Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jusu^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 1442
    • Seinäjoki

    Originally posted by exautisti View Post
    Niinhän te luuletta,mutta kun se viissataa heppanen kun ei kuukauden päästä kule niiku yhtään mihinkään,että mitähän sitä pitäis tehä et pääsis kuuteen sataan:think
    Näinpä se menee.. mutta eron kyllä huomaan kun käy ~400hv 35d:n puikoissa

    F11 M550d -13
    F15 X5 30d -14 M-Sport
    E46 M3 Cabrio -03
    E92 Drifter
    ex: E91 ///M3D -07
    ex: E90 M335D -08
    ex: E46 M3 Cabrio -01
    ex: E38 L7 -98

    Comment

    • tuikku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1353

      .
      Pikkuisen ennustaisin, että +500,ssa jo ensimmäiset moottorivauriot nähdään.
      Lämpökuorma
      Syöttömäärät on jo niin suuria, että pidemmässä rasituksessa takimmaiset sylinterit kuumenee liikaa. Maantiellä paketti kestää siksi, että max rasitukset on niin lyhkäisiä, vauhtia kertyy niin äkkiä ihan älyttömästi. Omassa mersussa 0-200 kesti noin 15s.

      Noin 400 on hyvä teho, riittää.
      Ei ole olemassa sellaista ajotilannetta maantietllä, ettei jokaisessa mahdollisessa tilanteessa reilusti riittäisi ja tekniikka näyttäisi sen vielä kestävänkin.

      Muttamutta, kun pihassa on nyt jo viides sellainen, niin sitä kuitenkin kaipaisi jotain muuta jo.
      Ja näyttää vahvasti siltä, että näissä tuplaturboissa saa sellaisen sadan hv,n loikan tehtyä aika helpolla, sitä suurempaa ahdinta suurentamalla. No, sellaisella 60-65mm pakosiivellä varustetulla ahtimella saa kaiken vakiosta ruiskutusjärjestelmästä jo irti, katsotaan, mihin se riittää.
      Aika näyttää

      Ensin laatikko menee vahvistukseen, maanantaina Siekkiselle, sitten ahdinmuutos, Pro turbon kanssa olen aiheesta jo keskustellut, eiköhän se paketti sinne mene, tarkoitus olisi sellainen "avaimet käteen - muutos, kohtuu hinnalla", Käytetyt osat on siis ihan "tavallisia", ei mitään (kallista ja ) eksoottista.
      Lukkoperä siirtyy entisestä rottelosta.
      CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
      Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
      Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
      tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10031
        • KVLA

        Tälle laatikko keskustelulle voisi avata ihan oman topiikin,kun tätä asiantuntevaa porukkaa tuntuu löytyvän.Eli miksi pilata hyvä ns.moottoritopiikki vääntämisellä "laatikko-osaamisesta".

        Comment

        • Kissvesala
          Moderator
          • Jun 2010
          • 3110
          • Liminka

          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Tälle laatikko keskustelulle voisi avata ihan oman topiikin,kun tätä asiantuntevaa porukkaa tuntuu löytyvän.Eli miksi pilata hyvä ns.moottoritopiikki vääntämisellä "laatikko-osaamisesta".

          Ja näin tapahtui, uus ketju laatikoista täältä:
          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
          Kissvesala.fi
          Priva tai o443424479

          Comment

          • tuikku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1353

            .
            Ponnistinpas tuossa lähtötason.
            Noin 380/720 lähti
            Tulos on ihan ok lähes neljä satkua ajetulle, jossa turbiini luistaa selvästi jo liikaa näille tehoille, alle kolmen tonnin se ei edes yritä pitää kunnolla, siksi vääntökäyrän huippu on, missä on.
            Sen pitäisi olla paljon alempana, alavääntöä ei ole rajattu mitenkään.
            Mutta ihan ok, mitenkään temppuilematta ponnistettu lähtötaso.
            Mitattu kolmos vaihteella, kun nelosella luistaa jo aivan hirveästi.
            Kolmonen ei ole enää näille tehoille paras mahdollinen, kun vedosta tulee liian lyhyt, teho/vääntö jää liian alas, mutta kun nyt oli pakko, niin jatkossakin tällä vaihteella, jotta vertailukelpoisuus säilyy.


            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

            Comment

            • tommipommi
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2011
              • 225
              • sastamala

              Noilla lähtötasoilla, veikkaan että tästä tulee sellainen "kalsaripyykkiä ajomukavuudesta tinkimättä" -auto:think

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6325
                • P-Pohjanmaa

                Originally posted by AiM View Post
                Huhut hevosmiesten tietotoimistossa kertoi yli 550hp ja yli 1300nm -liekkö sit kaasuilla. :think

                500hp on myös se raja mikä itselle riittäisi -ensi viikolla selviää kuinka kaukana ollaan ja voipi alkaa mittaileen sekä suunnittelemaan seuraavia siirtoja.
                Hyvin kuulemma autosi liikkui ja voimaakin on
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • AiM
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2007
                  • 247
                  • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

                  Originally posted by veku View Post
                  Hyvin kuulemma autosi liikkui ja voimaakin on
                  Ei pidä uskoa huhupuheita -laiskahan tuo on...

