Announcement

Collapse
No announcement yet.

NOx katalysaattori, vikakoodi 30E9

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    Originally posted by tiakri View Post
    Onko tietoa kuka näitä tekisi pääkaupunkiseudulla? Nox-antureita mennyt kuin sieniä sateella, niin voisi tuon koko toiminallisuuden poistaa ja pöntöt tyhjentää.
    Minulta löytyy Espoosta ja Kirkkonummelta jälleenmyyjät, jotka voivat auttaa sinua: www.lisäätehoa.fi/reseller
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4049
      • Turku

      Ei pääkaupunkiseudulla, mutta olen jo harkinnut bussiyhteyttä Piikkiö>Helsinki kerran tai kaksi viikossa, että saadaan asiakkaat vaivattomasti kotiin
      sigpic
      P:0409699000

      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

      BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

      Comment

      • jake***
        Bimmer Rookie
        • Oct 2010
        • 49
        • hki

        Sama 30E9 koodi täälläkin, kuluttelee maantiellä sen n. 7l/100km. Sain inpan toimimaan vasta joskus talvella, ei mitään hajua miten kauan on koodi ollut, todennäköisesti aina.

        Onko kukaan huomannut muuten eroa öljynkulutuksessa NOx -operaation jälkeen?

        Comment

        • jake***
          Bimmer Rookie
          • Oct 2010
          • 49
          • hki

          Oliko nyt niin että pakkopoltosta ei välttämättä ole enään apua jos koodi on 30E9? Testailin tänään pakkopoltolla n. 60km motaria, hyvin lähti päälle ei ongelmaa pakolämmöt rapiat 600C. Koodi kuitenkaan ei sieltä kadonnut ainakaan vielä, nollasin adaptaatiot ja vikakoodit -> silti se paska sinne aina kajahtaa. :think
          Ensviikolla pitempi reissu motaria tiedossa, onko ideaa laittaa pakkopoltto uudestaan päälle vai säästää nekin bensarahat katin tyhjäykseen ja koodaamiseen? 207tkm takana ja 523i lci.

          Comment

          • jake***
            Bimmer Rookie
            • Oct 2010
            • 49
            • hki

            Onpas hiljainen topic, kirjotellaan silti taas vähän.

            Eli tänään tuli ajeltua motaria yhteensä 200km. Menomatkalla pakkopoltto komeesti päällä, n 600 asteen pakolämmöillä. Nollasin lopuksi adaptaatioita ja sain 30E9:n katoamaan. Nyt sitten seurataan kauan menee ennenkun se tulee takasin.
            NOx:n grammat näytti muistaakseni reissun jälkeen jotain alle sata, olisiko ollut peräti 30 tienoolla. Pitää katsella myöhemmin vielä uudestaan. 20km maantietä takana nollailujen jälkeen ja kulutus pyöri jossain kutosella! Enpä ole tolla ikinä moisiin lukemiin päässy, voisi olettaa että homma onnistui. Tuntuu soundaavan vähän erilaiselta tyhjäkäynnillä nyt muutenkin.

            Mietin samalla että voiko ne pakopuolen anturien pinnat myös nokeentua mikä aiheuttaisi jotain kivaa ongelmaa mahdollisesti jatkossa? Nehän voisi jossainvälissä puhdistaa, jos sillä mitään vaikutusta ylipäätään on.:think

            Comment

            • Maili
              BTCF Member
              • Aug 2011
              • 446
              • E-pohjanmaa

              Huollon yhteydessä oli forte flush moottori öljyn seassa ja sitä ennen käytettiin kaksi purkkia forten valve cleaneriä suoraan imu putkeen ilmamassa mittarin jälkeen. Nyt mystiseti ei ole tarvinnut öljyä lisätä 10tkm aikana ollenkaan. Nox katit on myös tyhjänä. Joko öljy anturi on varmaan rikki tai muuten vetelee viimmesiään. Ei jaksa enää edes juoda:think 70 tkm aikana öljyä on saanu tasaisesti lisätä. Kovalla helteellä on kaikkein koviten maistunut. Tuntuu ihmeelliseltä mihin se nyt yhtäkkiä katosi! Voiko nox kattien ahdistus sen tehdä vai onko öljy renkaat ollu jumissa?
              E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
              Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

              Comment

              • JanskiAWD
                Bimmer Rookie
                • Mar 2006
                • 192
                • S:t Karins

                Nox deleten jälkeen tulee koodia "Smooth running, stratified-charge operation".
                Kuuluukohan asiaan?


                e92 "330"xiA M-sport
                Mini Cooper R50

                Comment

                • Milko75
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2007
                  • 853
                  • Kuopio

                  Originally posted by JanskiAWD View Post
                  Nox deleten jälkeen tulee koodia "Smooth running, stratified-charge operation".
                  Kuuluukohan asiaan?


