Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hattis
    Bimmer Rookie
    • Apr 2013
    • 166
    • Finland

    Onko kojelaudan listat (eritoten lista jossa on hätävilkku ja keskuslukitus napit kiinni) identtiset pre-fl ja fl välillä ? Sillä ei varmaan ole merkitystä onko sedan vai farkku ?

    Comment

    • vekkuli
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 1326
      • Liminka

      Originally posted by Hattis View Post
      Onko kojelaudan listat (eritoten lista jossa on hätävilkku ja keskuslukitus napit kiinni) identtiset pre-fl ja fl välillä ? Sillä ei varmaan ole merkitystä onko sedan vai farkku ?
      Se ja valokytkimen päällä oleva lista ovat ainoastaan samoja.
      E93 ///M3
      E60 530dA aka M5
      F11 525dA Xdrive
      Tesla model 3 LR MY22

      Comment

      • Hattis
        Bimmer Rookie
        • Apr 2013
        • 166
        • Finland

        Originally posted by vekkuli View Post
        Se ja valokytkimen päällä oleva lista ovat ainoastaan samoja.
        Kiitos nopeasta vastauksesta, sittenhän se pitää varmaan laittaa tulemaan.

        Comment

        • jjanii
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2012
          • 629
          • joensuu

          530d savuttaa todella paljon vaaleaa savua ja ajaessakin tulee häntä perässä, joskus ei savuta.. jäähdytinnestettä saa lisäillä joka päivä, voiko tuo johtua vielä egrstä vai jostain muusta? lätäkköjä ei jätä

          Comment

          • Mik@
            BTCF Member
            • Jul 2010
            • 1413
            • Nurmes

            Originally posted by jjanii View Post
            530d savuttaa todella paljon vaaleaa savua ja ajaessakin tulee häntä perässä, joskus ei savuta.. jäähdytinnestettä saa lisäillä joka päivä, voiko tuo johtua vielä egrstä vai jostain muusta? lätäkköjä ei jätä
            Eiköhän lie egr:n lämmönvaihdin rikki.
            E61 520Da

            Comment

            • jjanii
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2012
              • 629
              • joensuu

              onko kellään kokemusta/neuvoja egrn koodaamiseen pois käytöstä? ja onnistuuko näistä automaattilaatikoista koodata itse "manuaali" puoli niin että laatikko ei automaattisesti vaihda vaihdetta vaa voisi ajaa halutulla vaihteella :think

              Comment

              • JP-76
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 1060
                • Kanta-Häme

                Originally posted by jjanii View Post
                onko kellään kokemusta/neuvoja egrn koodaamiseen pois käytöstä? ja onnistuuko näistä automaattilaatikoista koodata itse "manuaali" puoli niin että laatikko ei automaattisesti vaihda vaihdetta vaa voisi ajaa halutulla vaihteella :think
                Eipä oo kukaan vielä onnistunut puukottamaan laatikon softaa, ainakaan tuon osalta.

                335i:ssä ovat fläshänneet laatikkoon Alpina B3:n ohjelman, jossa mukana myös ym. ominaisuus.

                Muihin kuin 335i:hin ei oikein ole Alpinalla vastinetta...
                Kalusto:
                BMW 550i xDrive -14
                BMW S1000R -17
                Toyota Proace -15

                Comment

                • Mika1980
                  Newbiemmer
                  • Aug 2014
                  • 9
                  • Suomi

                  535d

                  Moro!
                  Mikähän mahtoi tulla autoon??
                  Kiihdytin vauhdin noin 0-180km/h laatikko sportilla,
                  Kierrokset jossain 4500-5000 välillä, en tarkkaan katsonut mutta sen kiihdytyksen jälkeen kun löysäsin kaasun auto ei reagoinut kaasuun normaalisti vaan todella puutuneesti... Sammutin auton ja starttasin niin auto kiihtyi taas normaalisti?!?

                  Onko joku "suoja" tila kun ajoi vähän kovempaa, kiihdytyksiäkin oli useampi alla?? Vai onko joku menossa rikki?