                  47hp uupuu joten turbiini/pakopesäkaupoille
                  Attached Files
                  BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
                  454hp/850Nm
                  100-200kmh@9,98s
                  0-200kmh@15,35s
                  1/4 mile 12,82s@185,8kmh
                  1 mile 259kmh

                  BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
                  Project target;
                  +500hp/+1000Nm
                  100-200kmh@<9s
                  0-200kmh@<14s
                  1/4 mile <12s@19xkmh
                  1 mile +270kmh

                  Comment

                  • casino
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 663
                    • Keski-Suomi

                    [QUOTE=AiM;3628245]Ei pidä uskoa huhupuheita -laiskahan tuo on...

                    47hp uupuu joten turbiini/pakopesäkaupoille [/QU
                    Onko tuo lappu sinun autosta?

                    Mitä sille on tehty kun noin on vetoja saatu.?
                    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                    e39 -530d touring 11/1999
                    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                    Comment

                    • AiM
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2007
                      • 247
                      • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

                      Originally posted by casino View Post
                      Originally posted by AiM View Post
                      Ei pidä uskoa huhupuheita -laiskahan tuo on...

                      47hp uupuu joten turbiini/pakopesäkaupoille
                      Onko tuo lappu sinun autosta?

                      Mitä sille on tehty kun noin on vetoja saatu.?
                      Tuollaiset tehon kannalta oleelliset jutut tuli tehtyä;
                      -huolletut ahtimet billet kompuroilla, isossa ahtimessa isompi kompura
                      -3,5" downpipe
                      -102x350x550mm cooleri
                      -egr poistettu kokonaan
                      -R90 pumppu
                      -uudet öljyt, jäähdytinnesteet, suodattimet (pa/öljy/ilma)
                      -pakoputken ja painepuolen kuristuksia yritetty vähentää
                      -AJ-Techin softa ilman mitään erityistoiveita

                      Siihen päälle sitten voimansiirron/alustan/jarrujen täydellinen läpikäynti jotta voisi huolettomasti käyttää autoa siihen mihin se on tarkoitettu.

                      Jahka tästä henkisestä krapulasta toipuu sekä keksii kuville järkevän tallennuspaikan, niin tartteepa raapustella showroom tai projektitopic.
                      BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
                      454hp/850Nm
                      100-200kmh@9,98s
                      0-200kmh@15,35s
                      1/4 mile 12,82s@185,8kmh
                      1 mile 259kmh

                      BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
                      Project target;
                      +500hp/+1000Nm
                      100-200kmh@<9s
                      0-200kmh@<14s
                      1/4 mile <12s@19xkmh
                      1 mile +270kmh

                      Comment

                      • Hjördis
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2011
                        • 174
                        • Kirkkonummi

                        Originally posted by AiM View Post
                        Tuollaiset tehon kannalta oleelliset jutut tuli tehtyä;
                        -huolletut ahtimet billet kompuroilla, isossa ahtimessa isompi kompura
                        -3,5" downpipe
                        -102x350x550mm cooleri
                        -egr poistettu kokonaan
                        -R90 pumppu
                        -uudet öljyt, jäähdytinnesteet, suodattimet (pa/öljy/ilma)
                        -pakoputken ja painepuolen kuristuksia yritetty vähentää
                        -AJ-Techin softa ilman mitään erityistoiveita

                        Siihen päälle sitten voimansiirron/alustan/jarrujen täydellinen läpikäynti jotta voisi huolettomasti käyttää autoa siihen mihin se on tarkoitettu.

                        Jahka tästä henkisestä krapulasta toipuu sekä keksii kuville järkevän tallennuspaikan, niin tartteepa raapustella showroom tai projektitopic.
                        Erinomaisia lukuja olette saaneet aikaan käyttämättä ylimääräisiä nesteitä tai kaasuja ja todella hienon käyrän!! Ilman muuta topici tästä autosta nopeasti pystyyn!

                        Onko niin että ison ahtimen pakopuolelle ei ole tehty mitään suurennoksia tai leikkauksia eikä ulkoista hukkaporttia ole käytössä? Ja toi R90 pumppu on vissiin solenoidi x35d vakio pumppu?

