Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • syncro^^
    BTCF Member
    • Jan 2011
    • 765
    • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

    #76
    Nyt keulasa -50mm lowtechin jouset, ebaysta 120€ autona 520d
    Attached Files
    Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

    BMW G31 540D x-Drive
    BMW F11 530DA -12

    Ex:
    BMW E61 535da individual -10 340/680nm
    BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
    BMW F30 320Da -12
    Bmw E70 3.0DA -07
    Bmw F10 525DA -10
    Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

    Comment

    • Makro86
      Bimmer Rookie
      • Apr 2013
      • 146
      • Eurajoki

      #77
      Originally posted by syncro^^ View Post
      Nyt keulasa -50mm lowtechin jouset, ebaysta 120€ autona 520d
      Hyvältä näyttää. Napakaari mitta??
      **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

      Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
      Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
      Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
      Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

      Comment

      • syncro^^
        BTCF Member
        • Jan 2011
        • 765
        • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

        #78
        Originally posted by Makro86 View Post
        Hyvältä näyttää. Napakaari mitta??
        35.5cm ja autolla nyt ajeltu sen 600km jousien asennuksen jälkeen, voi olla että vieläkin hakee paikkaansa
        Last edited by syncro^^; 20-05-2018, 11:23.
        Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

        BMW G31 540D x-Drive
        BMW F11 530DA -12

        Ex:
        BMW E61 535da individual -10 340/680nm
        BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
        BMW F30 320Da -12
        Bmw E70 3.0DA -07
        Bmw F10 525DA -10
        Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

        Comment

        • Makro86
          Bimmer Rookie
          • Apr 2013
          • 146
          • Eurajoki

          #79
          Asioihin sainkin jo vastausta muualta mutta kysytään nyt kuitenkin jotain eli onko porukalla seuraavista lipoista kokemuksia:


          Tällästä vähän katellut:


          Tai tällästä:
          Last edited by Makro86; 03-06-2018, 19:25.
          **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

          Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
          Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
          Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
          Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

          Comment

          • atcc
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2014
            • 373
            • Joensuu

            #80
            Noniin nyt on saatu madallusjouset vihdoin alle (Eibach E10-20-022-05-20). Lähtotilanteena vakio jousilla oli napakaarimitat 387mm edessä ja 386mm takana. Autossa X-drive ja EDC iskarit.

            Jousien vaihdon jälkeen napakaarimitat 360mm edessä ja 372mm takana. Takapäätä säädetty 15mm alemmas ja uusi ajokorkeus kalibroitu istalla.

            Veikkaan että jos olisi laittanut ne hieman löysemmät jouset (Eibach E10-20-022-04-20) niin olisi pudonnut omasta mielestä jo vähän liikaa. Kuitenkin hakusessa oli nyt sellainen maltillinen madallus.

            Asennuksessa ei varsinaisesti mitään erikoista. Kannattaa kuitenkin samalla vaivalla aina vaihtaa ainakin iskarin suojakumit sekä mahdollisesti yläpäät. On noissa iskarin purkamisissa kuitenkin sellaiset talkoot ettei viiti heti alkaa uudestaan tekemään. X-drivessä joutuu vielä purkamaan vähän enemmän että saa iskarin mahtumaan pois. Iskarin ja yläpään linjaus kannattaa ennen purkamista merkata hyvin niin säästyy monelta vaivalta takaisin kasauksessa.

            Itsellä oli vielä bonuksena vänkärin puolen jousi poikki alapäästä vajaan kierroksen. Niin isot esijännitykset vakio jousissa ettei tuota ole huomannut mitenkään muuten kun vasta purkaessa.

            Ajettavuus parani tai ainakin tulis lisää loogisuutta käyttäytymiseen ja jämäkkyyttä. Mukavuus ei mielestäni kärsinyt ollenkaan ja ulkonäkö koheni huomattavasti. Eli todellakin voin suositella muillekkin ihan jo ajettavuuden vuoksi
            F15 X5 M50d -15
            Ex:
            F11 530dA xDrive -11
            E61 530xdA M-sport LCI -07

            Comment

            • e34
              Bimmer Rookie
              • Feb 2004
              • 125
              • Turun seutu

              #81
              Onko kellään kokemuksia Sachs Super touring iskareista madalletussa F11 M sportissa?

