Originally posted by makebm5
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 madallus
Collapse
X
-
Vaihdoin juuri eteen 530XD -13 F10:iin Eibachin E10-20-022-02-22 setin ja laskin auton maahan tukivarret kiristämättä niin napamitta oli n. 390mm ( navan keskeltä kaaren reunaan ) Onko toi ihan normaalia ? Kikkailin tunkeilla navan niin ylös kuin sain ennen kuin kiristin reaktiotangot ja ylätukivarret ja aika samaa mittaa se näytti myös silloin. Ei sillä että se haittaisi. Tarkoitus ei ollutkaan saada mitään formulaa vaan lähinnä jäykemmät jouset. Saa nyt nähdä kun vaihtaa takajouset miltä se sitten näyttää.-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
-
Originally posted by macman_lahti View PostVaihdoin juuri eteen 530XD -13 F10:iin Eibachin E10-20-022-02-22 setin ja laskin auton maahan tukivarret kiristämättä niin napamitta oli n. 390mm ( navan keskeltä kaaren reunaan ) Onko toi ihan normaalia ? Kikkailin tunkeilla navan niin ylös kuin sain ennen kuin kiristin reaktiotangot ja ylätukivarret ja aika samaa mittaa se näytti myös silloin. Ei sillä että se haittaisi. Tarkoitus ei ollutkaan saada mitään formulaa vaan lähinnä jäykemmät jouset. Saa nyt nähdä kun vaihtaa takajouset miltä se sitten näyttää.Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
E91 330dA xDrive M-Sport '09
VW Golf mk4 1.6 '03
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
MB W108 250S '67 x2
Comment
-
-
Originally posted by TON-III View PostJos oikein muistan niin tuohon 530 XD:en oli tarjolla kahtakin jousisarjaa ( toinen vähän löysempi ja toinen jäykempi), sinulle lienee osunut se jäykempi.
Vaihdoin äsken takapään niin se laski sinne 365mm. Etupää on nyt 385mm. Mutta selkeästi se laski alkuperäiseen verrattuna kun enää ei saa tunkkia alle jääkiekon kanssa. Aiemmin meni heittämällä. Lisäksi rampille ei taida pystyä ajamaan kun alamuovi ottaa kiinni. Eli kyllä se varmaan sen 20mm laski. Yhtään alemmas ei kyllä tarvikaan mennä kun luultavasti on aika lumiaura jo nyt.-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
-
Onko sulla rf renkaat alla ? Jos rengas on liian kova ( eli rf rengas tai muuten vaan liian korkean kantavuuden kautta) niin kaikki epätasaisuudet siirtyvät koriin. Itse pidän hieman pehmeämmän renkaan ja jäykän jousen yhdistelmästä enemmän kuin kovan renkaan ja ’löysän’ jousen yhdistelmästä.F13 640 DA X-Drive M-Sport -12
Comment
-
-
Noin yleisellä tasolla myös iskari voi olla pintakova.
Eri valmistajat tekevät omat säätönsä (saman valmistajan jouseen sopiviksi?) ja lopputulokset ovat hieman erilaisia.
Varsinaisesti säädettäviä tai shimmitettäviä iskareita autopuolella ei taida juuri olla eli pitää tyytyä iskarivalmistajan näkemykseen.F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
Originally posted by macman_lahti View PostJuu, toi on se jäykempi setti. Tosin keulaa painelemalla ei tunnu vieläkään kauhean jäykältä. Saa nyt nähdä kun pääsee liikenteeseen miltä tuntuu.
Vaihdoin äsken takapään niin se laski sinne 365mm. Etupää on nyt 385mm. Mutta selkeästi se laski alkuperäiseen verrattuna kun enää ei saa tunkkia alle jääkiekon kanssa. Aiemmin meni heittämällä. Lisäksi rampille ei taida pystyä ajamaan kun alamuovi ottaa kiinni. Eli kyllä se varmaan sen 20mm laski. Yhtään alemmas ei kyllä tarvikaan mennä kun luultavasti on aika lumiaura jo nyt.-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
-
Omaan 535dx tuli E10-20-022-05-20 setti jolla auto putosi 390mm -> 370mm ja suunnatessa kaikki arvot oli alussakin vihreällä, hieman piti aurauksia hienosäätää.Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
E91 330dA xDrive M-Sport '09
VW Golf mk4 1.6 '03
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
MB W108 250S '67 x2
Comment
-
-
No nyt tuli vasta käytyä Vianorilla ja sen jälkeen konttorilla. Eipä ne kulmat olleet muuttuneet juuri mihinkään. Oikeastaan ilman säätämistä vihreällä. Mitoiksi tuli eteen 380 ja taakse 360. Jostain syystä toi takapää laski enemmän kuin edestä. Kyllähän siitä nyt tuli ihan vakaa ajaa. Mutta edelleen kyllä hiukan häiritsee etenkin isoissa töyssyissä pieni alustan pehmeys. Nyt kun ajoi hiukan enemmän niin tuntuu, että se johtuu perästä. Täytyy nyt hiukan seurailla kun pääsee enemmän ajamaan, mutta täytyy sitten kokeilla vaihtaa taakse uudet iskarit. Se on kumminkin helppo ja halpa homma tohon.
Hiukan jää ikävä E60:n alustaa missä oli iskareina Konin Special Activet. Sillä sai kyllä ihan vakiojousilla mukavan napakan pelin. Harmi kun näihin ei saa järkihinnalla vastaavaa. Mutta muuten ei kyllä tule E60:stä ikävä..-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
-
Originally posted by macman_lahti View PostNo nyt tuli vasta käytyä Vianorilla ja sen jälkeen konttorilla. Eipä ne kulmat olleet muuttuneet juuri mihinkään. Oikeastaan ilman säätämistä vihreällä. Mitoiksi tuli eteen 380 ja taakse 360. Jostain syystä toi takapää laski enemmän kuin edestä. Kyllähän siitä nyt tuli ihan vakaa ajaa. Mutta edelleen kyllä hiukan häiritsee etenkin isoissa töyssyissä pieni alustan pehmeys. Nyt kun ajoi hiukan enemmän niin tuntuu, että se johtuu perästä. Täytyy nyt hiukan seurailla kun pääsee enemmän ajamaan, mutta täytyy sitten kokeilla vaihtaa taakse uudet iskarit. Se on kumminkin helppo ja halpa homma tohon.
Hiukan jää ikävä E60:n alustaa missä oli iskareina Konin Special Activet. Sillä sai kyllä ihan vakiojousilla mukavan napakan pelin. Harmi kun näihin ei saa järkihinnalla vastaavaa. Mutta muuten ei kyllä tule E60:stä ikävä..F11 535d xDrive M-Sport -13
Comment
-
Comment