                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          Mikä pumppu muuten M550d:ssä (racedieselillä?) on, ja mistä autosta voisi löytyä R105-pumppu?
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          • AiM
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2007
                            • 247
                            • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

                            Originally posted by Supra^ View Post
                            Mikä pumppu muuten M550d:ssä (racedieselillä?) on, ja mistä autosta voisi löytyä R105-pumppu?
                            Pasi varmaan osaa vastata tarkan pumpun mallin, mutta N57:ssa ei ole enään Boschin CP3 pumppu vaan muistaakseni tuoreemman sukupolven CP4.2 jolla ei ole mitään tekemistä M57:n pumpun kanssa.

                            Cummins puolelta löytyy isompia CP3 pumppuja, mutta ne eivät käyttöakseliltaan passaa enään M57 ketjupyörään ja R90 pitäisi riittää päälle 500hp ainakin piezojen kanssa.
                            BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
                            454hp/850Nm
                            100-200kmh@9,98s
                            0-200kmh@15,35s
                            1/4 mile 12,82s@185,8kmh
                            1 mile 259kmh

                            BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
                            Project target;
                            +500hp/+1000Nm
                            100-200kmh@<9s
                            0-200kmh@<14s
                            1/4 mile <12s@19xkmh
                            1 mile +270kmh

                            Comment

                            • AiM
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2007
                              • 247
                              • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

                              Originally posted by Hjördis View Post
                              Erinomaisia lukuja olette saaneet aikaan käyttämättä ylimääräisiä nesteitä tai kaasuja ja todella hienon käyrän!! Ilman muuta topici tästä autosta nopeasti pystyyn!

                              Onko niin että ison ahtimen pakopuolelle ei ole tehty mitään suurennoksia tai leikkauksia eikä ulkoista hukkaporttia ole käytössä? Ja toi R90 pumppu on vissiin solenoidi x35d vakio pumppu?
                              Vettä, metanolia tai muita hassuja lisä-aineita ei ole käytetty.

                              Pullonkaula on juurikin vakio pakopuoli jonne ei mitään merkittävää hukkaportin suurennusta 10->14mm lukuunottamatta ole tehty. Ei ulkoista porttia.

                              Pumpusta on lähtöreikä porattu suuremmaksi, muuten täysin vakio R90.

                              Seuraavaksi työn alle menee juurikin ison ahtimen pakopuoli...

                              "Vakioon" (eli kaikki muut tehty pl.ohjelma) nähden 0-200kmh 27,66s -> 15,87s.

                              Ja kyllä, oma topicci tarttee pistää pystyyn ja poistua hämmentämästä tuikun topiccia.
                              BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
                              454hp/850Nm
                              100-200kmh@9,98s
                              0-200kmh@15,35s
                              1/4 mile 12,82s@185,8kmh
                              1 mile 259kmh

                              BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
                              Project target;
                              +500hp/+1000Nm
                              100-200kmh@<9s
                              0-200kmh@<14s
                              1/4 mile <12s@19xkmh
                              1 mile +270kmh

                              Comment

                              • ///THe
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2009
                                • 840
                                • Espoo

                                Originally posted by AiM View Post
                                Pullonkaula on juurikin vakio pakopuoli jonne ei mitään merkittävää hukkaportin suurennusta 10->14mm lukuunottamatta ole tehty. Ei ulkoista porttia.

                                Pumpusta on lähtöreikä porattu suuremmaksi, muuten täysin vakio R90.

                                Seuraavaksi työn alle menee juurikin ison ahtimen pakopuoli...

                                "Vakioon" (eli kaikki muut tehty pl.ohjelma) nähden 0-200kmh 27,66s -> 15,87s.

                                Ja kyllä, oma topicci tarttee pistää pystyyn ja poistua hämmentämästä tuikun topiccia.
                                No niin, siellähän alkaa olla vetoja.

                                Ahdinkompinaatiota/hukkaporttia tässä itsekkin ihmettelen mitä noille vakioille alkaa tekemään. Mulla vielä vanhempi pre-LCI, joten tuskin edes noihin sun saavuttamiin lukemiin tulee pääsemään tai ainakaan haaveiltuun 500hv rajapyykkiin... odotellaan Tuikun pioneeri-infoa. Onko tuo pumpun lähtöreiän poraus toteutettu Antin toimesta? Oli joskus jo aiemmin puhetta, että saisivat modattu pumppuakin suurempi tuottoiseksi ja oiskohan sitten tuo pelkkä poraus kyseessä vai lisäksi myös muuta? 35D Solenoidisuuttimet saa käsittääkseni myös modattua isompi tuottoisiksi.
                                Muutenhan on perusmodit vastaavat itselläkin; iso cooleri, 3,5" RST downpipe vaihdelaatikon takapuolelle saakka + 3" RST loppuputki, jne.
                                Last edited by ///THe; 14-10-2015, 18:55.
                                X5 F15 ///Msport
                                CRX 2gen +25psi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