                  Comment

                  • GuGi_
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2012
                    • 700
                    • Vantaa city

                    Originally posted by Mika1980 View Post
                    Moro!
                    Mikähän mahtoi tulla autoon??
                    Kiihdytin vauhdin noin 0-180km/h laatikko sportilla,
                    Kierrokset jossain 4500-5000 välillä, en tarkkaan katsonut mutta sen kiihdytyksen jälkeen kun löysäsin kaasun auto ei reagoinut kaasuun normaalisti vaan todella puutuneesti... Sammutin auton ja starttasin niin auto kiihtyi taas normaalisti?!?

                    Onko joku "suoja" tila kun ajoi vähän kovempaa, kiihdytyksiäkin oli useampi alla?? Vai onko joku menossa rikki?
                    Onko softattu vai vakio? Eikös 35D:ssä oo ollu virisoftien kanssa ongelmana että ahdot meinaa karata kovemmilla nopeuksilla lutulattiassa kiihdytettäessä? Menee vikatilaan joka poistuu uudelleen käynnistyksellä.
                    "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                    F11 525d -11
                    E60 M5 -05
                    E12 530i -75
                    E32 730i - 91
                    Chevy Silverado 3500 -93
                    R33 Skyline GTS-T -93

                    Comment

                    • Mika1980
                      Newbiemmer
                      • Aug 2014
                      • 9
                      • Suomi

                      Luultavasti on softattu kun pönttökin on tyhjennetty, itselläkin kävi mielessä joku suojaustila tms. Kun ei mikään vikavalokaan syttynyt...

                      Jos jollain käynyt vastaavaa niin infotkaa jotta ei tartte olla huolissaan..

                      Comment

                      • Mlatvala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 3553
                        • Kuopio

                        Juu, kyllä. Menee nilkutustilaan jo noista vauhdeista ja ahdoista jos softa ei ole muokattu kestämään ahdon karkailuja.

                        Egr venttiilin saavat ainakin ohjelmoijat asetettua kiinni, switchillä.
                        E61 535d alkuunsa viritetty.

                        Comment

                        • JP-76
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 1060
                          • Kanta-Häme

                          Originally posted by Mlatvala View Post
                          Juu, kyllä. Menee nilkutustilaan jo noista vauhdeista ja ahdoista jos softa ei ole muokattu kestämään ahdon karkailuja.

                          Egr venttiilin saavat ainakin ohjelmoijat asetettua kiinni, switchillä.
                          Tosta limp-modesta pitäis kyllä syttyä vikavalo. Jos ei sytytä valoa, niin on jostain muusta kyse.

                          Itellä joskus tekee samaa, eikä moottorin vikavalo syty/vilku eikä jää mitään vikakoodejakaan.

                          Oma veikkaus menee alipaineohjauksen puolelle ::think
                          Kalusto:
                          BMW 550i xDrive -14
                          BMW S1000R -17
                          Toyota Proace -15

                          Comment

                          • Matson^
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2008
                            • 2113
                            • Seinäjoki

                            Ei syty valoa.. ainakaan exässä syttynyt. Kyllä tuo siitä ahtojen rajan ylityksestä johtuu, tekee vielä helpommin jos kaasun nostaa nopeasti.
                            | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                            | Nissan Navara TREK-1 |
                            ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                            Comment

                            • Mika1980
                              Newbiemmer
                              • Aug 2014
                              • 9
                              • Suomi

                              Nostin jalan pois kaasulta...
                              Saakohan kuntoon jos käy penkissä säätämässä?

                              Comment

                              • Mlatvala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 3553
                                • Kuopio

                                Originally posted by JP-76 View Post
                                Tosta limp-modesta pitäis kyllä syttyä vikavalo. Jos ei sytytä valoa, niin on jostain muusta kyse.

                                Itellä joskus tekee samaa, eikä moottorin vikavalo syty/vilku eikä jää mitään vikakoodejakaan.

                                Oma veikkaus menee alipaineohjauksen puolelle ::think
                                veikkauksesi on hyvä, mutta väärä

                                vian korjaus ei vaadi penkkiä, vaan ohjelmoijaa.

                                vika kun ei edes ilmene penkissä kun ei ole kaikenmaaliman vastuksia mukana..
                                E61 535d alkuunsa viritetty.

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