Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

    #16
    Mulla ollu yks tuollainen tapahtuma vahinkomyyntihistorian aikana. Ei pärjännyt se kaveri..

    Elä pie hirveitä toiveita korvausten suhteen..
    E61 535d alkuunsa viritetty.

    Comment

    • tuikku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1353

      #17
      Originally posted by Mlatvala View Post
      Mulla ollu yks tuollainen tapahtuma vahinkomyyntihistorian aikana. Ei pärjännyt se kaveri..

      Elä pie hirveitä toiveita korvausten suhteen..
      Valitettavasti tosiaankin taidat olla oikeassa.
      Heitä onkaksi ja minua yksi.

      Kävin jo hakemassa 330sen tuolla samalla moottorilla.
      Kirottua vaan, enpä hoksannut että automaatti on se GMmä.
      Vielä pitää näköjään yksi hommata, jospa tuo nyt pysyisi edes muutaman viikon rattaillaan.
      Pitää nyt kuitenkin penkissä tämäkin käyttää, muttei tästä uskalla kolmiasatoja ulos ottaa.
      CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
      Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
      Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
      tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

      Comment

      • LeMansBlau
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1060
        • Insomniac

        #18
        Originally posted by tuikku View Post
        Valitettavasti tosiaankin taidat olla oikeassa.
        Heitä onkaksi ja minua yksi.

        Kävin jo hakemassa 330sen tuolla samalla moottorilla.
        Kirottua vaan, enpä hoksannut että automaatti on se GMmä.
        Vielä pitää näköjään yksi hommata, jospa tuo nyt pysyisi edes muutaman viikon rattaillaan.
        Pitää nyt kuitenkin penkissä tämäkin käyttää, muttei tästä uskalla kolmiasatoja ulos ottaa.
        Hommaat manuaali askin ja tonnin väännön kestävän kytkimen, niin tulee "halvemmaks"!
        ///MADE IN FINLAND

        sigpic

        TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
        E30 SEDAN IX M-TECNIC II
        F32 COUPE PERFORMANCE
        F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

        Comment

        • tuikku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1353

          #19
          .
          No, automaatista en luovu, Zf,n laatikko on ihan hyvä.
          Tämän GM,n kanssa pitää nyt hiukan puuhastella, että saisi kuitenkin hyvin tehoja kohtuullisella väännöllä.
          Aika näyttää, miten käy.
          Eikä todellakaan riitä rahatkaan aina vaan ostella uutta aihiota.

          Se tuhat nyyttonia ei nyt niin paljoa ole, tai onhan se tietty, mutta sinne nurkille kyllä ihan helposti pääsee.

          Laitan tähän jatkoksi oman täysin vakion 530,sen lapun ajalta, ennen kuin se alkoi selällään piehtaroimaan.

          Lambda1,03, eli vähän savuttaa, hyvin vähän.
          Max ahto 1,7bar, joka on jo liian paljon vanhalle resulle ahtimelle, mutta huono itsetunto "pakottaa" laittamaan, varsinaisestahyödystä en sano mitään.
          Max syöttömäärä ohjelmassa 85mg, testerillä myös todettu, todellista en kerro, hiukan enemmän, mistään suutinhuijauksesta ei kuitenkaan ole kyse, vaan jostain muusta todellisesta muutoksesta.
          Lambda-arvosta laskemalla suunnilleen sama tulos.
          Mutta vakioillakin suuttimilla vielä siis varaa 85-> 100mg nostaa.
          Tehoa rajoittaa huono ilman määrä max kierroksilla, parempi ahdin heti auttaa.
          Alapään notko johtuu äkkinäisestä mittaajasta - minusta, ei menny lankulle tuo kaasunpolkaisu sitten millään.
          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

          Comment

          • Mik@
            BTCF Member
            • Jul 2010
            • 1413
            • Nurmes

            #20
            Hyvin on irronnut paukkua. Taidan seuraavan auton kanssa tulla sinun luo.
            E61 520Da

            Comment

            • Lallevihtinen
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2006
              • 690
              • Tampere

              #21
              Todella hyvin vakio autoksi, oliko DPF paikallaan?
              sigpic
              BMW E93 335i & BMW M550Dx
              EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
              XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

              Comment

              • Matson^
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2008
                • 2113
                • Seinäjoki

                #22
                Tosi hyvin olit kyllä saanut potkua, ja vielä noin pitkälle jatkuvalla käyttöalueella

                Niin ja pienellä polttoaineen määrällä/savulla! Jos uskallat, niin kerro toki millaisilla ennakoilla ja ruiskutuspaineella
                | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                | Nissan Navara TREK-1 |
                ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                Comment

                • S.P.R
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 1009
                  • Oulu area

                  #23
                  Jos sen karavaanarin u-käännöksen takia jouduit vetään lepikkoon kolarin välttämiseksi niin kyllä maksumies löytyy sieltä matkailuautosta.

