Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • revote
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2013
    • 1886
    • Hollola

    Kiitos EsaI, kokeilen.
    | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

    Comment

    • Silvio
      BTCF Member
      • Feb 2007
      • 293
      • *

      Teillä automaattilaatikon lämmönvaihtimen letkutermari -miehillä ja naisilla, oletteko seuranneet missä lämpötiloissa laatikkoöljyt pyörivät nyt ajossa? Edes carly tjsp. Tai missä ne pitäisi normaalisti lämpöisellä koneella olla ilman vedettävää kuormaa?
      ...

      Comment

      • revote
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2013
        • 1886
        • Hollola

        En tiedä mitä tasoa ei pitäisi olla mutta mulla pyörii nyt muistaakseni 60 asteessa. Ja letkussa on siis termari.
        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

        Comment

        • Arnolds
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3310
          • Kajjjaani

          Originally posted by revote View Post
          Lauhduttimen letkussa on nyt letkutermari ja pää- sekä egr-termarit on nyt myös uudet. Vesiventtiilin vaihdoin taannoin, käytettyyn tosin.

          Lämmöt nousee moottoritiellä 88-90 asteeseen, onko ok lämmöt? Ei ainakaan puhalla kabiiniin yhtään enempää lämpöä, voisiko Ihkassa olla vikaa tjsp?
          Mitäs se näyttää moottorin lämpömittari (pykäliä) montako näkyy kun on kone ns lämmin?
          F26 xDrive20d TwinPower

          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

          Comment

          • Dixon
            BTCF Member
            • Dec 2015
            • 62
            • Oulu

            Originally posted by revote View Post
            En tiedä mitä tasoa ei pitäisi olla mutta mulla pyörii nyt muistaakseni 60 asteessa. Ja letkussa on siis termari.
            Kerrotkos vähän tarkemmin tuoste letkutermarista? Omassa pitäs vaihdin vaihtaa ja oon ettiny tätä termari patenttia et miten se tapahtuu :think
            E61 535D

            E46 330D

            Comment

            • revote
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2013
              • 1886
              • Hollola

              Originally posted by Arnolds View Post
              Mitäs se näyttää moottorin lämpömittari (pykäliä) montako näkyy kun on kone ns lämmin?
              Muistaakseni 4.

              Originally posted by Dixon View Post
              Kerrotkos vähän tarkemmin tuoste letkutermarista? Omassa pitäs vaihdin vaihtaa ja oon ettiny tätä termari patenttia et miten se tapahtuu :think
              Letkun nro 8:n ja sen alahaaraan käskettiin laittaa, haara joka tulee lauhduttimelta. Siihen laitetaan letkutermari, alhaalta ylöspäin.



              Edit: ja tällainen termari.
              Last edited by revote; 04-03-2019, 13:46.
              | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

              Comment

              • Arnolds
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3310
                • Kajjjaani

                Originally posted by revote View Post
                Muistaakseni 4.
                Jos siellä on tuo 4-3 "palkkia" niin koneen lämmöt pitäs olla ihan ok.
                Sitten vikaa etsimään, onko tarpeeksi nestettä, ilmaus onnistunut, vesiventiili toimii, antaako vika koodia sisätilan anturista ja sitten se ihka? :think:think
                F26 xDrive20d TwinPower

                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                Comment

                • MikkoÄr
                  BTCF Member
                  • Aug 2007
                  • 170
                  • Nokia

                  Nyt on vaihdettu OE-päätermari BEHRin tarvikkeen tilalle ja taas nousee lämmöt sinne minne pitääkin ja myös pysyy siellä järkevästi, eikä seilaa. Tulipahan tämäkin remppa harjoiteltua kahteen kertaan.

                  Tuossa vielä kuva eroista, vasemmalla orkkis:
                  Termostaatit
                  2ZR-FXE

                  Comment

                  • JAK85
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2015
                    • 210
                    • Pello

                    Originally posted by revote View Post
                    Muistaakseni 4.



                    Letkun nro 8:n ja sen alahaaraan käskettiin laittaa, haara joka tulee lauhduttimelta. Siihen laitetaan letkutermari, alhaalta ylöspäin.