                  Itse lueskelin Carlylla jälleen vikakoodeja ja mitään aiheeseen liittyvää ei ole täällä ilmennyt poisto-operaation jälkeen.

                  Kulutus ei ole kyllä tippunut juurikaan käytännössä ja uskoisin auton olevan homogeenisessa tilassa edelleen, kuten Carlykin sitä väittää :think
                  G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
                  Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

                  Comment

                  • rizzo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2007
                    • 5418
                    • Oulu

                    Originally posted by Milko75 View Post
                    Kulutus ei ole kyllä tippunut juurikaan käytännössä ja uskoisin auton olevan homogeenisessa tilassa edelleen, kuten Carlykin sitä väittää :think
                    Sama kokemus kulutuksen kanssa... luulin että olisi tippunut edes jonkin verran.

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17844
                      • PKS

                      Originally posted by Milko75 View Post
                      Kulutus ei ole kyllä tippunut juurikaan käytännössä ja uskoisin auton olevan homogeenisessa tilassa edelleen, kuten Carlykin sitä väittää :think
                      Originally posted by rizzo View Post
                      Sama kokemus kulutuksen kanssa... luulin että olisi tippunut edes jonkin verran.
                      Mihinkä se tippuisi jos auto ei kulje ollenkaan laihaseostilassa, oli siellä NOx anturit tai NOx katit paikoillaan tai ei.
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                      G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                      Muut talouden vehkeet:
                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • rizzo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2007
                        • 5418
                        • Oulu

                        Originally posted by Dualfun View Post
                        Mihinkä se tippuisi jos auto ei kulje ollenkaan laihaseostilassa, oli siellä NOx anturit tai NOx katit paikoillaan tai ei.
                        Softan tekijän mukaan on 100 % ajasta laihaseosmoodissa. Mä en tuohon Carlyyn tosin luota yhtään, näyttää välillä ihan mitä sattuu.

                        Tosin ei siinä, ihan ok lukemia nuo on 10v vanhalla painavalle avolle. Mutta pisti vain silmään kun täällä puhutaan noista 5 alkavista luvuista per 100km

                        Comment

                        • Milko75
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2007
                          • 853
                          • Kuopio

                          Originally posted by rizzo View Post
                          Softan tekijän mukaan on 100 % ajasta laihaseosmoodissa. Mä en tuohon Carlyyn tosin luota yhtään, näyttää välillä ihan mitä sattuu.

                          Tosin ei siinä, ihan ok lukemia nuo on 10v vanhalla painavalle avolle. Mutta pisti vain silmään kun täällä puhutaan noista 5 alkavista luvuista per 100km
                          +1
                          G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
                          Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

                          Comment

                          • Dualfun
                            Moderator
                            • Jan 2003
                            • 17844
                            • PKS

                            Originally posted by rizzo View Post
                            Softan tekijän mukaan on 100 % ajasta laihaseosmoodissa.
                            No ei varmasti ole 100% ajasta, mutta tarkoittanee että tasaisessa ajossa missä aiemmin toimiva järjestelmä olisi mennyt laihaseokselle, menee se nyt tehdyn muutoksen jälkeen pakotettuna täyttyi aiemmat rajaehdot tai ei?

                            Mutta kaasua kun painat, tai tulet ylämäkeen, niin sulaa mäntä jos mennään laihaseoksella - eikä se auto toki mihinkään edes mene.

                            Siihen en ota kantaa miten Carly/INPA/DIS/ISTA tulkitsee uutta softaa ja jatkuvasti muuttuvia seostiloja, kokemuksia ei ole.
                            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                            G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                            E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                            ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                            Muut talouden vehkeet:
                            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                            Comment

                            • VolvoTDi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1576
                              • Tampere - Pori

                              Originally posted by Dualfun View Post
                              No ei varmasti ole 100% ajasta, mutta tarkoittanee että tasaisessa ajossa missä aiemmin toimiva järjestelmä olisi mennyt laihaseokselle, menee se nyt tehdyn muutoksen jälkeen pakotettuna täyttyi aiemmat rajaehdot tai ei?

                              Mutta kaasua kun painat, tai tulet ylämäkeen, niin sulaa mäntä jos mennään laihaseoksella - eikä se auto toki mihinkään edes mene.

                              Siihen en ota kantaa miten Carly/INPA/DIS/ISTA tulkitsee uutta softaa ja jatkuvasti muuttuvia seostiloja, kokemuksia ei ole.
                              Juuri näin, eihän tuo lähtisi kylmänä käymään jos ei rikastettaisi. Käytännössä auto toimii kuten se uutenakin on toiminut laihaseoksen osalta.
                              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                              Check:
                              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                              Tampere 044-5867096

                              Comment

                              • Vanquish
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 1961
                                • Hki

                                Laihaseoksen toiminta helppo tarkistaa obd palikalla ilmanseos mittarista. 3/4 minuutista tulee mennä laihalla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