Kuinka paha toi dpf/kat pöntön irroitus on m57n2? Aattelin vaan että saanko pukkien varassa omassa tallissa irrotettua?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by tuikku View Post.
Pumppu on se vakio ysikymppinen.
Vakio satakymppi antoi mersussa 490 takapyörille, että likellä limiittiä varmaan ollaan.
Vääntötietoa ei ko. penkistä saanut, eikä sitä laskettukkaan.
Kun nyt ensi alkuun keskityin vaan siihen että saan toimimaan kunnolla ja näen sen mitä sieltä sitä voimanpaskoo olisi tulollaan ja että miten se ahdinmuutos pelaa, näihin halusin ensin saada varmuuden.
Mutta arvailisin, että noin tuhannessa se varmaan on.
Nyt pelaa jo aika hyvin, pikkuinen notkahdus on vielä siinä kohden kun pieneltä siirtyy isolle ahtimelle, mutta sitä vaivaa, mikä ennen oli ettei pikkuinen ollut pelissä ollenkaan, ei enää ole, tai tältä se tuntuu.
Loppuviikosta on sitten siinä kuosissaan varmaan, millä talvi mennään.
Pumpun vaihdolla ei ole kiire, kun eihän tuossa voi nyt kaasua painaa, kun pikkuvarpaalla ja kolmio vilkkuu.
Syöttömäärää vielä justeeraamalla niin, että pyydetty railpaine vielä toteutuu, saattaa tulla jotain lisääkin tehoon, mutta valitettavasti en tällä kokoonpanolla nyt viidensadan ylitykseen usko, mutta todella toivon, että olen väärässä tässä. Ehken jollain vähemmin ajetulla se onnistuukin, toivottavasti. Aivan selkeä parannushan tuossa jo nytkin on ja varsin kohtuullisilla ja helpoilla muutoksilla, johon pitäisi tieten olla tyytyväinen, muttamutta ...
Mersuissa se voi parantaa tuottoa hyvinkin runsaasti, eikä maksa kuin muutaman kympin.Autokalusto: 320d f30
Comment
-
-
Onnistuu se pukkien päältäkin. Mutta varmasti mielekkäämpää jos pääsee nosturille. Itse makasin betonilattialla tämän homman x3 3.0d bemariin.
sdOriginally posted by H3nu View PostKuinka paha toi dpf/kat pöntön irroitus on m57n2? Aattelin vaan että saanko pukkien varassa omassa tallissa irrotettua?
Comment
-
-
.
Ei kait siihen mitään sen kummempaa tarvi osata sanoa, kun että tehonkestoa lisää suurempaan X35d,n ahtimeen.
Imu- ja pakosiiven suurennus työ.
Kyllä siellä ProTurbolla tiedetään, mistä on kyse, ole huoleti.
Olis kyllä mukava että joku teetättäs muutoksen vähän vähemmän ajettuun autoon, niin ehkäpä tulis luotettavampi tulos.
Ja vaikka Antin pajallakin - ei kait tuo niiin kauas vääryydestä menisi, rupeaisi eri ruiskutusjärjestelmien ja muutosten vaikutukset ilmitulemaan.
Minulla kun on mahdollisuus mitata tehoa vastakun tiet sulaa.
Kun nyt vielä ahtoja on alle kolmen kilon, niin olen aika varma että ahdin kyllä riittää selvästikkin yli viiden sadan käyttömukavuudesta tinkimättä.
Ja jos tätä minimaallisen muutoksen tietä jatketaan, niin kuvittelen seuraavan muutoksen olevan siellä pumpun suunnalla.
Tosin, nämä vakiosuuttimet alkaa myös olla aivan tapissaan - mutta sinisten lasien läpi katsottaessa viissatanen ylittyy.
... Harmi kun tämä oma on vähän sellainen rottelo - niin hiukan huolettaa että tässä nyt taas jää hampaan koloon jotain ... kyllä tämäkin taitaa lapasesta lähtä, niin siinä kuitenkin käy, kun tätä on niin vaikeaa vaan lopettaa johonkin ja ajella tyytyväisenä, niin kuin normaalit ihmiset tekee.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Minkä tason afr:ään pyrit säätämään syötön? Bsfc? Railpaine? Millä syöttö-/virtausmäärällä vakiosuuttimet on ns. tapissa?
