Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuikku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1353

    #31
    .
    Ahtimen tekijä Z-turbo, Itävalta.

    Pakosiipi C30 AMG,lle alunperin tehty, 48mm, erinomainen virtaus.



    Imusiipi 65mm billetti.
    Työn jälki aiemmin on vastannut ++tehdasjälki.

    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

    Comment

    • bmwbmw
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1370
      • Kainuu

      #32
      Originally posted by tuikku View Post
      Minä olen omastani kirinyt ohjelmasta sillä venttiilillä luistoa reilusti pois.
      Vähemmän luistoa - parempi vaste polkimeen.
      Tämähän alkoi kiinnostamaan :think Taidampa soitella lähiaikoina kunhan saan vaihdettua omaan laatikkoon ensin muutaman palikan..
      sigpic
      Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

      Comment

      • ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1571

        #33
        mulle ja!

        Comment

        • tuikku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1353

          #34
          .
          Turbo tuli ...
          Jospa tuon saisi vielä autoon kiinni, niin pääsis kokeileen.
          Tuolla nyt varmaan tämä talvi mennään - ja samalla opetellaan bemarin tekniikkaa.

          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

          Comment

          • tuikku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1353

            #35
            .
            Ahtimen vaihto edistyy - hitaanlaisesti, mutta edistyy.
            Näissä lambda-ohjatuissa ei näköjään niin helppo operaatio olekkaan.
            Ensimmäiset vaikeudet tulee kierrätyksen kanssa, ilmamäärän kasvaessa kierrätys menee ihan sekaisin.

            Eikä muutenkaan mennyt ensi kerralla aivan "lankulle", pitää vielä parsia.
            Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis...

            No, nyt olen kuitenkin päässyt siihen pisteeseen ahtimen säätelyssä, että vetoja alkaa olla kivan laisesti.
            Saan aikaiseksi seuraavan laisen herjan " rail pressure plausibility delivery controlled".
            Syöttöjä on tuossa vaiheessa luokkaa 110mg ja kierroksia noin 2000rpm.
            Tietäisikkö joku oikeasti, mitä tuo merkitsee ja mihin viittaa ?

            Määränsäätimeen ?
            Pumpun tuoton loppumiseen ?
            Vai siirtopumpun tuottoko loppuu ?
            Tuohan on jonkinlainen "uskottavuusongelma", ei varsinainen vika.
            Mutta vikatilaan se varmaan haluaisi mennä.

            Toivottavasti korkeapaine pumpun tuotto ei nyt ihan vielä lopu, ollaan vasta kättelyssä menossa ...
            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

            Comment

            • racediesel
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 248
              • porvoo

              #36
              morjensta
              hyvä että olet saanut taas palikat paikoilleen uuteen autoosi ja alkaa tulla jotain näkyvää aikaiseksi,jälleen.
              herja uskoakseni viittaa korkeapainepumpun mahdolliseen maksimivirtausmäärän saavuttamiseen eli siis kuitenkin siihen siirtopumppuun joka ei pysty tuottamaan soppaa korkeapainepumpulle kohta tarpeeksi...
              hyvän syöttömäärän olet saanut aikaiseksi jos se tulee vielä ilman suuri savuja.
              onko tuossa ilmamäärämittarissa maksimimäärä n.1600 kun ei sen jälkeen nouse mihinkään,jää ikäänkuin jumiin..
              oletko jo suurentanut turbon imuputken,on melkoinen ahdistus.
              et ole poistanut egr:ää pois,mekaanisesti/ohjelmallisesti ?. ja sitten korjannut ilmamäärää moottoriin.
              mielenkiinnolla odotan mitä tuleman pitää,toivon että onnistuu hyvin ja lukemat olisi miehekkäät.
              on silloin itselläkin jotain mitä odottaa...
              täytyypi ottaa yhteyttä sinuun kun saat tehtyä lisää researchia.
              T:Pasi
              Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
              Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
              Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
              Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
              Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
              BMW 330d-00 250hv ja 630nm
              BMW 330D-05 vakio 2005
              BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
              BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
              BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

              Comment

              • jp_olli
                Bimmer Rookie
                • Feb 2009
                • 101
                • Kalajoki

