Originally posted by BmwPunisher
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Mlatvala View PostMeillähän se downpipe on sitä catalysaattoria..Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
-
Originally posted by Kenzu View Post
Vaikka tämmönen.
-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
.
Nyt kyllä täytyy tunnustaa, että vaikka kuinka korpeaa, niin näillä (vakio) osilla ja kohti savuilla en tästä nyt pääse eteenpäin.
Max tehon kierrosluku jää "väkisellä" liian alas.
Syöttömäärää ei tarvitsisi yhtään lisätä, kun vaan saisi vetäviä kierroksia hiissattua vaikka neljäänkään tonniin.
Ainakin pari-kolmekymmentä "ilmaista" hevosta saisi ihan sillä, ilman pienintäkään syötönlisää verrattuna nykyiseen.
No, täytyy kait Pasia uskoa ja alkaa sitä imuputkea ja 535,n maffia suunnittelemaan.
Samalla vaihtuu downpipekin väh. kolmetuumaiseksi.
Ja cooleri vaihtoon.
Tämä pakkasaika mennään kuitenkin tällä paketilla.
En viitsi enää turhaan mittuuttaa, kun ei se tuosta nyt ratkaisevasti enää muutu tällä kokoonpanolla.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Mitkäs on ne tarkat turbon speksit ja mitkä siipikoot vrt alkuperäisiin?
"Uusiin vakion kuoriin AMG,n pakosiivellä ja 66mm billetti imusiivellä."
Tuo 66mm on varmaankin imusiiven exduceri? Induceriksi menisi jo superturbo-osastolle. Paljonko on imusiiven induceri?Last edited by Krister; 14-01-2014, 20:55.Supra MKIV 6spd lhd
W212 E350CDI
Ex: E39 530d
Comment
-
-
herrakani
Originally posted by tuikku View Post
Nyt kyllä täytyy tunnustaa, että vaikka kuinka korpeaa, niin näillä (vakio) osilla ja kohti savuilla en tästä nyt pääse eteenpäin.
Max tehon kierrosluku jää "väkisellä" liian alas.
Syöttömäärää ei tarvitsisi yhtään lisätä, kun vaan saisi vetäviä kierroksia hiissattua vaikka neljäänkään tonniin.
Comment
-
Originally posted by tuikku View Post.
Nyt kyllä täytyy tunnustaa, että vaikka kuinka korpeaa, niin näillä (vakio) osilla ja kohti savuilla en tästä nyt pääse eteenpäin.
Max tehon kierrosluku jää "väkisellä" liian alas.
Syöttömäärää ei tarvitsisi yhtään lisätä, kun vaan saisi vetäviä kierroksia hiissattua vaikka neljäänkään tonniin.
Ainakin pari-kolmekymmentä "ilmaista" hevosta saisi ihan sillä, ilman pienintäkään syötönlisää verrattuna nykyiseen.
No, täytyy kait Pasia uskoa ja alkaa sitä imuputkea ja 535,n maffia suunnittelemaan.
Samalla vaihtuu downpipekin väh. kolmetuumaiseksi.
Ja cooleri vaihtoon.
Tämä pakkasaika mennään kuitenkin tällä paketilla.
En viitsi enää turhaan mittuuttaa, kun ei se tuosta nyt ratkaisevasti enää muutu tällä kokoonpanolla.
Tuosta vedosta, vielä kun olisi ollut dataloggaus päällä.. Olisi ollut kiva niitä käppyröitä ihmetellä jälkeenpäin.
Comment
-
-
.
Ahdinta lukuun ottamatta vielä vakioilla osilla mennään.
Saastehilut on poistettu.
Ahtimesta en mitään tarkkaa tiedä.
Imupuolen otto taisi olla 50 millin luokkaa, pakopuolen jättö noin 49.
Vähän jo huono suhde dieseliin.
Jos vain nokat on kunnossa, niin en oikein usko niiden "huonouteen".
Mielestäni nyt on kaksi todennäköistä vaihtoehtoa.
