Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/11 alustakeskustelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nappe74
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 2846
    • South Carelia

    #76
    Autoon vaihdettu jouset (H&R -35mm)

    Vakio etu 392mm, taka 384mm
    H&R etu 373mm, taka 366mm

    Madallus siis vain n. 20mm

    Olen pettynyt !!


    EDIT: liekö viiveellä jouset hakee vielä ”paikkaansa” ja todellista madallusta, asennuksen ja mittauksen välissä oli vain 50km ja puoli tuntia...
    Last edited by nappe74; 24-05-2018, 20:10.
    G30 530e xDrive A M-Sport -20

    ex-Bimmerit:
    F10 525dA xDrive M-Sport -13
    E21 316 -80
    E91 330xdA M-Sport -06
    E53 X5 3.0iA Sport -04
    E91 335xiA M-Sport -08
    E60 530iA M-Sport -06
    E36 320i Cabriolet M-Sport -96
    E91 320d -06
    E39 530iAT M-Sport -01
    E36 328iA -96
    E39 528iA -96
    E36 325i -92

    Comment

    • rizzo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2007
      • 5418
      • Oulu

      #77
      Originally posted by nappe74 View Post
      Autoon vaihdettu jouset (H&R -35mm)

      Vakio etu 392mm, taka 384mm
      H&R etu 373mm, taka 366mm

      Madallus siis vain n. 20mm

      Olen pettynyt !!


      EDIT: liekö viiveellä jouset hakee vielä ”paikkaansa” ja todellista madallusta, asennuksen ja mittauksen välissä oli vain 50km ja puoli tuntia...
      Typerältä kai tuo näyttäisi vielä matalempana - ainakin noilla vanteilla :think Minusta oikein passeli.

      Comment

      • nappe74
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 2846
        • South Carelia

        #78
        Originally posted by rizzo View Post
        Typerältä kai tuo näyttäisi vielä matalempana - ainakin noilla vanteilla :think Minusta oikein passeli.
        Tarkoitus on laittaa 20 tuumaset... mutta eiköhän tuo passaa niillekin !!
        G30 530e xDrive A M-Sport -20

        ex-Bimmerit:
        F10 525dA xDrive M-Sport -13
        E21 316 -80
        E91 330xdA M-Sport -06
        E53 X5 3.0iA Sport -04
        E91 335xiA M-Sport -08
        E60 530iA M-Sport -06
        E36 320i Cabriolet M-Sport -96
        E91 320d -06
        E39 530iAT M-Sport -01
        E36 328iA -96
        E39 528iA -96
        E36 325i -92

        Comment

        • Anzafin
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 3747
          • Kajaani

          #79
          Originally posted by nappe74 View Post
          Autoon vaihdettu jouset (H&R -35mm)

          Vakio etu 392mm, taka 384mm
          H&R etu 373mm, taka 366mm

          Madallus siis vain n. 20mm

          Olen pettynyt !!


          EDIT: liekö viiveellä jouset hakee vielä ”paikkaansa” ja todellista madallusta, asennuksen ja mittauksen välissä oli vain 50km ja puoli tuntia...
          Höh, onpa jännä. Minulla H&R:n 35mm setti madalsi keulaa varmaan neljä senttiä, ja takaa noin kolme. Tosin taitaa olla eri osanumero jousissa 550i xdriveen :think. Voin ottaa napamitat huomenna.

          - Antti -

          Comment

          • nappe74
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 2846
            • South Carelia

            #80
            Originally posted by Anzafin View Post
            Höh, onpa jännä. Minulla H&R:n 35mm setti madalsi keulaa varmaan neljä senttiä, ja takaa noin kolme. Tosin taitaa olla eri osanumero jousissa 550i xdriveen :think. Voin ottaa napamitat huomenna.

            - Antti -
            Juu, kyllä tässä on pähkäilty että kuinka näin kävi... monesta tapauksesta lukenut että H&R jouset madaltaneet luvattua enemmän... miun tuurilla omalle kohdalle kävi sitten just päinvastoin !!

