Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MakeJ
    BTCF Member
    • Jun 2005
    • 324
    • Hml

    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Laatikon öljyt noin 80C ilmeisen normaalit.
    Pienellä rauhallisella tesilenkillä jäähdytysneste nousi 87 asteeseen ja pysyi hyvin siinä. Laatikon öljy nousi 65 asteeseen. Eroa kummassakin nyt ainakin +15 astetta aikaisempaan, joten lisätty letkutermari selvästi paransi tilannetta, ehkä lämpötilat vois nyt olla lähellä normaalia. Jotain vikaa tuossa lauhduttimen termarissa siis on.
    E60 535dA LCI -07 M-sport
    E39 530dAT -99 "M-sport"

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      22.5.2020 358.000km vaihdettu molemmat termarit oem bmw laakkonen...ja nyt 400.000km ajettuna 18.10.2021 ei lämpene kuin 68c ulkolämpötilalla +7 120km matkalla.

      Taitaa tulla tarvike ja oem samalta kiinan tehtaalta eri päästä tehdasta vaan

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        Originally posted by BMW525Xda View Post
        22.5.2020 358.000km vaihdettu molemmat termarit oem bmw laakkonen...ja nyt 400.000km ajettuna 18.10.2021 ei lämpene kuin 68c ulkolämpötilalla +7 120km matkalla.

        Taitaa tulla tarvike ja oem samalta kiinan tehtaalta eri päästä tehdasta vaan
        Mitenkäs laatikon lämmönvaihtimen termari?
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          Originally posted by Clavurion View Post
          Mitenkäs laatikon lämmönvaihtimen termari?
          Täytyy tarkastaa, ei ole koskaan ainakaan vaihdettu. Sain lämmöt kutiteltua 89-90 kun annoin seisoskella joutokäynnillä 30min ja ajellut nyt aika tarkkaan 300km. Täytyy illalla kattoa testerillä laatikon lämmöt jne.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by BMW525Xda View Post
            22.5.2020 358.000km vaihdettu molemmat termarit oem bmw laakkonen...ja nyt 400.000km ajettuna 18.10.2021 ei lämpene kuin 68c ulkolämpötilalla +7 120km matkalla.

            Taitaa tulla tarvike ja oem samalta kiinan tehtaalta eri päästä tehdasta vaan
            M57 termareita menee rikki melkoisesti, orkkista kuin tarvikettakin. Liekköhän suunnittelussa on käynyt joku käpy, kun ei yleensä termarit yhtä nopeasti mene rikki kuin M57:ssa.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              Originally posted by BMW525Xda View Post
              Täytyy tarkastaa, ei ole koskaan ainakaan vaihdettu. Sain lämmöt kutiteltua 89-90 kun annoin seisoskella joutokäynnillä 30min ja ajellut nyt aika tarkkaan 300km. Täytyy illalla kattoa testerillä laatikon lämmöt jne.
              Purista kokeeksi linttaan jäähdyttimeltä laatikon lämmönvaihtimelle menevä letku. Jos lämmönvaihtimen termari syyllinen, niin siihen vaihtimelta paluulinjaan nousevan letkun väliin voi laittaa erillisen letkutermarin. Näin ei tarvi koko lämmönvaihdinta uusia.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • janne30
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 2198
                • Vantaa

                Täällä tulis tammikuussa oem termarille 2v täyteen ja 38tkm, lämmöt 64
                Näköjää sama laittaa jotain triscania tilalle
                G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                1 x F20
                3 x E30
                2 x E36
                5 x E46
                3 x E9X

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Purista kokeeksi linttaan jäähdyttimeltä laatikon lämmönvaihtimelle menevä letku. Jos lämmönvaihtimen termari syyllinen, niin siihen vaihtimelta paluulinjaan nousevan letkun väliin voi laittaa erillisen letkutermarin. Näin ei tarvi koko lämmönvaihdinta uusia.
                  Tuskin tarvitsee edes puristaa, 50km ja laatikko 48c

                  Edit: pistin kokeeksi kuitenkin tulppapihdit vesiletkuun, vaihteiston lämpötila putosi 31c ja moottorin lämpötila 63c. Kaikki syylarin ja moottorin väliset letkut on noin 60, käsin voi pitää hyvin kiinni eikä tunnu edes kuumille.
                  Last edited by BMW525Xda; 25-10-2021, 11:31.

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10036
                    • KVLA

                    Eikös täälä joku aikoinaan kirjoitellut,että marmorilta ostettu termari olisi ollut jo valmiiksi viallinen? Joten ei niiden kestokaan varmaan ole kummoinen.

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      Originally posted by BMW525Xda View Post
                      Tuskin tarvitsee edes puristaa, 50km ja laatikko 48c

                      Edit: pistin kokeeksi kuitenkin tulppapihdit vesiletkuun, vaihteiston lämpötila putosi 31c ja moottorin lämpötila 63c. Kaikki syylarin ja moottorin väliset letkut on noin 60, käsin voi pitää hyvin kiinni eikä tunnu edes kuumille.
                      Tulppasitko oikean letkun? Ei sen nyt ainakaan huonompaan suuntaan pitäisi mennä.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Tulppasitko oikean letkun? Ei sen nyt ainakaan huonompaan suuntaan pitäisi mennä.
                        Onko siinä monta vaihtoehtoa, vesi sisään ja ulos, öljy sisään ja ulos. Päältä 180ast kiertävän letkun puristin kasaan.

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          Originally posted by BMW525Xda View Post
                          Onko siinä monta vaihtoehtoa, vesi sisään ja ulos, öljy sisään ja ulos. Päältä 180ast kiertävän letkun puristin kasaan.
                          Niin minkä noista? Oikea letku on Nr.9 tai vaihtoehtoisesti Nr.8 alhaalta nouseva haara.

                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Niin minkä noista? Oikea letku on Nr.9 tai vaihtoehtoisesti Nr.8 alhaalta nouseva haara.

                            https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=17_0779
                            Noo minähän tulppasin väärän eli nro 13.

                            Pitää tuohon 9 laittaa pihdit, sehän menee syylarin alla niissä kannakkeissa.

                            Thanks.

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9157
                              • Oulu

                              Originally posted by BMW525Xda View Post
                              Noo minähän tulppasin väärän eli nro 13.

                              Pitää tuohon 9 laittaa pihdit, sehän menee syylarin alla niissä kannakkeissa.

                              Thanks.
                              Kyllä ja kyllä. Tulppasit moottoriöljyjen lämmönvaihtimen paluuletkun.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                Laiskuus iski, nappasin uudet pää ja egr termarit kaupasta ja laitan paikalleen, eipä tämä homma enää ota kuin 2h. Nyt menee testiin tristania ja behr ala motonet.

                                Tänään kun on +10 lämmintä nousi moottorivedet +88..+92

                                Edit. Testasin päätermarin ja hanasta laskettu 60c vesi sai termarin auki niin että pystyi puhaltamamaan kevyesti jo läpi ilmaa. Eli kyllä se ainakin oli risa. Koeajolla en kyllä saanut vaihteiston öljynlämpöjä 55c ylemmäs.
                                Last edited by BMW525Xda; 21-10-2021, 16:30.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