              Kuvauksessa sanotaan että sopisi sport alustan kanssa...

              Comment

              • Jaagi
                Bimmer Rookie
                • Mar 2004
                • 79
                • Tammisaari

                #82
                Originally posted by Laku View Post
                Raportoipa 50tkm ja 100tkm jälkeen.
                Minä voin tästä raportoida, kuin nyt kerran kilometrejä on kertynyt. Vähän päälle kolme vuotta ja 80tkm on vetarit ainakin kestänyt madalluksen kanssa.

                Jotain muuta ulvoomista sieltä etupäästä nyt kuitenkin tulee ja siitä syystä näitä threadeja taas kahlii läpi. Noh pyörälaakeri tilauksessa ja toivotaan että olisi se, vaikka sitä ei nyt autoa nostellessa saa paikannettua missä se olisi.

                Ja asiaan, tätä yllämainittua vikaa etsittäessä huomattiin että helvetin rajusti on kulunut eturengas sisäpuolelta (keskellä pintaa ~6mm, reunasta melkein loppu). Pitääpä hankkia taas uudet renkaat ja katsoa missä kulmissa noi nyt on. Säätöhän BMW:n mielestä on tässä turhaa, kuin ei ihan löydy mutta onko kellään jotain muita taikatemppuja näihin kulmien säätöön? Jotain camber kittejä on netissä tullut selailtua mutta onko näistä mitään kokemusta täällä?

                Edit: siis autona 2011 530d xdrive

                Comment

                • foreman
                  Newbiemmer
                  • Nov 2013
                  • 4
                  • Keskipohjanmaa

                  #83
                  Originally posted by syncro^^ View Post
                  Nyt keulasa -50mm lowtechin jouset, ebaysta 120€ autona 520d
                  Nyt vähän aiheen vierestä, millä ETllä on nuo style128 vanteet?

                  Comment

                  • retro
                    Newbiemmer
                    • Jan 2009
                    • 16
                    • Vantaa

                    #84
                    Itsellä tulee keväällä 20" vanteiden laitto ajankohtaiseksi, niin olisi mukava saada alusta samalla tikkiin.



                    Ilmeisesti seuraava resepti olisi sopiva:
                    Camberit niin pystyyn kuin säätövaraa riittää, eli pystympään kuin ohjearvo (saanee vissiin n. -1.3), samalla auraus ohjearvon maksimiin, koska vetävät pyörät aiheuttavat joka tapauksessa haritusta kiihdytettäessä. Näin ilmeisesti pyörien kuluma ja ajettavuus pysyy aisoissa.



                    Vaikuttaako tällainen resepti sopivalta?


                    Etujousia en ole vielä hankkinut ja takapääkin madaltamatta. Syncron lowtechit näyttävät alla ainakin hyvältä. 50mm madallus on ihan maksimi, mutta 30mm:n nimellismadallus jää aika ujoksi. 40mm:n madalluksia on aika vähän, mutta esim FK:ltä kyseinen madallus löytyy. FK:n jouset ovat kuitenkin ihan ilmaiset, joten onko niiden laatu ihan kuraa? Onko kellään kokemuksia?


                    Onko reuter-motorsportin jousista kokemuksia? Ulkomaan foorumeilla löytyi muista malleista ilmesen positiivisia tunnelmia.



                    KAW:n jousista on itsellä hyvä kokemuksia, mutta menevät yleensä nimellismadallusta alemmas, joten -50mm kaw on varmasti liikaa.

                    Comment

                    • TON-III
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2018
                      • 480
                      • Turku

                      #85
                      Originally posted by atcc View Post
                      Noniin nyt on saatu madallusjouset vihdoin alle (Eibach E10-20-022-05-20). Lähtotilanteena vakio jousilla oli napakaarimitat 387mm edessä ja 386mm takana. Autossa X-drive ja EDC iskarit.

