Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talvi tulee, hermot menee?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by bittivirhe View Post
    Tässä on kiintoisa havainto:

    http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php...2827&start=166

    Kerroin tuon huoltoon ja sieltä vastattiin "näin se juuri toimii".

    Eli käytännössä tasaisessa maantieajossa koko auton shäköjärjestelmä toimii akulla, ei laturilla. Moottorijarrutuksissa akkua sitten ladataan muutama sekunti. Vetää sanattomaksi.
    Ehkäpä eräänä päivänä joku osaa tuonkin koodata pois käytöstä, siihen saakka pysyn vanhoissa (e34 ja e39) tai vaihdan merkkiä.

    Comment

    • bittivirhe
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2012
      • 502
      • Pohjois-Savo

      Ovi pelaa edelleen (jes), mutta nyt on umpioihin kertynyt kosteutta ja pakkasessa ajellessa umpion muovin alaosa menee huurteeseen. Näyttäisi olevan aika symmetrisesti molemmilla puolilla. Auto on pääsääntöisesti viikot lämpimässä tallissa (+15 tai yli) ja ajossa/maalla pakkasessa. Ei varmaan ole mitään helppoa keinoa saada noita kuiviksi ja pysymään kuivina?
      G05 45e
      ex: F11 530d xDrive
      ex: E84 X1 xDrive 25d

      Comment

      • poke
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 3103

        Originally posted by bittivirhe View Post
        Ovi pelaa edelleen (jes), mutta nyt on umpioihin kertynyt kosteutta ja pakkasessa ajellessa umpion muovin alaosa menee huurteeseen. Näyttäisi olevan aika symmetrisesti molemmilla puolilla. Auto on pääsääntöisesti viikot lämpimässä tallissa (+15 tai yli) ja ajossa/maalla pakkasessa. Ei varmaan ole mitään helppoa keinoa saada noita kuiviksi ja pysymään kuivina?
        Pidät sen autosi ulkona tai katoksessa niin ei tule noita ongelmia.
        Kulkineet/projektit:

        640D F06
        530iA E39
        635 CSi E24
        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

        Comment

        • bittivirhe
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2012
          • 502
          • Pohjois-Savo

          Originally posted by poke View Post
          Pidät sen autosi ulkona tai katoksessa niin ei tule noita ongelmia.
          Katosta ei ole ja ulkona tulee akkuongelmia (enkä muutenkaan erityisemmin välitä kaivella autoa hangesta).
          G05 45e
          ex: F11 530d xDrive
          ex: E84 X1 xDrive 25d

          Comment

          • zaumer
            Bimmer Rookie
            • Jul 2010
            • 96
            • Mikkeli

            Kaikilla kun tuntuu olevan enemmän tai vähemmän ongelmia näin talvi keleillä niin pitää väliin tulla huutelemaan että meillä ainakin toistaiseksi toimii kuin unelma

            Ei mitään käynnistys ongelmia vaikka auto seisoo aina pihalla.
            Starttaukset tehdään yleensä lämmityksen jälkeen, mutta välillä ollut ihan kylmä starttejakin -25 pakkasesta ja käyntiin lähtee nöyrästi.
            Ei jännite herjoja ja kaikki on toiminut, DPF poltosta lähtien.
            Eikä sisälläkään palele
            E61 530da LCI ex. E91 320da -06

            Comment

            • GuGi_
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 700
              • Vantaa city

              Originally posted by zaumer View Post
              Kaikilla kun tuntuu olevan enemmän tai vähemmän ongelmia näin talvi keleillä niin pitää väliin tulla huutelemaan että meillä ainakin toistaiseksi toimii kuin unelma

              Ei mitään käynnistys ongelmia vaikka auto seisoo aina pihalla.
              Starttaukset tehdään yleensä lämmityksen jälkeen, mutta välillä ollut ihan kylmä starttejakin -25 pakkasesta ja käyntiin lähtee nöyrästi.
              Ei jännite herjoja ja kaikki on toiminut, DPF poltosta lähtien.
              Eikä sisälläkään palele
              Sama vika, tai siis viattomuus Kolmas talvi menossa ilman murheita.
              "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

              F11 525d -11
              E60 M5 -05
              E12 530i -75
              E32 730i - 91
              Chevy Silverado 3500 -93
              R33 Skyline GTS-T -93

              Comment

              • BFI18
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 1456
                • Turku

                Lähtee täälläkin käymään (lähes) aina kylmillä, kylläkin useimmiten eberin avustuksella.

                Akku on kyllä aika kovilla, vaikka sitä lataisikin ahkerasti, sillä esimerkiksi puhallin ei puhalla täydellä teholla kun akun latauksen tai pidemmän ajorupeaman jälkeen?
                Herjoja akku ei ole antanut kun aivan kylmimpänä, jolloin sitten menikin tyhjäksi ja kellot nollille ym.

