Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/11 alustakeskustelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Savipää
    Newbiemmer
    • Jun 2019
    • 4
    • Turku

    Mikäköhän mahtaa olla vikana kun 240tkm 2010 F11 535d:ssä ajettavuus on tolkuttoman huono? Auto reagoi tien epätasaisuuksiin erittäin voimakkaasti ja menee minne sattuu. Koko ajan saa olla kääntämässä johonkin suuntaan. Tuulisella kelillä auto saattaa täysin yhtäkkiä ja arvaamatta kääntyä oikealle tai vasemmalle rajusti. Muutenkin tuntuu vähän kuin jäällä ajelisi. Talvella motaria ei oikein uskalla ajaa yli 90 kmh. Ainoastaan suoralla tiellä täysin tyynenä päivänä auto menee kohtuullisen normaalisti eteenpäin. Kokonaisuus on kuitenkin kaikkea muuta kuin sitä kuuluisaa Ajamisen iloa.

    Autossa on käytännössä kaikki lisävarusteet ja alusta on käyty läpi moneen kertaan. Ei vikakoodeja, vuotoja, suuntaus ok, eikä ongelma ole renkaissa. Tähän mennessä vaihdettu mm. kaikki iskarit, jouset (+jousilautaset säädetty), ilmapussit, takahammastanko, kasa puslia ja tukivarsia, ja kaikki alkuperäistä tai vastaavaa laatua.

    Voisiko olla vika aktiivisessa kallistuksenvakaajassa? Onko kellään hyviä vinkkejä pystyykö ISTA:lla sitä testailemaan tai onko niihin muuten tullut ko. järjestelmään sellaista vikaa, josta ei koodeja tule? Edestä kyseinen motukka on kyllä aika ruosteessa…

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2726
      • Tampere

      Originally posted by Savipää View Post
      Mikäköhän mahtaa olla vikana kun 240tkm 2010 F11 535d:ssä ajettavuus on tolkuttoman huono?
      Kerro alkuun millainen rengastus autossa on, millaiset vanteet käytössä, milloin renkaat tasapainotettu, miten kuluneet renkaat kyseessä, milloin nelipyöräsuuntaus tehty ja millaisiin säätöihin laitettu?

      Onko autoa madallettu tehdasasetuksia enemmän?
      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4628
        • Tampere

        Originally posted by Savipää View Post
        Voisiko olla vika aktiivisessa kallistuksenvakaajassa? Onko kellään hyviä vinkkejä pystyykö ISTA:lla sitä testailemaan tai onko niihin muuten tullut ko. järjestelmään sellaista vikaa, josta ei koodeja tule? Edestä kyseinen motukka on kyllä aika ruosteessa…
        En usko että vika olisi vakaajassa. Senhän virka on ainostaan pitää vasemman ja oikean puolen jousitus samalla tasolla.

        Joskushan vakaajan tankoja on mennyt poikkikin ja välttämättä omistaja ei ole tiennyt asiasta yhtään mitään. Pystyykös näissä ottamaan vakaajan yhdystangot irti kokeeksi?

        Mutta jostain syystä itsellä tulee mieleen hammastanko ja siihen liittyvät osat rattiin saakka. Näissähän alkupään malleissa taisi olla sitä vikaa että rattiakselin nivelistä joku väljistyi ja aiheutti klappia ohjaukseen. Nyt jos tuossa nivelessä olisi riittävästi väljää voisi tämä johtaa epämääräisiin hammastangon asentoihin kun hammastanko pääsisi vaeltamaan ohjausakselin klapin puitteissa.

        Tässä keskustelu aiheesta: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=356410
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17528
          • Turku

          Nuo renkaat ja niiden kunto sekä nelipyöräsäätö - katsoisin ne kuntoon.
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • Savipää
            Newbiemmer
            • Jun 2019
            • 4
            • Turku

            Originally posted by JaniLap View Post
            Kerro alkuun millainen rengastus autossa on, millaiset vanteet käytössä, milloin renkaat tasapainotettu, miten kuluneet renkaat kyseessä, milloin nelipyöräsuuntaus tehty ja millaisiin säätöihin laitettu?

