Ei tietoa. 120-130mg syöttöä. Pitää varmaan käyttää penkissä ennen kun hajoaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by hatemi View Post... Viimeiset 5hp toi mukanaan käytännössä kilon pakopainetta. Ei liiku ilma enää tarpeeksi hyvin syystä tai toisesta...
Voi kait tuota ahtopyyntöä pikkuisen laskeakkin, niin pakopaine ei lopussa kirmaise laukalle.
Sulla on kyllä niin suuri se ahdin siinä, että voisko pakopaineen nousu lopussa johtua kuitenkin ilman kulun ahtaudesta jossain, kun näyttää, ettei ahtimen siivet oikein pääse aukeamaan tuossa, eli ei koskaan kunnolla tavoita pyydettyä ahtoa ja pakopaineen hyppy lopussa olisi ihan siitä vaan kiinni.
No kuitenkin, hienot tehot, respektiä täältä.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Vähän asiasta poiketen mutta osaako kukaan sanoa meneekö maffin toiminta sekaisin jos sisäosan vaihtaa eri kuoriin?tarkoitus ois poistaa kokonaan tuo e39 530d:sen vakio ilmanputsarin kotelo että saa ahtimen näkyviin ja hieman tilaa.cdi mersussa sama sisäosa boschin numeroiltaan ku 530d mutta maf kotelo pyöreä putkimainen eikä soikea niinkö vakio.se ois helppo yhdistää suoralla putkella/letkulla ahtimen päähänE60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
Bagged e32
Ex E61 525d m-sport -06
Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä
Comment
-
-
Tuskin menee jos pinta-ala on sama...-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Toivottavasti ei mene kovin paljo off-topic:in puolelle.
Yritän etsiä DDE7.3:lle hukkaportin ohjauksen arvoja diagnostiikkaa varten, vai onkohan tuo sähköisesti toteutettu. Autona on 335D vm. 2009. Löytyiskö apuja ?
Taulukosta kahlasin tämännäköiset arvot, saksa on hieman hakusessa:
Nämä voisivat olla hukkaporttiin liittyvä?
URevVlv_st, Status - digitaler Ausgangs zum 4/2 Wegeventil (Sollwert)
URevVlv_stPs, Status - digitaler Ausgangs zum 4/2 Wegeventil (Endstufe)
CByVlv_st,Hochdruck Verdichter-Bypass - Status
CByVlv_stPs, Digitalausgang zum Steller
4/2 wegeventil voisi viitata johonkin 4 port 2 way valve:en englanniksi
Nämä taas itse "ahtopaineen ohjaukseen" liittyviä?
TrbCh_rActB1,Isttastverhältnis - Ladedrucksteller (für Bank1 in zweiflutigem System)
TrbCh_rActB2,Isttastverhältnis - Ladedrucksteller (für Bank2 in zweiflutigem System)
TrbChLP_r,Niederdruck-Ladedrucksteller - Solltastverhältnis
TrbChLP_rPs,Niederdruck-Ladedrucksteller - Ausgangstastverhältnis
Conv_nTrbn,Turbinendrehzahl
Usein tulee luettua tätä topiccia ja täytyy sanoa, että tietämys dieseleistä on hurjasti lisääntynyt. Kiitos Tuikulle ja muille mielenkiintoisista tiedoista! 1000Nm vääntö tuntuu aika huikealta. Itseäni kiinnostaisi nimenoman tuo softan toimintalogiikka ja sen muokkaus, mutta eipä tuota ylimääräistä aikaa juuri nyt sellaiseen ole.
Comment
-
-
.
No, ei ole sellaisia, joita sinä etsit, etsi ihan pwm-signaalia.
Ahtopaineeseen ja läppien säätöön liittyviä asioita en halua vielä jakaa, elä loukkaannu. Vasta ihan äskettäin hoksasin sen toimintaidean ja haluan nyt sitä ensin itse tutkistella, että saanko todella säätelyt toimimaan, niin kuin haluan.
Ne liittyy toisiinsa näköjään tavoilla, joita en ennen koko älynnyt edes tutkia, tai kokeilla.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
No, ei ole sellaisia, joita sinä etsit, etsi ihan pwm-signaalia.
Ahtopaineeseen ja läppien säätöön liittyviä asioita en halua vielä jakaa, elä loukkaannu. Vasta ihan äskettäin hoksasin sen toimintaidean ja haluan nyt sitä ensin itse tutkistella, että saanko todella säätelyt toimimaan, niin kuin haluan.
Ne liittyy toisiinsa näköjään tavoilla, joita en ennen koko älynnyt edes tutkia, tai kokeilla.
Niin.. tuo parametrilista, josta nuo on otettu löytyy täältä: http://phenoboy.kapsi.fi/D73N57C0_MESSWERTETAB.xls
Comment
-
-
.
No joo, lambda-arvohan on itseasiassa vielä neljässä tonnissa ihan ok, hyväkin.
Pakopaineen nousu voisi siten johtua ihan vaan siitä, että ahdin alkaa valumaan pois kartalta, parhailta alueilta, kun ruiskutusjärjestelmän tuotto ei riitä pitämään kompurassa riittävästi vauhtia. Ahtopainekäyrän muoto minusta viittaisi juuri siihen, ettei ahdin aivan pääse sellaiseen tilanteeseen, jossa ahtopainetta pitäisi varsinaisesti paimentaa, eli siipiä käyttää vähän aukikin.
Limiitissähän se pumppukin jo on, se on selvä, näissä vähän vanhemmissa kasikoneissakin loppuu pumpun tuotto sinne ~450 tasoon.
Tekijä on varmaan ajatellut, ettei enempää voi kukaan tarvita ...CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
tuossa kuvaa.bemarin maf kotelossa putkimainen ohjain joka ohjaa ilmeisesti ilman tarkemmin anturille,tiedä sitte onko mitään haittaa vaikka sitä ei mersun maf kotelossa olekkaan.ilman putsarin alaosa on helppo leikata moottorin kannen reunaa pitkin pois ja huohottimen voi toteuttaa eritavalla.mitenhän tuon mersun maf kotelon kanssa toimivuutta voi tarkastella?antaako vikakoodia vai pitääkö live datalla seurata maffin arvoja?näillä muutoksilla saisi kyllä tilaa ja pakosarjan/ahtimen näkyviin,sinnehän saisi vaikka holsetin asennettua ku nyt tulee 535d suuttimetkin ku jaksaa vain paikalleen rueta asentaanLast edited by lurkki3; 25-01-2022, 10:19.E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
Bagged e32
Ex E61 525d m-sport -06
Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä
Comment
-
-
Rajoilla ollaan niin ilman, kuin polttoaineenkin kanssa. DIY modit pumppuun auottoivat sen verran että ennen railipaine tipahti tienpäällä vedossa 1560bar luokille ja nyt pysytään ainakin liki 1800bar. Tuossa tehokkaammassa vedossa oli jo päässyt kuitenkin tippumaan 1760bar tasolle. Polttoaine linjassa paine tippuu jo näillä virtauksilla suodattimen jälkeen nollille tai jopa pikkasen alipaineelle eli tankin siirtopumpulle pitää myös tehdä jotain.tdituning.fi
Comment
-
Comment