                    Edit: ja tällainen termari.
                    Onko monella tällainen viritys? Löytyisikö 90 asteisena tuota termaria?
                    Meni viime talvena hermot kun kahteen kertaan vaihdoin lämmönvaihtimen ja aina hajoaa 😬 Ja onko tosiaan 20mm sisämitalla letkut?
                    E61 535D 360/750

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      Originally posted by JAK85 View Post
                      Onko monella tällainen viritys? Löytyisikö 90 asteisena tuota termaria?
                      Meni viime talvena hermot kun kahteen kertaan vaihdoin lämmönvaihtimen ja aina hajoaa 😬 Ja onko tosiaan 20mm sisämitalla letkut?
                      Toimiva systeemi tuo on, mitä muutamiin on laitettu. Tuo 80 C avautumislämpötila tälle termarille on oikein hyvä. Laatikon öljylämpöjen pitää ensin nousta yli 80 C ja siirtää se lämpö lämmönvaihtimen nesteeseen, ennen kuin tämä termostaatti aukeaa. Tuo termarihan sopii suoraan lämmönvaihtimelta paluulinjaan nousevaan letkuun.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • JAK85
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2015
                        • 210
                        • Pello

                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Toimiva systeemi tuo on, mitä muutamiin on laitettu. Tuo 80 C avautumislämpötila tälle termarille on oikein hyvä. Laatikon öljylämpöjen pitää ensin nousta yli 80 C ja siirtää se lämpö lämmönvaihtimen nesteeseen, ennen kuin tämä termostaatti aukeaa. Tuo termarihan sopii suoraan lämmönvaihtimelta paluulinjaan nousevaan letkuun.
                        Kiitos vastauksesta
                        Itse vain ajattelin että josko pakkasilla tuo vaihdelaatikko ei saavuta minun ajossa tuota moottorin lämpötilaa ja hukkaa aina lämpöä sinne lopussa.
                        Pitääpä kattoa tilaako netistä vai paikallisen Varaosaliikkeen kautta.
                        E61 535D 360/750

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          Originally posted by JAK85 View Post
                          Kiitos vastauksesta
                          Itse vain ajattelin että josko pakkasilla tuo vaihdelaatikko ei saavuta minun ajossa tuota moottorin lämpötilaa ja hukkaa aina lämpöä sinne lopussa.
                          Pitääpä kattoa tilaako netistä vai paikallisen Varaosaliikkeen kautta.
                          Tovin saat pakkasilla ajella, että laatikon öljylämmöt nousee yli 80 C. Samaa luokkaahan niiden lämmönvaihtimen sisäistenkin termarien reagointilämpötila on. Ja tämä modauksessa käytetty termari on alunperin käytössä VAG-vehkeissä juurikin laatikon lämmönvaihtimella.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14438
                            • Oulu

                            Itsellänikin ollut tuo VAG termari letkussa jo viime talvesta... Toimii.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • JAK85
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2015
                              • 210
                              • Pello

                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Tovin saat pakkasilla ajella, että laatikon öljylämmöt nousee yli 80 C. Samaa luokkaahan niiden lämmönvaihtimen sisäistenkin termarien reagointilämpötila on. Ja tämä modauksessa käytetty termari on alunperin käytössä VAG-vehkeissä juurikin laatikon lämmönvaihtimella.
                              Juu sitä nimenomaan tarkoitin että ei menisi sitä lämpöä sinne suuntaan viime talven ajoin letku pihditettynä
                              E61 535D 360/750

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9157
                                • Oulu

                                Originally posted by JAK85 View Post
                                Juu sitä nimenomaan tarkoitin että ei menisi sitä lämpöä sinne suuntaan viime talven ajoin letku pihditettynä
                                Jos tarkoitat, että moottorin lämmittämillä nesteillä siirrettäisiin lämpöä laatikon öljyihin, niin tuohan ei tässä ole edes mahdollista. Lämmönvaihtimen tarkoitus on tässä tapauksessa ainoastaan jäähdyttää laatikon öljyjä tarvittaessa.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