            Onko autoa madallettu tehdasasetuksia enemmän?

            Jäi erikseen mainitsematta, että renkaat on vakiokokoiset 245/40 19. Mulla on ollut kolmet uudet renkaat alla, kahdet vanteet ja auto suunnattu useaan otteeseen, sekä tehtaan arvoihin että takapyörät pystyyn. Renkaat ja niihin liittyvät asiat pitäisi olla poissuljettu. Ajettavuus on myös pysynyt aika lailla yhtä huonona kaikilla kokeilemillani rengas/vanne/suuntauskomboilla.

            Comment

            • Savipää
              Newbiemmer
              • Jun 2019
              • 4
              • Turku

              Originally posted by fraatti View Post
              En usko että vika olisi vakaajassa. Senhän virka on ainostaan pitää vasemman ja oikean puolen jousitus samalla tasolla.

              Joskushan vakaajan tankoja on mennyt poikkikin ja välttämättä omistaja ei ole tiennyt asiasta yhtään mitään. Pystyykös näissä ottamaan vakaajan yhdystangot irti kokeeksi?

              Mutta jostain syystä itsellä tulee mieleen hammastanko ja siihen liittyvät osat rattiin saakka. Näissähän alkupään malleissa taisi olla sitä vikaa että rattiakselin nivelistä joku väljistyi ja aiheutti klappia ohjaukseen. Nyt jos tuossa nivelessä olisi riittävästi väljää voisi tämä johtaa epämääräisiin hammastangon asentoihin kun hammastanko pääsisi vaeltamaan ohjausakselin klapin puitteissa.

              Tässä keskustelu aiheesta: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=356410

              Olen myös lukenut ko. keskustelun ja ehkäpä rattiakselinkin voisi vaihtaa jos pääsisi niin vähällä, mutta hieman epäilen. Oma ei kuitenkaan ole koskaan pitänyt mitään naksumista ja on takaveto. Saatanpa kuitenkin ottaa osan irti ja tarkistaa.



              Edestä jousitus ei kovin hyvin pysy samassa tasossa ja keulimista esiintyy, mutta se taitaa olla aika tyypillistä. Varsinkin jos tien pinta on parkissa hieman epätasainen, niin ero voi olla vasemman ja oikean puolen välillä 2-3 senttiä pahimmillaan. Osaatko sanoa kuinka hyvin täysin toimivan järjestelmän pitäisi pitää korkeus ohjearvoissa?

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4628
                • Tampere

                Originally posted by Savipää View Post
                Edestä jousitus ei kovin hyvin pysy samassa tasossa ja keulimista esiintyy, mutta se taitaa olla aika tyypillistä. Varsinkin jos tien pinta on parkissa hieman epätasainen, niin ero voi olla vasemman ja oikean puolen välillä 2-3 senttiä pahimmillaan. Osaatko sanoa kuinka hyvin täysin toimivan järjestelmän pitäisi pitää korkeus ohjearvoissa?
                Jos tarkoitat keulimisella sitä että lokarinkaarissa näyttää olevan enemmän tilaa edessä kuin takana niin tuo johtuu vain jousien pituudesta. Baijerin insinööri on suunnitellut asian niin. Moni on myös maininnut että autosta noustessa täysin tasaisella kuskin puoli jää karvan korkeammalle kuin repsikan puoli. Muistaakseni korkauden toleranssi on plusmiinus sentti suuntaansa.

                Jos autossasi on dynamic drive niin eihän tuo auton korkeutta kaulasta muuta. Ainoastaan säätää kallistuksen vakaajan jäykkyyttä sekä iskarin vastetta. Luulisin että vakaaja menee "löysäksi" kun autosta katkaistaan sähköt päältä. Luulisin että vain sport asennossa vakaaja jäykistyy. Tällöin pyörakaariin jäävät välit riippuvat täysin siitä millainen alusta/tie on pysäköistäessa. Suurimmilleen erot saa varmasti jos yksi kulma on "korkeammalla" maanpinnalla kuin kolme muuta.

