Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/11 alustakeskustelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • exhaust
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 97
    • Kuopio



    Ehkä uusi näkökulma alustan korkeuden mitattaukseen. Mitta vanteen alareunasta lokasuojan alareunaan.

    http://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-530d-lim/repair-manuals/31-front-axle-front-suspension/31-00-front-axle-in-general/CMycTdxX
    Last edited by exhaust; 03-07-2019, 20:09.
    F10 530d -12

    Comment

    • M-ERiMiEs
      BTCF Member
      • Jun 2013
      • 210
      • Porvoo

      Originally posted by exhaust View Post


      Ehkä uusi näkökulma alustan korkeuden mitattaukseen. Mitta vanteen alareunasta lokasuojan alareunaan.

      http://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-530d-lim/repair-manuals/31-front-axle-front-suspension/31-00-front-axle-in-general/CMycTdxX
      Farkkujen perää säätäessä ista pyytääkin mitat juuri tuolla tavalla.
      F11 LCI 535i M-Sport
      Voorti -12

      Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

      Comment

      • TON-III
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2018
        • 480
        • Turku

        Omassa F13 pelissä on sekä Dynamic drive että x-drive ja korkeat/pehmeät jouset (vaikka M-Sport onkin), voinko laittaa alle 25/20 laskevan Eibach-jousisarjan ?
        F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

        Comment

        • Heimola
          BTCF Member
          • Oct 2011
          • 35
          • Ilmajoki

          Onko muilla jäänyt f10 keulimaan etupäästä -35mm pudottavien h&r jousien kanssa? Omaan tuli 6 viikkoa sitten kyseiset jouset alle ja tänä aikana autolla ajettu reilu n. 3500 km, eli luulisi että alusta olisi suurinpiirtein hakenut paikkansa? Napa-kaari mittaa on edessä reilu 5mm enemmän kuin takana. Ja auto siis vm. 2014 f10 520d m-sporttina.


          Madaltavilla jousilautasilla tuota keulaa saisi varmaan 10-20mm alemmas, mutta voi olla että sukeltaa taas liikaa vrt. takapää. Pitäis varmaan jotkut laatu coilit vaan laittaa alle niin ei tarvisi tuskailla tällästen asioiden kanssa:think

          Comment

          • Anzafin
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 3747
            • Kajaani

            Originally posted by TON-III View Post
            Omassa F13 pelissä on sekä Dynamic drive että x-drive ja korkeat/pehmeät jouset (vaikka M-Sport onkin), voinko laittaa alle 25/20 laskevan Eibach-jousisarjan ?
            Voit.

            Comment

            • CorsaSport
              Newbiemmer
              • Apr 2003
              • 14
              • Etelä-Suomi

              On kyllä kummallinen tosiaan tuo alusta... -35mm H&R:n jouset laitoin pari vuotta sitten tuohon F10 530d:n ja nyt kun meni iskarit vaihtoon niin korkeutta tuli sentti pari lisää edessä ja takana verrattuna siihen mitä muutoskatsastuksessa otteeseen on merkitty. Iskarit vaihtui Bilsteinin B4:iin ja kaikki tukivarret on kiristetty niin että paino oli päällä ja niin että vakaajan tangot olivat irti.
              P.S. Noihin B4:iin ei muuten pysty laittamaan madaltavia jousilautasia koska tolpassa valmiiksi olevat lautaset ovat kiinteät sen kanssa.

              Comment

              • TON-III
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2018
                • 480
                • Turku

                Originally posted by Anzafin View Post
                Voit.
                Hyvä, eilestäinkin tämä korkea mutta löysä alusta näytti 'kyntensä'. menin ihan pikkutöyssyn yli ja eikös ottanut johonkin kiinni
                F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                Comment

                • nappe74
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 2846
                  • South Carelia

                  Originally posted by Heimola View Post
                  Onko muilla jäänyt f10 keulimaan etupäästä -35mm pudottavien h&r jousien kanssa? Omaan tuli 6 viikkoa sitten kyseiset jouset alle ja tänä aikana autolla ajettu reilu n. 3500 km, eli luulisi että alusta olisi suurinpiirtein hakenut paikkansa? Napa-kaari mittaa on edessä reilu 5mm enemmän kuin takana. Ja auto siis vm. 2014 f10 520d m-sporttina.


                  Madaltavilla jousilautasilla tuota keulaa saisi varmaan 10-20mm alemmas, mutta voi olla että sukeltaa taas liikaa vrt. takapää. Pitäis varmaan jotkut laatu coilit vaan laittaa alle niin ei tarvisi tuskailla tällästen asioiden kanssa:think
                  Originally posted by CorsaSport View Post
                  On kyllä kummallinen tosiaan tuo alusta... -35mm H&R:n jouset laitoin pari vuotta sitten tuohon F10 530d:n ja nyt kun meni iskarit vaihtoon niin korkeutta tuli sentti pari lisää edessä ja takana verrattuna siihen mitä muutoskatsastuksessa otteeseen on merkitty. Iskarit vaihtui Bilsteinin B4:iin ja kaikki tukivarret on kiristetty niin että paino oli päällä ja niin että vakaajan tangot olivat irti.
                  P.S. Noihin B4:iin ei muuten pysty laittamaan madaltavia jousilautasia koska tolpassa valmiiksi olevat lautaset ovat kiinteät sen kanssa.
                  Omassa autossa nuo samat jouset ja tiputusta tuli vain n. 20-25mm mikä oli pettymys...

                  Muutaman tuhannen kilsan jälkeen etupää oli tippunut vielä jokusen millin mutta luvattuun -35mm ei päästy lähellekään..

                  Tosin stance on nyt kyllä kuitenkin mieleinen...
                  G30 530e xDrive A M-Sport -20

                  ex-Bimmerit:
                  F10 525dA xDrive M-Sport -13
                  E21 316 -80
                  E91 330xdA M-Sport -06
                  E53 X5 3.0iA Sport -04
                  E91 335xiA M-Sport -08
                  E60 530iA M-Sport -06
                  E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                  E91 320d -06
                  E39 530iAT M-Sport -01
                  E36 328iA -96
                  E39 528iA -96
                  E36 325i -92

                  Comment

                  • Driver22
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 2098
                    • *

                    Nuo ilmoitetut pudotukset suhtautuu tietenkin uuteen autoon. Jotkin +150tkm ajetut jouset voi olla kuoleentuneet jo jos jonkin verran niin pudotus ei ole sitten niin iso ja iskarien kunto vaikuttaa myös tottakai, loppuunajetuilla iskareilla auto makaa vain jousien varassa.

                    Omaan makuun H&R -35mm oli F10 oikein sopiva, maavaraakin jäi vielä kohtuullisesti eikä auto näyttänyt teinilintalta...
                    F31 330D Xdrive M-Sport

                    Comment

                    • Heimola
                      BTCF Member
                      • Oct 2011
                      • 35
                      • Ilmajoki

                      Originally posted by Driver22 View Post
                      Nuo ilmoitetut pudotukset suhtautuu tietenkin uuteen autoon. Jotkin +150tkm ajetut jouset voi olla kuoleentuneet jo jos jonkin verran niin pudotus ei ole sitten niin iso ja iskarien kunto vaikuttaa myös tottakai, loppuunajetuilla iskareilla auto makaa vain jousien varassa.

                      Omaan makuun H&R -35mm oli F10 oikein sopiva, maavaraakin jäi vielä kohtuullisesti eikä auto näyttänyt teinilintalta...
                      102tkm tällä hetkellä oman auton mittarissa ja tiputus oli alkuperäisestä aika tarkalleen 20mm, eli aika lähelle sitä mitä pitäisikin, kun tuo m-sportin alusta taitaa olla n.15mm vakiota matalampi?
                      Madallus on myös omaan silmään juuri sopiva eikä tosiaan pilaa käytännöllisyyttä tai ajomukavuutta. Toivotaan, että joku ihme vielä tapahtuisi ja laskisi tuo keula sen 5mm niin olisi täydellinen balanssi omaan makuun

                      Comment

                      • exhaust
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2007
                        • 97
                        • Kuopio

                        bilstein b16 vs kw v3

                        Onko F10 alla kokemuksia näistä alustasarjoista?
                        F10 530d -12

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6325
                          • P-Pohjanmaa

                          Onko kukaan vaihtanut F11 550D etujousia, madallus ei tarpeen mutta vähän pintapehmeyttä saisi tulla toki 10-15 mm madallus käy

                          Edellisessä 535d oli ad\dd ja kaipaan pehmeyttä mikä normaali tilassa siinä oli, ja siihen laitoin eibach jouset m-sportin tilalle ja oli hyvät .

                          Tuntuu kuin olisi sport tila kokoajan päällä ja tässä siis normaali 550d alusta
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • makek87
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2013
                            • 101
                            • Helsinki

                            Onko f10 535d lowslung sports suspensionilla riittävän särmä ajettava, vai onko noista active steering, servotronic,dynamic drive, 4-pyöräohjaus sun muista lisävarusteista merkittävä hyöty? Eli jääkö siinä paitsi jostain merkittävästä, jos ajelee karvalakimmalla mallilla?
                            Last edited by makek87; 19-12-2019, 15:19.

                            Comment

                            • juhape
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2004
                              • 321
                              • Pieksämäki

                              Originally posted by makek87 View Post
                              Onko f10 535d lowslung sports suspensionilla riittävän särmä ajettava, vai onko noista active steering, servotronic,dynamic drive, 4-pyöräohjaus sun muista lisävarusteista merkittävä hyöty? Eli jääkö siinä paitsi jostain merkittävästä, jos ajelee karvalakimmalla mallilla?
                              Ei ole kokemusta noista hienouksista mutta ihan normisysteemeilläkin on kyllä hieno ajettava. Tietenkin kaiken pitää olla kunnossa.
                              Aika paljon lisää vikaantumismahdollisuuksia tulee jos on muuta kuin normialusta ja ohjaus.
                              -BMW 530d Touring -14 LCI
                              -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
                              -Zetor 6245-89
                              -David Brown 996 -76
                              -MF 35 -58
                              -Tunturi Super Sport -85
                              -Tunturi Super Sport -77

                              Comment

                              • TON-III
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2018
                                • 480
                                • Turku

                                Olen yhtä 4-pyöräohjauksen/ aktiivisen kallistuksen vakaimen omaava F13 RWD ajanut ja täytyy sanoa että meni messevästi, selkeä ero omaan f13 X-Drive ei 4-pyöräohjaukseen/ säätyvät iskarit/kallistuksen vakain.

                                Säätyvät iskarit tuntuvat hieman 'keinotekoisen' kovilta kovimmillaan, kunnon normaalityylinen iskari hoitaa homman paremmin.

                                Tällä vähäisella kokemuksella jos uutta tilaisin niin rastittaisin 4-pyöräohjauksen ja aktiivisen kallistuksen vakaimen, en muuta.
                                F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