Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kmr
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 175
    • Turku / Kotka

    #46
    Originally posted by alttu View Post
    Itsellä on päinvastaiset kokemukset kahdesta - 11 mallista joissa kummassakin madalluksen jälkeen 5tkm sisällä alkoi vetarit naksumaan. Näiden jälkeen ollut pari f11 mitä en madaltanut, eikä mitään ongelmaa. Kilometrit kaikissa ollut 120-160tkm välissä.
    Olen nyt puol vuotta / 10tkm ajanut madallettuna, eikä vielä ole oireita ilmaantunut. Vajaa 190tkm ajettu vuoden -12 auto..

    Edit: Nyt talvella muutama tuhat kilometriä myöhemmin alkoi kuulua vaimeaa naputusta vetareista joissain tilanteissa, kun oli ratti linkussa ja meni vahingossa vaikka vähän sladissa. Rasvasin vetarit keskipulttien kautta ja naputukset vaimenivat hetkellisesti, vaan ei kokonaan. Rauhallisesti kun kääntyy ratti linkussa niin ei ääntele.
    Last edited by kmr; 27-04-2018, 08:29.
    F11 530Xd M-sport
    ex. E92 325d -07
    ex. E30 320tic -87

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17522
      • Turku

      #47
      Originally posted by kmr View Post
      Olen nyt puol vuotta / 10tkm ajanut madallettuna, eikä vielä ole oireita ilmaantunut. Vajaa 190tkm ajettu vuoden -12 auto..
      Raportoipa 50tkm ja 100tkm jälkeen.
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • HV530XD
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2015
        • 399
        • Lappeenranta

        #48
        Ei tarvii mitään madallusta niin silti vetarit paukkuu edestä. Mulla meni 535xd:n vakioalustalla eka vetari noin 120tkm kohdalla, ja taas naputtaa, nyt kilsoja 196tkm. En ole ehtinyt selvittää, onko sama mikä kertaalleen vaihdettiin vai onko nyt toinen puoli vuorossa.

        Comment

        • Anzafin
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 3747
          • Kajaani

          #49
          Originally posted by HV530XD View Post
          Ei tarvii mitään madallusta niin silti vetarit paukkuu edestä. Mulla meni 535xd:n vakioalustalla eka vetari noin 120tkm kohdalla, ja taas naputtaa, nyt kilsoja 196tkm. En ole ehtinyt selvittää, onko sama mikä kertaalleen vaihdettiin vai onko nyt toinen puoli vuorossa.
          Joo mulla myös naputti molemmat puolet jo ennen madallusta. Silloin ajettu jotain 128000km.

          - Antti -

          Comment

          • Mattix
            Bimmer Rookie
            • Dec 2011
            • 83
            • Tampereen seutu

            #50
            Originally posted by Kimmo-R View Post
            Laitetaas kuva omastakin Eibach Pro-Kit -30mm jousilla. Pari viikkoa nyt päästellyt eikä perän korkeuteen ole koskettu. Ajellaan nyt talven yli ja katsotaan keväällä jos keula asettuu alemmaksi onko tarvetta tiputtaa.
            Tavoitteena on juurikin kuvan mukainen alustan madallus ja auton "niiailun" poistaminen pysähtyessä. Lähtökohta on F11 530 xdrive msport adaptive drive-alustalla, vm 2012. Kesärenkaat 19". Itse asiassa autoni on renkaineen päivineen täsmälleen samanlainen kuin kuvan Kimmo-R:n.

            Takaa homma hoituu ohjelmoinnilla. Eteen vaihtoehtoja ymmärtääkseni ainakin Eibach Pro-Kit -30mm tai H&R 35mm. Haen siis hillittyä madallusta ja lullamaisuuden poistoa.

            Kuinka työläästä hommasta on kyse sähköiskarien kanssa ja mitä tarvitsee ottaa huomioon? Olen lukenut foorumia läpi ja täyteen selvyyteen en ole päässyt. Työläämpi asennus ainakin taitaa olla adaptive-alustalla?

            Kiitos avustanne!
            ex: 530xda F11 2012 Msport
            ex: 530xda E61 2008 Msport

            Comment

            • pyyn0
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 1053
              • Fin

              #51
              Originally posted by Mattix View Post
              Kuinka työläästä hommasta on kyse sähköiskarien kanssa ja mitä tarvitsee ottaa huomioon? Olen lukenut foorumia läpi ja täyteen selvyyteen en ole päässyt. Työläämpi asennus ainakin taitaa olla adaptive-alustalla?

              Kiitos avustanne!
              Ei adaptivedrive juuri tuo lisää työtä tuohon juttuun mutta xDrive tekee. Etuvetarit kulkee iskarin alapään läpi, joten tolpat ei pääse alakautta pois. Yläpuolella taas on a-tukivarsi joka pitää ottaa pois tieltä. Tukivarsien irriotus taas on inhottavan työläs koska konehuoneesta pitää purkaa vaikka mitä pois tieltä.
              Kokonaisuudessaan aika simppeli mutta työläs projekti joten kannattaa varata hyvin aikaa.
              Tässä joku kuva omasta
              -BMW F11 530xd -12
              -BMW E60 530dA -04
              -BMW E23 735iA -85
              Ex
              -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
              -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
              -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
              -BMW E39 528i 96

              Comment

              • Kosta87
                Bimmer Rookie
                • Jul 2013
                • 178
                • Finland

                #52
                Onko porukalla kokemuksia f11 Sachs etuiskareista vs alkuperäset? Onko alkuperäset minkä merkkiset? Madalluksen yhteydessä ajattelin vaihtaa iskarit ja laakerit yläpäähän.

                Comment

                • Kimmo-R
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 400
                  • Tampere

                  #53
                  Originally posted by Kosta87 View Post
                  Onko porukalla kokemuksia f11 Sachs etuiskareista vs alkuperäset? Onko alkuperäset minkä merkkiset? Madalluksen yhteydessä ajattelin vaihtaa iskarit ja laakerit yläpäähän.
                  Sachsit ainakin Ex-sarjassa tais olla M-sport alustassa ihan OEM kamaa. Mutta niinkun aiemmin täällä jo mainittu, niin näissähän ei ole yläpään laakereita vaan sellainen muoviholkki. Iskari kiinnittyy alaalta sisemmäksi kun yleensä eikä siten pyöri.
                  Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                  --Audiokit.fi--
                  BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                  BMW i4 M50 Supercharged -23
                  BMW i3 60Ah -14

                  Comment

                  • Kosta87
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2013
                    • 178
                    • Finland

                    #54
                    Xdrivessa vain on tuo ylälaakerointi? Tarvitseeko perus alustassa muuta vaihtaa kuin muoviholkit ja pohjauskumi?

                    Comment

                    • Kimmo-R
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 400
                      • Tampere

                      #55
                      Originally posted by Kosta87 View Post
                      Xdrivessa vain on tuo ylälaakerointi? Tarvitseeko perus alustassa muuta vaihtaa kuin muoviholkit ja pohjauskumi?
                      Ei kun E9x E6x on. F1x ei oo vaikka xdrive. Mulla oli kaikki ihan priimaa kun syksyllä jouset vaihdettiin ja 200tkm taulussa. Toki voi samalla ne Spring pad upper/lower uusia kun ei niin kalliita.
                      Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                      --Audiokit.fi--
                      BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                      BMW i4 M50 Supercharged -23
                      BMW i3 60Ah -14

                      Comment

                      • Kosta87
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2013
                        • 178
                        • Finland

                        #56


                        Eikös tuossa vaiheta Xdriveen f11 yläpään laakerikin?
                        Last edited by Kosta87; 06-04-2018, 15:59.

                        Comment

                        • pyyn0
                          BTCF Member
                          • Jun 2008
                          • 1053
                          • Fin

                          #57
                          Originally posted by Kosta87 View Post
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=342357&page=8

                          Eikös tuossa vaiheta Xdriveen f11 yläpään laakerikin?
                          Joo vaihdoin yläpäänkin, mitenkään pakollista se ei ole, mutta kun uutta tuli jo jouset, iskarit ja pohjaanlyöntikumit niin oilis ollu hölmöä jättää vanhat yläpäät. 28€ kappale niin väärä paikka säästää.
                          -BMW F11 530xd -12
                          -BMW E60 530dA -04
                          -BMW E23 735iA -85
                          Ex
                          -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                          -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                          -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                          -BMW E39 528i 96

                          Comment

                          • Kosta87
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2013
                            • 178
                            • Finland

                            #58
                            Mutta siis näissä on yläpään laakeri?

                            Comment

                            • pyyn0
                              BTCF Member
                              • Jun 2008
                              • 1053
                              • Fin

                              #59
                              Originally posted by Kosta87 View Post
                              Mutta siis näissä on yläpään laakeri?
                              Ei näissä ole varsinaista laakeria, ei pyöri. Enempikin sanoisin puslaksi tuota yläpäätä.
                              -BMW F11 530xd -12
                              -BMW E60 530dA -04
                              -BMW E23 735iA -85
                              Ex
                              -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                              -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                              -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                              -BMW E39 528i 96

                              Comment

                              • N1ks
                                Newbiemmer
                                • Jan 2017
                                • 17
                                • Kotka

                                #60
                                Onkos kellään äffäs BC racingin tolppia alla ? mietin vaan et vaihtaisko ensin vaan eteen ja myöhemmin taakse jos tarvii vai koko satsin suoraan. Ja oliko tarvetta tilata lyhkäsemmillä tolpilla kuin normaali myynti satsi olisi että saa madallettuakin tällä vaan sitä että volvoon joutu tilaamaan extreme droppina että tiputti edes vakiosta ales

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