                Eikös näissä joissain ollut varusteena myös nelipyöräohjaus, eihän tässä sellaista ole?

                Nelikossa ja 2wd:ssä oli muistaakseni samat pyöränkulmat. Mullakin suuntavakavuus oli hiukan levoton ennenkuin vaihdoin reaktiotangon puslat ja kävin säädättämässä kulmat. Nyt menee kun juna.

                Oletko kokeillut reilusti korkeampia paineita renkaissa kuten 2,9/3,1?

                Täällä on keskustelua hiukan vastaavasta ongelmasta ja joku muistelee että autoihin on tullut ohjaukseen joku softapäivitys ~2016 joka muuttaa tietyillä varusteilla olevien ohjausta paremmaksi. Oletko tietoinen kuinka vanhat softat autossa on? (mikäli tulkitsen keskustelua oikein...) (tuossa ei ole kuitenkaan mainittu että onko kyse ollut sähköisellä ohjaustehostimelle tms olevasta autosta, vaihtoehtojahan on useita ja itse en osaa sanoa että moneenko softa voi vaikuttaa...)
                Habe seit 07.01.2011 meinen neuen F11, 535i M-Paket. Bin rundum zufrieden mit dem Fahrzeug bis auf eine nicht zu verachtende Kleinigkeit. Auf der Autobahn bei …
                Last edited by fraatti; 10-06-2019, 01:40.
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • demu
                  Newbiemmer
                  • Oct 2018
                  • 13
                  • Espoo

                  Originally posted by Savipää View Post
                  Mikäköhän mahtaa olla vikana kun 240tkm 2010 F11 535d:ssä ajettavuus on tolkuttoman huono? Auto reagoi tien epätasaisuuksiin erittäin voimakkaasti ja menee minne sattuu. Koko ajan saa olla kääntämässä johonkin suuntaan. Tuulisella kelillä auto saattaa täysin yhtäkkiä ja arvaamatta kääntyä oikealle tai vasemmalle rajusti. Muutenkin tuntuu vähän kuin jäällä ajelisi. Talvella motaria ei oikein uskalla ajaa yli 90 kmh. Ainoastaan suoralla tiellä täysin tyynenä päivänä auto menee kohtuullisen normaalisti eteenpäin. Kokonaisuus on kuitenkin kaikkea muuta kuin sitä kuuluisaa Ajamisen iloa.

                  Autossa on käytännössä kaikki lisävarusteet ja alusta on käyty läpi moneen kertaan. Ei vikakoodeja, vuotoja, suuntaus ok, eikä ongelma ole renkaissa. Tähän mennessä vaihdettu mm. kaikki iskarit, jouset (+jousilautaset säädetty), ilmapussit, takahammastanko, kasa puslia ja tukivarsia, ja kaikki alkuperäistä tai vastaavaa laatua.

                  Voisiko olla vika aktiivisessa kallistuksenvakaajassa? Onko kellään hyviä vinkkejä pystyykö ISTA:lla sitä testailemaan tai onko niihin muuten tullut ko. järjestelmään sellaista vikaa, josta ei koodeja tule? Edestä kyseinen motukka on kyllä aika ruosteessa…
                  Minulla oli keväällä talveirenkaiden vaihdon jälkeen kesärenkaille (245/18) samanlaista mongerrusta erityisesti, jos tiellä oli vähääkään uria (auto F11 525d -13 LCI).

                  Rengasliikkeessa huomauttivat, että renkaat ovat vuodelta 2013 eli alkuperäisrenkaat (Runflatit). Pintaa oli vielä jonkin verran mutta vaihdoin uudet (GY Efficientgripit - runflatit).
                  Kaikki ongelmat hävisivat samantien.
                  Last edited by demu; 10-06-2019, 08:46.

