Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14422
    • Oulu

    Originally posted by revote View Post
    Todennäköisesti, tästä ei kuitenkaan varmuutta? OEM-termostaatit hajoaa nekin ihan randomisti niin mietin vain että kannattaako niitä ostaa kun hinta on tuplaten.
    Tätä miettinyt... Ehkä kokeilen jotain random merkkiä kun tuosta orggiksesta aika jättää. Gates on kuitenkin blacklistillä.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • revote
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2013
      • 1886
      • Hollola

      Motonetistä saisi päätermariksi tuon mainitun Behrin termarin.
      | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4627
        • Tampere

        Originally posted by revote View Post
        Motonetistä saisi päätermariksi tuon mainitun Behrin termarin.
        Itse en laittaisi kuin alkuperäisen termostaatin. Täällä oli eroista: https://www.btcf.fi/forum/showthread...47#post4048547
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • MikkoÄr
          BTCF Member
          • Aug 2007
          • 170
          • Nokia

          Ääni orkkikselle, vaihdoin nimittäin kiireessä M47:n Behrin "logothiottupois"-mallin, kun lämmöt huiteli 40 asteessa kovilla pakkasilla. Alkuun olikin ok, mutta nyt kahden viikon jälkeen lämmöt nousee hitaasti ja seilaavat takaisin alaspäin taajama-ajossa vaikka ulkolämpökin korkeampi. Pistetään nyt sitten oikea orkkisosa tilalle ja todetaan kannattiko taas repiä seteleitä turhaan.
          2ZR-FXE

          Comment

          • Juuså
            BTCF Member
            • Oct 2009
            • 207
            • Kuopio

            M57 sarjan koneiden päätermareissa tuota OEM vastaavaa päätermaria ei saa mistään tarvikkeena. Kaikki tarvikemallit ovat rakenteeltaan erillaisia, näkee jo aivan silmämääräisesti. EGR termostaateissa BEHR on sama tarvikkeena ja alkuperäisenä, ainakin silmämääräisesti (logot hiottu pois), mutta päätermarissa omien kokemusten mukaan OEM on ainut vaihtoehto.
            G31 540d xDrive -18

            Comment

            • revote
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2013
              • 1886
              • Hollola

              Kyllä ne orggis termaritkin ovat paukkuneet pienilläkin suoritteilla. Arpapeliä lienee siis.
              | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                Originally posted by revote View Post
                Todennäköisesti, tästä ei kuitenkaan varmuutta? OEM-termostaatit hajoaa nekin ihan randomisti niin mietin vain että kannattaako niitä ostaa kun hinta on tuplaten.
                Kukaan ei voi varmaksi tuohon sanoa mitään, kun ei kenelläkään ole niin paljon testidataa, että siitä voisi jotain varmasti sanoa. 30-40€ saa kunnon valmistajan termarin, joku harakiri sitten ~20€, itse en ainakaa sitä harakiriä ostaisi, joko kunnon valmistajan tai alkuperäinen. Alkuperäistä saa ~60€ ulkomailta.

                Originally posted by edva View Post
                On se nyt kumma kun ei osata yhtä termostaattia tehdä niin että kestäis Onhan näitä ny jokasessa koneessa,jossa nestekiertonen jäähytys, ettei M57 ensimmäinen motti ole, jossa näitä käytetään. Simppeli vehje kuitenki rakenteeltaan.
                No ei ole mitenkään ainut kone maailmassa, jossa on termarin kanssa ongelmia, esim. GM monissa moottoreissa menee myös termareita.
                Last edited by HTK12; 09-02-2019, 22:53.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • revote
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2013
                  • 1886
                  • Hollola

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  30-40€ saa kunnon valmistajan termarin, joku harakiri sitten ~20€, itse en ainakaa sitä harakiriä ostaisi, joko kunnon
                  Nimeäpä kunnon valmistaja.
                  | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by revote View Post
                    Nimeäpä kunnon valmistaja.
                    Behr, Hella, Mahle, Gates jne. Tälläiset yleisesti tunnetut kunnon valmistajat. Vastaavasti topran ym. pysyisin erossa.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10031
                      • KVLA

                      Joku taisi täälläkin kirjoitella,että marmorilta ostettu termari paskana alle kuukaudessa...Laatu???

