Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1327
    • Tornio

    Originally posted by tuikku View Post
    .
    Juuri näin olen tehnyt.
    Kiitos taas.


    E:En purkanut, vaihdoin vaan ehjään.
    Isompien suuttimien tekijä (Antti), saa purkaa, kunhan suurentaminen tulee ajankohtaiseksi.
    Kunhan pöljiä kyselen ? tunnistithan sen "kaasuläpän " sähköservon aiheuttaman sirinän ??
    Esim. ei onnistu käsin vääntää läpän akselista sammutuksen jälkeen, kun servo pitelee tomerasti vastaan.
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • tuikku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1353

      .
      No, ylimääräiset surinat loppui, niin kuin neuvottiin, kiitos.
      Jarrutehostimen lisäksi jätin yhden alipainelinjan, näyttäisi moottorin kumityynyille menevän, voisko pitää paikkaansa ?

      Polttoainevuoto ei vaan ota loppuakseen.
      .... Koettelee ....
      Suutin ei nyt vuoda, mutta kakkosen suutinputken välistä suuttimen puolelta ruikkii.
      Vaikka kuinka tiukkaan kirii, niin muutaman täyskiihdytyksen jälkeen on taas löysällä.
      Olisko niin, että suutin kun on vaihdettu, niin vanha putki jää sellaiseen asentoon, että pääsee tärinästä löystymään, on kyllä raivostuttavaa.
      Olen noita kyllä reilusti enemmän kun sata kertaa vaihtanut, mutta tällaista vaivaa ei vielä ole ollut.
      Pitää vissiin käydä suutinputki hakemassa ja kokeilla.

      Olisi jo aika päästä tästä jatkuvasta korjaamisen kierteestä eroon ja vaikka mittaamaan välillä.
      CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
      Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
      Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
      tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

      Comment

      • Lallevihtinen
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 690
        • Tampere

        Originally posted by tuikku View Post
        .
        Jarrutehostimen lisäksi jätin yhden alipainelinjan, näyttäisi moottorin kumityynyille menevän, voisko pitää paikkaansa ?
        Kyllä, tyynyille menee.
        sigpic
        BMW E93 335i & BMW M550Dx
        EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
        XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

        Comment

        • tuikku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1353

          .
          Päivitetäänpäs uuden vuoden kunniaksi.

          Suutinputket ei enää näyttäisi ruikkivan, sormet ristiin.
          Syöttöjä naplasin lisää - savuakin alkaa ilmaantumaan.
          Se puoli olisi, myös kulkujen osalta nyt mitattavassa kunnossa.

          Sellainen kymysys vielä olisi, että onko näistä mennyt kenelläkään huohottimia tukkoon ?
          Venttiilikopan korkin tiiviste nimittäin kaasupohjassa suhauttelee niin kuin hukkaportti.
          Ahtoja ei kuitenkaan ole kun kaksi baaria.
          Tyhjäkäynnillä ei mielestäni humputa mitenkään liikaa, eikä syydä öljyä.
          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

          Comment

          • e46touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1327
            • Tornio

            Originally posted by tuikku View Post
            .
            Päivitetäänpäs uuden vuoden kunniaksi.

            Suutinputket ei enää näyttäisi ruikkivan, sormet ristiin.
            Syöttöjä naplasin lisää - savuakin alkaa ilmaantumaan.
            Se puoli olisi, myös kulkujen osalta nyt mitattavassa kunnossa.

            Sellainen kymysys vielä olisi, että onko näistä mennyt kenelläkään huohottimia tukkoon ?
            Venttiilikopan korkin tiiviste nimittäin kaasupohjassa suhauttelee niin kuin hukkaportti.
            Ahtoja ei kuitenkaan ole kun kaksi baaria.
            Tyhjäkäynnillä ei mielestäni humputa mitenkään liikaa, eikä syydä öljyä.
            Jep siellähän saattaa huohottimessa olla vielä huoparulla paikoillaan.
            taikasana on uuden mallinen huohotin/öljynerotin = VORTEX = 11 12 7 799 366
            tässä juttua samasta aiheesta post #27 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=188678&page=3
            __________________________________________________ ____________
            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

            Comment

            • tuikku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1353

              .
              Kiitos, semmoinenhan sieltä löytyi, eipä löydy enää.
              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

              Comment

              • Guest's Avatar

                Mites dieselissä toimii toi huohotuksen ohjaaminen pakoputkeen PCV-venttiilin kautta? Bensakoneillahan näin on usein tehty.

                Comment

                • tuikku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1353

                  .
                  Yhtäkään toimivaa ratkaisua en tiedä, toimimattomia yrityksiä taas tiedän.
                  Astia on ihan ok, mulla toimi hyvin.
                  CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                  Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                  Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                  tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                  Comment

                  • tuikku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1353

                    .