En ymmärrä jotain (rajoitetta) ohjelmasta, tai ilman virtaus ei enää riitä ja ahdistus ei johdu ahtimesta vaan putkistosta.
Käsittääkseni ahtimen pitäisi vielä pystyä "parempaan".
Alle prosentin heitto tulee ahtopaine/ilmamassa ohjattuna - ei auttanut.
Tehoahan saa varmasti lisääkin muutaman hv,n kun antaa ankarasti vaan savuttaa, mutta ero jää niin mitättömäksi ettei ole kannatusta edes kokeilla.
Eikä tässä nyt ole se absoluuttinen max edes tarkoituksena, vaan koetan mielestäni kartoittaa niitä eri kokoonpanojen rajoja.
Suuttimet ei ole vielä lähelläkään limiittiä, nykyisen max tehon syötöillä ruiskutusaika on vielä reilusti alle millisekunnin.
Laskemalla selviää, että neljässä tonnissa millisekunnin syöttöaika vastaa meeeelko tarkkaan 24asteen duraatiota - ei paljon mitään.
Kokemuksieni mukaan vielä 1,5 ms toimii ihan hyvin 4000rpm kierroksilla.
Siekkisellä vaihtoivat laatikkoon öljyt - nyt tuntuu kytkinpakat pitävän vedätyksessäkin, halutessa voisi siis alavääntöä hieroa lisääkin.
Ehken olen tässä liian ankara itselleni.
Välillä 1000-3600rpm, eli käytännössä aina, moottori ja voimansiirto toimii kyllä ihan hienosti yhteen.
Huipputehon "puute" vaan kaivertaa, olen vielä sen verran varmaan lapsellinen, no, niin se kuitenkin on.
Muuten ajussa alkaa jo olla "mersumaista" otetta, pienillä vaihteilla ei viitsi paljoa polkea kun vaste on sen verran raju.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Voiskohan sen imuputken tehdän niin että leikkaa siitä vain palan pois välistä ja laittaa isompaa alumiini putkea tilalle ja silokoniletkulla sitten liitttää turboon ja soikeaan imuputkeen?
Mulle muuten jotku mainosti että lci 530d:stä saa vakio kamoilla 350-370hp.
Siis sisltäen vakio turbon ja dpf kamat vain tyhjätty..
Mutta ei ole kyllä kukaan foorumilla huudellut että olis kellään tuon verran voimaa kyseisissä vehkeissä..Lamborghini Gallardo
Ex:
F87 M2
F82 M4
F15 X5M50d
F31 330d
E60 M5
E46 M3
E63 645ci
E60 530d -07 M5D satinwhite
E36 M3 Turbo
E30 325 cäbi -92
Comment
-
-
Originally posted by Kenzu View PostMulle muuten jotku mainosti että lci 530d:stä saa vakio kamoilla 350-370hp.
Siis sisltäen vakio turbon ja dpf kamat vain tyhjätty..
Mutta ei ole kyllä kukaan foorumilla huudellut että olis kellään tuon verran voimaa kyseisissä vehkeissä..
ja vaikka niin olisikin niin kierroskuku maksimi tehon kohdalla ei kaukaa 3000 kierroksesta ole ja sen jälkeen käyrä laskee jyrkästi alas
asiahan on toinen jos se tehohuippu on sillä alueella missä vaihteisto toimii täys kaasu kiihdytyksessä
käytännössä 300 hepan auto voi kiihtyä yhtä hyvin
tukkoisen koneen läpi kun yritetään lisätä ilman läpimenoa ahtopainetta ja syöttöä lisäämällä käy niin että maksimi tehon hohdalla oleva kierroskuku putoaa väkisinkin
Comment
-
-
Oletko mitannut pakopaineita? Jos pakosiipi ei vaan virtaa tarpeeksi ja teho ei sen takia nouse yli 3500rpm?
Kokeile pienemmällä ahtopaineella ja jos käyrä on silloin nouseva 4000rpm asti niin pakopuoli on tukkeena?
Onko tuosta dynovedosta ahtopainekäyrää?Supra MKIV 6spd lhd
W212 E350CDI
Ex: E39 530d
Comment
-
Comment