                  Comment

                  • tuikku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1353

                    #24
                    .
                    No niin, tämä tarina taas jatkuu.
                    Kuukauden oli välissä E46 330d, uudemmalla tekniikalla.
                    Samat tehot suunnilleen saa, mutta väännöt joutuu sen laatikon takia todella alas jättämään, suunnilleen 550 tasoon.
                    Ykkösellä ja kakkosella vielä tuosta sata nm vähemmäksi.
                    Ihan kiva auto, mutta laatikon takia ei nyt sovellu tähän ...
                    Nyt on alla oikein karvalakkien neekerimalli, alkuperäinen suomiauto.
                    Mutta minä en kyllä mitään varusteita kaipaakkaan, turhankin siisti oikeastaan tähän särkemiseen.
                    Ahdin nyt tulee hiukan suurempi vakiokuoriin ensin ja cooleri, haluaisin uskotella, että niiden kanssa aika hyviä lukemia pitäisi tulla.

                    Aikaisempi oli aivan vakio, ilman hiukkaspönttöä, luulen että hyvä kuntoisella pääseepöntön kanssa lähelle samaa.
                    Ehken joskus saatan kertoa moditkin, mutta en vielä, ihan perusjuttuja.
                    Last edited by tuikku; 19-10-2013, 21:07.
                    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      #25
                      Tämähän kuulostaa mielenkiintoiselta...

                      Comment

                      • tuikku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1353

                        #26
                        .
                        Näköjään hiukkaspönttö syö suurimman terävyyden moottorista pois.
                        Mutta saan tästäkin laatikon kytkimien pakat luistamaan, jos alavääntöjä ei rajoita.
                        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          #27
                          Originally posted by tuikku View Post
                          .
                          Mutta saan tästäkin laatikon kytkimien pakat luistamaan, jos alavääntöjä ei rajoita.
                          Tota ei ole vaikea uskoa kun vakiosellaankin on vähä hii ja hii.

                          Kerrohan vakioahtimen siipimitat? Siel ollee joku TD05?

                          Comment

                          • bmwbmw
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 1370
                            • Kainuu

                            #28
                            Originally posted by herrakani View Post
                            Tota ei ole vaikea uskoa kun vakiosellaankin on vähä hii ja hii.

                            Kerrohan vakioahtimen siipimitat? Siel ollee joku TD05?
                            Jos vakiosella pakkojen luistaminen hiinä ja hiinä ni ei ole laatikko kunnossa tai luisto tulee turbiinista eikä pakoista
                            sigpic
                            Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                            Comment

                            • tuikku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 1353

                              #29
                              .
                              kylläkyllä, olet oikeassa.
                              Syöttöä pitää saada lähelle sata milliä sinne 1500rpm jälkeen, heti.
                              Ennenkuin kytkinpakat ei jaksa enää.
                              Vikaherja tulee nimenomaan B-C kytkipakoista.
                              Turbiinin tehtävä onkin luistaa ja se on rakennettukkin niin, että se kestää sitäluistoa "loputtomiin", kunhan se pysyy vaan säädetyissä rajoissa.
                              Minä olen omastani kirinyt ohjelmasta sillä venttiilillä luistoa reilusti pois.
                              Vähemmän luistoa - parempi vaste polkimeen.

                              Seinäjoelta ainakin pitäisi olla 3" downpipe tulossa, samoin kohta saan ahtimen, cooleriksi tulee motonetin suurin kiinalainen, ihan hyvät kokemukset siitä.
                              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                              Comment

                              • bemarikari5
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2004
                                • 167

                                #30
                                Mistä hommasit ahtimen, vai onko salaisuus?
                                Kiinnostaisi minuakin
                                Laita yv jos ei liian salaista tietoa.
                                -04 e60 530da
                                ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