Jos ahtimen todetaan olevan hyvä ja onnistunut niin tukeeko pakopaineen sekä ahtoilman lämpötilan mittaus tätä?
Ahdinmuutos kiinnostaisi kovasti tehdä. Kohde on jo pöydällä odottamassa mutta ahtimesta ei saa oikein mitään varmoja speksejä muutakuin suunnilleen ja kutakuinkin. Ei edes hintaa, edes Proturbolta......toivottavasti joku saa selville. Ei se niin salaista ja eksoottista voi olla, kai sen ropellin sinne koneistaa kuka tahansa kellä vähänkään on cnc-tekniikka hanskassa ja ymmärrys siitä mitä on tekemässä. Siinä pakopesän (pre-lci) valussa on noin 64mm ohkasimmillaan ulkohalkaisijaa niin kyllä tohon ikkunaan osuu jo 58,8-59mm reiän tekemään ihan varmasti. Siihen onnistuisi ehkä jopa suht helpolla täyttöhitsaamaan lisämateriaaliakin tueksi jos haluaisi vaikka 60-62mm turbiinin...tosin 8cm^2 kotelo on edelleen vain 8cm^2 kotelo... Ja vaikka itse päivittäin menetelmöin 5-akselisia koneistusvehkeitä olen silti valmis teettämään muutoksen muilla, kyse ei ole tietojen kalastelusta vaan siitä että haluan tietää mistä maksan ja pystyä seuraamaan mitä vaikutuksia milläkin muutoksella on. Sama "ongelma" vaivaa esim 6hp:n vahvistuksia, tietoa ei tipu vain kova hinta.
Tuikulle tsemppiä viissatasen metsästykseen, kyllä se sieltä tulee kun noin lähellä jo on!Tarkoitus ei ole ..ttuilla eikä vähätellä, samassa veneessä tässä kaikki ollaan ja varmaan tarkoitus on ihan kaikkia hyödyttävää tietoa jakaa. :think
BMW e61 535d M-sport
Lancia Delta HF integrale
Comment
-
-
Missä vaiheessa tuo katalysaattori alkaa ahdistamaan? Näissä uudemmissa piezo malleissahan yleensä poistetaan myös se dpf:n yhteydessä, vaihtamalla hengittävämpi downpipe kokonaisuudessaan. Mietin vain sitä, että etkö edelliseen sinkku turboonkin teettänyt sen?
Vanhalle rönttämersulle alkaa kyllä vähä tuoksahtaan kun katin poistaa, mutta se ei liene ainakaan tässä projektissa olennaista.ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
Comment
-
-
Originally posted by -rik View PostMissä vaiheessa tuo katalysaattori alkaa ahdistamaan? Näissä uudemmissa piezo malleissahan yleensä poistetaan myös se dpf:n yhteydessä, vaihtamalla hengittävämpi downpipe kokonaisuudessaan. Mietin vain sitä, että etkö edelliseen sinkku turboonkin teettänyt sen?
Vanhalle rönttämersulle alkaa kyllä vähä tuoksahtaan kun katin poistaa, mutta se ei liene ainakaan tässä projektissa olennaista.
Yksiahdinmallissa on hiukan eri juttu, iso daunpaippi vaikuttaa vaikkapa heräämiseen positiivisesti.
Tuplaturbo herää ihan riittävästi, eikä siinä ole putkessa samankaltaisia kuristuksia.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Comment
-
-
Originally posted by tommi_n View PostMinkä ...
Olen ihan tarkoituksella kertonut jotain ja jotain olen jättänyt kertomatta.
ProTurbo päättää itse, mitä kertoo aiheesta, mutta kovin toivoisin, etteivät.
Ei ole pakko lukea, eikä ole pakko uskoa, ei ole pakko ostaa, eikä ole pakko tehdä samalla lailla.
Voi vapaasti ideoida aivan itse omat ahdinmuutoksensa ja olla sitten aivan hiljaa, eikä kertoa kellekkään mitään.
Olisi ihan hienoa, että joku toinenkin sijoittaisi rahojaan oman autonsa särkemiseen ja testailuun eri kokoonpanoilla ...