                  Comment

                  • Kahimooni
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2017
                    • 122
                    • Espoo

                    Originally posted by demu View Post
                    Minulla oli keväällä talveirenkaiden vaihdon jälkeen kesärenkaille (245/18) samanlaista mongerrusta erityisesti, jos tiellä oli vähääkään uria (auto F11 525d -13 LCI).

                    Rengasliikkeessa huomauttivat, että renkaat ovat vuodelta 2013 eli alkuperäisrenkaat (Runflatit). Pintaa oli vielä jonkin verran mutta vaihdoin uudet (GY Efficientgripit - runflatit).
                    Kaikki ongelmat hävisivat samantien.
                    Sama havainto eli kitkoista kesägummiin alkoi kulkineen kiemurtelu. Laitoin painetta lisää suositellusta eli eteen 2,5 ja taakse 2,9. Rauhoittui paljon.

                    -K

                    Comment

                    • MKV
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2012
                      • 116
                      • Kainuu

                      Originally posted by Savipää View Post
                      Edestä jousitus ei kovin hyvin pysy samassa tasossa ja keulimista esiintyy, mutta se taitaa olla aika tyypillistä. Varsinkin jos tien pinta on parkissa hieman epätasainen, niin ero voi olla vasemman ja oikean puolen välillä 2-3 senttiä pahimmillaan. Osaatko sanoa kuinka hyvin täysin toimivan järjestelmän pitäisi pitää korkeus ohjearvoissa?
                      Minulla pari kesää sitten vaihdettiin F10:n etupään alatukivarret 130tkm tienoilla, koskapa sieltä puslat väljät ja söi jo molemmilta puolilta hieman renkaan ulkosyrjää. Tähän vaihtotyöhön liittyen tehtiin kuitenkin se virhe, että uudet tukivarret kiristettiin lopulliseen momenttiin jo heti auton ollessa nosturilla, jää tällöin kantamaan tukivarsien/puslien varaan. Tämän jälkeen kun auto laskettiin alas niin huomasi aivan selvästi, että etupää "keulii" huomattavasti enemmän kuin normaalisti(n.15mm ylempänä kuin aiemmin, autossa normi M-sport alusta). Nelipyöräsuuntauksessa ohjeen mukaan painojen kanssa kaikki kulmat saatiin kuitenkin "vihreälle" ja kaikki näytti olevan kunnossa, paitsi keulimisen osalta. Sitten kun autolla lähti ajamaan niin tuntui, että hakee ja vetelee koko ajan eikä mene suoraan ollenkaan. Tätä pari viikkoa ihmeteltyäni ja selviteltyäni sain selville, että uudet tukivarret laitetaan paikalleen ja kiristetään vain kevyesti, kun auto on nosturilla. Tämän jälkeen auto lasketaan alas ja tässä tapauksessa vielä ajettiin varovasti n.100m suuntauslaitteeseen, jonka jälkeen "normaalitilassa" ollessa kiristetään tukivarret oikeaan momenttiin ja lopuksi tehdään nelipyöräsuuntaus. Em. toimenpiteiden jälkeen keulan korkeus "palautui" normaaliksi eli ei kanna tukivarsien ja puslien varassa vaan iskareiden ja jousien niin kuin kuuluukin. Suuntauksen jälkeen auto oli taas erinomainen ajettava. Eli lieneekö kyseessä sama ongelma jos on huono ajaa, keula korkeammalla kuin aiemmin ja ne alatukivarret tai vain pelkät puslat vaihdettu sieltä aiemmin?

                      Edit: Siellä on muuten yläpäässä A-ylätukivarressa ja korissa molemmilla puolilla oikein merkitkin, joiden väli saa olla muistaakseni enintään 90mm auton ollessa paikallaan tasaisella "normaaliasennossa" silloin kun tukivarret kiristetään momenttiin. Minulla se merkkien väli oli 1. yrityksen jälkeen muistaakseni yli 100mm ja sitten kun saatiin lopulta kohdalleen niin 85mm.
                      Last edited by MKV; 11-06-2019, 10:23.