                Ex bensa E91 325ia kyllä lämpeni kylmiltään jonkin verran nopeammin, eikä ikinä puhaltimet tms. nyykähtäneet tai olisi jättänyt käynnistymättä. Tosin kakkuakin meni yli -15c varmaan 13l sadalla aina nurkissa.
                G26 i4 M50 Black Sapphire

                Comment

                • Mlatvala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 3553
                  • Kuopio

                  Originally posted by BFI18 View Post
                  Akku on kyllä aika kovilla, vaikka sitä lataisikin ahkerasti, sillä esimerkiksi puhallin ei puhalla täydellä teholla kun akun latauksen tai pidemmän ajorupeaman jälkeen?
                  Herjoja akku ei ole antanut kun aivan kylmimpänä, jolloin sitten menikin tyhjäksi ja kellot nollille ym.
                  .

                  Ettei nyt ois ilmastoinnin asetuksista kyse?

                  Joo, eipä noita oo ongelmia itellänikään termariremontin perään.
                  E61 535d alkuunsa viritetty.

                  Comment

                  • rizzo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2007
                    • 5418
                    • Oulu

                    Mullakaan ei mitään ongelmia. Lämmintä riittää ja kaikki toimii..

                    Ainoa vaan että startti on välillä laiska, varsinkin jos käyttää Webastoa päälle vartin (vaikka olisi kokoajan ylläpitolaturissa). Lähtee kumminkin aina käymään :think

                    Comment

                    • Mlatvala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 3553
                      • Kuopio

                      Originally posted by rizzo View Post
                      Mullakaan ei mitään ongelmia. Lämmintä riittää ja kaikki toimii..

                      Ainoa vaan että startti on välillä laiska, varsinkin jos käyttää Webastoa päälle vartin (vaikka olisi kokoajan ylläpitolaturissa). Lähtee kumminkin aina käymään :think
                      Puhdistusta vailla..
                      E61 535d alkuunsa viritetty.

                      Comment

                      • rizzo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2007
                        • 5418
                        • Oulu

                        Originally posted by Mlatvala View Post
                        Puhdistusta vailla..
                        Taitaa vaan tuo startti olla aika vittumaisessa paikassa

                        Comment

                        • BFI18
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 1456
                          • Turku

                          Originally posted by Mlatvala View Post
                          Ettei nyt ois ilmastoinnin asetuksista kyse?

                          Joo, eipä noita oo ongelmia itellänikään termariremontin perään.
                          Eipä oo asetuksista, autossa on perusvarusteinen (auto)ilmastointi, jossa siis puhallus vaikkapa tuulilasille jo puhallusnopeus täysille - ei voi mennä väärin.
                          G26 i4 M50 Black Sapphire

                          Comment

                          • Mlatvala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 3553
                            • Kuopio

                            Originally posted by rizzo View Post
                            Taitaa vaan tuo startti olla aika vittumaisessa paikassa
                            Kaikki on vittumaisessa paikkaa jos noin ajattelee. Mut rehellisesti siitä nyt ei ihan hirveesti tarvinnut purkaa. Jokunen muovi tuulilasin alta niin pääs jo startin vääntämään irti..
                            E61 535d alkuunsa viritetty.

                            Comment

                            • TuroMat
                              Newbiemmer
                              • Oct 2013
                              • 12
                              • HKI

                              Originally posted by bittivirhe View Post
                              Ovi pelaa edelleen (jes), mutta nyt on umpioihin kertynyt kosteutta ja pakkasessa ajellessa umpion muovin alaosa menee huurteeseen. Näyttäisi olevan aika symmetrisesti molemmilla puolilla. Auto on pääsääntöisesti viikot lämpimässä tallissa (+15 tai yli) ja ajossa/maalla pakkasessa. Ei varmaan ole mitään helppoa keinoa saada noita kuiviksi ja pysymään kuivina?
                              Voin luvata että vanhanliiton miehellä (Taksiautoilijan työauto) on kuivatus onnelmiin ihan omat vippas konstit.

                              Poranterä semmonen ehkä 1mm koko luokkaa ja rullaat umpiohin pienen pienet reijät, pysyy kosteus samana sisällä ja ulkona. Ongelma siinä että sais sen pysymään täysin kuivana sisältä, vaatis aikamoiset tiivisteet.

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by TuroMat View Post
                                Voin luvata että vanhanliiton miehellä (Taksiautoilijan työauto) on kuivatus onnelmiin ihan omat vippas konstit.

                                Poranterä semmonen ehkä 1mm koko luokkaa ja rullaat umpiohin pienen pienet reijät, pysyy kosteus samana sisällä ja ulkona. Ongelma siinä että sais sen pysymään täysin kuivana sisältä, vaatis aikamoiset tiivisteet.
                                Edelliseen Bemariin tein taustamuoviin ~25mm reiät, ei huurtunut yhtään enää ikinä. Sen jälkeen konehuonetta pestessä malttia ettei umpiot ole täynnä vettä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