                #37
                Originally posted by tuikku View Post
                .
                Saan aikaiseksi seuraavan laisen herjan " rail pressure plausibility delivery controlled".
                Tuossa sen mitä etsiskelin tietoa vastaavan vikakoodin kanssa painineita, niin suutinvika tuntui olevan yhteinen nimittäjä. :think
                Autoelektroniikan huoltoa
                Teho-optimointeja
                Varaosia pikselikorjauksiin
                www.sercap.fi
                044-0760422

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  #38
                  Originally posted by jp_olli View Post
                  Tuossa sen mitä etsiskelin tietoa vastaavan vikakoodin kanssa painineita, niin suutinvika tuntui olevan yhteinen nimittäjä. :think
                  Mites esipainepumppujen paineet, p-ainesuodatin, nuokin aiheuttaa riittämättömyyttä korkeapainepuolella, kuten juuri valmiit kusevat suuttimet. Liian korkea railpaine?
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  • tuikku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1353

                    #39
                    Originally posted by VolvoTDi View Post
                    Mites esipainepumppujen paineet, p-ainesuodatin, nuokin aiheuttaa riittämättömyyttä korkeapainepuolella, kuten juuri valmiit kusevat suuttimet. Liian korkea railpaine?
                    Minun täytyy häpeäkseni myöntää, ettei ole edes inpaa, ihan yleistesterillä olen vikoja vielä katsellut.
                    Täytyy hommata.
                    Ja polttoainesuodatin oli hyvä isku vyön alle, juuri ilmojen kylmettyähän ne alkaa oireilemaan.
                    Railpaineesta toinen hep.

                    Suutinviat ei niin pelota, ne menee isonnusremontiin muutenkin, olisi vaan kiva nähdä, mitä vakioilla oikeasti irtoaa, ne on nimittäin isot.

                    Egr-venttiili on nyt ohjelmasta käännetty koko ajan kiinni-asentoon.
                    Suurentunut ilmamäärä saa sen kierrätyksen ihan sekaisin ja kaameita pölläytyksiä, ei toimi, täytyy olla kokoajan kiinni, tai tulpattu.
                    Katti jäi tyhjäämättä ja ahtimen siipien asento säätämättä, laitan siitä kuvan malliksi, helppo juttu, mutta krooninen aivovamma esti, ettei vaan tule kerralla valmista.
                    Pitää vielä käyttää pois.

                    1600mg ilmamääräraja on varmaan vaan diaknoosinäytössä.
                    Muuten ne toiminnalliset rajat on paaaljon alempana.

                    Savua tulee, lambda on 1,03, ei nyt kamalasti, mutta kyllä sen juuri peilistä näkee.
                    Ideana olisi, että lopulta kunhan saan ahtimen haluamallani tavalla pelaamaan, niin ahtimen ilmamäärä riittää hyvin "yli" syöttömäärän.
                    Eli lopuksi savu loppuu, syöttö menee laihalle.
                    Kiihdytysvaiheessa lamda on tuo haluttu, jotta saavutetaan mahdollisimman hyvä vaste polkimeen ja viive jää minimiin.
                    Kun ahdin sitten kunnolla herää ja pääsee alueelle, niin savu loppuu, tarkoitus on, että seos menee lopuksi laihalle.
                    Tällä ahtimella ei päästä sellaisiin lukemiin, että kenenkään ei tarvi kadehtia, ihan hyvin voi säätää "savuttomaksikin".
                    Pitää mitata, kunhan saan ensin kunnolla toimimaan.
                    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9158
                      • Oulu

                      #40
                      Tuon "rail pressure plausibility delivery controlled" herjanhan voi aiheuttaa mikä tahansa tekijä, jonka takia rail-paine ei saavuta tavoitetta silloin, kun säätö tapahtuu tulopuolen määräsäätimellä. Eli ongelma voi olla tulopuolen liian pienessä virtauksessa (paineessa) tai jakotukilla (vuotava suutin, vuotava rail-painesäädin). Toimintaperiaate on varmaan jo hyvinkin tuttu, mutta laitetaan nyt muille ihmeteltäväksi nuo pätkät WDS:stä.
                      KLIK 1
                      KLIK 2
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Kenzu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 1285
                        • Vaasa

                        #41
                        Mielenkiinnolla kyllä odotan että mitä luke ia saat ulos tästä sun vehkeestä!