                    No nyt kun auto on ollut pari päivää nipussa, niin piti äkkiä käydä mittuuttamassa.

                    Vääntö on ihan ok, määrällisesti ja kierrosluvultaan juuri siinä kohden, mitä arvelin.
                    Max syöttö tuossa noin 105mg, vrt vakio 500nm/65mg.
                    Vääntöä ei ole mitään haluakaan kasvattaa tähän palaan.
                    Nyt jo vaihteiston saa potkimaan vapaalle.

                    Max tehoon ja tehon kierroslukuun en sen sijaan ole oikein tyytyväinen, kumpikin on pielessä.
                    Syöttömäärä ei nyt kehity välillä 3500->4500 niin kuin oletin.
                    Tehosta mielestäni puuttuu parikymmentä heppaa - alkaa tässä syy siihen savuttomuuteenkin selviämään....
                    Äkkiä kun nyt mietin asiaa, niin pitää testerillä vielä toteutunutta railpainetta mittailla, samoin kun maffin arvoja.
                    Lisäksi en ole päässyt ahdinta vielä mitenkään säätämään, kun kaikki aika on mennyt kötöstämiseen, että pysyy kosla edes kasassa.
                    Tuo teho jäi harmittamaan, mutta kelleppä tässä kiukuttelisi...

                    Siis tässä on nyt vielä selvittelemistä ennen uusintamittausta, että onko ohjelmassa jokin "väärin", vai löytyykö jokin mekaaninen selitys "tehonpuutteeseen", suuttimissa on vielä runsaasti varaa.
                    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                    Comment

                    • maahinen
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2012
                      • 87
                      • E_Suomi

                      Huikeet on väännöt.
                      Vielä pientä säätöö niin avot
                      E60 530D

                      Comment

                      • Fabsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1754

                        Komeet on lukemat! Saispas tuohon omaan vastaavat...
                        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                        e30 318i -88

                        Comment

                        • BmwPunisher
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 7629
                          • Lemu

                          Järkky vääntö on ainakin jo nyt saavutettu..
                          E70 X5 30d

                          Comment

                          • repsa
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1365
                            • Lempäälä

                            tiukat lukemat, propsit. Tosin onhan tuo vaatinut vähän askarteluakin.

                            6HP26 kestää (nimellismomentinkesto) muistaakseni 650Nm, että yli ollaan kitkapakkojen antautumisen... En osaa oikein sitten neuvoa että kuinka sitä saa lisättyä, kun samolla mekatroniikalla tuo isoveli 6HP32 (850nm) on tehty. Onkohan pakkojen määrä eri ?

                            edit:
                            tarkistin ZF-matskun :
                            6HP19 = 420Nm
                            6HP26 = 600Nm
                            6HP32 = 750Nm
                            Last edited by repsa; 03-01-2014, 20:16.
                            5c jetta 1.2TSI 140/220
                            530e m-sport alpinweiss3 vakio
                            a4 cabi 220/300
                            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                            Comment

                            • racediesel
                              BTCF Member
                              • Jun 2003
                              • 248
                              • porvoo

                              no niin,veikkasin pieleen...
                              vääntö on aivan odotettu koska sitä saa lähes rajattomasti (eli jotain 900-940nm,laatikko rajana ja lompakko tietenkin) pitäisi olla myös single turbolla mahdollista.
                              sitten alkaa ilmat loppumaan.
                              uskoisin kyllä että joku muu vielä ahdistaa.....kierroksilla.
                              tuolla ahtimen imureiällä pitäisi tulla samoja tehoja kuin tuplaturbosta,about.
                              jos on edelleen vakio turbon imuputki joka on melkoisen ahdas jo vakionakin,laittaisin sen piikkiin paljon.
                              350hv teholla single turbon imuun saa jo n.012-0.2bar vacuumin...
                              alakierroksilla (alle 3000rpm)ei pitäisi hävetä juurikaan tuplaturboa.
                              itsellä oli tuo 300hv eli 200kw tuplaturbossa 2600rpm:ssä, ja 630nm vielä 4000rpm:ssä jäljellä.
                              T.Pasi
                              Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
                              Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
                              Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
                              Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
                              Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
                              BMW 330d-00 250hv ja 630nm
                              BMW 330D-05 vakio 2005
                              BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
                              BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
                              BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

                              Comment

                              • Mikko1979
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2011
                                • 65
                                • Siilinjärvi

                                lukemat vaan parantuu, hyvä Tuikku

                                joko lie vaasan porukka saanut penkitettyä lci 530 tiisselin, ahdinpäivityksen jälkeen ????????
                                BMW E61 530 xd LCI 2007

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