                      Comment

                      • Nysse
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2015
                        • 39
                        • Capital area

                        Hyvää raporttii, kiitos MKV!

                        Comment

                        • Savipää
                          Newbiemmer
                          • Jun 2019
                          • 4
                          • Turku

                          Originally posted by fraatti View Post
                          Jos tarkoitat keulimisella sitä että lokarinkaarissa näyttää olevan enemmän tilaa edessä kuin takana niin tuo johtuu vain jousien pituudesta. Baijerin insinööri on suunnitellut asian niin. Moni on myös maininnut että autosta noustessa täysin tasaisella kuskin puoli jää karvan korkeammalle kuin repsikan puoli. Muistaakseni korkauden toleranssi on plusmiinus sentti suuntaansa.
                          Tarkoitin juuri sitä, että keula on korkeampana kuin perä. Nyt kun jousien vaihdosta on kulunut jo 15-20tkm, niin se on vähän rauhoittunut, mutta siltikin mennään järjestäen yli ohjearvojen, ja välillä oikein reilusti. Korkeus vaihtelee edestä huomattavasti tien mukaan. 1-2 sentin ero suuntaan tai toiseen on aivan normaalia. Tämän olen oikeastaan jo hyväksynyt vaikka kummallinen asia onkin.

                          Mulla on kaikki ajettavuuteen vaikuttavat varusteet eli käytännössä Adaptive Drive ja nelipyöräohjaus Integral Active Steering. M Sports Package myös vaikkei se taida näiden kanssa enää alustaan vaikuttaakaan. Bemarin dokumenttien mukaanhan näiden pitäisi erikseen ja varsinkin yhdessä vakauttaa ajoa kaikissa eri tilanteissa ja nyt tilanne on aivan päinvastoin. Tien kallistukset ja tuuli heittää autoa rajusti ja epäloogisesti minne sattuu. Toistaiseksi osat joihin ei ole koskettu on aktiiviset kallistuksenvakaajat ja edestä hammastanko + siihen liittyvä.

                          Softat on uusimmat ja kaikki renkaisiin/paineisiin liittyvä on testattu. MKV hyvin kirjoitti tukivarsien kiristämisestä - hyvä pointti sekin ja omassa koslassa tarkistettu.

                          Myöskin, jos jostain päin Suomea löytyy paja, jolla on oikeasti tietoa näistä järjestelmistä, niin mielelläni muutaman tonnin maksaisin toimivasta autosta

                          Comment

                          • exhaust
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2007
                            • 97
                            • Kuopio

                            AC Schnitzer madallusjousisarja

                            Paljonkohan tämä mahtaa madaltaa vakiosta...15-20mm?
                            Ei oikein helposti löydy...
                            Kalliimmasta päästä kyll varmaankin on...
                            Tiedossa muita maltillisesti madaltavia sarjoja F10:n?


                            Last edited by exhaust; 16-06-2019, 13:18.
                            F10 530d -12

                            Comment

                            • Puuankkuri
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2006
                              • 161
                              • Ylöjärvi