Tiettyjen asioiden apinointia en halua tehdä ollenkaan liian helpoksi toisille.
Tavalliselle käyttäjälle ylivoimaisesti tärkein tieto on, että toimiiko, vaiko eikö ja että minkälaatuisista osista on kasattu ja mihin tehoon suunnilleen riittää.
Tässä ahdinmuutoksessa on billettisiipeä lukuunottamatta käytetty vain alkuperäisiä osia, sillä on ainakin pyritty laatuun ja toimintavarmuuteen.
Siipikokojen valinnassa on ajateltu sitä ~500hv teholuokkaa, toistaiseksi testit on tukeneet tätä, harmi vaan kun vanhus ei jaksa punnertaa ahdinta rajoille asti, arvokas tieto olisi sekin.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
Kelin ollessa täällä kehitysalueella harrastuskelvoton, kävin päiväseltään Kokkolan autohuollon penkissä puimuria rääkkäämässä.
Noin 480hv oli parhaat vedot.
Korkeapainepumpusta vaan nyt loppuu teho, railpaine ei pysy enää halutussa.
Lappuja ei ole, kun työ on kesken, loppusäädön jälkeen sitten.BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
454hp/850Nm
100-200kmh@9,98s
0-200kmh@15,35s
1/4 mile 12,82s@185,8kmh
1 mile 259kmh
BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
Project target;
+500hp/+1000Nm
100-200kmh@<9s
0-200kmh@<14s
1/4 mile <12s@19xkmh
1 mile +270kmh
Comment
-
-
Veikkaisin että ruiskutusjärjetelmä on se joka sen huipputehon kierrosluvun näissä määrää. Toki iso ahdin auttaa, mutta kun se ruisku venyy ja venyy niin huipputehon kierrokset tippuvat.
Hienot lukemat on vanhuksesta irronnut. Mutta ymmärrän hyvin että tuo pieni ero tavoitteeseen jää kaivelemaan.tdituning.fi
Comment
-
-
Originally posted by hatemi View PostVeikkaisin että ruiskutusjärjetelmä on se joka sen huipputehon kierrosluvun näissä määrää. Toki iso ahdin auttaa, mutta kun se ruisku venyy ja venyy niin huipputehon kierrokset tippuvat.
Hienot lukemat on vanhuksesta irronnut. Mutta ymmärrän hyvin että tuo pieni ero tavoitteeseen jää kaivelemaan.
Kun ruiskutusjärjestelmästä halutaan "viimeinenkin tippa" käyttöön, niin polttoaineen määränsäädin on silloin aivan selällään auki eikä ruiskutuspaine pysy halutussa siitä huolimatta.
Toiselta kantilta ajatellen säädin ei enään siinä tilanteessa säädä mitään, vaan järjestelmästä tulee painetta ja polttoainetta sen verran kun tulee.
Teho ja kierrosluku on silloin tänä päivänä tätä ja huomenna tuota, miten sattuu taivaan merkit osumaan kohdilleen.
Heittoa tulee varmaan normaalia enemmän.
No, olen kuitenkin koettanut nyt justeerata syötön siihen kohti, missä paine vielä juuri ja juuri toteutuu, jospa sillä olisi myönteisiä vaikutuksia tehoonkin.
Tulee, mitä tulee.
Kuitenkin, pienenä heikkouden osoituksena, tilasin ebay`stä toisen pumpun, johon hiotutan akselin nokkaan pikkuisen lisää iskunpituutta ja saan sitä kautta pumppuun tuottoja.
Tämä nyt kyllä sotii sitä alkuperäistä ajatustani vastaan että vakiolla ruiskutusjärjestelmällä mennään, mutta mutta, tähän kohti tätä on vähän vaikea lopettaa ...
Ahtimessa on varoja, samoin voimansiirrossa ja pikkuisen suuttimissakin - ja kun minun on lisäksi niin vaikeaa antaa periksi, niin vielä tämmöinen muutos tulee, huolimatta siitä, millaiseksi vakiopumpulla lopputulos muodostuu.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Comment
-
-
.
Eipä tuo nyt tuosta noin 480hv,stä muuksi muutu.
Vanhuksen pumppu ei vaan kykene.
- Uusi on jo tilattu.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Comment
-
Comment