            Tarttee vielä myöhemmin mitata uudelleen napamitat... mutta tuskin nuo enää tuosta tippuu...??
            G30 530e xDrive A M-Sport -20

            ex-Bimmerit:
            F10 525dA xDrive M-Sport -13
            E21 316 -80
            E91 330xdA M-Sport -06
            E53 X5 3.0iA Sport -04
            E91 335xiA M-Sport -08
            E60 530iA M-Sport -06
            E36 320i Cabriolet M-Sport -96
            E91 320d -06
            E39 530iAT M-Sport -01
            E36 328iA -96
            E39 528iA -96
            E36 325i -92

            Comment

            • Anzafin
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 3747
              • Kajaani

              #81
              Originally posted by nappe74 View Post
              Juu, kyllä tässä on pähkäilty että kuinka näin kävi... monesta tapauksesta lukenut että H&R jouset madaltaneet luvattua enemmän... miun tuurilla omalle kohdalle kävi sitten just päinvastoin !!

              Tarttee vielä myöhemmin mitata uudelleen napamitat... mutta tuskin nuo enää tuosta tippuu...??
              Mittasin ne napamitat. Edessä ja takana aika tarkalleen 360mm.

              - Antti -

              Comment

              • nappe74
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 2846
                • South Carelia

                #82
                Originally posted by nappe74 View Post
                Autoon vaihdettu jouset (H&R -35mm)

                Vakio etu 392mm, taka 384mm
                H&R etu 373mm, taka 366mm

                Madallus siis vain n. 20mm

                Olen pettynyt !!


                EDIT: liekö viiveellä jouset hakee vielä ”paikkaansa” ja todellista madallusta, asennuksen ja mittauksen välissä oli vain 50km ja puoli tuntia...
                Originally posted by nappe74 View Post
                Juu, kyllä tässä on pähkäilty että kuinka näin kävi... monesta tapauksesta lukenut että H&R jouset madaltaneet luvattua enemmän... miun tuurilla omalle kohdalle kävi sitten just päinvastoin !!

                Tarttee vielä myöhemmin mitata uudelleen napamitat... mutta tuskin nuo enää tuosta tippuu...??
                Noin 250 kilsaa ajettu jousien vaihdon jälkeen ja pudotus on edelleen millilleen sama kuin heti asennuksen jälkeen...

                Lueskelin vastaavia kokemuksia ulkolaisilta sivuilta... jossain käskettiin malttaa odottaa n. 500 mailia että jouset löytää lopullisen korkeutensa...
                Jostain luin että jouset madaltaa vakiokorkeutta vain noin m-sport korkeuteen.
                Joku oli heittänyt myös ajatuksen ilmaan että voiko vakio iskarit jotenkin kannatella autoa korkeammalla mitä jouset??

                Laitoin myyjäliikkeelle asiasta huomautuksen ja asia on käsittääkseni selvityksen alla mistä tämä mystinen liian pieni madallus voisi johtua.

                Itse olen käynyt läpi jousien kaikki numerot ja kirjaimet ja niiden perusteella jouset ovat juuri tähän autoon oikeat !!

                Onko kellään mitään ajatusta/mututuntua/kokemusta mikä voisi olla syynä??

                Itse en jaksa uskoa millään että auto tuosta enää tippuu mihinkään kun milliäkään ei ole muutosta tullut reiluun viikkoon/250 kilsaan !!
                G30 530e xDrive A M-Sport -20

                ex-Bimmerit:
                F10 525dA xDrive M-Sport -13
                E21 316 -80
                E91 330xdA M-Sport -06
                E53 X5 3.0iA Sport -04
                E91 335xiA M-Sport -08
                E60 530iA M-Sport -06
                E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                E91 320d -06
                E39 530iAT M-Sport -01
                E36 328iA -96
                E39 528iA -96
                E36 325i -92

                Comment

                • Makro86
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2013
                  • 146
                  • Eurajoki

                  #83
                  Noniin, nyt on auto sitten saatu eilen madallettua ja tänään muutoskatsastettua. Etupään jousien asennuksen lisäksi siis nelipyöräsuuntaus ja perän koodaus. Edestä on -25mm ja takaa -20mm laskettu joka näyttä mielestäni hyvältä. Jos totta puhutaan niin ei tuota enempää voisikaan laskea että sillä voisi vielä ajaa "normaalisti"

                  Napakaari mitta oli ennen laittoa aika tarkkaan 390mm joka nurkassa ja siitä sitten edellä mainitut lukemat pois.

                  Kuulemma etupää saattaa vielä tuosta laskea -5mm ajan kanssa tai sitten ei. Hyvä että perä osaa mukautua siihen sitten jos tarvetta on

                  Kyseessä siis tämä sarja: Eibach Pro-Kit E10-20-022-05-20

                  Ja tältä se sitten näyttää:


                  Olen tyytyväinen, jotenkin tuntuu siltä että auton käytös parani/rauhottui jousien vaihdon myötä, ulkonäön lisäksi
                  Orkkis jousetkin olivat vielä hyvässä iskussa vaikka 152tkm mittarissa

                  Ehdottomasti suosittelen tätä, ainakin F11 omistajille

                  Niin ja korisarja on tulon päällä
                  **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

                  Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
                  Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
                  Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
                  Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

                  Comment

                  • atcc
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2014
                    • 373
                    • Joensuu

                    #84
                    Originally posted by Makro86 View Post
                    Noniin, nyt on auto sitten saatu eilen madallettua ja tänään muutoskatsastettua. Etupään jousien asennuksen lisäksi siis nelipyöräsuuntaus ja perän koodaus. Edestä on -25mm ja takaa -20mm laskettu joka näyttä mielestäni hyvältä. Jos totta puhutaan niin ei tuota enempää voisikaan laskea että sillä voisi vielä ajaa "normaalisti"

                    Napakaari mitta oli ennen laittoa aika tarkkaan 390mm joka nurkassa ja siitä sitten edellä mainitut lukemat pois.

                    Kuulemma etupää saattaa vielä tuosta laskea -5mm ajan kanssa tai sitten ei. Hyvä että perä osaa mukautua siihen sitten jos tarvetta on

                    Kyseessä siis tämä sarja: Eibach Pro-Kit E10-20-022-05-20

                    Ja tältä se sitten näyttää:


                    Olen tyytyväinen, jotenkin tuntuu siltä että auton käytös parani/rauhottui jousien vaihdon myötä, ulkonäön lisäksi
                    Orkkis jousetkin olivat vielä hyvässä iskussa vaikka 152tkm mittarissa

                    Ehdottomasti suosittelen tätä, ainakin F11 omistajille

                    Niin ja korisarja on tulon päällä
                    Millainen rengastus ja vanteet on kuvassa auton alla? Onko suuntaus tehty ohjearvoihin? Taitaa katsastusmies vaatia todistuksen jossa on ohjearvoissa :think
                    F15 X5 M50d -15
                    Ex:
                    F11 530dA xDrive -11
                    E61 530xdA M-sport LCI -07

                    Comment

                    • Raidahl
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2009
                      • 90
                      • Helsinki

                      #85
                      Nyt tuli erikoinen ongelma, auto ilmoitti, että alustan säätö rajoitettu. No just, siltä se tuntuikin, ihan kuin ei iskareita olisi. Nyt sitä ei tule esiin enää, mutta auto on ihan tontissa. Potilas F11 2013 530 DA

                      Ekassa kuvassa siis auton nykyinen tila ja toisessa entinen. Mikä meni pieleen? Kiva olla mökillä ja auto tuossa kunnossa.
                      Attached Files
                      Ex...-06 E61 530DA, hopeanharmaa kuten omistajansakin, aktiiviohjaus + adaptiiviset ajovalot + Sport alusta.

                      Nykyinen -13 F11 530 DA XDrive Luxury

                      Comment

                      • Makro86
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2013
                        • 146
                        • Eurajoki

                        #86
                        Originally posted by atcc View Post
                        Millainen rengastus ja vanteet on kuvassa auton alla? Onko suuntaus tehty ohjearvoihin? Taitaa katsastusmies vaatia todistuksen jossa on ohjearvoissa :think
                        Vertuksen 245/35-20 edessä ja takana 275/30-20 eli vakiorengastus. Suuntaus tehty sillain että autolla on hyvä ajaa eikä takarenkaatkaan enää kulu niin kuin bemareissa yleisesti

                        Olivat vaan tyytyväisiä kun kerrankin oli lippusia ja lappusia ja mistä näki että kaikki oli hoidettu asiallisesti muutoskatsastusta varten.

                        Täällä foorumilla sai melkein jo pientä pelkoa muutoskatsastuksesta mutta ei tietoakaan paniikista. Koko homma muistutti enemmän ja vähemmän normi katsastusta, ilman päästö mittausta. Kallishan se oli, onneks ei sitä 100euroa maksanut mitä yhdessä paikassa. Niin ja vielä 2v sitten muutoskatsastus maksoi 40-50e
                        **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

                        Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
                        Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
                        Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
                        Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

                        Comment

                        • atcc
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2014
                          • 373
                          • Joensuu

                          #87
                          Originally posted by Makro86 View Post
                          Vertuksen 245/35-20 edessä ja takana 275/30-20 eli vakiorengastus. Suuntaus tehty sillain että autolla on hyvä ajaa eikä takarenkaatkaan enää kulu niin kuin bemareissa yleisesti

                          Olivat vaan tyytyväisiä kun kerrankin oli lippusia ja lappusia ja mistä näki että kaikki oli hoidettu asiallisesti muutoskatsastusta varten.

                          Täällä foorumilla sai melkein jo pientä pelkoa muutoskatsastuksesta mutta ei tietoakaan paniikista. Koko homma muistutti enemmän ja vähemmän normi katsastusta, ilman päästö mittausta. Kallishan se oli, onneks ei sitä 100euroa maksanut mitä yhdessä paikassa. Niin ja vielä 2v sitten muutoskatsastus maksoi 40-50e
                          Vielä kiinnostais vanteiden leveydet ja et:t niin saa paremman verrokin
                          F15 X5 M50d -15
                          Ex:
                          F11 530dA xDrive -11
                          E61 530xdA M-sport LCI -07

                          Comment

                          • Makro86
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2013
                            • 146
                            • Eurajoki

                            #88
                            Originally posted by atcc View Post
                            Vielä kiinnostais vanteiden leveydet ja et:t niin saa paremman verrokin
                            Tosiaan ne unohtu mainita eli et 35 ja 9" edessä, takana et 38 ja 10"
                            **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

                            Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
                            Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
                            Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
                            Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

                            Comment

                            • Fabsu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1754

                              #89
                              Originally posted by Raidahl View Post
                              Nyt tuli erikoinen ongelma, auto ilmoitti, että alustan säätö rajoitettu. No just, siltä se tuntuikin, ihan kuin ei iskareita olisi. Nyt sitä ei tule esiin enää, mutta auto on ihan tontissa. Potilas F11 2013 530 DA

                              Ekassa kuvassa siis auton nykyinen tila ja toisessa entinen. Mikä meni pieleen? Kiva olla mökillä ja auto tuossa kunnossa.
                              Oisko ilmajousituksen kompura antautunut?
                              AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                              ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                              e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                              e30 318i -88

                              Comment

                              • böntti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2011
                                • 2857
                                • Tampere

                                #90
                                Originally posted by Raidahl View Post
                                Nyt tuli erikoinen ongelma, auto ilmoitti, että alustan säätö rajoitettu. No just, siltä se tuntuikin, ihan kuin ei iskareita olisi. Nyt sitä ei tule esiin enää, mutta auto on ihan tontissa. Potilas F11 2013 530 DA

                                Ekassa kuvassa siis auton nykyinen tila ja toisessa entinen. Mikä meni pieleen? Kiva olla mökillä ja auto tuossa kunnossa.
                                Kassi(t) rikki ja/tai kompura antautunut.
                                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