Samoja mietteitä (edelleen) E93 325i:ssä. Minulla matka-ajossa (108 kmh vakkarissa) kulutus on aika tarkalleen 7.3 l/100km, joka on minusta ihan ok yli 10v vanhalle ohjelmoidulle 3 litran bensakoneelle - mutta nuo teidän ”5 litran kulutukset” on ainakin itselle täyttä utopiaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
NOx katalysaattori, vikakoodi 30E9
Collapse
X
-
Originally posted by Crossmx View PostMinulla antaa myös 530i tuota 30E9 koodia.
Eli onko nyt vaihtoehtona ostaa tuo Nox-emulaattori ja jättää vanhat katit koskemattomina paikoilleen?
Kerrotaan istalla että anturi on vaihdettu ja adaptaatiot nollataan, kannattaako myös sen jälkeen kuitata katit vaihdetuksi?
Tai sitten kattien tyhjennys ja ohjelmointi?
1. Vaihda NOx-sensorin tilalle NOXEM-emulaattori.
2. Kuittaa testerillä NOx-sensori JA katalysaattori vaihdetuiksi (tärkeää!)
3. Nollaa adaptaatiot ja vikakoodit.
4. Suorita adaptaatio-ajosyklit."The things you own end up owning you." - Tyler Durden
Comment
-
-
Originally posted by huitoja2 View PostE61 523 nox ohjelmointi tehty vuosi sitten Espoon lisää tehoa pisteessä ja sen jälkeen pöntöt tyhjennetty viereisessä pajassa.
...omassa ajotietokoneen keskikulutus huitelee aina yli 10l/100km. Nyt kesällä pidempi lenkki 80-100km/h teitä ajettuna kulutus saattaa laskea jopa 8 litran pintaan...
Vaikuttaisi että auto ei mene jostain syystä laihaseokselle.
Mikäli Lisää tehoa -yritys on luvannut, että auto toimii ohjelmoinnin jälkeen edelleenkin normaalisti hyödyntäen dokumentoidusti kaikkia kolmea käyntitapaa, niin silloin kannattaa olla yhteydessä ko. yritykseen ja pyytää hoitamaan asia kuntoon yrityksen laskuun.
Oletan että sinulla on nyt pysyvästi homogenous-moodissa kulkeva auto ja kulutuskin sen mukainen. Tämän selvittelyssä lambdatietojen tarkastelu on hyödyllinen, mikäli ko. yrityksen ohjelmoinnin seurauksena diagnostiikkaohjelmalla ei ole enää mahdollista päätellä moottorin todellista käyntimoodia. Että siinä mielessäkin "kivoja" nämä huijausohjelmoinnit.
Originally posted by Clavurion kysyi asiasta View PostToimiiko moottori softauksen jälkeen enää laihaseoksella, vai mennäänkö aina stökiömetrisellä seoksella?Originally posted by suppari kysyi asiasta View PostNäkyykö testerin näytöllä myös että mennään laihaseoksella?Originally posted by VolvoTDi vastasi tekeleestään View PostPoiston jälkeen vain laihaseosmoodilla, tietysti rikastukset normaaliin tapaan kun sitä tarvitaan, kuten startit, kiihdytykset, jne.Originally posted by VolvoTDi View PostLaihaseos pelaa kuten se on pelannut heti uutena, mutta polttoja ei tehdä ja laskuri on pysäytetty. Testerillä homma näkyy kuin olisi käytössä, tosin mikään arvo liiku.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostToisin päin pohdittuna - pitäisikö se enää tehtyjen toimenpiteiden jälkeen mennäkään laihaseokselle, jos ominaisuuden tarvitsemat komponentit on poistettu?
Mikäli Lisää tehoa -yritys on luvannut, että auto toimii ohjelmoinnin jälkeen edelleenkin normaalisti hyödyntäen dokumentoidusti kaikkia kolmea käyntitapaa, niin silloin kannattaa olla yhteydessä ko. yritykseen ja pyytää hoitamaan asia kuntoon yrityksen laskuun.
