 on tehty 2vuoden aikana about 20-30kertainen määrä (HIUKAN yli huoltamista)
Inpa, GT1 ja muut löytyy, tosin kaapelin joutuu ostaa kun ei tällä ADS kaapelilla pääse noihin uudempiin käsiksi?:think
Omat kokemukset N52B30 koneisesta n.80tkm matkalta tukevat hvyin Harriban tarinaa. Noin puolet noista Harriban auton vioista löytyi täälläkin viiden vuoden aikana ja muutama muukin: Tasonsäädön kompressori, takapyörän laakerit, takaluukun nostomekanismi ja nokka-akselin asentoanturi tuli vaihdettua. Olin kyllä tyytyväinen autoon ja voisin ostaa samanlaissen uudelleenkin, jos nyt olisin parinkympin budjetilla liikenteessä.
Mitäs mieltä porukka on näistä yli 400 tkm ajetuista e60 diisseleistä? jos on hyvällä huoltohistorialla ja kalleimmat rempat tehty. vai alkaako noissa kilometreissä jo kori ja alusta olla väsyneitä?
Mitäs mieltä porukka on näistä yli 400 tkm ajetuista e60 diisseleistä? jos on hyvällä huoltohistorialla ja kalleimmat rempat tehty. vai alkaako noissa kilometreissä jo kori ja alusta olla väsyneitä?
Mitkä kalleimmat rempat?
Laatikko vasta kunnostettu?
Hyvällä tuurilla selviää vielä pitkään ilman isompia ongemia,
mutta kyllä noin paljon ajettuun voi joutua tekemään aika paljon remonttia seuraavan 100 tkm aikana...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment