Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

    Originally posted by BmwPunisher View Post
    Ahdistaako pre-facelift 535d myös tuo downpipe?
    Meillähän se downpipe on sitä catalysaattoria..
    E61 535d alkuunsa viritetty.

    Comment

    • JP-76
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 1060
      • Kanta-Häme

      Originally posted by Mlatvala View Post
      Meillähän se downpipe on sitä catalysaattoria..
      Jep, ja ei ainakaan AJ-Techin mukaan oo mitään hyötyä vaihtaa cattia suoraan putkeen. 335d onkin sitte ihan asia erikseen kun on samassa pöntössä DPF:n kanssa.
      Kalusto:
      BMW 550i xDrive -14
      BMW S1000R -17
      Toyota Proace -15

      Comment

      • maahinen
        Bimmer Rookie
        • Jun 2012
        • 87
        • E_Suomi

        Mitenkäs mahtaa sitten asian laita olla tuon mun kulkineen kanssa joka on alkupään e60 530d joissa ei tuota maagista dpf:ää edes ole, saako downpipesta mitään hyötyä vaihtamalla:think
        E60 530D

        Comment

        • exautisti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1267
          • oulu

          Originally posted by Kenzu View Post
          Millanen on 330d:n modattu putki?
          Omassa on tällänen 3"downpipe.


          Vaikka tämmönen.

          Welcome to Ecotune, home of Scotland's leading Automotive Software Engineering Centre. We specialise in performance software and hardware upgrades for cars and commercial vehicles.
          -99 punane passatti

          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

          Tuikun softat
          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

          www.mcars.fi

          Kysy 041-5056506

          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

          Comment

          • diffas
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2010
            • 215
            • Lahti

            Millaista putkikokoa näis on vakiona dp? Noin sisämittaa.
            Kingdiesel Racing

            Comment

            • tuikku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1353

              .


              Nyt kyllä täytyy tunnustaa, että vaikka kuinka korpeaa, niin näillä (vakio) osilla ja kohti savuilla en tästä nyt pääse eteenpäin.

              Max tehon kierrosluku jää "väkisellä" liian alas.
              Syöttömäärää ei tarvitsisi yhtään lisätä, kun vaan saisi vetäviä kierroksia hiissattua vaikka neljäänkään tonniin.
              Ainakin pari-kolmekymmentä "ilmaista" hevosta saisi ihan sillä, ilman pienintäkään syötönlisää verrattuna nykyiseen.

              No, täytyy kait Pasia uskoa ja alkaa sitä imuputkea ja 535,n maffia suunnittelemaan.
              Samalla vaihtuu downpipekin väh. kolmetuumaiseksi.
              Ja cooleri vaihtoon.

              Tämä pakkasaika mennään kuitenkin tällä paketilla.
              En viitsi enää turhaan mittuuttaa, kun ei se tuosta nyt ratkaisevasti enää muutu tällä kokoonpanolla.
              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

              Comment

              • Mik@
                BTCF Member
                • Jul 2010
                • 1413
                • Nurmes

                Alkaa tuolla varmaan kerkeemään kuitenkin. Onko sulla nyt muuta muutosta kuin egr pois ja turbo isommilla siivillä? Jos olet ahdinta keväällä hävittämässä niin voisin olla kiinnostunut.
                E61 520Da

                Comment

                • Krister
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2003
                  • 227
                  • PK-seutu

                  Mitkäs on ne tarkat turbon speksit ja mitkä siipikoot vrt alkuperäisiin?

                  "Uusiin vakion kuoriin AMG,n pakosiivellä ja 66mm billetti imusiivellä."

                  Tuo 66mm on varmaankin imusiiven exduceri? Induceriksi menisi jo superturbo-osastolle. Paljonko on imusiiven induceri?
                  Last edited by Krister; 14-01-2014, 20:55.
                  Supra MKIV 6spd lhd
                  W212 E350CDI

                  Ex: E39 530d

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    Originally posted by tuikku View Post

                    Nyt kyllä täytyy tunnustaa, että vaikka kuinka korpeaa, niin näillä (vakio) osilla ja kohti savuilla en tästä nyt pääse eteenpäin.

                    Max tehon kierrosluku jää "väkisellä" liian alas.
                    Syöttömäärää ei tarvitsisi yhtään lisätä, kun vaan saisi vetäviä kierroksia hiissattua vaikka neljäänkään tonniin.
                    Nokka?

                    Comment

                    • pheno
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1995
                      • Tampere

                      Originally posted by tuikku View Post
                      .


                      Nyt kyllä täytyy tunnustaa, että vaikka kuinka korpeaa, niin näillä (vakio) osilla ja kohti savuilla en tästä nyt pääse eteenpäin.

                      Max tehon kierrosluku jää "väkisellä" liian alas.
                      Syöttömäärää ei tarvitsisi yhtään lisätä, kun vaan saisi vetäviä kierroksia hiissattua vaikka neljäänkään tonniin.
                      Ainakin pari-kolmekymmentä "ilmaista" hevosta saisi ihan sillä, ilman pienintäkään syötönlisää verrattuna nykyiseen.

                      No, täytyy kait Pasia uskoa ja alkaa sitä imuputkea ja 535,n maffia suunnittelemaan.
                      Samalla vaihtuu downpipekin väh. kolmetuumaiseksi.
                      Ja cooleri vaihtoon.

                      Tämä pakkasaika mennään kuitenkin tällä paketilla.
                      En viitsi enää turhaan mittuuttaa, kun ei se tuosta nyt ratkaisevasti enää muutu tällä kokoonpanolla.
                      Melkoisen komeat on lukemat, vakio-osilla!

                      Tuosta vedosta, vielä kun olisi ollut dataloggaus päällä.. Olisi ollut kiva niitä käppyröitä ihmetellä jälkeenpäin.

                      Comment

                      • tuikku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1353

                        .
                        Ahdinta lukuun ottamatta vielä vakioilla osilla mennään.
                        Saastehilut on poistettu.

                        Ahtimesta en mitään tarkkaa tiedä.
                        Imupuolen otto taisi olla 50 millin luokkaa, pakopuolen jättö noin 49.
                        Vähän jo huono suhde dieseliin.

                        Jos vain nokat on kunnossa, niin en oikein usko niiden "huonouteen".
                        Mielestäni nyt on kaksi todennäköistä vaihtoehtoa.
                        En ymmärrä jotain (rajoitetta) ohjelmasta, tai ilman virtaus ei enää riitä ja ahdistus ei johdu ahtimesta vaan putkistosta.
                        Käsittääkseni ahtimen pitäisi vielä pystyä "parempaan".

                        Alle prosentin heitto tulee ahtopaine/ilmamassa ohjattuna - ei auttanut.
                        Tehoahan saa varmasti lisääkin muutaman hv,n kun antaa ankarasti vaan savuttaa, mutta ero jää niin mitättömäksi ettei ole kannatusta edes kokeilla.
                        Eikä tässä nyt ole se absoluuttinen max edes tarkoituksena, vaan koetan mielestäni kartoittaa niitä eri kokoonpanojen rajoja.

                        Suuttimet ei ole vielä lähelläkään limiittiä, nykyisen max tehon syötöillä ruiskutusaika on vielä reilusti alle millisekunnin.
                        Laskemalla selviää, että neljässä tonnissa millisekunnin syöttöaika vastaa meeeelko tarkkaan 24asteen duraatiota - ei paljon mitään.
                        Kokemuksieni mukaan vielä 1,5 ms toimii ihan hyvin 4000rpm kierroksilla.

                        Siekkisellä vaihtoivat laatikkoon öljyt - nyt tuntuu kytkinpakat pitävän vedätyksessäkin, halutessa voisi siis alavääntöä hieroa lisääkin.

                        Ehken olen tässä liian ankara itselleni.
                        Välillä 1000-3600rpm, eli käytännössä aina, moottori ja voimansiirto toimii kyllä ihan hienosti yhteen.
                        Huipputehon "puute" vaan kaivertaa, olen vielä sen verran varmaan lapsellinen, no, niin se kuitenkin on.
                        Muuten ajussa alkaa jo olla "mersumaista" otetta, pienillä vaihteilla ei viitsi paljoa polkea kun vaste on sen verran raju.
                        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                        Comment

                        • Kenzu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 1285
                          • Vaasa

                          Voiskohan sen imuputken tehdän niin että leikkaa siitä vain palan pois välistä ja laittaa isompaa alumiini putkea tilalle ja silokoniletkulla sitten liitttää turboon ja soikeaan imuputkeen?

                          Mulle muuten jotku mainosti että lci 530d:stä saa vakio kamoilla 350-370hp.
                          Siis sisltäen vakio turbon ja dpf kamat vain tyhjätty..
                          Mutta ei ole kyllä kukaan foorumilla huudellut että olis kellään tuon verran voimaa kyseisissä vehkeissä..
                          Lamborghini Gallardo
                          Ex:
                          F87 M2
                          F82 M4
                          F15 X5M50d
                          F31 330d
                          E60 M5
                          E46 M3
                          E63 645ci
                          E60 530d -07 M5D satinwhite
                          E36 M3 Turbo
                          E30 325 cäbi -92

                          Comment

                          • elreino
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2009
                            • 90
                            • s-joki

                            Originally posted by Kenzu View Post
                            Mulle muuten jotku mainosti että lci 530d:stä saa vakio kamoilla 350-370hp.
                            Siis sisltäen vakio turbon ja dpf kamat vain tyhjätty..
                            Mutta ei ole kyllä kukaan foorumilla huudellut että olis kellään tuon verran voimaa kyseisissä vehkeissä..
                            voi olla vähän yläkanttiin mainostettu
                            ja vaikka niin olisikin niin kierroskuku maksimi tehon kohdalla ei kaukaa 3000 kierroksesta ole ja sen jälkeen käyrä laskee jyrkästi alas
                            asiahan on toinen jos se tehohuippu on sillä alueella missä vaihteisto toimii täys kaasu kiihdytyksessä
                            käytännössä 300 hepan auto voi kiihtyä yhtä hyvin
                            tukkoisen koneen läpi kun yritetään lisätä ilman läpimenoa ahtopainetta ja syöttöä lisäämällä käy niin että maksimi tehon hohdalla oleva kierroskuku putoaa väkisinkin

                            Comment

                            • Krister
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2003
                              • 227
                              • PK-seutu

                              Oletko mitannut pakopaineita? Jos pakosiipi ei vaan virtaa tarpeeksi ja teho ei sen takia nouse yli 3500rpm?

                              Kokeile pienemmällä ahtopaineella ja jos käyrä on silloin nouseva 4000rpm asti niin pakopuoli on tukkeena?

                              Onko tuosta dynovedosta ahtopainekäyrää?
                              Supra MKIV 6spd lhd
                              W212 E350CDI

                              Ex: E39 530d

                              Comment

                              • diffas
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2010
                                • 215
                                • Lahti

                                Pakopaineilla ei kuulemma ole väliä näissä vehkeissä.
                                Kingdiesel Racing

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