Originally posted by Jupi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
NOx katalysaattori, vikakoodi 30E9
Collapse
X
-
IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
-
-
Terve,
potilas on kolmossarjaa mutta sama N53-moottori. Vikavalo palaa ja antaa koodeja
30DA Typpimonoksiditunnistin Viallinen
29F4 Katalysaattorin puhdistusaste Alle MIN-kynnysarvon
2B07 Typpimonoksiditunnistin Viallinen
2B06 Typpimonoksiditunnistin Viallinen
2AFB Typpimonoksiditunnistin Viallinen
Noxem-emulaattori vai koodaus pois?Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
-
Originally posted by Arppa View PostNoxem-emulaattori vai koodaus pois?
Tällä hetkellä taitaa Myydään -osastolla olla jopa alkuperäinen anturi edullisesti saatavilla.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostTai mitäpä jos sen korjaisi kuntoon ihan vain NOx-anturin vaihtamalla?
Tällä hetkellä taitaa Myydään -osastolla olla jopa alkuperäinen anturi edullisesti saatavilla.
Onhan se vaihtoehto sekin että ostaa uuden anturin.
Edit. Onko väliä minkä merkkisen anturin ostaa? Mikä on hyvä ja mitä kannattaa välttääLast edited by Arppa; 13-10-2019, 18:32.Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
-
Originally posted by Arppa View PostMyynnissä oleva on N43-moottoriseen...
Edit. Onko väliä minkä merkkisen anturin ostaa? Mikä on hyvä ja mitä kannattaa välttää
Alkuperäinen eli Continentalin valmistama anturi sinne kannattaa laittaa.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Mulla löytyy hyllystä NOXemejä, 130 ja 129 loppuisia.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Noxem asennuksen jälkeen tippui maantiekulutus aikalailla vaikka ei mitään vikailmoituksia ollutkaan. Tampereelta Turun saaristoon ja takaisin, 83keskinopeus, keskikulutus 6,3l/100km. Moottori ja maantietä, pikkuteitä. E61 3.0l automaatti. Aikaisempi keskikulutus ko. reissulla varmasti lähempänä 7,8l..eli laihaseoksella mennään vaffasti
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostAmmatinharjoittajana suositteletko tänä päivänä NOXemia vai koko järjestelmän poistoa?
Noxem,koska Nox järjestelmä ei ohjelmoinnilla toimi.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Nyt on uusi anturi paikallaan ja ei koodeja. Mitä vaatimuksia on että lähtee poltto päälle? Carlyllä kun laittaa pyynnön niin käskee ajaa min 115km/h ja 30min. No ei lähde polttamaan vaikka viikonloppuna useampaan kertaan kokeilinKesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
-
Originally posted by Arppa View PostNyt on uusi anturi paikallaan ja ei koodeja. Mitä vaatimuksia on että lähtee poltto päälle? Carlyllä kun laittaa pyynnön niin käskee ajaa min 115km/h ja 30min. No ei lähde polttamaan vaikka viikonloppuna useampaan kertaan kokeilinIB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostSe uusi anturi täytyy koodata autoon.Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
-
Originally posted by Arppa View PostJa sehän ei tieten Carlyllä onnistu? 😐IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Joopa, N53 koneen sielunelämä ja toiminta ei sitten ole niitä kaikkein helpoimpia asioita ymmärtää saatikka saada kaikki toimimaan niinkuin saksalainen insinööri sen on suunitellut. Mutta vaihdoin itsekin alkukesästä putkeen uuden NOx- anturin, kun systeemi pukkasi jo pitkältä ajalta monenlaista vikakoodia, enimmäkseen "signaali liian heikko". Koodasin uuden anturin järjestelmään ja resetoin sen jälkeen kaikki mahdolliset moottorin adaptaatio- ja viritysarvot. Tämän jälkeen adaptaatio-ajo ja satasen vauhdissa nelonen inee ja jalka vois kaasulta, niin arvot tallentuivat muistiin. Ei tämän vaikeampaa. Nyt kaikki toimii aika hyvin ja kone menee kiltisti laihaseos moodiin (lambda n. 2,5) ajossa ja tyhjäkäynnillä.
Poltonkin olen pari kertaa nähnyt Lahden motarilla, mutta miten ja milloin se alkaa on sitten aika moinen mysteeri. Vikakoodit on hyvä aina nollata sekä vikamuistissa että historiamuistissa.
Tässä koko hommassa on muutama pointti, jotka helpottaa asian käsittelyä huomattavasti, eli
- INPA
- ISTA Reihngold
- BimmerProf
Comment
-
-
N53 koneeseen liittyen, kannattaisiko sijoittaa noxemiin tässä tilanteessa? Ei mitään vikakoodeja, laihaseosmoodi kytkeytyy päälle inpalla tarkasteltuna.
Oireita on satunnaisesti tärisevä tyhjäkäynti, vääntöä on joskus todella hyvin alakierroksilla, välillä huonommin. Ajotietokoneen keskikulutus sekalaisessa ajossa ~ 10l/100km. Tyhjäkäynti dieselmäinen (ilmeisesti ominaisuus)
Eli voisiko nämä olla oireilevan nox anturin aiheuttamia?
Noxin pois ohjelmointi olisi houkutteleva ratkaisu, kun tehotkin voisi päivittää samalla, mutta onko kellään mustaa valkoisella laihaseosmoodin toiminnan säilymisesta? Ristiriitaista tietoa tästä lukenut. Inpalla tarkasteltuna modet ei siis vaihdu, millä muulla tavalla sen voisi testata ohjelmoidusta autosta? Lambda arvosta?Last edited by walther91; 23-11-2019, 18:47.
Comment
-
Comment