                        Sulla näytti olevan erilainen imusiipi kun mulla! Mulla on 5lapanen, ku sulla oli 6lapanen..
                        Mulla näytti ilmamäärä 1500mg niin kuin Markus sulle varmaan jo kertoikin?
                        Lamborghini Gallardo
                        Ex:
                        F87 M2
                        F82 M4
                        F15 X5M50d
                        F31 330d
                        E60 M5
                        E46 M3
                        E63 645ci
                        E60 530d -07 M5D satinwhite
                        E36 M3 Turbo
                        E30 325 cäbi -92

                        Comment

                        • exautisti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 1267
                          • oulu

                          #42
                          Originally posted by Kenzu View Post
                          Mielenkiinnolla kyllä odotan että mitä luke ia saat ulos tästä sun vehkeestä!

                          Sulla näytti olevan erilainen imusiipi kun mulla! Mulla on 5lapanen, ku sulla oli 6lapanen..
                          Mulla näytti ilmamäärä 1500mg niin kuin Markus sulle varmaan jo kertoikin?
                          Mutta tuohan on saavutettavissa jo hyväkuntoisella vakio ahtimella:think
                          -99 punane passatti

                          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                          Tuikun softat
                          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                          www.mcars.fi

                          Kysy 041-5056506

                          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6325
                            • P-Pohjanmaa

                            #43
                            Originally posted by exautisti View Post
                            Mutta tuohan on saavutettavissa jo hyväkuntoisella vakio ahtimella:think
                            Off topic..hyvät väännöt sun seiskassa
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • racediesel
                              BTCF Member
                              • Jun 2003
                              • 248
                              • porvoo

                              #44
                              missä vaiheessa nyt moottorin paras hyötysuhde saavutetaan ahtopaineennosto vs lisääntynyt teho?-->milloin pakopaine alkaa mennä omille teilleen.Paljon on voimaa ko kohdilla?.

                              saas nähdä siis kuinka hyvä toi mekkerin pakosiipi on?.eli missä menee sen limitti.
                              tuo turbon imuputki on myös melkoinen ahdistus.suhteellisen pienestä reiästä yrittää imeä vs turbon imureiän koko.

                              onko tuon turbon imureiän koko nyt jotain 49mm luokkaa?.kenzu/Tuikku.

                              olen itselleni teettänyt CNC alumiinipalikan ilmamäärämittarin kiinnitykseen johon pitää hitsata alumiinikäyrää/putkea ahdistuksen poistamiseksi.

                              voisikohan tuohon laittaa 535D:n ilmamäärämittarin koska se olisi helpompi adaptoida systeemiin ainakin mekaanisesti kun on pyöreä tuo putkiliitos?.muuten varmaan ilmanläpäisemisessä ei ole kummallakaan ongelmaa.

                              Tietysti voisi ajaa MAP-ohjattunakin...

                              samoin poistin mekaanisesti koko egr-systeemin=venttiili imusarjan päästä ja egr-cooler.
                              tulppasin vesiletkut ja laitoin pakopainenipan pakosarjaan siihen mistä egr:lle menevä pakokaasu lähtee.
                              ohjelmasta egr on poistettu ja ilmat huomioitu kokonaismäärässä.

                              uusi turbo on vieläkin tuloillaan (ei ole vielä kasattu) sekä intercooler.
                              Asentaakin nuo pitäisi joskus.
                              sitten pitäisi sitä ohjelmaa puukottaa,tällöin voisi kyllä ottaa myös Tuikulta apuja jos häntä kiinnostaa asia?.ei tietenkään ilmaiseksi.

                              Kiinnostavia projekteja kun näitä ei ole moni vielä vienyt toiselle asteelle...

                              T:Pasi
                              Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
                              Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
                              Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
                              Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
                              Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
                              BMW 330d-00 250hv ja 630nm
                              BMW 330D-05 vakio 2005
                              BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
                              BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
                              BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

                              Comment

                              • exautisti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 1267
                                • oulu

                                #45
                                Originally posted by veku View Post
                                Off topic..hyvät väännöt sun seiskassa
                                Ja Tuikkua tästä on kiittäminen,kun on jaksanut painia ton ohjelman kans. Tosin tehothan on vielä "hyvä lähtökohta" ja tarkoituksena on kuitenkin pilata auto lopullisesti
                                -99 punane passatti

                                https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                                Tuikun softat
                                Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                                BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                                Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                                Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                                www.mcars.fi

                                Kysy 041-5056506

                                https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                                INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                                Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