                              Originally posted by MKV View Post
                              Minulla pari kesää sitten vaihdettiin F10:n etupään alatukivarret 130tkm tienoilla, koskapa sieltä puslat väljät ja söi jo molemmilta puolilta hieman renkaan ulkosyrjää. Tähän vaihtotyöhön liittyen tehtiin kuitenkin se virhe, että uudet tukivarret kiristettiin lopulliseen momenttiin jo heti auton ollessa nosturilla, jää tällöin kantamaan tukivarsien/puslien varaan. Tämän jälkeen kun auto laskettiin alas niin huomasi aivan selvästi, että etupää "keulii" huomattavasti enemmän kuin normaalisti(n.15mm ylempänä kuin aiemmin, autossa normi M-sport alusta). Nelipyöräsuuntauksessa ohjeen mukaan painojen kanssa kaikki kulmat saatiin kuitenkin "vihreälle" ja kaikki näytti olevan kunnossa, paitsi keulimisen osalta. Sitten kun autolla lähti ajamaan niin tuntui, että hakee ja vetelee koko ajan eikä mene suoraan ollenkaan. Tätä pari viikkoa ihmeteltyäni ja selviteltyäni sain selville, että uudet tukivarret laitetaan paikalleen ja kiristetään vain kevyesti, kun auto on nosturilla. Tämän jälkeen auto lasketaan alas ja tässä tapauksessa vielä ajettiin varovasti n.100m suuntauslaitteeseen, jonka jälkeen "normaalitilassa" ollessa kiristetään tukivarret oikeaan momenttiin ja lopuksi tehdään nelipyöräsuuntaus. Em. toimenpiteiden jälkeen keulan korkeus "palautui" normaaliksi eli ei kanna tukivarsien ja puslien varassa vaan iskareiden ja jousien niin kuin kuuluukin. Suuntauksen jälkeen auto oli taas erinomainen ajettava. Eli lieneekö kyseessä sama ongelma jos on huono ajaa, keula korkeammalla kuin aiemmin ja ne alatukivarret tai vain pelkät puslat vaihdettu sieltä aiemmin?

                              Edit: Siellä on muuten yläpäässä A-ylätukivarressa ja korissa molemmilla puolilla oikein merkitkin, joiden väli saa olla muistaakseni enintään 90mm auton ollessa paikallaan tasaisella "normaaliasennossa" silloin kun tukivarret kiristetään momenttiin. Minulla se merkkien väli oli 1. yrityksen jälkeen muistaakseni yli 100mm ja sitten kun saatiin lopulta kohdalleen niin 85mm.
                              Tämäpä mielenkiintoista. Omaan autooni (F07) vaihdettiin juuri eteen kaikki alatukivarret ja etupää nousi siinä samalla lähemmäs pari senttiä. Mietinkin että mistä kummasta tuo johtui :think onko tuo A-ylätukivarren ja korin välinen ero mitattavissa kun auto on ylhäällä vai pitääkö mitata auton ollessa "maassa"? Onko tuosta hommasta olemassa mitään havainnekuvaa että hölmökin ymmärtäisi
                              Oli miten oli mutta näin on

                              Comment

                              • fraatti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 4628
                                • Tampere

                                Originally posted by Puuankkuri View Post
                                Tämäpä mielenkiintoista. Omaan autooni (F07) vaihdettiin juuri eteen kaikki alatukivarret ja etupää nousi siinä samalla lähemmäs pari senttiä. Mietinkin että mistä kummasta tuo johtui :think onko tuo A-ylätukivarren ja korin välinen ero mitattavissa kun auto on ylhäällä vai pitääkö mitata auton ollessa "maassa"? Onko tuosta hommasta olemassa mitään havainnekuvaa että hölmökin ymmärtäisi
                                Joskus tässä olen tuumaillut että kuinkahan moni firma kiristelee tukivarret kaikessa hiljaisuudessa niin että auton paino ei ole päällä tai auton ripustus ei ole ajokorkeudessa. Veikkaan että tätä tapahtuu paljon. Vaihtotyö on kuitenkin helppo tehdä pilarinosturilla ja renkaan saaminen ylös vaatii hiukan jumppaamista. Tai lähinnä sopivaa värkkiä ko hommaa varten sekä viitseliäisyyttä. :think



                                BILSTEIN workshop tip The satisfaction of your customers is just as important to us as it is to you. We have therefore compiled ten typical installation mistakes which tend to occur in practical application. This allows workshops to increase their competence as suspension experts and guarantee the smooth replacement of shock absorbers. Tensioned installation of […]


                                Minä teen tuon homman näin...
                                F11 535dX LCI
                                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