Kerroin tuon huoltoon ja sieltä vastattiin "näin se juuri toimii".
Eli käytännössä tasaisessa maantieajossa koko auton shäköjärjestelmä toimii akulla, ei laturilla. Moottorijarrutuksissa akkua sitten ladataan muutama sekunti. Vetää sanattomaksi.
Ehkäpä eräänä päivänä joku osaa tuonkin koodata pois käytöstä, siihen saakka pysyn vanhoissa (e34 ja e39) tai vaihdan merkkiä.
Ovi pelaa edelleen (jes), mutta nyt on umpioihin kertynyt kosteutta ja pakkasessa ajellessa umpion muovin alaosa menee huurteeseen. Näyttäisi olevan aika symmetrisesti molemmilla puolilla. Auto on pääsääntöisesti viikot lämpimässä tallissa (+15 tai yli) ja ajossa/maalla pakkasessa. Ei varmaan ole mitään helppoa keinoa saada noita kuiviksi ja pysymään kuivina?
Ovi pelaa edelleen (jes), mutta nyt on umpioihin kertynyt kosteutta ja pakkasessa ajellessa umpion muovin alaosa menee huurteeseen. Näyttäisi olevan aika symmetrisesti molemmilla puolilla. Auto on pääsääntöisesti viikot lämpimässä tallissa (+15 tai yli) ja ajossa/maalla pakkasessa. Ei varmaan ole mitään helppoa keinoa saada noita kuiviksi ja pysymään kuivina?
Pidät sen autosi ulkona tai katoksessa niin ei tule noita ongelmia.
Kaikilla kun tuntuu olevan enemmän tai vähemmän ongelmia näin talvi keleillä niin pitää väliin tulla huutelemaan että meillä ainakin toistaiseksi toimii kuin unelma
Ei mitään käynnistys ongelmia vaikka auto seisoo aina pihalla.
Starttaukset tehdään yleensä lämmityksen jälkeen, mutta välillä ollut ihan kylmä starttejakin -25 pakkasesta ja käyntiin lähtee nöyrästi.
Ei jännite herjoja ja kaikki on toiminut, DPF poltosta lähtien.
Eikä sisälläkään palele
Kaikilla kun tuntuu olevan enemmän tai vähemmän ongelmia näin talvi keleillä niin pitää väliin tulla huutelemaan että meillä ainakin toistaiseksi toimii kuin unelma
Ei mitään käynnistys ongelmia vaikka auto seisoo aina pihalla.
Starttaukset tehdään yleensä lämmityksen jälkeen, mutta välillä ollut ihan kylmä starttejakin -25 pakkasesta ja käyntiin lähtee nöyrästi.
Ei jännite herjoja ja kaikki on toiminut, DPF poltosta lähtien.
Eikä sisälläkään palele
Sama vika, tai siis viattomuus Kolmas talvi menossa ilman murheita.
"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
Lähtee täälläkin käymään (lähes) aina kylmillä, kylläkin useimmiten eberin avustuksella.
Akku on kyllä aika kovilla, vaikka sitä lataisikin ahkerasti, sillä esimerkiksi puhallin ei puhalla täydellä teholla kun akun latauksen tai pidemmän ajorupeaman jälkeen?
Herjoja akku ei ole antanut kun aivan kylmimpänä, jolloin sitten menikin tyhjäksi ja kellot nollille ym.
Ex bensa E91 325ia kyllä lämpeni kylmiltään jonkin verran nopeammin, eikä ikinä puhaltimet tms. nyykähtäneet tai olisi jättänyt käynnistymättä. Tosin kakkuakin meni yli -15c varmaan 13l sadalla aina nurkissa.
Akku on kyllä aika kovilla, vaikka sitä lataisikin ahkerasti, sillä esimerkiksi puhallin ei puhalla täydellä teholla kun akun latauksen tai pidemmän ajorupeaman jälkeen?
Herjoja akku ei ole antanut kun aivan kylmimpänä, jolloin sitten menikin tyhjäksi ja kellot nollille ym.
.
Ettei nyt ois ilmastoinnin asetuksista kyse?
Joo, eipä noita oo ongelmia itellänikään termariremontin perään.
Mullakaan ei mitään ongelmia. Lämmintä riittää ja kaikki toimii..
Ainoa vaan että startti on välillä laiska, varsinkin jos käyttää Webastoa päälle vartin (vaikka olisi kokoajan ylläpitolaturissa). Lähtee kumminkin aina käymään :think
Mullakaan ei mitään ongelmia. Lämmintä riittää ja kaikki toimii..
Ainoa vaan että startti on välillä laiska, varsinkin jos käyttää Webastoa päälle vartin (vaikka olisi kokoajan ylläpitolaturissa). Lähtee kumminkin aina käymään :think
Joo, eipä noita oo ongelmia itellänikään termariremontin perään.
Eipä oo asetuksista, autossa on perusvarusteinen (auto)ilmastointi, jossa siis puhallus vaikkapa tuulilasille jo puhallusnopeus täysille - ei voi mennä väärin.
Taitaa vaan tuo startti olla aika vittumaisessa paikassa
Kaikki on vittumaisessa paikkaa jos noin ajattelee. Mut rehellisesti siitä nyt ei ihan hirveesti tarvinnut purkaa. Jokunen muovi tuulilasin alta niin pääs jo startin vääntämään irti..
Ovi pelaa edelleen (jes), mutta nyt on umpioihin kertynyt kosteutta ja pakkasessa ajellessa umpion muovin alaosa menee huurteeseen. Näyttäisi olevan aika symmetrisesti molemmilla puolilla. Auto on pääsääntöisesti viikot lämpimässä tallissa (+15 tai yli) ja ajossa/maalla pakkasessa. Ei varmaan ole mitään helppoa keinoa saada noita kuiviksi ja pysymään kuivina?
Voin luvata että vanhanliiton miehellä (Taksiautoilijan työauto) on kuivatus onnelmiin ihan omat vippas konstit.
Poranterä semmonen ehkä 1mm koko luokkaa ja rullaat umpiohin pienen pienet reijät, pysyy kosteus samana sisällä ja ulkona. Ongelma siinä että sais sen pysymään täysin kuivana sisältä, vaatis aikamoiset tiivisteet.
Voin luvata että vanhanliiton miehellä (Taksiautoilijan työauto) on kuivatus onnelmiin ihan omat vippas konstit.
Poranterä semmonen ehkä 1mm koko luokkaa ja rullaat umpiohin pienen pienet reijät, pysyy kosteus samana sisällä ja ulkona. Ongelma siinä että sais sen pysymään täysin kuivana sisältä, vaatis aikamoiset tiivisteet.
Edelliseen Bemariin tein taustamuoviin ~25mm reiät, ei huurtunut yhtään enää ikinä. Sen jälkeen konehuonetta pestessä malttia ettei umpiot ole täynnä vettä.
Comment