Oletan että sinulla on nyt pysyvästi homogenous-moodissa kulkeva auto ja kulutuskin sen mukainen. Tämän selvittelyssä lambdatietojen tarkastelu on hyödyllinen, mikäli ko. yrityksen ohjelmoinnin seurauksena diagnostiikkaohjelmalla ei ole enää mahdollista päätellä moottorin todellista käyntimoodia. Että siinä mielessäkin "kivoja" nämä huijausohjelmoinnit.
Tämä on sama juttu kun tulee auto DPF poistoon. DPF poistetaan, kuten on pyydetty, mutta auto ei silti toimi. DPF tukkeutuu 99% tapauksista jonkin muun vian seurauksena ja se muu syy pitää myös korjata niin auto toimii kuten kuuluukin. Sama tilanne pätee näihin nox-poistoihin, järjestelmä ei toimi uutenakaan jos on jokin muu viha.Last edited by VolvoTDi; 17-07-2019, 15:34.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostMeneekö kellään nox-softadeletoituna alle 6l/100km @ 80km/h (maantiellä kulutus resetoituna). Noxemilla menee helposti, mutta meneekö softattuna?
Comment
-
-
Omasta N53:sta poistettiin nox systeemit ensin softalla, mutta sen jälkeen tuntui ettei laihaseos kuitenkaan mennyt päälle kuten oma tavoite hommalle oli.
Seuraavaksi sitten NOXEM eli se bimmerprofs nox-anturin emulaattori alkuperäisen nox-anturin tilalle.
Nyt tuli otettua istalla live dataa talteen ja latasin koko pätkän youtubeen jos siitä joku voisi jotain päätellä:
Vieläkin epäilyttää toimiiko systeemit kuten pitäisi, vaikka operating modet kyllä vaihtuu mutta stratified-charge mode ei ole päällä kuin hetkellisesti tyhjäkäynnillä startin jälkeen. Ajon aikana käytössä on ajotilat homogeneous ja homogeneous_stratified_charge.
Koko video on jeesuksen pitkä mutta kokosin alle muutamia kohtia kun jotain omasta mielestä mainittavaa tapahtuu:
1. https://youtu.be/0EDtXyW2Irc?t=150
Startin jälkeen tyhjäkäynnillä oxygen sensor 1&2 before cat n. 2V, after cat n. 0,7V
Adaptation mixture bank1 n. 0,8 ja bank2 n. 0,5 mg/Hub.
2. https://youtu.be/0EDtXyW2Irc?t=334
Current operating mode: Stratified-charge mode.
3. https://youtu.be/0EDtXyW2Irc?t=541
Ajoon lähdön jälkeen molemmat adaptation mixturet alkaa näyttää nollaa.
4. https://youtu.be/0EDtXyW2Irc?t=855
Oxygen sensor 1&2 before cat käy yli 3V, ja palautuu n. 2,5V jossa arvot näkyy olevan yleensä ajon aikana.
5. https://youtu.be/0EDtXyW2Irc?t=971
Ox. sensor 1&2 before cat n. 2,0V, after cat n. 0,8V.
6. https://youtu.be/0EDtXyW2Irc?t=1054
Ox. sensor 1&2 before cat käy taas yli 3V.
7. https://youtu.be/0EDtXyW2Irc?t=1205
Seurasin ajotiloja ajon aikana, homogeneous ja homogeneous_stratified_charge näkyy molemmat toimivan, muttei stratified-charge mode.
8. https://youtu.be/0EDtXyW2Irc?t=1810
Parkissa näyttää taas adaptation mixturet samoja arvoja kuin videon alussa, ja Ox. sensor 1&2 before cat n. 2,0V, after cat n. 0,8V.
9. https://youtu.be/0EDtXyW2Irc?t=1865
Vikakoodit vielä lopuksi, löytyy smooth running, stratified charge operation.
Täällä juttua tästä, en ehtinyt vielä lukea tarkemmin mutta ilmeisesti voi vaikuttaa laihaseoksen toimintaan jotenkin: https://bimmerprofs.com/uneven-runni...un-smooth-run/
Täytyy jossain välissä perehtyä tähän enemmän mutta jos joku osaisi jo videosta sanoa toimiiko laihaseos oikein tai edes sinnepäin kuten kuuluisi?e92 "330"xiA M-sport
Mini Cooper R50
Comment
-
-
Originally posted by JanskiAWD View PostOmasta N53:sta poistettiin nox systeemit ensin softalla, mutta sen jälkeen tuntui ettei laihaseos kuitenkaan mennyt päälle kuten oma tavoite hommalle oli.
Seuraavaksi sitten NOXEM eli se bimmerprofs nox-anturin emulaattori alkuperäisen nox-anturin tilalle.
Vieläkin epäilyttää toimiiko systeemit kuten pitäisi, vaikka operating modet kyllä vaihtuu mutta stratified-charge mode ei ole päällä kuin hetkellisesti tyhjäkäynnillä startin jälkeen.
Onko autossa edelleen NOx-pönttö toiminnassa?IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostLienee itsestäänselvyys, mutta päivitettiinhän moottorinohjaimen ohjelma alkuperäiseksi ennen emulaattorin asennusta?
Onko autossa edelleen NOx-pönttö toiminnassa?
Pönttö tyhjennettin samalla kun nox ohjelmoitiin pois.
Tämän ei pitäisi olla ongelma jos käytössä on noxem: Linkki
"4. If the NOXEM is installed – will the engine perform correctly without NOx catalytic converter?
Yes, in this case, the engine will perform as intended by manufacturer: it will turn on the Stratified charge and Homogeneous lean, will perform all adaptations (including test of mechanical and chemical efficiency of cylinder in idle, in low/average/high load conditions), will perform desulphation and regeneration sessions etc."e92 "330"xiA M-sport
Mini Cooper R50
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostSamoja mietteitä (edelleen) E93 325i:ssä. Minulla matka-ajossa (108 kmh vakkarissa) kulutus on aika tarkalleen 7.3 l/100km, joka on minusta ihan ok yli 10v vanhalle ohjelmoidulle 3 litran bensakoneelle - mutta nuo teidän ”5 litran kulutukset” on ainakin itselle täyttä utopiaa.ex. 316i e36 1991
ex. 318iS Coupe e36 1992
ex. 528iA Touring e39 1997
ex 316i e30 1990, vaimon
ex. X5 4.4i e53 2001
ex 316 e46 2003, vaimon
525iX e60 2008
Z4 e85 2003, vaimon
Comment
-
-
30E9-vikakoodi ilmestyi omaan e90 N43. NOx-anturi vaihdettu jo keväällä. Viime kuukausi ollut lähinnä kaupunkiajoa ja kulutus noussut huomattavasti. Voisiko tuo korjaantua jos pakottaisi regeneroinnin päälle?
Vai ovatko ainoat vaihtoehdot
1. Uusi katti
2. NOXEM-emulaattori anturin tilalle
3. Katin poisto ja NOx-ohjelmointi?E90 318i -09
Comment
-
-
Originally posted by Jupi View Post30E9-vikakoodi ilmestyi omaan e90 N43. NOx-anturi vaihdettu jo keväällä. Viime kuukausi ollut lähinnä kaupunkiajoa ja kulutus noussut huomattavasti. Voisiko tuo korjaantua jos pakottaisi regeneroinnin päälle?
Vai ovatko ainoat vaihtoehdot
1. Uusi katti
2. NOXEM-emulaattori anturin tilalle
3. Katin poisto ja NOx-ohjelmointi?
edit. vikakoodin merkitystä ei oltu laitettu tähän. Oletin anturi-ilmoitukseksi mutta kyseessä taisi olla jotain muuta...
Kokeilisin kuitenkin ilmoittaa alkuun testerilla nox-katin vaihdosta. Tuntuu että nämä ovat niin herkkiä että laitteiden ikääntyessä näillä on huonot edellytykset toimia täysin oikein. Pienikin heitto nox-arvoissa saa koko jutun sekaisin. Emulaattori hoitaa tuon puolen kun se kertoo että kaikki ok.
Tuossa oli koodin selitys.
Last edited by fraatti; 23-09-2019, 21:59.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by Jupi View Post30E9-vikakoodi ilmestyi omaan e90 N43. NOx-anturi vaihdettu jo keväällä.
Voisiko tuo korjaantua jos pakottaisi regeneroinnin päälle?
Vai ovatko ainoat vaihtoehdot
1. Uusi katti
2. NOXEM-emulaattori anturin tilalle
3. Katin poisto ja NOx-ohjelmointi?IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Comment