                      Ajettavuus parani tai ainakin tulis lisää loogisuutta käyttäytymiseen ja jämäkkyyttä. Mukavuus ei mielestäni kärsinyt ollenkaan ja ulkonäkö koheni huomattavasti. Eli todellakin voin suositella muillekkin ihan jo ajettavuuden vuoksi
                      Laatu on aina laatua, jo pariin kolmeen autoon Eibach:it asentaneena huomannut että vaikka ne itsessään olisivatkin jämäkämmät niin se tietty oikeanlainen progressio tekee niistä myös käytännölliset.

                      Itsekin kärsin X-Driven pitkistä hallitsemattomista jousiliikkeistä, pitäisi varmaan laittaa se mahdollisesti hieman kovempi ja vain sen n. 10 mm. laskeva jousisetti jotta päästäisiin ajettavuudessa sille toiselle tasolle.
                      F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                      Comment

                      • Juspa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1233
                        • Pori

                        #86
                        Originally posted by Shatter View Post

                        Onko muuten porukka huomannut että F-korissa tehtaan ohjeet sisältää laserlinjauksen yläpään "laakerille", perään isolla varoitus että ajo-ominaisuudet menee p*rseelleen mikäli jättää tekemättä.

                        Tähän tyyliin:


                        Ettei vain olisi sitä varten että yläpään kolme kiinnityspulttia sattuvat reikiin ja ettei iskarin alapää väännätä tukivarren puslaa turhaan mikäli jää paketti hieman kieroksi jousen asennuksessa?
                        Tätä myöskin TISsistä katselin, asia lienee juuri noin, ettei jää krinnaamaan. Ei liene kotikonstein kuitenkaan mahdotonta saada niin hyvin linjaan, että tuolla jotain merkitystä olisi? Vähän luulen ettei valtaosa ainakaan tästä ohjeesta ole pahemmin välittänyt..
                        E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                        Ex.
                        F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                        E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                        E90 320d -05 Schwartz 2
                        E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                        E36 352i -91 Diamantschwartz

                        Comment

                        • j.hulkko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 1916
                          • taLLi

                          #87
                          moi. onko jollain heittää kuvaa omasta 530d F11 jossa ois noi eibachin 30mm jouset alla. ite oon harkitsemassa 30 vai 40mm:think

                          onko noissa hirveetä eroa

                          kun toi vakio on aikamoinen hirvitorni..
                          F11 530d

                          ex bemut E21, E30, E36, E46,E91, E28

                          Comment

                          • Kimmo-R
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2010
                            • 400
                            • Tampere

                            #88
                            Tän ketjun sivulta 3 löytyy kun joskus laitoin.

                            Originally posted by j.hulkko View Post
                            moi. onko jollain heittää kuvaa omasta 530d F11 jossa ois noi eibachin 30mm jouset alla. ite oon harkitsemassa 30 vai 40mm:think

                            onko noissa hirveetä eroa

                            kun toi vakio on aikamoinen hirvitorni..
                            Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                            --Audiokit.fi--
                            BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                            BMW i4 M50 Supercharged -23
                            BMW i3 60Ah -14

                            Comment

                            • Heimola
                              BTCF Member
                              • Oct 2011
                              • 35
                              • Ilmajoki

                              #89
                              Tuli ostettua 2014 vuoden f10 520d. M-sport alustalla rullannut tehtaalta pihalle ja omaan silmään vielä vähän turhan korkea. Todennäköisesti päädyn eibachin -30mm tai h&r :n -35mm jousiin.

                              Paljonkohan mahtaa todellisuudessa tiputtaa autoa nuo jouset verrattuna tuohon m-sport alustaan? Käsittääkseni h&r laskee ainakin edessä jopa enemmän kuin luvattu?:think

                              Comment

                              • Jasuuu
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2011
                                • 773
                                • Oulu

                                #90
                                Oon vähän pudonnut kärryiltä vikakoodinluvusta/koodauksesta E sarjalaisten jälkeen. Toimiiko F10 korissa k+dcan kaapeli vai pitääkö olla enet? Istaa tarkoitus asennella ja pudottaa perää vähän alaspäin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