                      Comment

                      • kt10734
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 370
                        • Uusimaa

                        Originally posted by MikkoÄr View Post
                        Ääni orkkikselle, vaihdoin nimittäin kiireessä M47:n Behrin "logothiottupois"-mallin, kun lämmöt huiteli 40 asteessa kovilla pakkasilla. Alkuun olikin ok, mutta nyt kahden viikon jälkeen lämmöt nousee hitaasti ja seilaavat takaisin alaspäin taajama-ajossa vaikka ulkolämpökin korkeampi. Pistetään nyt sitten oikea orkkisosa tilalle ja todetaan kannattiko taas repiä seteleitä turhaan.
                        Sama homma, ensin nousi normaalisti 90´C termareiden vaihdon jälkeen (2x Behr), mutta pari päivää myöhemmin enää noin 75. Vikana oli laatikon lämmönvaihdin, joka mahdollisesti jumittui auki-asentoon, kun lämmöt saatiin taas ylös normitermareilla. Voi korjaantua sulla samoin konstein...tai sitten ei.


                        Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                        Comment

                        • MikkoÄr
                          BTCF Member
                          • Aug 2007
                          • 170
                          • Nokia

                          Originally posted by kt10734 View Post
                          Sama homma, ensin nousi normaalisti 90´C termareiden vaihdon jälkeen (2x Behr), mutta pari päivää myöhemmin enää noin 75. Vikana oli laatikon lämmönvaihdin, joka mahdollisesti jumittui auki-asentoon, kun lämmöt saatiin taas ylös normitermareilla. Voi korjaantua sulla samoin konstein...tai sitten ei.
                          Kyseessä manuaali 118d, tässä ei siis kaiketi moista ole. Päätermarin ohella vaihdoin toki myös EGR-termostaatin. Keräillään tässä nyt sitten motivaatiota uusintakierrokselle...
                          2ZR-FXE

                          Comment

                          • kt10734
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2008
                            • 370
                            • Uusimaa

                            Originally posted by MikkoÄr View Post
                            Kyseessä manuaali 118d, tässä ei siis kaiketi moista ole. Päätermarin ohella vaihdoin toki myös EGR-termostaatin. Keräillään tässä nyt sitten motivaatiota uusintakierrokselle...
                            Joo, ei ole kuin automaatilla olevissa vempeleissä. Harmi homma, että joutuu uusiks tekemään.


                            Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                            Comment

                            • JAK85
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2015
                              • 210
                              • Pello

                              Jos ajaa egrstä alavesiletkuun yhdistyvä letku pihditettynä ja lämmöt ei nouse yli 70 plus 4 kelillä (alavesi letku vähän lämmin)
                              Siirtää pihdit syylärin alle laatikonlämmönvaihtimen letkuun ja nousee lämmöt sinne 90 (alavesiletku kylmenee) Voi todeta että voi prkl sehän kesti melkein viikon! Edellinen kesti kuiten jopa pari kk....
                              Ei sillä että ketuttais
                              E61 535D 360/750

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9156
                                • Oulu

                                Originally posted by JAK85 View Post
                                Jos ajaa egrstä alavesiletkuun yhdistyvä letku pihditettynä ja lämmöt ei nouse yli 70 plus 4 kelillä (alavesi letku vähän lämmin)
                                Siirtää pihdit syylärin alle laatikonlämmönvaihtimen letkuun ja nousee lämmöt sinne 90 (alavesiletku kylmenee) Voi todeta että voi prkl sehän kesti melkein viikon! Edellinen kesti kuiten jopa pari kk....
                                Ei sillä että ketuttais
                                Vaihdoit siis laatikon lämmönvaihtimen toistamiseen?
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